:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

en sitten pääsykään eilen koneelle.Meidänki juhannus suunnitelmat muuttui kun kaikki lapset on kamalan räkäisiä ja lämpöä.Vauvallakin oli nenä tukossa,vaikka toi voin ja ajattelin ettei häneen tarttuisi.Mutta ei toki ole niin kipeä ku muut. *kop kop*

mies lähti just nukkumaan.On hoitanut yöllä kolmosta ja nelosta (kuulostaapa hölmöltä ) siis Oliveria ja Luciaa.Ovat heränneet vuorotellen ½h välein koko yön. Noloo...mä olen yläkerrassa nuklunu makuuhuoneessa vauvan kanssa ja olen vain kerran kuullu ku alhaalla on itketty.

Missä se kesä on? Olis niin ihanaa ku ei olis niin kylmä.

Munkin pitäis hakee sitä passia Cecilialle. viime kesänä meidän vajaa 1v passikuva piti käydä ottaa kolme kertaa ennenkuin poliisi hyväksyi sen.Ja ihann valokuvaamossa käytiin ottamassa kuvat. :eek:

jaaha-s mitä sitä tekis...lapset katsoo pikku kakkosta.Pyykkikorit olis iha täynnä ja korillinenpuhdasta vaatetta odottaa kaappiin viikkausta.Eli ei ole ongelmia tekmisen suhteen.

NN ja CC 3 viikkoa
 
jos sitä vähän kirjottelis kuulumisia :)
täällä on nyt ihanan hiljaista kun esikoinen on ulkona ja pienemmät nukkuu.voin sanoa,että täällähän kuulee omat ajatukset.. ;)
kirppu nukkuu 4h putkeen eli yöllä ei tarvitse nousta kuin kerran.hän heräili tuossa kuudelta,yleensä haluu seurustella pari tuntia mutta nyt taisi olla vähän väsynyt ja nukahti heti,tämä meidän 1v sitten piti pienemmänkin edestä konserttia,taisi olla sylipula,mutta onneksi helpotti kun halittiin ja syliteltiin :) ja sitten jaksettiin taas olla iloisella tuulella,tuli itsellekin niin hyvä olo kun toinen naureskelee ja tahtoo leikkiä äidin kanssa.

Ois ollut niin mukava mennä katsomaan kokkoa illalla mutta taitaa tuo vesisade jatkua koko päivän.Mutta hyvät juhannukset silti kaikille,säästä huolimatta

Luppa ja kirppu(huomenna 1kk)
 
Kuukumisia pikaisesti voisin kirjoitella... ihan kaikkea kirjoittamaanne en vielä kerennyt lukea. Mun edellisestä kirjottelusta on sen verran aikaa, että tekstiä tullut paljon. :D

Synnytyksestä vielä, että poika oli tulossa maailmaan avosuutarjonnassa, eikä avotarjonnassa... ne ei liene sama asia, kai. :whistle:

Poika oli 2 viikon iässä 4220g ja 54,5cm. Syntyessään oli 3780g ja 51cm. Hyvin on siis rinnalla viihtynyt. :D

höpöliini Mulle sanottiin neuvolassa, että 2 viikon iässä pitäis olla syntymäpaino saavutettu. =)

Ristiäiset on sitten 11.7. Saa "minivitonen" ihan oikean nimen. :heart: :D Vauva on tosi helppo tapaus, ei voi valittaa. Yöllä nukkuu klo 24- 05, ihan kiva pätkä, saa itsekin nukuttua, vaikka kyllähän tässä univelkaa on siitä huolimatta päässyt kertymään. Nuo 4 isompaa kun heräilee aamulla sitten aikaisin, kun vauva antaisi äidin nukkua. Ollaan sitten huilailtu sängyssä isompien kans, ja katseltu samalla aamun lastenohjelmia, kun en ole vaivautunut heti nousemaan ylös. Vauva nukkuu mun ja miehen sängyssä, yöimetykset hoituu vaivattomasti. Meidän tytöt (ens kuussa 8v ja 5,5v ) on ottaneet vauvan tulon hienosti. Pojat (4v ja 2,5v ) taas on vähän osoittaneet mieltä, mutta olin varautunut pahempaan. Suht helpolla sen suhteen ollaan päästy. =) Vauva on kertakaikkisen ihana. :heart: Minä aivan vauvahuuruissa, onnesta soikeana. Sinappikakkojen haistelu pehmentänyt mut aivan täysin. :LOL:

