:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Kiitoksia siksakkia vinkistä. Täytyy lastentarvikkeessa käydäkkin katsomassa. En olekkaan ennen kuullut tollasesta. Vaipoista sen verran että ostin juuri pampersin 3 new baby vaippoja ja rupeamme niitä käyttämään kun 2 vaipat on loppu. New babyn 3 on samanlainen kuin kakkoinen mutta sitten pamppersilla on kaksi jotain muita vaipppoja jotka ovatkin iommalla paino välillä. Ja eivät taida kakkaa imeä.

Aurora72 toivotaan että neidillä nyt silmä paranee ja tyttöhän pitää todella hyvin päätä ylhäällä. :)

Huomenna 6 vk
 
Heipat kaikille!

Pikakomsua Rockmummylle Eli tuskinpa pumppaus on kiellettyä, koska esim keskolassa sitä hehkutetaan ja toivotaan paljon äideiltä. Ja ilman pumppausta mulla olis ikinä maito noussut, kun vauvaa saanut lähelle lainkaan :'(
ja siellä puhuin myös tuosta oluesta, että onko vaan urbaanilegenda että kaljalla nousee. Niin lastenhoitaja (itsekin kokeillut) sanoi että 1-olut sekä kotikalja todella sen nostaa. Mutta alkoholiton ei kuulemma aja samaa.

Täällä voidaan hyvin ja huomenna juhlitaan esikoisen 9v juhlia.
Voimia vatsavaivaisten kanssa! Mä annan relatipat pullosta, omaan maitoon sekoitettuna. Ihan pieni määrä, ettei tule ylös, kun puklaa niin kovin. Ehkä ministi auttanut, kun to ne aloitin..

Hyvää juhannusta kaikille :flower:

äippä ja jatta 26vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora72:
Tässä neidistä otettu kuva eilen.. silmä näytti kyllä tosi kamalata.



Neiti pitelee päätää jo näin hyvin :D Ikää kuitenkin vain vajaa kolme viikkoa.
Voi pientä. Myötätunto täältä äidille, voin kuvitella miten pahaa teki sinulle kun tekee pahaa jo katsoa kuvaa pikkuisesta. Toivotaan että menee nyt ohi. :heart:
 
Ja kovasti myötätuntoa masuvaivoista ja imetys ongelmista kärsiville. Täällä myös, ei tosin onneksi koliikkia... Mutta ei juuri nukuta 1h kahta tuntia kauempaa.. :/ Imetys ei suju kun oli pakko ottaa migreenilääkettä kun sain 3 kohtausta puolen vuorokauden aikana, piti pumpata viemäriin kun en ollut varma että lähteekö muuten maidosta pitoisuudet.
Ja se lääke on kielletty myös imetyksen aikana..sitä ennen rinnanpäät niin kipeät että itkua väänsin kun syötin...rintakumeilla myös. Ja nyt kun olis kunnossa, tietenkin maito vähentynyt. Joten mennään korvikkeella ja rintamaidolla tällä hetkellä.

Tuosta mies asiasta...mietinkin että olenko ainoa jota ärsyttää kun ei edes viikonloppuna voisi herätä yöllä edes toisena päivänä että saisin nukkua yhden yön edes. ( nyt kun on joutunut korviketta antamaan muutenkin ) Sitten päivällä antaa kyllä ottaa nokosia että on vauvan kanssa hetken... Ja koska olen väsynyt niin tekis mieli huutaa että meinaatko että nää univelat häviää jollain v:n torkuilla. Mutta onneksi olen suodattanut vielä... Kun hyväähän se silläkin tarkoittaa. :headwall:
Ja eilen kun ainnoin illalla vauvan syömään miehen syliin niin istui koneella netissä surffaamassa... Vauva kiemurteli ja oli levoton..niin toi mun syliin syömään ja jatkoi surffaamista. :eek: Kai se vauva nyt vaistoo että isi on keskittynyt muihin juttuihin...

Olenko liian vaativa miehelle?

Taitaa väsymys tehdä meistä äideistä räjähdys herkkiä... :whistle:

Hyviä vinkkejä oli taas tullut monelta kiitos niistä. :hug:

Ja ennen kaikkea ONNEA lopuille vauvan saanneille! :flower: Jaksamisia kaikille ja tähän lopuksi tänään otettu kuva Bellasta. :)

 
Tervetuloa äitys ja onni :flower:

Niiksulle paljon onnea:heart: :heart: ja Miidalle myös :heart:

Suzyanne voi kurjuus, toivon jaksamisia sulle :hug:

Rela-tipat annan lusikalla.

Jasmin: joo, ei se vauva siitä "yksinsyömisestä joskus" varmasti kärsi.. lähinnä tarkoitinkin tällaista jatkuvaa toimintaa, ettei oikeastaan sylitellä eikä seurustella lainkaan...

