Toukokuun toukat 2013 *Tammikuu*

En osaa sanoa, minkä mallinen lantioni on - leveä? No ehkä "naisellisen muodokas", niin kuin Mi&Ma tuossa asian muotoilee. Mulla on kans yliliikkuvat nivelet, vaikuttaiskohan sekin. Joku aiemmin sanoi, että liikkeelle lähtö on tuskaa, todellakin. Tuntuu, että ihan pettää jalat alta kun lähtee liikkeelle, kipu on aikamoinen.
 
En nyt kans ihan osaa sanoa minkä mallinen lantio mulla on, mutta ainakin lääkärin mukaan tilava kun vauvakin viihtyy niin hyvin jo lantion suojissa. Mikään kovin leveä se ei kuitenkaan mielestäni ole...

muoks. mulla ainakin jo tuo viikon lepo auttoi ja nyt jaksan olla taas hetken töissä. Eli ei nyt saikulle jääminen tarkoita että koko loppuajan joutuisi olemaan töistä pois.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia, kaikki oli ok. Vauvelin sykkeet vaihteli 145-150, sf-mittaa ei merkitty korttiin, pöh. Hemppa oli vähän laskenut, 127 nyt, ja paino noussut n. 490g/vk. Seuraavalla kerralla onkin sitten taas lääkäri ja samalla verikoe, kun olen rh-nega. Siitä parisen viikkoa eteenpäin on se istukkakontrolli. Ja istukan reuna on kuulemma kohdunsuun päällä. Supistuksista oli sen verran puhetta, että sänkyyn lepäämään, jos niitä kovempia tulee, mitä mulla on ollut. Jos ei asetu, niin seuraavana aamuna voi soittaa neuvolaan, niin tarkastetaan, mikä on tilanne. Nyt niitä on onneksi tullut vähemmän, ehkä 1-2 päivässä, sellaisia ihan vähän kipeitä.

Minä odotan kauhulla kovia liitoskipuja :eek: On niitä nytkin jonkun verran, ovat ilmaantuneet tässä tammikuun aikana. Mutta ei tule niitä hirveitä puukoniskukipuja, mitkä laittaa huutamaan. Toivottavasti ei ihan vähään aikaan vielä tulekaan, kun pakko olisi pystyä liikkumaan. Mulla ei ole autoa, ja niillä viikoilla, kun mies on reissussa, kaikki asiat on hoidettava kävellen. Vaunujen työntäminen lumessa pahentaa noita kipuja, ja esim. viime viikonloppuna eivät auranneet jalkakäytäviä, vaikka oli lunta tullut ihan kivasti. Sunnuntaina oli pakko käydä kaupassa. Vihoitteli vielä maanantainakin liitoskivut ja alavatsan repäisykivut.

Lantion muodosta, miksihän kuvaisin!? Tilava ainakin tuolta synnytyskanavan suunnalta. Mutta mulla ei kahdessa ekassa raskaudessa ollut liitoskipuja ollenkaan. Edellisessä raskaudessa ilmaantuivat ehkä joskus viikoilla 30+. Nyt on vihoitellut raskauden alussa, sitten oli tauko, ettei niitä ollut, ja nyt ne on taas ilmaantunut uudestaan supistuksien myötä. Ja nyt siis tarkoitan tuota varsinaista häpyluuliitoksen kipua. Voihan sitä kipua olla myös alaselässä jne. Niitä on ollut kaikissa raskauksissa, mutta ei kovin pahana.

Parisuhteesta... no samalla radalla jatkuu. Seksielämä on hiljentynyt, kun ollaan oltu niin paljon kipeänä, ettei ole oikein jaksanut innostua. Omat haasteensa tuo reissutyöt ja monta lasta pienessä asunnossa. Kun lapset viimein nukkuu, on itsekin aika valmis unten maille. Reissutöissä positiivista sitten on varmaan se, että ei ehdi ärsyyntyä toiseen, kun nähdään vaan joka toinen viikko :LOL:

Kiva kuulla välillä teistäkin, jotka enimmäkseen facebookiin kirjoittelette :wave:

Eilen tarttui kaupasta mukaan muutama söpö vaate vauvelille. En vaan millään päässyt sen vauvanvaateosaston ohi... :heart:

Cherrie_ 21+5

 
Mulla ei liitoskipuja ole ollut missään 4:ssä raskaudessa, joten mulle ne ovat täysin vieraita. Lantioni on kapea, jos sillä merkitystä sitten on. Yliliikkuvat nivelet mulla kyllä on, mutta silti olen kivuilta säästynyt.

