:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Heipä hei taas,

Meilläkin tommonen koliikkikeinu..jossa neiti viihtyy vain ajoittain. (meillä ei ole koliikkia) Parhaiten viihtyy sylissä. :D
Meillä nukutaan öisin niin hyvin..nykyään 5-6h eka pätkä ja sitten vielä 3-4h päälle. Yö unille mennään 11-12 illalla ja herätään aamulla 9-10 välillä. =) Päivisin ei mitään rytmiä..jonain päivinä nukutaan koko ajan ja toisinaan vaan 10min tai 1h pätkissä. Tänään ei juuri tuntia kauemmin nukuttu. |O Tänään kun siivosin; laitoin neidin sitteriin katsomaan kun imuroin..kaikki meni hyvin kunnes siirsin yhtä pöytää ja säikähti siitä syntynyttä ääntä aivan kamalasti. Rassukka :ashamed: Alahuuli meni sillai törrölle..

Ristiäiset on sitten 25.7..huok |O Pitäs miettiä tarjottavat jne..
Meidän neidistä tulee

Minea Anna Unelma :heart:

Neiti osaa jo hymyillä ja yrittää jokeltaa. Nyrkkiä yrittää myös laittaa suuhunsa ja kamala ähellys kuuluu monesti sängystä kun yrittää tosissaan kääntyä mahalleen. Nukutan aina kyljelleen. Jäntevä neiti muutenkin. Veikkaan että oppii liikkumaan aikaisin..jos nyt ei kovin pullukka tule. Nimittäin nyt jo kaksoisleukaa pukkaa ja reisissä kunnon makkarat. :D
Neuvola ensi maanantaina..katotaan kuinka ollaan kasvettu. Viimeksi painoi jo 4930g.

Aurora ja Minea 5vkoa
 
Suzyanne
Herranen aika, melkein vuorokausi ettei kukaan ole kirjoittanut, missä kaikki on ? Ulkona varmaan. B) Täällä ollut yli 30 tänään lämmintä, en kyllä yhtään tykkää. :x Joku +25 on mulle ihan maksimilämpötila. Vilikin on vain nukkunut tänään, ollut valveilla varmaan vain yhteensä parisen tuntia.

Auroralla suloinen Minea-tyttö. Tosi aikaisin on oppinut kaikkea, varmaan tosiaan oppii konttaamaankin ajoissa.

Jasmin sama juttu, Vili tuntuu viihtyvän keinussa jopa syliä paremmin, eli saattaa sylissä kitistä, mutta kun laittaa keinuun, kitinä loppuu kuin seinään, ja kohta nauraa ja jokeltelee tyytyväisenä. =) Ehkä se on vain keinun alkuviehätystä.

Peittoja heiluteltiin eilen ekaa kertaa puoleen vuoteen. :D Ei tuntunut ihan täysin omilta vielä paikat, no, eiköhän ne siitä parane pikkihiljaa kokonaan.

Ihanaa kun huomiseksi on luvattu vähän viileämpää. Kyllä lämmintä saa olla, mutta liika on liikaa.

Suzyanne ja Vili, tasan 8 vk

 
Mäki oon käynny aamul ja päivällä lukemassa onko kukaa kirjottanut mutta eipä ole.. Ajattelinkin jo että onko tullut uusi pino kun kuukausi vaihtui.

Tänään on nukuttu päivällä ihmeen hyvin. Sisällä tosi. Meillä on huoneessa tuuletin niin se tuulettaa huoneen viileäksi ja Rasmus nukkuu huomattavasti paremmin.

Täällä on myös huomattu käsi ja sormet ovat nyt koko ajan suussa. Yölläkin laittaa sormet suuhun ja rupee kitisemään kun tutti tippuu. Ei oikein ymmärrä että ei ne kummatki samaa aikaa suuhun mahdu :)

Meillä kun rasmukse laittaa selälleen hän itse menee kyljelle. Sängyllä on muutaman kerran vahingossa kääntynykki mahallee.. Ja mahalleen kun laittaa olis kovaa vauhtia menossa eteenpäin, jalat ja kädet vispaa hirmu vauhtia :)

Kävin tänään yksin illalla lenkillä. Olen käynyt viimeksi lenkillä yksin varmaa ennen raskautta :) Huomasi kyllä kun helposti rupesi rintaa pistämään. Tuli vaan sellainen olo että nyt olisi ihana mennä lenkille.. :) Mutta kyllä se piristikin.