Therean: et ainakaan minun mielestä ole liian vaativa miehelle! meillä lähinnä 10h työpäivän jälkeen ei mies jaksa auttaa vauvan hoidossa, mutta vapaapäivinä ja normi 8h työpäivän jälkeen ihan oma-alotteisesti hakee syliin, vaihtaa vaippaa ja varmistaa et ehdin syömään/ suihkuun rauhassa... vaikka olisi "helppo vauva" kyllä sitä voi väsyä, kun yksin on toisesta vastuussa.. ja varsinkin jos itkuinen raukka, se on henkisestikin raskasta kun ei voi pientä auttaa, vaikka mitä tekisi ja fyysisesti, kun pitää kannella toista ympäriinsä..

Kestoilusta: oli pyhä aikomus heti alusta asti kestoilla, ainakin osaksi, mutta vielä menty kertseillä :ashamed: tuntuu niin paksuilta nuo kestot ym, et ei vielä ole saanut aikaiseksi, kyllä ihan omaa laiskuutta..

Makuuhuone touhuja kokeiltiin toissa iltana, ei hyvä. kesken jäi, sen verran kipeesti kävi repeämän kohtaan, isäntä sit kurkkas myöhemmin, niin siellä on vieläkin tikkejä!! voi perskules, ois kai niitten jo pitäny lähtee.. ilmankos se hankas ja kiristi.. :$ :/ :x plääh, haluja kyllä olis.. enkä ylettömän kipuherkkäkään ole, mutta ei ole vielä haava täysin parantunut...

Aurora: on hurjan näköinen neitin silmä, toivotaan pikaista paranemista, eikä enää vaivaisi pientä

Jekovit- tippoja annettu pikku-ukolle, mielestäni jonkun verran aiheuttanut vatsavaivoja, mutta ne rela-tipat helpottanut.. Esikoiselle annoin Devitol-tippoja eikä vaivannut lainkaan.. Nyt kolmas viikko kun annan, tänään aloitettiin neljällä tipalla..

Pije ja köllykkä 5 viikkoa :heart: :heart: niin se aika lentää..
 
Aurora: hui hurjan näköinen tuo silmä. Varmasti kamala katsoa itse toimenpidettä.Mäkin katselin kuinka hyvin teidän neiti pitää päätä pystyssä.

Siksakkia: mä en ole varma heitinkö mä sen tumpun roskiin ku sitä taas kerran yritin etsiä ku vauvan vaatteita laittelin.Mutta jos se löytyy niin postitan sen sulle. :D

Nyt ne masu vaivat on rantautunut meille.Viime yönä vauva oli tunnin hereillä masu kipujen takia. Ihan ok meni yö.1v9kk heräs 4 kertaa ja Cecilia varmaan saman verran olus se tunnin masu vaivojen takia hereillä olo.
Meillä on tänään 6 v päivä ja tässä yritän jostain kerää voimia,että jaksaisin lähteä kauppaan.Pitäis jotain herkkuja hakea.Meinasin alkostakin hakea huokarin.

Meille tuli Cecilialle ensimmäinen oma posti. =) Kela kortti tuli.Näyttipä nimi hienolle kirjoitettuna. Cecilia Celine :heart:

siirtelen tässä kuvia koneelle.Jospa siellä olisi joku kiva jonka vois tänne laittaa näytille.Johan tökkii kone.Toivottavasti tää tulee läpi.
 
RockMummy me annetaan Rela-tipat äidinmaidon seassa teelusikalla tai sitten pullomaidon yhteydessä. :) Sama d-tippojen kanssa.

Aurora Mahtavaa nähdä että teidänkin kullannuppu jaksaa kannatella päätään jo noin hyvin! Meidän pipanalla aika vakaa yritys meneillään, jospa jo muutaman päivän päästä jaksais ;)
 
Nikunaku Mulla on neuvolan imetystyyny lainassa. En oikein osaa sillä imettää :ashamed: Tai siis sillain onnistuu, että mun käsi on vauvan pään alla ja saan sillä säädeltyä, että vauva on oikeassa asennossa. Tyynyt on vaan mun käden tukena, että ei tarvi kättä kannatella. Eli periaatteessa siihen kävisi mikä tyyny vain. Ja tuon rintakumin kanssa meillä on se istualtaan imettäminen aika suttaamista. Se yleensä jossain vaiheessa lähtee irti kun parannellaan asentoa tai Nuppu tekee äkkinäisen liikkeen. Hänellä on tapana nukahdella tissille aika nopeastikin ja herättelen ja kutittelen. Välillä sitten säpäshtää ja vetäsee koko rintakumin irti. Kunpa onnistuisi imetys ilman rintakumia :saint:

Therean Minkä merkkinen migreenilääke sulla on? Mulla on Imigran ja yhden olen joutunut imetysaikana ottamaan :ashamed: Soitin apteekkiin ja sieltä sanottiin, että imeytyy niin vähäisessä määrin äidinmaitoon, että ei ole pelkoa kun pysyy oikeassa annostuksessa. Mä pitkitin sitä lääkkeen ottamista liikaa ja ei meinannut alkaa vaikuttamaan. Kyllähän sen tietää, että ei se migreeni oikein ilman lääkkeitä mihinkään poistu.