Meidän parisuhde kukoistaa kaikilla tasoilla. Seksielämä on entisellään, päivittäin viimeistään saman peiton alle mönkiessä on alettava peuhaamaan, joinakin päivinä useammin :) Välillä hirvittää rasittaako kovastikin kohdunsuuta =D
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi päivittää poikaolosta huolimatta varman
tyttölupauksen :) Kolmen pojan jälkeen tyttö tuntuu aika uskomattomalta!


Muuten ei kuulu erikoista, maha kasvaa, pahoinvointi vaivaa edelleen. Nyt on taas viikon ollut pahempi mutta oksentaa ei ole tarvinnut kuin satunnaisesti.

Niin ja tänään tasan 24+0 poksista :)
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Toi parisuhdekysymys onkin kiinnostava! Eka kolmannes raskaudesta oli ihan tuskaa, koska mä vaan oksensin, nukuin ja itkin kun oli fyysisesti niin kauhea olo. Ei siinä paljon ollut parisuhteelle tilaa ja molemmat oltiin aika epätoivoisia kun ei tiedetty, meneekö tää ohi ikinä. Täytyy myöntää että siinä vaiheessa kävi mielessä, että mistään ei tule mitään. Purin pahaa oloa aika paljon mieheenkin. :(

Nyt kun en enää oksenna ihan joka päivä eikä tarvitse nukkua koko aikaa, ollaan taas löydetty toisemme ja on jaksanut panostaa suhteeseen ihan toisella lailla. On ollut ihanaa oikeasti odottaa meidän pienokaista yhdessä! Mies on ollut tosi hienosti mukana, ja musta tuntuu että tää on lähentänyt meitä tosi paljon ja saanut mut arvostamaan miestä enemmän.

Ja vaikka olin etukäteen varma, että raskautumisen jälkeen ei ainakaan sänkyhommat kiinnosta yhtään, niin jostain ihmeen syystä tää onkin ollut aivan tosi hyvää aikaa! Ehkä siihen vaikuttaa paljon se, miten kauniisti mies on suhtautunut mun muuttuvaan vartaloon ja toisaalta myös se, miten paljon meillä on ollut muuta hellyyttä ja läheisyyttä nyt. Kun tuntuu että mies tekee niin paljon yhteiseksi hyväksi, niin kyllähän se herättää mussa rakkautta ja sitä kautta myös kiinnostusta intiimipuuhiin.

Toivottavasti tää ei kuulosta liian hehkutukselta, nyt on vaan aika hyvä mieli tosta miehestä. :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Tervetuloa mukaan uudet :wave:

Meillä on vaunut mustat missä on hieman valkoisia kukkasia. En itsekään tykkää kamalan vaaleista vaunuista kun kaikki lika näkyy niissä niin hyvin.

Mekin asutaan kerrostalossa eikä meilläkään ole hissiä. Vaunut voi säilyttää pyörävarastossa ja vaunuissa on kova koppa mikä on helppo kantaa ylös ja alas.

Turvakaukalona meillä on brio primo kaukalo telakalla. Itse ainakin tykkään telakasta kun on niin helppo napata istuin autosta ja laittaa autoon eikä tarvitse turvavyön kanssa säätää.

Joku pelkäsi kissojen pääsyn vaunuihin, niin meillä oli sellainen vaunuihin tarkoitettu kissasuoja eikä meidän edesmennyt kissa kertaakaan vaunuihin päässyt. En tiedä olisiko vanhus edes jaksanut yrittää.

Kasvatusoppaita luin esikoista odottaessa ja äkkiä huomasin että niistä saatu tieto joutui romukoppaan. Paremmin meni kun tutustui omaan lapseen ja käytti maalaisjärkeä.

Kantoreppua en itse tykännyt käyttää kun vauva ei mahtunut kyytiin kun on sen verran iso rintavarustus :LOL: Kahdella ruoremmalla lapsella minulla onkin ollut kantoliina ja se on käytössä myös tulokkaalla.

Suhde mieheen on pysynyt aika saman eli illalla kun lapset on mennyt nukkumaan niin halitaan ja ollaan lähekkäin. Yöllä olen joutunut välillä herättämään miehen kun iskee kamalat himot ettei voi edes nukkua.

