:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

eli meijän prisnssi synty 15.5 ja painoo oli 4020g 53cm ja pipo oli 36cm ja viikkoja oli 40+4...hyvin on menny...syö hyvin tissistä ja maitoo tuntuu riittävän..antaa nukkuu yöllä, pitää meinaa yöllä 5-6 tunnin välin nii äiti saa nukkuu hyvin.jälkivuoto alkaa olla onnex loppu...kiloja karisi ekalla viikolla 10kg mut ny ei oo sit lähtenykkää enempää.lähtöpainoon olis viel matkaa 10kg,no eiköhön ne lähe pikku hiljaa.ristiäisetki on jo saatu lyötyy lukkoo ja pidetään ne 19.7 kotosalla.nimiki onnex on...
 
hei.laitan tietoa tänne kun toinen lista hävis jo ja tiedot ei ainakan ole listassa. li meidän luomu vuokko syntyi 22.5. paino 3885, pituus 50 ja pipo 35. viikloilla 40+2 ja oli hurjaa meno. aamusta vähän supisteli ja sanoin miehelle että mene töihin. soittelen jos jotain. kävin kaupassa ja supistuksia oli n. puolen tunnin välein. 12 soitin miehelle kun tuli vähän verta. oli jo lähtenyt töistä kun ei msalttanut odotella. supistukset hiljeni vähän ja ajattelin että turhaa hälytin lasten vahdin. supparit kuitenkin palasi. väli oli 10 min kahden aikaa. sanoin että käyn suihkussa ja lähdetään. viime synnytys kesti 2pv vaikka väli oli sama ja ajattelin ettei ole kiire. matkaa meillä sairalaan 94 km. ehditiin vaan alkumatkaan ja väli tiheni 3 min. tuli ihan hätä. nljän ruuhkassa mies kaasutteli ja mä kiljuin kivusta. sairaalassa oltiin 16.15. ja tyttö syntyi 16.50. olin kokonaan avautunut ku päästiin saliin ja kalvojen puhkaisun jälkeen sain ponnistaa. lääkettä ei saatu. ja kaikki tapahtui nopeaa. hinosti meni silti ja toivuttu on. neiti on kiltti vain 4 v pojan kanssa haastetta, taitaa isoveljen rooli olla hankalaa. :D
 
Stk:lla hurjan vauhdikas synnytys. Onneksi kätilö oli mukana!! Mutta hieno asia, että voitte molemmat hyvin hurjasta kokemuksesta huolimatta!! :heart:

Täälläkin nukutaan pääsääntöisesti perhepedissä. Alkuyön saattaa typy nukkua laatikossa ja sitten siirtyy isin ja äitin väliin. Samapa tuo vielä on, että miten ja missä nukutaan, kunhan nukutaan! =)

Täältä painoa hävinnyt noin 10kg, ja vielä olisi sellainen 3-4 jäljellä, että ihan sopivasti. Nyt jo omat housutkin mahtuvat jalkaan, eikä tarvitse enää noita mamma housuja käyttää! =)

Jasmin. Tuosta jälkivuoto asiasta. Itselläni kävi esikoisen syntymän jälkeen niin, että jälkivuoto kesti 2viikkoa. Ja 4viikkoa synnytyksestä alkoivatkin jo sitten menkat. Mutta itselläni ei ollut epäilystä, koska tuli kovat menkkakivut, ja perinteinen siivous vimma, joka tulee aika kun menat alkaa. Ja seuraavassa kuussa tulivat taas, ja ihan säännöllisesti. Mutta jos vuoto on kovin runsasta, voihan sitä soittaa vaikka neuvolaan ja kysyä, kun mistäs näistä varmaksi tietää... :whistle:

Syntymämerkkejä ei ole kummallakaan lapsukaisella, siis mitään sen erikoisempia. Esikoisella (1v3kk) on vieläkin silmäluomissa noita "haikaran hakkaamia"...

Täälläkin on havaittavissa samanlaista epätoivoista herkkujen etsintää kun nikunakulla! Nyt oli pakko tehdä päätös ja alkaa karkkilakkoon!! :eek: Mutta itseltäni en kieltänyt sipsejä enkä jäätelöä... :D
Onko muilla koko ajan nälkä?? Johtuneeko imetyksestä vai mistä, mutta tuntuu, että parin tunnin välein on syötävä jotain... Ei kyllä tällä menolla aloituspainosta tarvitse edes haaveilla!! :headwall: Tuntuu, että kun raskausaikana ei saanut herkutella sokereiden takia, niin nyt sitten oikein kostaantuu...