Täytyy mennä, tulen jatkamaan myöhemmin :wave:
 
D-tipat alotetaan meillä kolmeviikkosena. Näin sano terkka eilen kun kävi ekalla kotikäynnillä. Anto niitä Jekovit-tippoja. Saas nähä sitten, että kuinka vaikuttaa...

Meillä vissiin oma maito riittää ihan hyvin, kun eilen punnituksessa paino jo 3390g! Sairaalasta lähtiessä viime tiistaina paino 2912g, eli hyvä potti kuudessa päivässä :D No kyllä se siltä tuntuukin. Kaveri viettää aika paljon aikaa tissillä. Ja tiheesti!

Me ollaan käytetty niitä äitiyspakkauksen imse vimse- kestoja ja vaikka ne hieman hankala onkin asetella päälle, niin ollaan silti jaksettu säätää. Eeli on ihan hyvin viihtynyt niissä. Niitä taitaa olla meillä jotain 12 eli vähän liian vähän, mutta sit osittain kertseillään. Ja on mulla neljä fuzzin taskuvaippaa, jotka on tänään ekaa kertaa kokeilussa. Aika iso pakettihan siitä tulee, mutta ei tunnu vauvaa häiritsevän :) Pitäis kohta alkaa kattelemaan isompia vaippoja tulevaa ajatellen.

Meillä on mies ollu ihanasti mukana ja ottaa vauvaa ja laulelee ja kulettelee ympäriinsä. Yölläkin vois kuulemma käydä vaihtaa vaipat, mutta en oo viittiny herätellä ainakaan vielä. Meillä on tietty helppo olla mukana jutuissa, kun on kesälomalla elokuun puoleenväliin asti... Ja kaikesta ihanuudesta huolimatta hermostun välillä ja kiukuttelen. Taitaa olla ihan normaalia.

Jahas, kutsu kuuluu... Johan siitä edellisestä ruokailusta onkin tunti...

Voimia kaikille!!

Ansku ja Eeli 11 vrk
 
Pije kiitosmyötätunnosta. :heart: Sama juttu että ymmärrän kyllä kun painaa pitkää päivää. Nytkin oli saanut nukkua päikkärit töiden jälkeen ja yritin tytön kanssa olla sen aikaa hissukseen että isi saa levätä. Siksi kai ne herneet vedinkin kun silti törkkää tytön mun syliin kun alkaa venkoilu sylissä. :ashamed:

Sompio Mulla on Miranax lääkkeenä. Se on auttanut kyllä ihan hyvin jos otan sen heti kun näköhäiriöt alkaa. Sama juttu..tulee pitkitettyä lääkkeen ottamista..ja kohtaus on sitten sen mukainenkin jos ei ota ajoissa.. :ashamed:

*muoks* Kommentoida muitakin juttuja mutta neiti on edelleen kränä... :headwall:
 
:wave: Täytyy käydä ilmoittautumassa. Usein käyn lukemassa kuulumisia, mutta täällä myös meinaa kommentointi jäädä... Päivät menee nyt niin vauhdilla, toisin kuin ne raskausajan viimeiset päivät.

Meillä neiti täytti tänään kolme viikkoa. On tyytyväinen tyttö ja antaa äidin nukkua yöt hyvin. Päivällä nukutaankin sitten lyhyempiä pätkiä. Arki alkas eilen, kun mies meni töihin. Onkin ollut raskaat kaks päivää, kun sadesäällä ei kolmella isommalla lapsella meinaa tekemistä riittää. Mutta onneks ei tosiaan muuta kuin pientä masuvaivaa vauvalla ole.

Auroralla on varmasti ollut kauhee huoli prinsessasta. Toivottavasti on jo parempi. Täällä mennään huomenna lääkäriin lonkkastatusta varten. Tarkistetaan vielä kerran.

Nautin vauva-arjesta täysillä :heart: :heart: :heart:

Alhambra + Tyttö 3vk
 
therean ja muutkin miehilleen tulistujat vauvan hoidon suhteen.. repikää tästä, mulle mies tokaisi kun sanoin että voisithan sinäkin välillä.. niin että eikös sulle siitä makseta (äitiyspäiväraha) että vauvaa hoidat! :eek:
Teki mieli läimäyttää mutta tajusi ilman sitäkin että nyt tuli sammakko suusta!
muutenkin turhauttaa kun jos pyydän häntä yöllä yhden vauvan ruokailun hoitamaan että saisin itse nukkua niin joudun kuitenkin lopulta nousemaan itsekin kun mies hermostuu heti jos poika ei kiltisti syö ja nukahda uudelleen. Ja jotenkin käyttäytyy välillä poikaa hoitaessaan, ei varmaan tarkoituksella, mutta silleen että mulle tulee syyllinen olo ja kauhee selittelyn tarve että voinko vielä ihan äkkiä käydä vessassa tai laittaa pyykit niin päästän sut sitten ihan varmasti siitä kauheasta taakasta jonka se vauva aiheuttaa... :(
mielellään tuo vauvan kanssa on, nämä vaan mun fiiliksiä joita selittämättömästi tunnen.