Juhannus suunnitelmat vieläkin vähän niin ja näin... riippuu ihan siitä onko miehellä töitä huomenna ja ylihuomenna. Tänään selviää... Mies pääsee tänään jo klo 14, onkin nyt tehnyt pitkää päivää. Meni tiistaina töihin, kun kesäloma loppui. Isyysloma edelleen pitämättä, sen pitää näillä näkymin loppukesästä. =)

stk ja minivitonen tänään tasan 3 viikkoa. :heart: :heart:
 
stk: teidänkin vauvalla paino noussut hienosti!!

mua on alkanut mietityttää jos mun maito on liian "laihaa" :) kun vauva syö tiheesti, maitoo tulee reilusti, mutta silti tuo paino ei kovin hurjasti kyllä nouse :/ sitten tyttö kakkaa vaan noin joka toinen tai joka kolmas päivä.. miten usein teidän muiden vauvat kakkaa? ku eiks sekin kerro jotain siitä riittääkö maito että kuinka usein kakkaa.. pissaa kuitenki tulee neidiltä aika paljon..

korvikkeen antajat: onko teijän vauvojen maha menny kovalle korvikkeen annon myötä? muistelen vaan että meillä esikoinen oli aina kovamahanen ja kakkaaminen oli vaikeeta sen jälkeen ku korvike alotettiin..

voi että aamulla taas aattelin että milläköhän tuota vauvan "rytmiä" sais hiukan muokattua?? ku esikoinen herää tosiaan klo 7 ja vauvalla vasta silloin tyyliin puoliyö menossa :D nukahtaa meinaan 12-1 aikaan yöunille.. olis hienoo jos sais jo 9-10 aikaan nukkuun illalla ni pääsis itekin aikasemmin.. nooh..ehkä ajan kanssa..

täällä sitä kökötetään kotona sisällä ja katellaan sadetta ikkunasta.. kiva juhannus :(

nikunaku: paranemishaleja teille :hug: ja toivotaan nyt että vauva ainakin säästyis flunssalta!!

Höpöliini ja tyttönen tasan 3 viikkoa 20min :D
 
Suzyanne
Tuli mieleen tuosta Tytti83:n Ollin nukkuma-asennosta, kun taannoin oli täällä juttua että moni vauva nukkuu mieluiten juuri tuossa x-asennossa. Tässä meidän Vili-pulleron versio kyseisestä uniasennosta:


=) =)

Hyvää jussia kaikille!

Suzyanne ja Vili, 6 vkoa 1 pv
 
taas vaan pikainen kommentointi. Ollaan puolikuntoisena aloitettu siivous/raivaus projekti lastenhuoneissa.Rikki menneet roskiin ja turhat lelut kiertoon.

Höpöliini: Meille on sanottu monta kertaa ei lääkäritkin että on rintamaito vauvalla on normaalia,että kakkaa 10 kertaa päivässä tai 10 päivän välein.Kaikki tältä väliltä on normaaia. Mun mielestä se on nimenomaan PISSA jonka määrä ratkaisee ei kakan määrä!
 
Merkkailen ja meni ihan ohi kaikki kun luin monta sivua :ashamed:

Höpöliini Meillä Nuppu kakkaa 1-2 kertaa päivässä. En tiedä mikä on "normaali" määrä.

*muoks* Meillä ei kummosempia juhannussuunnitelmia. Käytiin päivällä mun vanhemmilla ja siellä oli siskon perhe. Yöksi kovasti meitä toivoivat, mutta meistä on kivempi olla vauvan kanssa kotona yötä. Varsinkin kun isäni ottaa kuitenkin jonkun verran alkoholia, niin en halua että hän humalassa hoitaa meidän vauvaa. Mennään sinne sitten joku toinen kerta yöksi.
 
On taas ollut mukamas niin kiire, etten ole mitään ehtinyt kirjoitella, lukemassa olen kyllä kuitenkin käynyt miltei päivittäin :ashamed:

Kakkaamisesta:
Miehän olin jo huolissani kun sairaalassa neiti teki kakat ja sen jälkeen ei sitten viikkoon tullutkaan mitään muuta kun pissaa. Nyt sitä itteään sitten kyllä riittää niin ettei loppua näy. Monta kertaa päivässä on savet vaipassa. Kai se vaan vaati aikaa "täyttyäkseen". Mulle sanottiin neuvolasta sillon että on ihan yhtä normaalia vauvalle kakata viikon välein kun kymmenen kertaa päivässä, ne on niin yksilöitä kaikki.