Nyt katsomaan televisiota ja sitten nukkumaaan..



Rasmus 8 vk ja 1 pvä

 
Suzyanne: meillä sama juttu. Tahvo on nukkunut koko ajan iltapäivään ja iltaan asti. Toivottavasti jaksais vielä yölläkin nukkua hyvin. Munkin tekisi mieli kyllä kans jotain tuollaista keinua. Ehkä sitten Kiinassa. Siellä on vain tosi huonosti mitään tuollaisia lasten juttuja. Sitteri meillä odottaa siellä, eli täytyy katsoa, josko viihtyisi siinä. Jos ei, niin sitten pitää metsästää tuollaista keinua, jos sillä saisi hetkellisesti Tahvon pois sylistä, kun niin huonosti viihtyy yksinään ja kitisee välillä aika paljon. Näillä helteillä tuntuu, että välillä suorastaan valun hikea, kun kantelen pojua ympäri kämppää.

Aurora72: Meillä sama juttu, että nyrkki on alkanut menemään suuhun. Tuttia kun poju osaa muutenkin syödä aika heikosti, mutta sormet maistuisi.

Tänään oli lonkkalääkäri. Lonkka on korjaantunut itsekseen hyvin. Vielä kontrolli puolen vuoden iässä, mutta pitäisi siis olla itsestään ohi menevä vaiva. Toinen kives on vieläkin laskeutumaton. Se pitää tod.näk. leikata. Onko kenekään muiden poikavauvoilla samaa juttua?

Nyt nukkumaan itsekin. Välillä itse vaikeaa malttaa mennä nukkumaan ajoissa, kun olisi kerrankin omaa aikaa. Tosin tänään sitä on ollut roppakaupalla, kun poju on nukkunut niin paljon. Ja pääsin tänään kyllä myös kampaajallekin, kun sisko vahti ipanaa sen aikaa. Olipas hassua olla jossain yksin. Oli jopa omituista kävellä kotiin, kun ei ollut edessä vaunuja, joita lykkiä.
 
Heh, mäkin oon koko päivän ajatellut että kun poika painuu yöunille, pääsen lueskelemaan teidän muiden kuulumisia ihan rauhassa, no, nopeesti tästä pääsee itekin nukkumaan kun niin rauhallista on! :D

Tai sitten tuolla jossain on tosiaan uusi pino :ashamed:
 
Heippa,

Mäkin olen käynyt lueskelemassa täällä jo monta päivää mutta en oo saanut aikaiseksi kirjoitella itse. Ja nyt tietysti unohdin mitä kellekin piti kommentoida.. :ashamed: Anteeksi kaikille kelle en nyt muista vastata.

Kiitos kaikille vaunuvinkeistä, meillä onkin siellä jo se Libero-kassista saatu kukka, mutta se ei vielä ainakaan tyynnytä vauvaa olemaan vaunuissa hereillä ollessa. Nyt olen parin päivän ajan laittanut pojan päiväunille vaunuun niin on ainakin helppo lähteä vaikka piipahtamaan kaupassa vaunujen kanssa kun poju nukkuu. Ja samalla tottuu ehkä pikkuhiljaa olemaan siellä vaunuissa myös hereillä ollessa. Olisi niin kiva lähteä shoppailemaan vaikka Selloon tai Omppuun vauvan kanssa jos hän yhtään jaksaisi olla vaunussa hereillä.. No mutta ehkä sekin päivä vielä koittaa! :) Nyt ollaan aika pitkälti oltu kaikki nämä hellepäivät sisällä, ihana kun tulee viileämpää niin on taas miellyttävämpää vauvallekin liikkua ulkona!

Mäkin pääsin käymään kampaajalla toissa päivänä kun mies hoiti Oliveria. Olipa ihanaa! Ja kerkesin samalla käydä 20 min pikashoppailulla Lindexissä ja Seppälässä josta tarttuikin mukaan kaksi kesämekkoa!

Miten nopeesti teillä muuten suli tikit alapäästä? Mulla on ne siellä edelleen ja kohta on synnytyksestä jo kuukausi. Lisäksi jälkivuoto on muuttunut taas välillä ihan kirkkaanpunaiseksi kun se oli jo pitkään rusehtavaa tihuuttelua.. :eek:

Onpas Auroralla suloinen pieni Minea-tyttö! :heart:

Nyrkit on mennyt täällä jo ainakin viikon suuhun pojulla, etenkin silloin oikein kovaa lutkuttaa niitä kun on nälkä! Sitten kun oikein nälkäinen on ja yritän imettää niin joutuu oikein taistelemaan kun poika hamuaa nyrkit suuhun ja alkaa hulluna imeä niitä! :LOL: Ja pettyy ja huutaa kun niistä ei tulekaan maitoa! heheh.