Siksakkia Siis mun on pitänyt kanssa kysyä noista kertakäyttövaipoista. Meillä on heti alusta mennyt Liberon kakkoskoko joka siis nyt alkaa olla pieni. Oltiin reissussa ja ostettiin Pampersin kolmoskoko (4-7kg) mikä tuntuu hyvältä, pehmoisempia kuin nuo liberot, mutta nyt kun oltiin kaupassa niin kävi ilmi ettei siellä tuota pamperskokoa ole vaan joku toinen pampers mikä oli muistaakseni 4-9kg vauvoille. siis mun päähän ei mahdu miten sama vaippa menee sekä 4kg kokoiselle että 9kg painavalle!?! Jäi siis tuo paketti kauppaan ja otettiin vielä tota kakkoskoon liberoa. Sitten siellä oli kyllä kolmos koon liberoja 5kg-8kg, oisko ne olleet sopivia vaikka Leevi painaa vajaa 5kg? En tajuu! Ja toi pampers on kyllä pehmeempi... en tiedä mitä kakanimuominaisuuksia siinä lienee..

Nikunaku vauvauintiin mahtui ja syyskausi oli 65e/10krt. Jos noi ilmat paranisi niin vois lähtee kuntoileen =)

D-vitamiini tippoina menee meillä jekovit en oo huomannut että siitä masu pipiksi tulisi, päinvastoin tuntuu tykkäävän kirpeästä mausta, tuleva salmiakkisyöppö niinkuin äitinsä :D

Leevi rupesi tänään juttelemaan ihan urakalla! Aamulla meni tunnin verran sängyssä loikoillessa kun katseli ympärilleen ja hihkui eri äänenpainoilla :heart:
Sitten meidän syödessä aamupalaa istuskeli sitterissä ja hokasi ekan kerran että kun jalkoja vähän heiluttelee niin lelukaaren pehmoeläimet saavat kyytiä ja koko sitteri kiikkuu :D Siinä siten ravisteli topakasti jalkojaan ja välistä pysähtyi katselemaan aikaansaannostaan, kun eläimet eivät enää liikkuneet, potkuteli niille lisää vauhtia =)

Nyt koiran kanssa iltalenkille, vähän tasapainotusta iltapäivällä kiskotulle hampurilaisaterialle...

Jasmin ja Leevi, huomenna 7vk, hui!
 
Tipat niin rela kuin vitamiini tipat annetaan lusikalla. Lypsän vähän maitoa lusikaan ja siihen sitten tipat.
Hyvä että Auroraan pikkuneiti voi paremmin kaikesta huolimatta.
Meilläkin poju yrittää jo kovasti kannatella päätä
Kissanminttu teidän neiti on kyllä aivan äitinsä näköinen :heart:
Imetystyyny on meillä ja minusta aivan mahtava. Päivittän käytössä, yöllä ainoastaan imetän makuultaan.
Meillä mies jaksaa päivällä seurustella ja pitää pojua sylissä. Saan kaikessa rauhassa sillä välin käydä suihkussa, laittaa pyykit tai syödä. Päivällä jos poju inahtaa sängyssänsä ja olen lähdössä katsomaan ja olen juuri tekemässä jotakin niin mies yleensä lähtee. Tänäänkin päivällä vaikka oli aamulla töissä.
(.) Meillä oli tänään paluu arkeen kun mies meni töihin. Tosin vain tämän viikkoa on töissä ja sitten hänellä alkaa 4 viikon kesäloma. Mutta tuo meidän yläkeran laajennus vie kanssa miehen aikaa. Meillä on tarkoitus kuitenkin syksyksi saada yläkertakin käyttöön.
Tänään kävin näyttämässä Ollia töissä. Kaikki olivat ihan ihastuksissaan. Yksi meidän kuorma-auto kuski totesi että eipä jäänny suutariski :LOL: Samainen joka kysyi minulta viikon 20. tienoilla että olenko lihonnut vai raskaana. (Vannoutunut poikamies kyseessä)
Meillä muuten Olli nukkui ennätys pitkään viime yönä ilalla simanti ennen yhdeksää ja heräsi syömään 1.30.

Jaksamista kaikille mahavaivaisten ja itkuisten vaavien kanssa. Ja myös niiden miesten kanssa. :hug:

Tytti ja Olli 3vk 2pv
 
Onko teillä muilla vauvan iho millaisessa kunnossa? Meillä pojalla on naama aivan täynnä punaista näppylää jotka ovat todella kuivia. Minusta tuntuu että Rasmuksella kutisee ne koska yrittää naamaa hangata. Onkohan joku rasva jota joku suosittelisi niihin? Neuvola vasta ensiviikolla.. :/