Minulla on iso, leveä, synnyttäjän lantio, naisellinen. Ainakin niin minulle on aina sanottu.

Omaan oloon: Sain yhden yön nukuttua kunnolla ja se laukaisikin ilmeisesti jotain ja nyt pystyn nukkumaan taas paljon paremmin. Olo on muutenkin paljon energisempi. Vieläkin tulee oksennettua joka ilta ja olen alkanutkin miettimään miten sitä osaa synnytyksen jälkeen nukkua oksentamatta jos yhdeksän kuukautta oksentaa vähintään kerran illassa. Ei ole enää närästänytkään kun sain neuvolasta viimeksi siihen hyvät lääkkeet. Liitoskipuja on vain vähän ja lieviä ja nekin vain silloin jos paljon liikkuu. Repäisykipuja on ollut ihan muutama vain.

Tulipas taas paljon tekstiä.

Tiivi-Taavi & Hemuli 25+0 POKS! Onpas aika mennyt nopeasti!
 
Ai että piti tulla tänne purkamaan v*tutusta minkä sain tänään ku menin pomon kanssa juttelemaan työpäivän aluksi, ilmoitti sitten että työsopimukselle turha odottaa jatkoa kun äippäloma alkaa eli siis lemppaavat mut pihalle:mad:kolme vuotta sijaisena ja tässä kiitos......hooohhhoiiiijakkaaa, alko vaan ehtimään mun tilalle työntekijää ja tokas "että pittääpä kiirettä kun kuukausia aikaa" kun alotan siis pitämään pitämättömät lomat ennen äippälomaa...että vetipä se aika hiljaseks. anteeksi tämä avautuminen, mutta ottaa pannuun aika kovin:stick:.

Noh hyviä uutisia, että olen vihdoin ja viimein alkanut tuntemaan liikkeitä tässä parin päivän aikana..niitä kun on odoteltu jo monta viikkoa,ainakin oletan että ne on liikkeitä :) ja neuvolassakin kaikki oli hyvin ja ultrassa liikuttiin niin että terkkari ei mukana pysyny :) helmikuussa sitten neuvolalääkäri aika, sitä odotellessa. Miettiny tässä että pitäsköhän liittyä siihen feisbook-ryhmäänki, enemmän tulee siellä pyörittyä kun täällä palstalla. jos joku viitsisi huonomuistista valaista miten se tapahtuikaan :whistle:

ja ihanaa että hyviä kuulumisia odottaville tullut :) ja onnea tyttö-ja poikalupauksista :)

lakka87&pikkunen 23+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Nyt kanssa odottajilta tukea!
Kävin tänään neuvolalääkärillä ja "tuomiokseni" sain pehmentyneen ja hieman laskeutuneen kohdunsuun, joka kuitenkin on kiinni.. Tarkkailua kuulemma vaatii..
Onko syytä olla huolissaan?
Kiitos jo etukäteen, nyt jokainen vastaus on kultaakin kalliimpi! :)

Bambiina ja ötö 23+6
 
Fiilistelläämpäs tännekkin tämän päiväisen neuvolan tuloksia :)
Paino on jatkanut putoamistaan, painan tällä hetkellä vähemmän kuin ensimmäisellä neuvolakäynnillä viikoilla 8+4, jesh! :D Neuvolantätikin oli innoissaan kun kuitenkin syön ihan hyvän määrän per päivä, mies sanoi huomanneensa että syön pienempiä annoksia mutta useamman kerran päivässä. Itte en oo moista huomannu :D
Hemppari noussu 109->126 enkä ole lisärautaa mutustellut, ainoastaan tuota multitabsin raskaus ja imetys monivitamiinia napsinu ja lisäksi pakastinta olen tyhjentäny mansikoista. nams..Pissa oli puhdas tällä kertaa, viimeksi oli vähäsen sokeria. Ilmeisesti olen jotenkin onnistunu skarppaamaan vaikka kuitenkin olen vähän nameja mutustellut kun on niin kovasti tehny mieli. Sokerirasitus kutsuu 15.2. yäh..
Papusen syke oli 145 ja hyvin se sieltä tällä kertaa kuului :) Kohdunpohjan korkeudeksi mittasi 25cm, mutta jotenkin tuntui ettei sitä mitattu oikeasta kohdasta..terkkari sanoi etsivänsä luun ja sen kohdalta kohdun yläosaan asti mittaa niin en kyllä huomannut että mitään luuta tuolta alapäästä löysi :D nooo..ei kai tuossa muuten mitään, mutta kun näyttää menevän yläkäyränkin yli reippaasti ja minua alkaa jännittämään, että minkälainen jättimaha mulla sitte on jo huhtikuussa..kääk..
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Pitkästä aikaa jaksan alkaa kirjoittamaan tänne!