Oliver katselee ja seuraa jo kovasti jos liikuttaa esineitä naaman edessä, kääntää ihan päätä puolelta toiselle esineen perässä. Lisäksi on jo jonkin aikaa osannut nostaa päätä vatsallaan ollessa ja siirtää pään puolelta toiselle.

Viime yönä tuli yhtäjaksoinen uniennätys, 6 h putkeen! Plus siihen vielä paljon unta päälle syönnin jälkeen, kivaa! Voi kun oppisi itse käymään samaan aikaan nukkumaan, mutta kun ei malta.... Sitten väsyttää aamukuuden aikaan nousta kun poika on jo ihan virkeä..

Nyt tuli pelkkää omaa napaa, mutta ensi kerralla skarppaan vähän ja kirjoitan muistiin mitä piti kommentoida! :)

RockMummy & Oliver 3vk 4pv
 
Auroran Minealla on samanlainen Minni-puku kuin meidän Nupulla :heart: Saatiin lahjaksi.

Minäkin kyllä olen käynyt lueskelemassa, mutta aika ei ole antanut periksi kirjoitella. Mies on tehnyt terassiremonttia ja minä olen joka päiväunien aikaan yrittänyt valmistella ristiäisiä. Ja päiväunet on ollut yleensä aika lyhyitä :kieh: Muutaman kerran kyllä nukkunut oikein kunnolla. Toissapäivänä taisi vaunuissa vedellä melkein 4 h:n unet :eek:

Kävimme eilen vauvahieronnassa noitten masuvaivojen kanssa. Ja lauantaina on seuraavan kerran. Toivottavasti niistä alkaisi olemaan apua. Nuppu antoi isinkin vähän illalla hieroa/jumpata.

Meillä kukutaan hereillä kun yritin liian hämärässä imettää ja eihän se onnistunut :kieh: Sitten kun laitoin valoa, niin Nuppu ei halunnut imeä. Nyt istuskelee isin sylissä ja kai sitä kohta yritetään uudestaan.

Hienoa, että koliikkikeinut toimii, kenellä sellaiset on :)

RockMummy Mulla kesti aika pitkään osa tikeistä. Oli varmaan jotain noita sinun viikkojasi kun viimeinen suli pois. Jälkivuodon ei pitäisi muuttua enään minun mielestäni kirkkaanpunaiseksi. Kannattaisi varmaan ainakin soittaa polille ja kysäistä asiaa.

Anteeksi, että en jaksanut keskittyä kenenkään juttuihin :ashamed:
 
RockMummy Mulla loppu silloin se jälkivuoto ihan kokonaan muutamaksi päiväksi ja sitten rupesi muutaman päivän tuylemaan taas ihan sellaista punaista kirjasta nestettä.

Onko kellään muuten kelle on tehty jälkitarkastus niin se sattunut? Mietin kun itselläni se tehtiin ni se sattu tonne syvälle. Ja nyt kun olen ruvennut miettimään niin välillä vihloo aika kovin tonne alamahaa ja kun käy p***alla niin tuntuu että tuolta toisesta reijästä tulis jotain kun sattuu niin kovin...

Ainiin luppa- minkälaisia oireita teidän kirpulla on tullut?

Nyt lähdetään mökille käymään.
 
nyt on sitten 1v.:llä korvatulehdus..oli ihana yö kun molemmat itki..kirpulla on niin kipeä tuo masu ettei voi olla kuin masulteen..voi toista..sain muuten sitten tietää tänään että lastenpoli on kiinni heinäkuun ja saadaan aika vasta elokuun alkupuolella joten tietääpähän mihin uppoaa paaaaljon rahaa..meinaan vaan 50? viikossa kirpun maitoon..eikä saada takautuvasti kelasta kun vast sitten ku on viety sinne se b-lausunto niin siitä eteenpäin..jippiiiii :)
eli huumorilla eteenpäin
 
pikkuprinssi naama on kuin (nätisti sanotusti) murrosikäisellä,eli ihan täynnä näppyjä,maidon annon jälkeen lehahtaa ihan punaiseksi..ja kakka on ihan vetistä.. ja mahaan sattuu..samat oireet oli 1v:lläkin ja ssitten kun vaihdettiin apteekin maitoon niin parissa päivässä helpotti..kävin illalla hakemassa kirpulle maitoa ja nyt sitten ootellaan ja painoa tarkkaillaan..jos paino tippuu tai tulee pahempia oireita,saadaan lähete allergiasairaalaan,muuten vain ootellaan elokuuta kuin kuuta nousevaa
 