 
Jasmin
therean ja muutkin miehilleen tulistujat vauvan hoidon suhteen.. repikää tästä, mulle mies tokaisi kun sanoin että voisithan sinäkin välillä.. niin että eikös sulle siitä makseta (äitiyspäiväraha) että vauvaa hoidat!
Teki mieli läimäyttää mutta tajusi ilman sitäkin että nyt tuli sammakko suusta!
muutenkin turhauttaa kun jos pyydän häntä yöllä yhden vauvan ruokailun hoitamaan että saisin itse nukkua niin joudun kuitenkin lopulta nousemaan itsekin kun mies hermostuu heti jos poika ei kiltisti syö ja nukahda uudelleen. Ja jotenkin käyttäytyy välillä poikaa hoitaessaan, ei varmaan tarkoituksella, mutta silleen että mulle tulee syyllinen olo ja kauhee selittelyn tarve että voinko vielä ihan äkkiä käydä vessassa tai laittaa pyykit niin päästän sut sitten ihan varmasti siitä kauheasta taakasta jonka se vauva aiheuttaa...
mielellään tuo vauvan kanssa on, nämä vaan mun fiiliksiä joita selittämättömästi tunnen.
No hyvä että huomasi päästäneensä sammakon suustaan! Miehet...joskus jotkut eivät ajattele ennen kuin sanovat..
Ens kerralla jos moinen sammakko pääsee suusta niin pyydäpä palkkaa miehen "sotkujen siivoamisesta/pyykkien pesusta, ruuanlaitosta miehelle" Koska ethän saa "palkkaa" kuin vauvan hoidosta et miehen.. ;)

Jaksuja sinnekin!

Pikku prinssi Olisko kortison voide (en ole varma saako noin pienellä käyttää ), jos on hormoninäppyä niin niihin ei auta muu kuin aika. Perusvoide voisi ensihätään auttaa, jos on kuiva niin kutisee siksikin. Tai hoitoöljy?

(.) Bellan vatsavaivat jatkuu... Onko niistä Rela-tipoista kuinka pian apua? Nimimerkillä: Epätoivoinen väsynyt äiti
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasmin84:
therean ja muutkin miehilleen tulistujat vauvan hoidon suhteen.. repikää tästä, mulle mies tokaisi kun sanoin että voisithan sinäkin välillä.. niin että eikös sulle siitä makseta (äitiyspäiväraha) että vauvaa hoidat! :eek:
Teki mieli läimäyttää mutta tajusi ilman sitäkin että nyt tuli sammakko suusta!
muutenkin turhauttaa kun jos pyydän häntä yöllä yhden vauvan ruokailun hoitamaan että saisin itse nukkua niin joudun kuitenkin lopulta nousemaan itsekin kun mies hermostuu heti jos poika ei kiltisti syö ja nukahda uudelleen. Ja jotenkin käyttäytyy välillä poikaa hoitaessaan, ei varmaan tarkoituksella, mutta silleen että mulle tulee syyllinen olo ja kauhee selittelyn tarve että voinko vielä ihan äkkiä käydä vessassa tai laittaa pyykit niin päästän sut sitten ihan varmasti siitä kauheasta taakasta jonka se vauva aiheuttaa... :(
mielellään tuo vauvan kanssa on, nämä vaan mun fiiliksiä joita selittämättömästi tunnen.
Joo, meillä on ollut välillä vähän samalaisia juttuja, tosin esitetty hieman vitsin varjolla. Mutta SILTI! Kyllä täälläkin mies viihtyy vauvan kanssa, mutta sen kyky kestää mitään vikinää on onneton, kovasta itkusta puhumattakaan. Ja aivan samalla tavoin kuin Jasmin, minäkin saatan sanoa, että hoida vielä tämän homman pikaisesti, niin pääset sitten vapaaksi vauvasta (surffaamaan nettiin...). Eilen illalla tyttö ei oikein meinannut nukahtaa, niin silloin mies kyllä otti sen heti sängytstä omaan syliinsä, kun katsoi telkkaria ja minä painelin nukkumaan. Ja sain ainakin puoli tuntia lisää unta yöhön, enkä edes huomannut, kun kaksikko oli tullut takaisin makkariin! Joten on siitä jotain hyötyäkin :saint: Lisäksi mun miehellä on vaativa ja stressaava työ, joten ymmärrän kyllä, että hermot ei huutoa kovin kauan kestä. Onneksi sillä on nyt reilu viikko lomaa, se on raasu nukkunutkin huonommin kuin minä viime aikoina. :/

Relatipat ja d- vitamiini
tiputetaan meillä suoraan suuhun, tyttö näyttää tykkäävän molemmista. :heart:

Me lähdetään huomenna juhannuksen viettoon saareen. Neidillä on tosi hienot ukin ostamat pelastusliivit veneilyä varten. Saa nähdä miten niissä viihtyy, kun ei olla ehditty/jaksettu kokeilla. Juhannuksen jälkeen jatketaan vielä Helsinkiin alennusmyynteihin ja moikkaamaan kavereita ja sukulaisia eli pitkä reissu tiedossa. Mitähän kaikkea sitä pakkaisikaan mukaan..? Kaikkea.

Kivaa juhannusta kaikille!