Kelan paperit tosiaan täytellyt tuossa pari viikkoa sitten ja tänään kävin hakemassa pakkauksen postista! <3 Tykkään ihan hirveesti jo tosta paketin kuosista, se on niin fresh. :)

Pikkunen liikkuu joka päivä ja jo näkee masun päältäkin liikettä, vaikka on tota vatsaa ihan omastakin takaa valmiiksi. :D

Parisuhteessa on kyllä tapahtunut muutoksia.. Peitto ei kyllä heilu niin useasti vaikka kuinka haluaisin. Toisaalta mies sano jo heti alusta, että se tuntuu hänen mielestään oudolta.. siis jo ajatuksena. Hellyyttä kyllä on haleja ja suukkoja joka käänteessä. :)
Mutta tällä viikolla, kun mies lähti matkalle 2 päiväksi, niin meinasin kyllä kuolla ikävään ekana päivänä ja vaan itkinkin koko päivän vaikka 2 päivää on hyvin lyhyt aika. Kaippa siitä saa syyttää hormoneja. :D

Onko muilla ollut jalkojen puutumista? Mulla meinaan aluksi puutu jalat töissä, jos istu liian kauan paikallaan, mutta tällä hetkellä puutuu kotonakin. Sekä tällä hetkellä toinen reisi on puoliksi puuduksissa ns.koko ajan. Selkä on kyllä koko ajan oikeastaan kipeä, paitsi makuuasennossa.

Ens viikolla on ensimmäinen valmennus, joka käsittelee äitiyttä ja isyyttä. :) Sitten oliskin 5.2 toinen neuvolalääkäri ja sitä ennen käyn uudestaa sokerirasituksessa. Viimeks arvot oli tosi hyvät, toivottavasti on tälläkin kertaa. Paino tosin ei ole noussut vielä oikeastaan ollenkaan, enkä kyllä ole paljoa mitään herkkuja syönytkään. :)

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!


Meejj & D 24+5
 
Minä sain tänään hakea ä-pakkauksen postista:) Olin suurinpiirtein tietoinen mitä se piti sisällään, mutta yllätys oli kuitenkin suuri, kun sitä tavaraa on tosiaan aika paljon! Mukavia vaatteita mielestäni, ainoat mistä en ihan tykkää on pussilakanan sammakko-kuosi ja sitten se turkoosi teltta-kuosi, josta on body ja potkarit. Aika varmasti kaikki tulee kuitenkin käyttöön.

Pohdiskelin tuossa, että se kevyt haalari taitaa olla aika iso vastasyntyneelle. Täytyypä tsekata jos jotain villavaatetta löytäisi tulevien isovanhempien luota pienelle, jos silloin toukokuun alussa on vielä kovin vilpoista.
 
Huomenta!

Poksutaanpa ihan ekaks 23+0 :heart: Aamulenkki heitetty ja pakkasta sopivat 13 astetta =) Koirien kanssa saateltiin tyttö bussipysäkille ja jatkettiin siitä ihan hyvän mittanen kierros. Ja tietty sitten supisteli ja nyt repii taas niin ikävästi tuolta alavatsan sivuilta, auts : / Onneks alko 5 päivän vapaat :heart:

Bambiina24: mulla on kahdessa edellisessä raskaudessa kohdunsuu pehmentynyt juurikin tässä vaiheessa jo, mutta kaikki mennyt ihan hyvin. Aika aikasessa vaiheessa ollut sen pari senttiä aukikin ja silti kaverit pysyneet kyydissä hyvin, poika 39+6 ja tyttö (josta ennusteltiin että tulee ennen) 41+0! Toki tuota tilannetta seurattiin ja hyvä niin =) Saitko mitään muuta ohjetta, kuin että seurataan? Jos et, niin sehän on sen merkki että ihan normaalia elämää uskaltaa vietellä rauhallisin mielin. Tsemppiä!