Imetyksestä ja rintakumista... Imetän, ja välillä saa kyllä omaa maitoa myös pullosta. Kun nukkuu liian pitki pätkiä (siis tissien mielestä ) on pakko vähän lypsää pois. Osa on mennyt pakkaseenkin. Neito ahmii maitoa niin kovin, että kerkeää syödä aina hetken ja sitten meinaa tukehtua ja pitää nostaa rinnalta pois. Sitten hetken kuluttua jatketaan. Tyttö syö vähän vaihdellen. Välillä haluaa tissiä puolenkin tunnin välein ja välillä on hereillä toista tuntiakin, että maito ei maistu. Kumia on joutunut välillä käyttämään kun rinnat ovat olleet ihan verillä! Varsinkin silloin ihan ensiviikkoina. Maitoa kyllä riittää, vaikka olisi toinenkin syöjä..

Höpöliini. Tuosta bilirubiinista. Meidän neito on vieläkin keltainen vaikka on jo yli neljä viikkoinen. Mutta tiedossa on, että meillä "kärsitään" äidinmaitokeltaisuudesta, kuten esikoinenkin aikoinaan. Eli meillä ei sen kummenmpia seurantoja, onneksi. Esikoiselta keltaisuus hävisi vasta kahden kuukauden iässä. Sairaalassa oli päivän valohoidossa ja verikokeissa ravattiin harvase päivä. Ja ai että sitä itku maratoonia, kun pienen koski masuun kun joka toinen päivä sai antaa rintamaitoa ja joka toinen päivä pelkkää tuttelia!! Jouduttiin vielä otattamaan verikokeet terveyskeskuksessa, jossa ne otti lääkäri pikkuisen päästä... :(
Toivotaan, että ei enää nousisi tuo arvo. Tietenkin hyvähän se on, että tarkkailevat, mutta eihän siitä pikkuisesta mielellään luopuisi ja antaisi sairaalaan jos ei pakko. Jos tuo arvo tuossa kestää niin sitten ei hätää... Sehän se juuri on tärkeää, että jaksaa syödä ja on virkeä. Saitteko komennon herättää pieni syömään tietyn ajan välein?? Meille silloin vuosi sitten sanottiin, että yli kolmea tuntia ei saa nukkua, vaan on herätettävä syömään. Ja jos yrittää nukahtaa, on vain yritettävä vauva pitää väkisin hereillä, että syö..
Mutta toivotaan parasta. Inhottavia nämä tämmöiset asia. Kerrothan sitten tulokset kun uudet verikokeet on otettu!?

Tulipas taas sepustusta!!
Hieno juttu, että kaikkien pikkuiset kasvavat hyvin!! =)

Nyt taas antamaan tissiä...

nasu ja nipsu 4vk 3pv :heart:
 
Mäkin voisin kertoa synnytyksestä. Eli 5.5 heräsin aamulla viiden aikoihin siihen kun tuli hieman kipeä supistus ja selkää ja alavatsaa jomotti jonkun verran. Sain vielä unta siinä mutta sitten tuli taas kipeä supistus, jonka jälkeen alkoikin mahan tyhentäminen. Sain juosta vessassa koko ajan. Aamulla kävin 8 aikaan neuvolassa. Koko päivän supisteli 10-30 min välein. Joskus kolmen aikaan rupesin siivoamaan silloin supistuksia tulikin 10 min välein. Viiden jälkeen niitä tulikin 6-9 min välein. Otin illalla 8 aikaan panadolia ja sitten harvenivatkin supistukset yli 10 minuutin väleihin taas. Mulla ei kyllä panadoli kipua vienyt yhtään. Sain silloin torkuttua hieman aina supistuksien välillä mutta kipu oli niin kauhea että oli pakko nousta aina sängystä ylös kun supistus tuli. 11 aikoihin supistuksia rupsi tulemaan taas tiheämmin n. 4-8 min välein. Kolmelta menimme sairaalaan jolloin supistuksia tuli 5-10 min välein vain taas. Olin auennut sillon 2cm. Mieheni lähti kotiin nukkumaan koska kätilö sanoi että menee vielä kauan ennen kuin vauva sieltä syntyy koska ei se noin harvoilla supistuksilla tule sieltä. No sain silloin kipu piikin ja supistukset harvenivat taas yli 10 minuuttiin. Mutta kipu olikin sitäkin järkyttävämpää. Kuudelta sain uuden kipupiikin mutta ei sekään auttanut. No yritn siinä 8 aikaan aamupalaa syödä mutta eihän siitä tullut mitään kun supistukset olivat niin kipetä. Silloin supisteli n.5 min välein. Kätilö teki sisä tutkimuksen ja olinkin 6 cm auki. Siitä noustessani lapsivedet menivätkin. Menimme synnytys saliin koska minun piti mnennä ammeeseen mutta saliin päästyäni olinki 9 cm auki. No siinä vaiheessa kätilö meinasi että en tarvitse puudutusta ollenkaan koska olin niin hyvin siinä pärjännyt. Soitin mieheni sairaalaan silloin. Sain ilokaasua yhdeksän aikoihin ja vihdoin ja viimein spinaalin puoli kymmenen. 9.45 olinkin jo kokonaan auki. Sain supistuksia lisäävää ainetta silloin, koska supistuksia tuli vieläkin n. 5 min välein vain ja ne olivat turhan lyhyitä. Mutta ei se auttanut. Joskus 10.45 spinaalin vaikutus loppui kokonaan. 11.10 Nousin seisomaan jotta supistuksia tulisi enemmän mutta silloin rupesikin ponnistuttaa. 11.36 Syntyi ihana 9 pisteen poika. Niin se poika syntyi vaikka supistuksie tulikin vain 5 min välein vaikka kätilö sitä jankutti että ei se noilla supistuksilla sieltä tule!