Nukkumisesta
Meillä käydään yöunille 22.00-23.00. Herää syömään 3.00-5.00 ja sitten noustaan ylös 8.00-10.00 Tänään veti vielä lisäksi 5h päiväunet ja nyt nukkuu taas, joten vähän luulen että menee ensi yö valvomisen puolelle :/

Juhannusta vietetään kotona, mies on töissä ja kokon näkee olohuoneen ikkunasta kun katsoo vastarannalle. Jos sitten jussin kunniaksi ottais saunasidukan kun ukko tulee töistä 22 jälkeen.

Koksissa synnyttäneet:
Meillä neiti siis syntynyt 22.5 ja jos jollain on otettu kuva ruusutaulusta jossa näkyy k.o. päivä niin ottaisin sen suurella kiitollisuudella vastaan. Unohdin nimittäin ottaa kuvan siitä ennen lähtöä kotiin.

Lapsien lukumäärästä olitte myös keskustelleet. Meillä oli vähän semmoinen aikomus että toinen saa tulla heti kun on tullakseen (jos sellainen meille suodaan) Eli en varmaankaan aloita mitään ehkäisyä. Olen sitten muutaman vuoden pois töistä ja sen jälkeen jatkan "uran tekemistä" kun lapset on tehty. Kaksi lasta olisi meille passeli määrä.

Jaahans, kutsuhuuto kuuluu taas, se on mentävä. Hyvää jussia kaikille :D

-snowball & Peppi 4vkoa tasan (minne aika menee??)
 
kakkaamisesta Meillä on vauvat kakanneet välillä monta kertaa päivässä ja välillä ollut useemman päivän tauko kakkaamisessa. Kuulemma ihan normaalia nuo tauotkin. Jos pissaa tulee, niin eikös sillon pitäis olla ihan ok. =)

nikunaku Mä tein juuri pari päivää kestäneen saman urakan, rikkinäiset lelut roskiin ja myös lasten vaatteet selasin läpi. Tuli paljon tilaa kaappeihin, kun meni iso kasa roskiin ja kierrätykseen tavaraa. :D

Täälläkin kotosalla vietetään juhannusta. Mies menee huomennakin töihin. Jos ei sada, kokkoa saatetaan mennä katsomaan läheiselle rannalle, se olis siellä klo 21.



 
heiiiii kaikille :)

Mie kanssa tänne tulin jutteleen :) meillä tyttö kasvaa hyvin korvikkeella. itse sain rintatulehduksen ja olin sen jälkeen kovin sairas ja rinnanpäät ovat vieläkii arat...nyt jotenkin "masentaa" kun en saanu taaskaan imettää mutta...esikoinenkin kasvoi hyvin korvikkeella??
Mites muilla tää korvike asia? käyttääkö muut ?
Tyttö on rauhallinen tapaus,huutoa tulee vaan jos on nälkä. kakkaa ei meinannu ekan viikon aikana tulla mutta nyt sit tullu ainakin kerran päivässä,paitti taas tänään. Mahavaivoja ei olla tytöllä huomattu.

Mites nukkuminen muilla ? nukkuuko vauvva yöt omassa sängyssä?

Meillä vauvva nukkuu mieluiten vieressä ja sillon nukkuukin hyvin. ja välillä mie aina sitä omaan sänkyyn laitan mutta se ei sinne haluu jäähä...

heidsu ja kakkonetyttöne 2vk <3
 
HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!!!

Suzyanne X-asento on meillä ainakin Ollin "lemppari" nukkuma asento. Vaikka kyljelleen laitetaan poika jotenkin pungertaa itsensä seläleen.
Kakaamisesta meillä on meilkein joka vaipassa aina kakkaa.
Meillä Olli nukkuu omassa sängyssä oikein mielellään.
(.) Juhanusta täällä ollaan vietetty ihan vaan kotosalla. Minun veli kävi ohimennen käymässä, oli "tansseihin" menossa.
B)
Huomasin eilen että olin laittanut Ollin iän väärin :ashamed: poikahan tulee maanantaina jo 4 viikkoa vanhaksi.