PP & tyttö 3 vko 2 pvä
 
Epäonnistumisen tunteista vauvan hoidon suhteen:

"Voit surra pois sen, mikä meni toisin kuin suunnittelit, mutta keskity sitten iloitsemaan siitä, mikä meni hyvin."

Lainasin kirjastosta kasvatusoppaan, tää on aikas hyvä kirja! =)
 
Tytti Kiitos :D kiva kuulla että on mun näköä, oikein itse ei olla vielä hahmotettu muuta kuin että tytöllä on mun suu ja isin nenä. :heart: Mites teillä? Kumpaa Olli muistuttaa enemmin? Laita joku pvä tuore kuva pikkumiehestä joohan! :)

Therean noista Rela-tipoista.. me alotettiin niiden antaminen päivää ennen kuin aloitettiin d-tipat, joten vaikutuksen nopeutta on vaikee arvioida. Mutta kun aattelee että maitohappobakteerihan vaikuttaa äkkiä normaalistikin niin eiköhän se aika nopea vaikutus ole vauvoillekin. :)

Pikku Prinssi meillä tytön iho on ollut ihan hyvä alusta alkaen, mutta nyt on alkanut kasvoihin tulla harvakseltaan hormoninäppylää. Oon vähän miettinyt erottaako ihottuman ja hormoninäpyt siitä, että hormoninäpyt on lyhytkestosempia...? Kun esim meidän tytöllä on harvakseltaan ollut leuassa ja poskissa ja otsassa mutta ovat aina parin päivän kuluessa häivyttyneet ja sitten tullut ehkä muualle uusia.. en tiedä. Siskoni poikaan iski 2kk vanhana allergiat ja oli tosiaan ihan täynnä kuivaa näppylää, eikä ne hävinneet vaikka vaihtoi pyykinpesuainetta yms.. kannattaahan tuo testauttaa ehdottomasti jos tuntuu vauva ahdistuvan.. :/

Vaipoista meillä enimmäkseen käytössä ollut Pampersin newbornit, 2-4kg. Viimeksi ostin hätävarapakettina Liberon samankokoisia vaippoja ja ne tuntuu tosi kovilta koppuroilta pampersiin verrattuna. Mä taidan pitäytyä Pampersissa jos Liberot on noin kovia! :eek: Onko Liberon isompikokoiset vaipatkin yhtä kovia kuin nuo ihan vastasyntyneiden koko?


kissinminttu & Nöttönen 3vkoa4pvää :heart:
 
Nikunaku, ihanaa jos laitat mulle sen pipon, kiitos! :heart: Mites täällä laitetaan yksityisviestiä..?

Me kai sit lähdetään tänään mökille, mies on kiukutellut koko viikon kun hän ei pääse juhannukseksi mökille vaikka on niiiiiiiiin odottanut sitä.. Joka päivä tästä aiheesta on tullut riitaa ja päätin lopulta antaa periksi kun olisi sääli jos koko miehen isyysloma menis aiheesta riitelyyn. Ei mulla muuta ongelmaa oo siinä mökille menossa kuin noin 500km ajomatka jälkivuodon ja kiristävien tikkien kanssa.. Ja lisäksi meidän vauvahan on vasta 10 pv vanha että onhan tuo aika pieni vielä. Tosin oli yliaikainen, jos olis syntynyt laskettuna aikana niin olisi jo kuukauden vanha. Ehdotin miehelle jos pysähdytään yöksi puolivälissä matkaa mun tädin luo, näin ei tulisi niin paljon autossa istumista mulle ja vauvalle. Toivottavasti nyt voi joustaa ees sen verran. Mökillähän meillä ei oo mitään hätää kun on kaikki nykyaikaiset mukavuudet. Enemmänkin tuo matka jännittää... Kommentteja/kokemuksia ihan pienen kanssa matkustamisesta? Tiedän että tästäkin on tosi montaa mielipidettä, mutta kaikki otan innolla vastaan! :)

Meillä on Oliverille tullut jo 6 pv ikäisenä niitä hormoninäppyjä, tai siltä ne ainakin näyttää. Omituista kun yleensähän ne tulee paljon myöhemmin. VOisikohan siihenkin vaikuttaa se että vauva oli 2,5 viikkoa yliaikanen? Ainiin, en muista muistinko mainita, napatynkä irtosi 6 pv ikäisenä.

Rela-tipoista, meillä ainakin alkoi toimimaan heti, tosin samalla kyllä vaihdettiin korvikkeen merkkiä Tuttelista NANiin, silläkin voi olla vaikutusta.

Viime yö ja tää aamu on mennyt hyvin, ollaan pärjätty pelkällä tissimaidolla eikä vauva ole vetänyt kertaakaan tissiraivareita! Maitoakin tuntuu tulevan enemmän nyt, ihanaa! :heart: Useammin herää kyllä syömään kuin korviketta syötettäessä mutta ei sekään haittaa! =) Nyt siis vauva herää noin 2 h välein yöllä syömään, korvikkeen kanssa 3-4 tunnin välein.