Synnytyksen kesto oli 5.36 ja ponnistus vaihe 21 min. 4 tikkiäkin tuli vain. Pääsimme kotiin jo 2 päivän päästä synnytyksestä. Imetys onnistui hienosti alusta asti.

Täällä myös ihan järkyttävä toi makean himo! Ja nälkä on myös koko ajan. Joutuu yölläkin välillä läydä syömässä..

Meillä viime yönä valvottiin klo 5-7 koska vauvalla väänsi mahsta niin kovin. Kävi oikein sääliksi toista kun huomasi että toinen kärsii. Mitä kaikkea kannattaa välttää itse raskauden aikana syömästä? Entä onko kukaan kokeillut niitä rela tippoja maha kipuihin? Meille niitä suositeltiin neuvolasta ja ajattelinkin huomenna niitä hakea.
 
Pikku Prinssi :wave: mä oon antanut tytölle rela-tippoja yhdessä d-tippojen kanssa. :)

Höpöliini Mä käytän rintakumia lähes aina imettäessä, tää meidän tyttö ei edes mielellään halua imeä ilman kumia, koska joutuu muuten hakea otetta ihan hirveesti. Osastolla jo aloitettiin rintakumien käyttö kun alkoi hirveesti aristaa.

katjuskavm80 olit jo listalla olin vaan laittanut sut väärään väliin.. :whistle: Homma hoidettu

nasu täällä kans jatkuvasti nälkä, mut paino putoo kyllä vähintään yhtä hanakasti.
 
:wave:

Kiitos synnytystarinoista!

imetyksestä/rintakumista Väkisin pisti silmään kun luin teidän tekstejä kun jotkut käyttää ilmaisuja "joutunut/sortunut" käyttämään rintakumia... Onko jotenkin paha asia käyttää rintakumia? Eikö tärkeintä ole jos vauva sen avulla saa ruokansa? Meillä jo kätilöt sairaalassa lykkäsivät käteen rintakumin kun mulla rinnan muoto sellanen että vauva ei saa otetta... Muutenkin luonne pojalla ruoan suhteen eritäin äkkipikainen ja raivoisa, joten neuvolantätikin hetken katseltuaan totesi että rintakumilla vaan ja jos ei onnistu silläkään niin sitten pullosta. Joten rintakumilla on meidän poika syönyt ja nykyään syö lähes täysin pullosta kun imetys noiden raivokohtausten takia lähes mahdotonta. Ymmärrän että jotkut ajattelee ettei vauva sitten enää syökään paljaasta rinnasta jos sitä kumia käyttää mutta meillä sanottiin että sitä rintakumia voi käyttää ihan koko imetysajan siis siihen asti kun vauva siirtyy kiinteisiin ruokiin ja niin oisi meillä menty jos ois onnistunut silleenkään... Enkä koe että olisin jotenkin "joutunut" sitä kumia käyttämään, päinvastoin oispa onnistuntu edes niin!!! Joo..sori, ei mua mitenkään harmita ettei imetys onnistu :whistle:

painosta ja syömisistä Kahden ekan viikon aikana lähti reilu 10kg, sitten tuli muutaman viikon tasanen jakso ettei enää mitään, nyt on taas muutama kilo pudonnut. Alan olla lähtöpainon alapuolella, mutta hyvä niin! Ja tosiaan herkkuja tekee jatkuvasti mieli mullakin, kieli pitkällä kattelen kaupassa että mitäs sitä tällä kertaa valitsis.. :ashamed:
Nälkä vaivaa myös, on pakko syödä jatkuvasti, tulee maha muuten kipeeksi ja muutenkin huono olo...