Tytti ja Olli 3 vk 4pv
 
Suzyanne
Tytti83 Sama täällä, joka kerta kun laitan Vilin kyljelleen, kohta hän on tuossa samassa x-asennossa, minusta onnistui jo pariviikkoisena vääntämään itsensä selälleen, ellen ihan väärin muista.

Juhannusta ihan vaan kotosalla täälläkin vietetty. Kokkoa käytiin katsomassa, Seurasaaren vastarannalla Hietsussa.
 
voi ei....täälllä valmistaudutaan päivystykseen lähtöön. Lucia 1v9kk itki aamuyöstä alkaen lähes taukoamatta korvakipua. Aamulla ku Cecilia heräsi niin pikkasen rähminyt silmä oli rähminyt otsi pahasti ja punainen.
Toivottavasti ei ole monen tunnin jonoja kuten yleensä. Onneks oltiin kotona eikä miehen vanhempien vuokraamalaa mökillä teltta majoituksessa.

Meillä Cecilia nukkuu kyljellään tai sitten selällään.Yleensä ihan poikittain sängyssä että äiti ja isä nukkuu reunoilla ja pikkunen vie sängystä suurimman osan. :D

 
Snowball Me napattiin kuva Koksin syntyneistä (ruusuista). Meidän tyttöhän syntyi 23.5. :wave: voin kuvan sulle laittaa jos vaan kerrot mitä kautta :)

Heidsu Miten et saanut imettää rintatulehduksen aikana? Siksikö kun rinnanpäät oli arat? Mulle sanottiin että ehdottomasti pitää imettää tulehduksen aikana.. :snotty:

Korvikkeesta Meillä eilen illalla alotettiin lisämaidon antaminen yötä vasten.. tyttö simahti heti :)
 
Suzyanne
Nikunakun pikkuisille pikaista paranemista, voi ressukoita. Hyvä kun tosiaan olitte kotona ettekä reissussa.

Tuli mieleen, onkos täällä kukaan aikeissa ottaa vauvalle hoitokuluvakuutusta? Itse en viitsinyt ottaa sellaista vakuutusta joka otetaaan jo raskauden aikana, koska siihen vaikuttaa äidin terveystiedot. Mun sairauksilla ei saa mitään vakuutuksia, ja meillähän on Vilin kanssa eri geenit, ei mun sairaudet häneen vaikuta. Hoitokuluvakuutuksen saa kuulemma 2 kk ikäiselle, ja siihen ei vaikuta kuin vauvan oma terveystilanne. Ajattelin sellaisen Pohjolasta ottaa, kun meillä on kaikki vakuutukset siellä. Täällä Helsingissa ko.vakuutus varsinkin on kätevä, voi mennä yksityiselle eikä tarvitse missään terveyskeskuspäivystyksessä tuntikaupalla jonottaa.

Kakkaamisesta vielä, kerroin eilen että Vilillä on aina joka vaipassa kunnon kakat. Niin olikin, mutta eilisillasta lähtien ei ole ollut, siis illalla oli vain pissat, ja sen jälkeenkin. Äskenkin kun vaihdoin vaipan, ei ollut kakkaa. Mutta käsittääkseni tuonikäinen voi olla välillä kakkaamattakin, ilman että on mitään vialla? Ei varmaan ainakaan puolen vrk:n kakkaamattomuus vielä mitään haittaa.=) Vähän vaan ihmettelin, kun ei ole kertaakaan vielä ollut noin kauaa kakkaamatta, varmaan enintään pari tuntia. Toivottavasti kakan väheneminen ei ole merkki maidon riittämättömyydestä. Se on kyllä riittänyt hyvin tähän asti Vilin painosta päätellen, mutta nyt parin pv:n aikana Vili on alkanut kesken syönnin kitistä ja syljeskellä yhtenään nänniä pois suusta. siitä olen ajatellut että olisikohan nyt ihan näinä päivinä alkanut maito vähetä. Toivottavasti ei sentään.

heidsu meillä nukutaan yöt perhepedissä, päiväunet Vili nukkuu omassa sängyssä tai vaunuissa. Meinataan lähiaikoina kokeilla ekaa kertaa nukuttaa Viliä yöunille omaan sänkyyn, en tiedä onnistuuko.