KeepGoing ja vave 23+0
 
Kela-neuvola käyty rv 22+2. Sf-mitta 24, hb 120, paineet 112/60.Sykettä sai aika kauan etsiä sillä meidän neuvolan aataminaikaisella dopplerilla, mutta löytyihän se lopulta ja oli n 140. Painoa on tullut alusta vajaa 5kg.Lähete tuli toiseen sokerirasitukseen (eka oli ok) rv 28-30 ja Taysiin istukkakontrolliin n. rv 30.
 
JOM
Jokos muilla on tihkunut ensimmäiset maidot rinnoista? Täällä ekat nesteet pulpahtanut, hassua:) Mulla on kummankin edellisen vaavelin kanssa tullut aivan järkyttävästi maitoa (eikä ole mitkään jättisuuret rinnat), mutta imettämisen olen joutunut lopettamaan kummankin kanssa hyvin aikaisessa vaiheessa maitoallergioiden vuoksi. Nyt rukoilen ja toivon, että saisin imettää tätä uutta tulokasta. On se vaan niin helppoa ja luonnollista kuin lotrata pullojen kanssa. Ruoka on aina oikean lämpöistä ja aina saatavilla, sillä äitihän on aina paikalla:)Muutenkin minun mielestä se on niin liikuttavaa, kun pienokainen pupeltaa siinä ihan liki sinua. Voih!
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Mulla ei ole missään raskaudessa tihkunut maitoa raskausaikana, noussut vasta synnytyksen jälkeen. Tässä raskaudessa rinnat ovat kasvaneet ihan järkyttävästi jo raskausaikana, aiemmissa ei näin ole ollut. Johtuneekohan miehen vaihdosta =D

Onhan imetys kätevää ja maailman paras laihdutuskeino :) Mulla näitä raskauskiloja kertyy aina huimasti, niin imetys auttaa lähtömittoihin parissa kuukaudessa ja syödä saa silti mitä haluaa =D

Silti mä toivoisin tällä kerralla jotain kultaista keskitietä. Mulla 2 viimeistä lasta ei missään vaiheessa kelpuuttaneet tuttia eikä tuttipulloa. Lisäksi kuopus sai järkyttävän rankat oireet korvikkeista, jouduin imettämään 1,5 vuotta! Siinä on aika kiinni lapsessa 24/7. Joten sinnikkäästi yritän tälläkin kerralla totuttaa tuttiin ja pulloon, tiedän vain jo sen, että kaikkeen pitää varautua :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
JOM
Mullakin mies vaihtunut, niin toiveita ettei tulisi niin allergisia lapsia ja onnistuisi tuo imettäminen :) Edes puoli vuotta, please! Ja niinhän se on, että kaikissa jutuissa löytyy niitä hyviä ja huonoja puolia. Kaikkeen pitää joo varautua ja vaikka kuinka ajattelet, että teet tietyllä tavalla asiat, niin vauvathan voivat olla aivan toista mieltä:)
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
Poksupäivä on mennyt sängynpohjalla. Eilen illalla oli jo vähän huono olo ja aamulla oksensin. Olen vaan nukkunut/ torkkunut paljon, huono olo iskee jos nousee ylös. Ei kyllä vaakatasossakaan ole paras olo.

Kovia supistuksia tuli taas eilen illalla, kun siivosin päivällä sängyt, kannoin petauspatjatkin ulos tuulettumaan. Siinä mielessä hyvään väliin lepopäivä, ei ainakaan touhuamisesta lisäänny. Pari niitä on silti tullut tässä päivän mittaan.

Tsempit vaan teille, jotka vieläkin kärsitte pahoinvoinnista :$

Ihanaa, että Tiivi-Taavi saat taas nukuttua!

Mulla ei ole tainnut koskaan tulla raskausaikana maitoa, en ainakaan muista aiemmista... Nopsaan on lähtenyt maito tulemaan sitten, kun on saanut pikkuisenn viereensä nuuhkittavaksi :heart: Minä myös tykkään imetyksen helppoudesta, ei tarvitse tuttipulloja tiskailla. Öisin varsinkin on mukavaa, kun ei tarvitse nousta sängystä. Meillä on toiminut hyvin se, ettei tutti tai tuttipullot ole ollenkaan käytössä. Olikohan sitten joku lääkärintarkastus tms, missä sain kommenttia tutittomuudesta, että kun on niin paljon vaikeampi rauhoiteltava, heitä ilmeisesti häiritsi vauvan parkuminen (nälkäinen ja lääkärillä sen verran kiire, ettei ehtinyt edes pikaimuja antamaan).