Kävikös kukaan aktiivinen ja yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut äippä antamassa äänensä eurovaaleissa? =) Minä otin ja kärryttelin pojan kanssa heti aamusta äänestyspaikalle, nyt on sitten sekin hoidettu... ei ollut kyllä aavistustakaan ketä sitä äänestäis joten pari vaalikonetta tuli tehtyä... Nauratti kun koneen mulle antamat ehdokkaat oli kaikki Köyhien asialla-puolueesta... en ees tiennyt että sellainenkin on :)


Ihana ilma edelleen vaikka lupasivatkin loppupäiväksi pilvistyvää... Eli taidan pistää pojan takasin vaunuihin ja lähdetään siistimään tuota puutarhaa... Naapurissa kun on piha aina niin tiptop niin ehkä minäkin voin tuolta muutaman rikkaruohon repästä irti... :saint:

Hyvää sunnuntain jatkoa! B)

Jasmin ja Leevi 5vk4pv :heart:
 
Rintakumeista: mä ainakin käytin just tota joutumis sanaa.. esikoista niillä imetin 5kk ja nyt näyttää että alan tätäkin imettää niillä vallan.. ei sillä ettäkö siinä jotain pahaa tai väärää olis mut esikoisen aikana vaan mulla oli ongelmana se ettei rinnat meinannu tyhjentyä niillä kunnolla ja sitten sai keksiä konsteja siihen ja vauvalle tuli hiukan enemmän masuvaivoja :( mut tällä neidillä näkyy olevan ihan sama homma että ei ilman niitä osaa syödä niin sitten syötetään niillä vaan ja keitellään kumisoppaa :D

nasu22: mikä se sellanen rintamaito keltasuus on? ei meille ainakaan vielä mitään herättely ohjetta annettu mutta harvemmin kyllä vauva nukkuukaan yli sen kolmen tunnin.. yleensä syö juurikin sillai 2-3 tunnin välein.. mutta maanantaina tosiaan kuulee sitte taas että mihin suuntaan ollaan menossa.. ja toivotaan nyt ettei tarvis siellä labrassa käydä enää montaa kertaa kun on se tosiaan niin kauheeta ku pientä kiusataan verikokeilla!!

vassin palvelusta: mä koin kyllä tälläkertaa saavani ihan suht hyvää kohtelua siellä, ihmettelin oikein itsekin kun viimeks tosiaan jäi niin huonot muistot.. tosin empä juuri mitään "apua" niiltä tarvinnut mutta ystävällistä kohtelua sain ainakin.. :) harmi kun jasminille jäi myös huonot kokemukset, ihan niinku mulle ekasta kerrasta... sompion mielipidettä vielä odotellessa :)

 
tervetuloa pikku prinssi ja katjustavm80 :wave:
G:syntymämerkkekiä ei meidän pojalla ole.
Imetys on lähtenyt meillä tosi hyvin käyntiin jo laitoksella. Aluksi rinnan päät vähän kipeyty mutta ei enään. Poju syö 3-5 tunnin välein. Vaatii rintaa tiheämmin iltaa kohden mutta yöt mennään kahdella syötöllä.
Nälkä on täällä kanssa aika jatkuvaa ja makeaakin tekee mieli kanssa jatkuvasti. Olen kyllä yrittänyt hillitä tuota makean syömistä... Ja mies kun on käynyt kaupassa olen kieltänyt ostamasta mitään hyvää.
(.) Huomenna mennään koko perhe yhdessä ruokakaupaan. Päästään kokeilemaan mitä Olli sanoo kaupasta.

Tytti ja Olli 1vk 6pv
 
Merkkailenpa tätä pinoa itselleni :wave:

Meille syntyi 2.6. klo 5.27 tyttö :heart: :heart: Painoa neidillä oli 4000 g ja pituutta 52 cm, pipa 35 cm.

Synnytys lähti aika vauhdilla käyntiin. Kaikki meni paremmin kuin odotin. Tuonne odotuspuolelle kirjoittelinkin synnytystarinaa, jos joku haluaa käydä siellä lukemassa.

Kotiin päästiin perjantaina ja ihan hyvin on mennyt. Pikkaisen on ongelmia imetyksen kanssa, kun nänneistä on tullut niin pinkeät, että Nuppu ei saa siitä kunnolla otetta. Rintakumilla onnistuu, mutta toivottavasti kumista pääsee pian eroon. Samoin asennon kanssa on vielä opettelua, kun parhaiten imetys onnistuisi makuultaan, mutta Nuppu puklailee ja hänen olisi parempi olla pystymmässä asennossa.

Mutta tulen joku päivä lukemaan aikaisempia sivuja ja yritän päästä juttuihin kiinni.