Peittoja meinattiin heilutella toissapäivänä ekaa kertaa puolen vuoden tauon jälkeen, mutta se jäi vain aikeeksi, kun pikkumies päätti toisin, ja heräsi päiväuniltaan juuri silloin, kuinkas muutenkaan. :headwall: :LOL:

Tänään meinataan viedä Vili ekaa kertaa mumminsa luo kylään, eli miehen äidin. Hän on kyllä meillä käynyt Viliä katsomassa. Laitoin Vilille vierailuvaatteeksi miehen vanhat potkarit, 60-luvulta, aika retrot. =) Miehen äiti on aika hassu joskus vauvanhoitoneuvoineen, niinkuin olen täälläkin kertonut. Eilen illalla kun soitteli, ja kerroimme että olemme lähdössä autolla kokkoa katsomaan, oli huolissaan ja sanoi että eikö kannattaisi olla menemättä, noin pienen kanssa olisi vain parempi olla mahdollisimman paljon vaan ihan kotosalla. No juu en nyt tiedä oikein.. :D

Suzyanne ja Vili, 6 vk 2 pv
 
Heissan pitkästä aikaa... minne ne päivät katoo? Varmaan ton ekan perässä juostessa...

Niin joo meidän pojan nimeksi tuli viime viikonloppuna Nooa Anton Mikael.
Kääk mitäs muuta piti kommentoida...

Kakkaamisesta
satsit on kans lähes joka vaipassa. Hyvin on poika kasvanut. Neuvolassa torstaina painoa oli 5230 kun syntyessä sitä oli 3595g. Ja tissimaidolla tullut mistä olen iloinen, sillä esikoinen joi korvikkeita lähes pelkästään (teholla olon takia maitoa ei oikein tullut).

Peittoja ollaan heiluteltu ihan normisi jo noin kuukauden... ei tullut synnytyksestä repeämiä niin homma on tuntunut suht normaalilta :whistle:

Nukkumisesta
Nooa nukkuu meidän vieressä. Ostettiin kehtokin, mutta öisin ei siitä tykkää. Päikkärit siinä menee kyllä. Yöt menee vaihtelevalla rytmillä ja heräämisiä on 1-4.

Nikunakulle pikaisia paranemisia!!! ja hauskaa juhannuksen jatkoa kaikille :flower:
 
lääkäristä palattu...Lucialla ja oliverilla korvatulehdus.Oliveria ei eka meinattu näyttää ollenlaan ku ei ollu niin kipeä....hänellä oli tosi paha korvatulehdus ja vaikkua tuhat kiloa. :eek: n.10 päivää sitten kÓliverilla oli korvien takia läääkäri ku yritettiin saada lähetettä korvalääkärille kun melkein joka fliunssan yhteydessä on korvatulehdus.Silloin korvat oli kunnossa eikä saatu lähetettä ku tulehdusksia ei ole tarpeeksi usein. Mutta tää lääkäri epäili sitä että viime lääkäri on tutkiessaan saanut tehtyä pienen rei'än tärykalvoon koska vaikkua olitulu tosi paljon níin lyhyessä ajassa ja siellä perällä oli mätää. :(
Cecilia sai silmätulehdukseen kuurin.Kolmella lapsella on lääkekuuri,toivottavasti alkaa auttaa pian.

Suzyanne: kuten eilen kirjotin että rintaruokitulla vauvalla kakkaa ei välttämättä tule niin paljon ja usein.Jos PISSAA riittää niin MAITOKIN riittää. Lääkäri joskus sanonu että äidinmaito on koostumukseltaan erilaista ja se hajoaa helpommitn tms joten ei aina riitä kakaksi asti. Ja tauot kakkaamisessa on normaaleja. eli joko sen 10 kertaa päivässä tai 10 päivän välein. Älä stressaa! :heart: Hienostihan Vili on rintamaidolla kasvanut,minne se maito olis kadonnut.

Ellen: Nooa on ihana nimi.Itse ehdotin sitä miehelle jos olis tullu poika,mutta hän ei lämmenny sille.

Mies pistää takan päälle.Eli ihan selvästi on kesä ja lämmintä....no ehkä jossain muualla ei ainakaan täällä.
 