Hyvää juhannusta kaikille!!! :D

RockMummy & Oliver 10 pv
 
Moikka vaan kaikille!! :wave:

En ookkaa käynny aikoihin, hyvä että löysin tänne :D

Rela-tipat alotettii meilläkin.. Annettii ensin viikko Tuttelia ja mahan väännöt oli aika kovia.. samaan aikaan n. viikko sitten vaihoin NANniin ja alotin relat niin mahavaivat helpotti.. Eli samaa rataa Rockmummyn kanssa :) Annan tissiäkin,mutta se ei tunnu riittävän poitsulle ja en suoraansanottuna jaksa istua kokoajan tissi suussa .. :ashamed:

).( Sitte vähä omaa napaa.. kun en n.kuukauteen ole käynyt..
Meillä on mennyt vaavin kanssa tosi hyvin.. Poitsu on kiltti eikä itkeskele oikeastaan yhtään, paitsi sillon jos ei oo tissi tai tuttipullo suussa heti kun on nälkä.. :D
1 kuukautis neuvola oli nyt 15 pvä ja poitsu on kasvanut hyvin 2viikossa 3550g ---> 4680g :whistle: :heart:
Ilta unille on käynyt aina 21-22 aikaan ja herää sitten syömään 1-2 aikaan ja seuraavaksi n. 4:tä,6:ta jne.. :) onneks on itsekin aamuvirkku niin ei haittaa nuo aikaset herätykset! |O

Ristiäiset on 28.6 ja päänvaivana mitä kaikkea siellä sitten tarjoilisi.. täytekakkua ja voilepäkakkuja ainakin! :p

Oii.. huomasin että Rockmummy on laittanut pojan nimeksi Oliver.. Pakko kertoa että meiän pojan toiseksi nimeksi tulee Oliver.. olis tullut ekaksi mutta miehellä on Ärrä vika joten ei halunnut ärrää ensimmäiseen nimeen!

Meidän pojan napatynkä irtos 6pvän ikäsenä ja hormooninäppyjä on alkanut tulla vasta nyt mutta ei niitäkään ole kuin siellä täällä vähäsen..

Meillä käytössä Liberon kakkoset (3-6kg) ja musta ne on pehmeempiä kuin ne ykköset..

Juhannusta odotellen,vaikka ihan *askaa ilmaa luvannukkii!! B)

Toukotytsy+Poitsu 1kk ja 3päivää :heart:
 
Rockmummy: laitoin sulle yksityisviestiä. Kun kirjaudut sisään niin samalla rivillä lukee yksityisviestit ja kirjekuori näkyy oranssina kun siellä on postia.

Mulla loppuu akku just tästä kannettavasta.Myöhemmin palailen.Mies haluis lähtee kauppaan ostamaan imuria ja lapsille paperia ku piirtävät mahottoman paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasmin84:
Siksakkia Siis mun on pitänyt kanssa kysyä noista kertakäyttövaipoista. Meillä on heti alusta mennyt Liberon kakkoskoko joka siis nyt alkaa olla pieni. Oltiin reissussa ja ostettiin Pampersin kolmoskoko (4-7kg) mikä tuntuu hyvältä, pehmoisempia kuin nuo liberot, mutta nyt kun oltiin kaupassa niin kävi ilmi ettei siellä tuota pamperskokoa ole vaan joku toinen pampers mikä oli muistaakseni 4-9kg vauvoille. siis mun päähän ei mahdu miten sama vaippa menee sekä 4kg kokoiselle että 9kg painavalle!?! Jäi siis tuo paketti kauppaan ja otettiin vielä tota kakkoskoon liberoa. Sitten siellä oli kyllä kolmos koon liberoja 5kg-8kg, oisko ne olleet sopivia vaikka Leevi painaa vajaa 5kg? En tajuu! Ja toi pampers on kyllä pehmeempi... en tiedä mitä kakanimuominaisuuksia siinä lienee..
Me käytettiin alkuun ne Liberon 1 ja 2 koon näytteet, mutta tykkäsin enemmän Pampersin vaipoista juuri siksi kun ne on jotenkin pehmeämpiä. Pampers 2 ollut nyt siis käytössä mutta hankala kun sitä ei myydä missään kaupassa tällä paikkakunnalla :kieh: Nyt sitten ostettiin Pampersin 3 kokoa (midi 4-9kg) kun ei vartavasten viitsi lähtee kaupungista yhtä vaippapakettia hakemaan :xmas: Ei niitä kuitenkaan uskalla ostaa pakettitolkulla varastoon kun ei tiedä milloin ne jää pieniksi. Toivottavasti tuo 3 ei nyt ole hirveesti liian iso.
Luulen että ne kilo"rajat" menee siksi vähän limittäin eri kokojen välillä, että lapset on niin eri mallisia ja isompi vaippa aina imee enemmän pissaakin.
Meille kyllä se 3 koon Libero on vielä hirveän suuri vaikka vauvalla oli painoa viimeksi neuvolassa jo yli 4,5kg.