Vauva on tämän päivää touhunnut onnessaan masussa, potkuja satelee lantion alueen luihin. Välillä on heittänyt kuperkeikan, ja potkut on tuntuneet navan yläpuolella, mutta perätila tuntuu olevan mieluisampi vaihtoehto. Eilen jumpassa villiintyi myös, kauhea poukkoilu tuntui koko ajan. Varmaan kuuli lasten äänet. Muutenkin olen huomannut, että havahtuu yleensä liikkeelle, kun lapset tulee viereen juttelemaan.

Cherrie_ 22+0 *poksista*
 
Täällä niinkun Cherrielläkin ollut supisteluja nyt eilisestä kun tuli rehkittyä siivouksen kanssa ja vasta illalla sohvalle istuutuessa huomasin ettei ehkä ollut kaikkein fiksuin juttu ruveta siirtelemään huonekaluja lasten huoneessa :stick: Yö meni sitten supistusten kanssa valvoessa. Onneksi on vapaa viikonloppu edessä.
Cherrielle jaksuja vointeihin!

Maitoa on ruvennut aiemmissa tihkumaan joskus rv 30. Ekan kanssa imetys ei sujunut niinkuin olisin halunnut, toisen kanssa kyllä. Toivon että tämänkin. Mulla ei kyllä toi imetyskään vienyt kiloja, synnäriltä lähtiessä kuopuksen kanssa mukana oli vielä +4kg lähtötilanteeseen, ja ne oli edelleen vuoden kuluttua vaikka oli täysimetyksellä vajaa 6 kk ikään ja senkin jälkeen kiinteiden ohella.

Viikonloppuja kaikille! :wave:

Kristiin ja masu 28+1
 
POKS POKS 25

Täällä on ollut vähän hiljaseloa...
Esikoinen sairastaa korva- ja nielutulehdusta ja minä virtsatieinfektiota ja flunssaa.
Kotona ollaan nyt oltu 3 päivää :(

Olo muuten hyvä mtta alapää sattuu ja kurkku kipeä. Supistuksia on ollut mutta ei erityisen kipeitä
Ultra oli tänään. Pieni tyttö painoi n.620g ja pituutta 28cm. Oma paino n yhteensä noussut nyt 6kg. Verenpaineet ok. Rautalisää jatkettiin.
Hankintoja en ole vielä tehnyt. Maaliskuussa voi alkaa tarkemmin katsomaa. Kova halu olisi jo mutta nyt onkin jo nii hälinä.

Hyvää viikonloppua!

Blommot ja Rakas 25+0
 
Kyselystä lueskelin että taitaa olla ihan saman onko leveä vai kapea lantio niin kipuja tulee silti:)
Itselläni siis alunperin hyvin kapea lantio ja kovat/ keskikovat kivut aina raskausaikaan lantiossa sekä alaselässä. Lantio leventyy raskausaikaan ja muutun ihan eri malliseksi.
 
Lauantait on mukavia päiviä, kun mieskin yleensä vapaalla :) Itsellä on aamupäivällä pari soitto-oppilasta, mutta muuten saakin vaan olla vaan! Oon iloinen että tämä raskaus on suht oireeton/kivuton nyt tällä hetkellä, vaikka vähän kauhulla odotan vielä näitä kevätkuukausia, kun maha vaan kasvaa! Täällä on ollut taas kuumemmat säät, ja heti on huomannut olevansa paljon väsyneempi ja pahoinvointiakin ollut taas...

Olen itse sen verran pitkä, että vauvalla on ilmeisesti tilaa kasvaa hyvin, ilman että maha edes kunnolla näkyy...Eli vieläkin näyttää enemmän siltä kuin olisin vaan lihonut :p Tässä maassa ihmiset on muutenkin suurimmaksi osaksi niin pienikokoisia minuun verrattuna, että on jo nyt ihan valasolo. Lähtöpainokin mulla kyllä lievän ylipainon puolella, joten toivoisin raskauskilojen pysyvän kohtuudessa. Ensimmäisessä raskaudessa tuli kiloja n. 13.

Tsemppiä kaikille lantiokivuista kärsiville ja muille sairastaville!

Hankintoja haluaisin tehdä, mutta ens viikolla kaupungissamme on lastentarvikemessut josta kuulemma voi löytää tosi hyviä tarjouksia. Sinne siis.

Olgamaria ja Nuppu 23 viikkoa (poks.)
 

Yhteistyössä