Nikunaku Täällä kanssa lämmitettiin takkaa eilenillalla :wave: Paranemisia pikkuisille :heart:

X-asento on meilläkin Nupulla mieleinen nukkumisasento. Ollaan alettu tukemaan tyynyllä selän takaa, että pysyisi kyljellään. Puklaa välillä jonkun verran niin itsellä on varsinkin yöllä turvallisempi olo kun tietää että Nuppu pysyy kyljellään.

Heidsu Me yritetään nukuttaa Nuppua omassa sängyssä, mutta ei aina sinne meinaa nukahtaa. Meidän viereen nukahtaa helpommin mutta ei oikein miehen kanssa saada kunnolla nukuttua, jos Nuppu on meidän vieressä. Varsinkin kun imetyksen jälkeen nukahtaa tissille niin helpompaa olisi antaa nukkua siinä meidän välissä. Usein havahtuu nostamiseen ja sitten saakin hyssytellä, että nukahtaa omaan sänkyyn.

Suzyanne Meillä oli syntymättömän lapsen vakuutus ja aiotaan jatkaa vakuutusta sitten kun Nuppu on sen 2 kk. Ifistä otetaan kun muutkin vakuutukset ovat siellä.
 
Tervetuloa Knockout :attn: Mekin oltiin alkutaival L5 mun perussairauden takia ja kun poika syntyi 34+3 Onneksi kaikki on nyt hyvin,meidän poika onneksi syönyt hyvin vaikka pienenä syntyi.Maitoa vaihdettiin Tuttelia,Nyt Semperiä ja Nania...Rintamaitoa saa myös ...Rela Tippoja olen ruvenut antaa ja vaihdan Tuttipulloja.Mam tuttipullo musta hankala käyttää,Pur merkkiä olevia Pulloja saatiin lahjaksi ja huutanut lisää Huutis :) Meillä syödään 3-4tunnin välein ...Ihan hyvin alkutaival mennyt mutta esikko on vähän mustis,tottui olemaan pitkään kaksin mun kanssa.paljon tapahtunut lyhyessä ajassa,siirsimme koulun alkua ,menee eskariin syksyllä toisen kerran... Äitiys ja Onni ja Pikkumies :heart:
 
Kissinminttu: Laitoin sulle YV:tä

Meillä neiti nukkuu ulkona päikkäreitä ja mie sain istutuksia tehtyä. En oo onneksi kovin myöhässä niitten kanssa, nyt on kesäkuu lopullaan ja vasta nyt saan kesäkukkia laitettua ulos :LOL: . Pitää saada ristiäisiä varten vähän paikkoja kuntoon. Meillä on ristiäiset 11.7, sopivasti muutama päivä mun synttäreiden jälkeen. Eipä silti, ei niitä kukaan muista kuitenkaan :p

Onko muilla semmoista, että lapsi ei meinaa nukahtaa, vaikka näkee että on ihan rättipoikkipuhki? Tuo on nyt muutamana iltana nukahtanut tosi huonosti, näkee että toinen on ihan väsy mutta ei vaan voi antaa periksi ja käydä nukkumaan.

Peittojakin päästiin viimein heiluttelemaan tällä viikolla,vaikka muutama tikki vielä onkin kokonaan sulamatta. Vähän kyllä jänskätti, mutta hyvin ne kestivät. Nyt ei sitten taas loppua näy :whistle: ja ollaan vakaasti päätetty että toinen saa tulla kun on tullakseen. Onkohan mulla krooninen vauvakuume? Toinen on 4vkoa vanha ja äippä jo seuraavaa ajattelee :eek:

-snowball&peppi 4vko+1pv
 
Suzyanne Meillä on kanssa Pohjolasta hoitokulu vakuutus Pohjolasta. Ottiin se jo raskaus aikana. Meillä on kaikki muut vakuutukset pohjolassa.
Korviketta ei olla Ollille annettu, kun omaa maitoa riittää. Välillä tulee "yliäyräitten", olen harkinnut että pitäisi vissiin rintapumppu ostaa.
Snowball meillä oli kanssa nukahtamis ongelmia, mutta kun Olli oppi syömään tuttia niin ongelma hävisi. Poju ottaa tutin suuhun ja nukahataakin sitten heti. Yölläkin kun laitaa tutin suuhun niin nukahtaa heti miten.

Tytti ja Olli 3vk 5pv
 
vauvan iho: meillä kesi kotiin tulon jälkeen koko iho.. nyt ollut jo monta viikkoa ok. Hormoni näppyjä pikku-ukolla poskissa hieman...