Onpa tosiaan Jasminin mies tökerösti sanonut :hug: Ja muillakin oli ymmärtämättömiä miehiä, toivottavasti asiat selviää aina vaikka välillä mieli pahoittuukin. Ehkä ne miehet on vähän mustasukkaisiakin sekä puolisostaan että siitä että saattaa tuntua kuin isä ei kelpaisi vauvalle niin hyvin kuin äiti... Vaikka ei sekään tietty oikeuta sanomaan pahasti mutta ainahan sitä tulee varsinkin väsyneenä huomauteltua puolin ja toisin.

Täällä mies on ollut kiitettävästi mukana lasten hoidossa myös nyt töihin palattuaan. Ihmeesti se jaksaa vaikka ylitöitäkin joutuu tekemään niin että työpäivät matkoineen jo venyy niin pitkiksi. Monesti yölläkin sanoo, että voi mennä kantelemaan vauvaa toiseen huoneeseen jos pieni itkee. Ja sitten rassu potee kuulema huonoa omaatuntoa siitä että esim. aamulla nukkuu vähän kauemmin ja minä herään lasten kanssa :heart: Totta kyllä että minäkin jaksan paljon paremmin kun tuntuu että mies on täysillä mukana ja tukee :heart:

Pikku prinssi: Voisikohan Rasmuksen näpyt olla hormoninäppylöitä?
Meillä niitä on ollut muutaman viikon ikäisenä molemmilla pojilla.

kissinminttu: Me käytettiin esikoisella ihan vauvana (vajaa 2v. sitten) Pampersin 2-4kg vaippoja ja sitten siirryttiin Liberoon koska mun mielestä Pampersin 2koko oli silloin jotenkin huono, joustamaton ja ohivuotoja tuli kamalasti. Nyt nuo Pampersit on muuttuneet ja on tosiaan ihanan pehmeitä. En kuitenkaan muista että Liberot olis silloin olleet niin kovia koppuroita mitä nyt, ehkä aika kultaa muistot.
Esikoisella nyt käytössä Liberon housuvaipat eikä nekään mitään höyhenen pehmeitä ole, mutta tykkään siitä ettei niissä ole mitään voiteita käytetty. Pampersin isoista vaipoista ei ole käyttökokemusta niin en tiedä vaikka ne olisi parempiakin.

RockMummy: Me ei ihan noin pitkiä matkoja ajettu vauvan kanssa, mutta pienempiä kyllä ja hyvin vauva viihtyi autossa ja turvakaukalossa nukkuen. Minusta on kuitenkin hyvä ettei vauvan tarvitsisi olla yhteen putkeen kaukalossa montaa tuntia vaan että välillä pysähtyisi ja ottaisi sitten vauvankin pois kaukalosta sylittelemään että pääsisi ojentautumaan.
Ja varmasti sinullekin mukavampi että pääsee välillä jaloittelemaan.
Ja tietysti jos on kuuma päivä niin tärkeää huolehtia vauvan (ja omasta myös) nesteytyksestä! Mukavaa juhannusta teille :heart:

Mulla oli huonekaverina yksi äiti jonka vauva syntyi 2vko yli la:n ja hänelle hoitajat muutaman kerran sanoivat että vauva käyttäytyy kuin 2-viikon ikäinen vaikka onkin juuri syntynyt, että siitä päätellen voisi hyvinkin pitää paikkaansa että Oliverkin on "vanhempi" kuin oikeasti onkaan. Ja kai se hormoninäppyjenkin ilmestyminen voi olla ihan yksilöllistä.

Toukotytsy ja RockMummy: Oliver on ihana nimi :heart: Meilläkin se oli yhtenä vaihtoehtona etunimeksi, tai siis minä sitä miehelle ehdotin. Mutta miehen mielestä se ei oikein käynyt kun siinä sairaalassa jossa esikoinen syntyi oli töissä sen niminen lääkäri niin miehelle tuli vaan kuulema se lekuri sitten mieleen Oliverista :whistle: Liekö anskulla ollut polikäynneillä/osastolla olo-ajalla sama lääkäri, SKS:ssa kun asioit?

No, ehkä sitten jos saadaan vielä kolmas poika joskus, mies on unohtanut sen lääkärin :saint:

Mä koitin tänään ensimmäistä kertaa kantoliinaa mutta ei siitä mitään tullut. Sain liinan lainaan siskolta ja ajattelin oman ostaa jos oppisin sitä käyttämään, helpottaisi huomattavasti meidän päiviä.
Tein mielestäni sidonnan ihan oikein, kietaisuristi II niiden kuvallisten ohjeiden mukaan. Mutta sitten kun vauva piti saada liinaan niin ongelmat alkoi. Kai mä oon vähän tyhmä mutta en oikein mielestäni saanut pientä asettumaan siihen oikein. Voi kun olis joku joka osaisi neuvoa kädestä pitäen minut liinailun alkuun!

Mukavaa juhannusta kaikille!


Siksakkia & Pikku Prinssi 5vko 2pvä
 

Yhteistyössä