Tässä kuvassa Nuppu on 3 päivää vanha :heart:


 
Onnittelut Sompio! :flower: Teidänkin neiti sai jalkaansa ampparipöksyt! :D

Jee, vihreet sai kaksi europaikkaa.. ilmastonmuutoksen takia heitä äänestin, muuten kannatus mulla muissa vaaleissa muualla..heh..

|O Poika meni puoli tunti sitten "nukkumaan".. olen nyt kolmesti käynyt rauhoittelemassa kun saa itkukohtauksen. Sitten nukahtaa yhtä nopeasti kuin alkoi huutamaankin.. ihme touhua, tätäkö tää on koko yö :/ Ollaan taas alakertakomennuksessa kun mies yövuorossa, helpompi herätä syöttämään kun keittiö mikroineen lähempänä =)

Parasta itsekin kömpiä peiton alle
 
Suzyanne
Onnea Sompiolle suloisesta tytöstä! :heart: :flower:

Imetys sujuu minulla tosi hyvin, eikä edes nännit ole kipeytyneet. Oli mulla Lansinohia varalla, mutten ole kertaakaan tarvinnut. Ainut pieni probleema on Vilin ajoittaiset tissiraivarit/lakkoilut, täytyy vaan toivoa ettei se pahene. Ei ainakaan vielä ole vaikuttanut Vilin syömismäärään, koska yleensä hän vähän aikaa kiukuttuaan kuitenkin alkaa syödä. Vili syö yleensä 2-4 h välein, iltaisin usein tankkailee useammin. Öisin herää syömään useinmiten 2-3 kertaa.

Ruokahalu on myös mulla aika valtava, ja varsinkin herkut maistuu paremmin kuin hyvin ihan päivittäin.. :ashamed: Olen yrittänyt niitä vähän säännöstellä, niin että pyrin yhteen karkkipäivään viikossa. Tällä viikolla niitä on kyllä ollut ainakin 3.. :whistle:

Tänään vietettiin mun synttäreitä(vaikkei tällä iällä niissä enää mitään viettämistä ole) B) ihan perheen kesken, ei sen kummemmin kuin niin että minä päivänsankarina sain päättää mitä tehdään, ja niin sitten kävimme ensin kirppiksellä, sitten alppiruusupuutarhassa kävelyllä, sitten tulimme kotiin ja teimme herkkuruokaa, eli pihvejä, valkosipuliperunoita sekä vihanneksia, ja jälkiruuaksi "mutakakkua" ja jäätelöä. :p

Huomenna on sitten se lastenvalvojalla käynti. Jännittää aika tavalla, täytyy toivoa että se olisi ihan asiallinen tyyppi, eikä kyselisi liikoja. Jos rupeaa jotenkin tenttaamaan onko mies tosiaan Vilin isä, niin voipi kyllä mulla mennä herne nenuun, kun hoidoilla kerran on pikkumies alkunsa saanut, ja muutenkin on vielä vähän tunteet pinnassa hormonien takia. B) Joiltakin kun kuulemma on tentattu kaikenlaista siellä. No, täytyy vaan mennä mennä rennolla asenteella, tai ainakin yrittää. =)

Täytyy tunnustaa, että äänestämässä ei tullut käytyä. Kävi kyllä mielessä, mutta sitten ei kuitenkaan jaksettu. Hyi meitä.. :ashamed:

Pikku Prinssi minä aion huomenna mennä ostamaan Rela-tippoja. Lähes kaikki muu onkin jo kokeiltu, eikä mistään ole ollut apua, saas nähdä onko niistäkään sitten..

Jasmin84 joo ajattelin että sen jonkun 3-5 krt olisi ehkä hyvä määrä käyttää Viliä siellä vyöhyketerapiassa, tiistaina on toka kerta. Kuinka monta kertaa te meinaatte käydä, mikähän olisi hyvä määrä? Jostain olen lukenut että tuo 3-5 krt ilmeisesti useinmiten on sopiva määrä, vai? En ainakaan vielä ole mitään vaikutusta huomannut että olisi auttanut, ainut oli että Vili on nukkunnut normaalia enemmän, tänäänkin nukkui päivällä 7 h putkeen, valvoi (eli kitisi) 2 h, ja nyt nukkuu taas. Terapeutti sanoikin että vauva saattaa aluksi olla aika väsynyt. Saapa nähdä tuleeko kivut vähenemään, toivottavasti. Tuntuu niin pahalta kuin pieni vetää itsensä ihan kaarelle, ja itkee kimeää kipuitkua, kiemurtelee, ähisee ja huitoo pienillä käsillään, eikä mikään auta. :'( Terapeutin näyttämistä hieronta-otteistakaan ei ole ollut mitään apua. Jalkoja pumppaamalla tulee kyllä kovasti ilmaa pois, mutta kivut jatkuvat silti. Voi pientä ressukkaa. :(

Kaikille koliikista ja vatsavaivoista kärsivien vauvojen äideille jaksuja! :hug:

Suzyanne ja Vili, tasan 1 kk
 
Pitkästä aikaa :wave:

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :flower: :flower:

Ollut niin paljon touhua ja tohinaa etten ole aikoihin ehtinyt tänne käymään enkä kaikkia tekstejä ole saanut luettua :whistle: Koko viikko meni ristiäisjärjestelyissä, mutta nyt ne on juhlittu ja meidän pikku prinssillä oma nimi :heart:

Tänään alkaakin sitten arki kun mies lähtee kesäloman ja isyysloman (1vko) jälkeen töihin, saas nähdä mitä tuleman pitää B)

Isoveli osoittaa ihanasti rakkautta pikkuveljeä kohtaan, halaa ja suukottaa :heart: Mutta sitten taas seuraavassa hetkessä mustasukkaisuus on mahdotonta ja yrittää lyödä ja/tai purra vauvaa :/ Eli koko ajan täytyy vahtia ettei mitään ikävää pääsisi tapahtumaan.

Vaatteista on on pitänyt laittaa jo 44cm koko pois käytöstä, 50cm bodyt alkaa pikkuhiljaa jäädä pieniksi mutta housut menee vielä hyvin. 56cm pöksyt on aikamoisen suuria vielä, suurin osa bodyista ihan ok.

Kiitos kissinminttu päivittämisestä :flower: Saisinko esittää toiveen, että jos jaksaisit linkittää etusivulle odotusajan pinojen linkit niin se olisi ihan :D juttu! Voisi sitten käydä lukemassa ja muistelemassa "vanhoja" aikoja ;)

Tiistaina ollaan menossa neuvolaan, kiva nähdä miten meidän prinssi on kasvanut.


Siksakkia & Pikku Prinssi 4vko
 
Kävin kopsaamassa linkit, mutten ensimmäiseen kissinmintun viestiin niitä tietenkään pysty lisämään :)

Elo-syyskuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1147540,1150
Lokakuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184477
Marraskuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218466
Joulukuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247675
Tammikuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277397
Helmikuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1310381
Maaliskuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337282
Huhtikuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368407
Toukokuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1396863
Kesäkuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425768
 
Huomenta.

Onnittelut vauvan saaneille. :flower:

Huonosti nukuttu yö takana! :( Vauva halusi n. tunnin välein tissille. Joka kerta kyllä söikin jonkin verran.

Itselläni oli synnytyksen jälkeen vain 3 kg ylinmääräisiä kiloja. Ja nyt on kaikki lähtenyt. Ei tullut raskaus aikana kuin 8 kg painoa lisään :) Mutta tavoitteena on tiputtaa tästä vielä muutama kilo sitten jossain vaiheessa. Tällä makeis himolla niitä ei tule kuin lisää :)

Varmaan tyhmä kysymys mutta... miten tänne liitetään kuva? :eek:

Täälläkään ei käyty äänestämässä.

Nyt täytyy lähteä ristiäis mekkoa etsimään sunnuntaiksi!

pikku prinssi 4 vk ja 5pv
 
Huomentapäivää. :)
Täällä on paljon puhuttu makeanhimosta. Se on täälläkin aivan kamala, on ollut jo pitkään. Joka päivä on karkkipäivä systeemillä ollaan menty kun en vaan kestä olla ilman. Tupakanpolton lopetus oli Paljon vähemmän tuskaisaa kuin karkin syönnin. Heti kun päätän että nyt en enää osta karkkia alan jo samana iltana koluamaan kaappeja ihan tuskaisena että sais jotain hyvää. :D Ja mitkään korvike yrityksetkään ei ole toimineet, ei käy viinirypäleet eikä muut hedelmät, tai porkkanoiden massutus. Suklaata tai irtokarkkia sen olla pitää. :xmas: Pääsisköhän sitä johonkin hypnoosijuttuun jos se sillä helpottais. :saint:

Täällä poikien kanssa sujuu mukavasti. Ainoa ikävä puoli on nuha joka on molemmilla nyt ollut muutaman päivän. Eihän se tuon isomman kanssa ole ongelma mutta Jesper on niin säälittävä kun nenä on välillä ihan tukossa ja raasu yrittää kovasti saada happea. Pikku niistäjä on ollut hyvin ahkerassa käytössä. :/ Onneksi se auttaa.

Sunnuntaina on sitten ristiäiset joten tämä viikko menee valmistellessa ja siivotessa ja stressatessa. :D Mutta ihan lähisukua tulossa niin tuskin ne kauheasti meidän kotia tai tarjoiluja arvostelee. (paitsi tietty miehen äiti ;) )

Eipä täällä sen kummempaa. En muista mitä piti kommentoida muuta. :)
Onnea kaikille vauvansa saaneille taas!! :heart:

Tässä Jesper puolisen tuntia sitten pinniksessä.