Pampersin 2 on meillä käytössä(3-6kg) just mahtuu, vaik ukkeli painaa jo n.5,5kg... kohta ostaa isompia... liberot ja muumit oli meidänkin mielestä kamalan koppuroita ja paksuja.. riitti ne yhet paketit..

Meillä pikku-ukko kakkaa usean kerran päivässä, mutta on normaalia se "10x päivässä tai 1x 10:ssä päivässä"

Omassa sängyssä nukkuu meillä ukkeli, joskus kun itse päikkäreillä saatan viereen ottaa jos herää omasta sängystä..

Otin vauvalle hoitokuluvakuutuksen tapiolasta, muutkin vakuutukset siellä..

Toukotytsy: meillä ei ihan iltaraivariksi voi sanoa, mutta tosi väsynyt joskus ja taistelee unta vastaan, ähisee, mutristelee naamaa ja huiskaa mahottomasti.. ainut mikä auttaa, kapaloida hetkeksi ja kannan pysty-asennossa rintaa vasten,.. sitten kun hieman rauhottuu, tissin saa suuhun..

meillä myös ristiäiset 28.6.
vaikka lähipiiri vain kutsutaan , niin iso perhe minulla ja siskollakin monta lasta.. n: 25 aikuista ja 15 lasta.. käy meidän 90 neliön asuntokin pieneksi.. me varattiin tuo lähi srk- keskus, pääsee helpomalla, astioita riittävästi, isot laitos-kahvinkeittimet ja tilaa hyvin..
tilattiin liha- ja kala-voileipäkakut(kumpikin 30 hengen) ja s-keksejä( 1 kg) leipomosta yht: 100 ? itse teen ison "prinssi"-kakun ja 2x pullakranssin. mummu halusi tehdä karjalanpiirakoita...

Hymyjä alkanut tulemaan ihanasti, samalla tohkeissaan tuhisee, käsiä heiluttaa ja suuta aukoo kun jutellaan pienelle, välillä "vahingossa" hihkasee ihan.. :heart: :heart: :heart:

Pije ja pikku-ukko 5vk ja 4 pv =)
 
Vauvan ihosta vielä kyselisin:

Meillä vauvalla lehati muutama päivä sitten koko päähän ja vähän rinnan ja selänkin puolelle, pikkunäppyä täyteen. En erota onko ne ihottumaa, hikinäppyä vai hormooninäppyä :/ Onko teille annettu mitään ohjeite, jos jotain noista on, että pitäisikö niille tehdä jotain? Vauvalla onneksi tiistaina neuvola, joten silloin se selviää, mutta toisaalta nolottaa näyttää noin kirjavaa vauvaa terkulle :ashamed:

Nukahtaminen: Meillä vauva yleensä nukahtaa omaan sänkyynsä ihan hyvin. Joskus menee väsymys kuitenkin yli ja saan ottaa hänet monta kertaa sieltä tissittelemään, ennenkuin rauhoittuu uneen. Myös tuttia yritämme antaa, mutta on tosi huono sitä syömään ja sylkee sitä pois, mutta toisaalta usein auttaa kuitenkin rauhoittumaan se muutaman imunkin imuttelu.

Nukkuminen: Illalla laitan omaan sänkyyn ja yösyötön jälkeenkin röyhtäytän ja nosta sinne. Mutta jos aamuyöstä vielä syö, niin yleensä nukahdetaan yhdessa vierekkäin ja nukutaan aamuun.

Kakkaaminen: Aluksi kakki ihan järkiään, mutta kakkiminen on rauhoittunut onnekseni. Kakkaa tulee kuitenkin vieläkin useamman kerran päivässä. Mutta tosiaan toi määrä on niin lapsikohtainen. Meidän lapsista yksi kakki kerran viikossa, toinen 10 kertaa päivässä, kolmas kerran päivässä tai kahdessa.

Vaipat: Käytetty alusta asti tähän 1kk ikään kokoa 3-6 ja varmaan kaikkia merkkejä ollaan kokeiltu. Jokainen on imenyt ihan yhtähyvin vain pehmeydessä ja joustossa on ollut eroa.

Jälkivuoto: Kesti taas sen 4 viikkoa kuten aikaisemmillakin kerroilla.
 

Yhteistyössä