Jonz & Jesper 1kk 5pvää & Juuso 1v9kk

Ainiin ja Onnea Suzyanne Synttäreistä!! :flower:
 
Pikku prinssi Minä en osaa neuvoa, moni avulias on neuvonut, mutta mun päähän ei uppoo se kuvan pistämistekniikka... :ashamed:

Suzyanne Kyllä kannattaa vähintään se 5 kertaa käydä, parin ekan kerran perusteella ei voi viela ennustaa. Me ollaan nyt kolme kertaa käyty, joskus tuntuu että on rauhallisempi, joskus mietin ettei mitään apua. Niitä probiootteja kun oon syöttänyt niin piti ihan kaivaa se ohje esiin kun tuntu ettei niistäkään oikeen apua.. No siellä luki että aloitus pienellä määrällä, sitten 1/2-1 pussia päivässä...ja mä oon antanut monta viikkoa vaan sen lusikan kärjellisen.. :ashamed: Hyvähyvä, ei ihme ettei se ainakaan oo tuntuvasti auttanut.. no, nyt taas raiteilla sen suhteen ja uusi yritys!

Kiva kuulla sinustakin Siksakkia! Toi on hyvä idea että odotuspinot olisi esillä, voi käydä fiilistelemässä jos on ylimäärästä aikaa :D

Meillä neuvolalääkäri iltapäivällä. Jännä taas saada tietää mitä kuuluu mittojen ja muiden puolesta!

Jälkitarkastuskin on torstaina! Aika on mennyt nopeaan, annan varmaan sen lääkärin laittaa sen kierukan, mäkään en muista noita pillereitä takuusti popsia. Mä oon yrittänyt lukea täältä noita pinoja jotka koskee hormoni/kuparikierukkaa. kovin ihmisillä jakantuu mielipiteet.. Ja kun siinä kierukan esitteessä lukee että 5min homma laittaa se eikä tunnu missään, ja täällä ihmiset kirjottaa että sattuu niin saakelisti! :eek: Tiedä nyt sitten..

Jasmin ja Leevi 5vk5pv :heart:
 
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :wave:

Rela-tipat on meilläkin käytössä. Esikosen kohdalla havaittiin hyviksi, joten nyt kun alettiin antamaan tälle pikkuiselle d-tippoja niin samalla saa myös nuo rela-tipat. PALJON vähemmällä itkulla ollaan päästy! =)

Onnittelut synttärisankari Suzyanne!! :flower:

Höpöliini. En oikein osaa tuota keltaisuus asiaa selvästi selostaa, joten kopsasin yhdeltä sivulta tämmöiset pätkän:
"Ihon kellerrys on yleensä jo häviämässä tai hävinnyt kokonaan, kun lapsi pääsee sairaalasta kotiin. Joskus keltaisuus alkaakin vasta kotona ja jatkuu useita viikkoja. Tällöin se voi liittyä imetykseen ja äidinmaidosta saataviin hormoneihin, rasvoihin tai entsyymeihin. Tämän nk. rintamaitokeltaisuuden syytä ei kuitenkaan tunneta. Sitä esiintyy runsaalla 10 % :lla lapsista. Lievä rintamaitokeltaisuus ei vaadi minkäälaista hoitoa. Jos bilirubiinarvot ovat kuitenkin korkeat tai noususuuntaiset, imetyksen keskeyttäminen 1-2 päiväksi usein laskee arvoja ja on riittävä hoito."
Meillä keltaisuus kyllä alkoi jo sairaalassa molemmilla tytöillä. Ja jouduttiin juuri noita imetystaukoja pitämään. Inhottava juttu, mutta minkäs näille voit...

Oi, jälkitarkastusta en halua edes ajatella. Onneksi se on vasta ensi kuun puolella. Ei järin paljon kiinnosta mennä, kun lääkäri ei mikään kovin helläkätinen, ja tuputtaa väkisin kierukkaa!! Ja tiedän jo tasan tarkkaan miten meillä tästä eteenpäin ehkäisy asiat hoidetaan, niin olen varma, että pääsee taas kättä asiasta vääntämään.. :headwall:

Jaksamisia kaikille! :hug:

nasu ja nipsu 1kk
 
Meillä yöt menee niin, että Maisa nukahtaa yleensä kymmenen ja kahdentoista välissä, syö kolmeen neljään mennessä kerran tai kaksi ja sitten kolmen neljän aikaan alkaa ilmavaivojen kanssa puhiseminen. Ei varsinaisesti itke, mutta vääntelehtii ja vähintään tunnin välein on pakko nousta Maisan kanssa ylös, jotta saa ilmaa pois ja vähän rauhoittuu. Aamupäivät ja iltapäivät nukkuu yleensä hyvin. Nyt parina päivänä kakan väri on vaihtunut vihreästä takaisin kellertävään. Kokeilin cuplatonia, mutta siitä en huomannut apua, joten palattiin takaisin disflatyliin. Nyt on myös käytössä idoformin tipat, niissä kun on sitä eri bakteeria kuin rela-tipoissa. Lisäksi vielä syötän Maisaa samasta rinnasta 2-3 kertaa peräkkäin, jotta sais tarpeeksi takamaitoa.

Tänään menin vihdoin vaa`alle.. Yhteensä painoa tuli sen huimat 30 kiloa ja nyt sitä on lähtenyt puolet ja 15 olis vielä pudotettavaa. Jos putois 20, sitten olisin erittäin tyytyväinen. Homma oli niin kuin ajattelinkin, että turvotus on lähtenyt ja läskit on jäljellä :D No nyt alan seuraamaan painon kehitystä pari kertaa viikossa ja jos ei omin avuin putoa hyvin, niin sitten liityn johonkin kalorilaskuohjelmaan, sellaisella sain ennen raskautta painoa putoamaan.. Tänään lähden ensimmäistä kertaa kunnon lenkille, ollaan vuosia lenkkeilty äidin kanssa sellaista 8,5 kilometrin mäkistä metsälenkkiä. Saa nähdä miten jaksaa.

Maisa on nyt 3 viikkoa vanha, kylläpä tää aika menee nopeasti. Pitäis alkaa harjoittelemaan lisää kantoliinailua, kerran vasta ollaan kokeiltu ja silloin ei ollut oikein hitti.

Kerttu ja Maisa 3 vk :heart:
 
Kysymys 2.viikois neuvolasta Tänään meidän Poju on 2 viikkoa vanha ja tajusin että neuvolan tätihän tulee tällä viikolla käymään. Mutta soitanko minä nuovolaan vai odotanko että sieltä soitetaan minulle?!?
 
Heippis :wave:

Katselin tuossa, että onpas komea lista toukokuussa syntyneitä vauvoja ja tottakai mekin halutaan listalle mukaan näillä tiedoilla:
tyttö, syntymäpäivä: 8.5.2009, paino: 3260g, pituus: 49cm, rv: 39+2
Eli täällä kotosalla tyllerön kanssa tuhistaan ja ihmetellään vauva-arkea vaihtelevalla menestyksellä
;) joka hetkestä nauttien!

aurinko terkuin, äippä & tyty 1 kk
 
Täällä ilmoittelen, että poikamme syntyi 22.5, paino 4140g, pituus 51cm, pipo 35,5, rv 40+2. Sairaalassa vietimme melkein viikon. Poika syntyi imukupilla, josta syystä välilihaa jouduttiin leikkaamaan reilulla kädellä. Tuon haavan takia olenkin ollut aika lailla toipilaana näihin päiviin asti, mutta nyt alkaa näyttämään paremmalta. Poika on ihana tuhisija ja tätä uutta arkea opetellaan täälläkin toisiin tutustuen. Täytyy nyt yrittää lueskella muitten kuulumiset, jotta pääsee kartalle.

Hannapur ja pikkumies 2vko+3päivää
 
Miekin ehdin tänne puolelle täältä vauvantuoksuisesta maailmastani :D Päivät vaan menee jotenkin niin äkkiä, ettei edes koneella ehdi käymään (hyviä selityksiä...)

Tytti83: Meillä kävi äitiysneuvolan terkkari kotona silloin heti kun kotiin päästiin ja antoi suoraan seuraavan käynnin ajan.

Viime Perjantaina kävi sitten toinen terkkari kotona tekemässä 2vko tarkistuksen. Paino oli noussut syntymäpainoon ja kaikki muuten ihan ok, mutta napa ei ollut silloin vielä irronnut. Terkkari laittoi siihen jotain ainetta (laapista??) ja viime yönä oli sitten napa viimein irronnut. Ajattelin kuitenkin käydä näyttämässä sitä terkalle, sillä se on aika märän oloinen ja jotain keltaista töhkää on pohjalla, mikä ei lähde irti. Ilmeisesti vielä jotain tyngän jämää, mutta en haluaisi mitään sientä siihen... Varmaan tämä mamma täällä taas hätäilee turhia, mutta...

Muuten on mennyt hienosti. Peppi nukkuu iltatankkauksen jälkeen yleensä 5-6h putkeen, ja sitten syödään välillä ja taas nukutaan. Ainakin vielä tuo on ollut peruskiltti ja helppo vauva, mutta kyllä tässä vielä ehtii vaikka mitä tapahtumaan... Mutta kutsuhuuto kuuluu tuolta makkarista, siellä taidetaan taas tissiä kaipailla ;)

-Snowball ja Peppi 2vko+4pv
 

Yhteistyössä