Nyrkkejä viedään suulle täälläkin, etenkin kun pullosta syötetään. :heart: Imiessä joskus molemmat nyrkit poskilla pullon molemmin puolin. :D Täälläkin jo hymyillään, äännähdellään, kannatellaan päätä masullaan ollessa ja ponkaistaan jaloilla vauhtia jotta kyljelleen pääsis. :heart:

Nyt kun sää taas viileni hieman on neiti nukkunutkin taas hyvin :)

Jälkitarkastus ajan sain tulevalle tiistaille. Lääkäri sitten siitä viikko eteenpäin. Ihanaa vihdoinkin tiistaina saada kuulla synnytyksestä tarkemmin, kun osastolla se jäi väliin. Jospa sen äitiyskortinkin sais joskus takaisin! :D

kissinminttu & pipanuudeli 5vkoa 6pv
 
ihana hetki omaa aikaa, Putte nukkuu!

jälkitarkastuksesta: mua oli kans varoteltu, että sattuu, mut ei sattunu. tuntu vaan tosi oudolta. meni pakarat ihan lämpösiks, ihan ku ois valunu jotain... yäk.

meillä jännitetään ristiäisiä kauheesti. tai yleensä oon tosi kova stressaa, niin jotenkin nyt en osaa ja siks jännittää, et unohtuuko jotain...

ihanaa kun on vähän viileempää!

yellow+ Putte 7 vkoa 4 päivää
 
:wave:

ompas täällä tosiaan hiljentynyt meininki :) ehkä kaikkien vauvat on alkaneet vaatia enemmän äidin huomiota ja seuraa :D meillä ainakin tyttö nyt ihan muutaman päivän aikana on alkanut kaivata "juttukaveria" ja ilmoittaa kyllä hyvin äkkiä jos meinaa tylsistyä :) on muutenkin alkanut hienosti seurailla kaikkee ja kuunnella juttuja :heart:

isoveli ei ole edelleenkään osoittanut minkäänlaista mustasukkaisuutta, joka on ihme!! todella hyvänä pitää pikkusiskoa ja on muutenkin tosi suojelevainen!! muuten poika on kyllä sen verran vilkas tapaus että toimintaa pitää olla koko ajan ja ulkoilla paljon.. ei pääse äiti kyllä tylsistyyn jos vauva sattuu joskus antaan vapaan hetken ni poika pitää kyllä huolen että saa äidin huomion silloin :)

suzyanne: meilläkin on tollanen samanlainen vauvakeinu :) kyllä tyttö siinä myös ihan hyvin viihtyy mutta jos on hiukankin hermostunut tai itkee niin silloin saa vaan kahta kauheemmat raivarit jos yritän sitä siihen laittaa.. eli meillä ei kyllä rauhoita se keinuttelu mutta ihan kivana ajan vietteenä on :)

luppa: :hug: jaksamisia teidän perheelle!! tosi kurja tilanne kun joudutte odottaan korvausta apteekin maidosta niin kauan!!

ihanaa kun jotkut on päässyt rentoutuun kampaajalle yms!! mullekin anoppi laittaa ristiäisiä varten "uudet hiukset" ja kulmat ja ripset värjää myös :) ihan kiva kun on ammattilainen suvussa! mutta siitä on kyllä rentoutuminen kaukana kun lapset on mukana tietysti myös kun anoppilaan menen..

onko joku muuten jo uskaltautunut uimaan?? oon tässä miettiny että kuinka kauan sitä pitäis odotella että vois mennä uimaan.. jälkitarkastukseen asti nyt ainaki mut pitääköhän vielä senkin yli odotella?! :whistle: olis kiva meinaan päästä käymään mökillä uimassa kesän aikana..

toivottavasti nikunakulla ei ole ollut toista yhtä huonoa päivää!! joskus kyllä tuntuu että kun aamulla heti joku menee pieleen ni siitä se sitten jatkuu pitkin päivää ja mikään ei onnistu ja kaikkee tapahtuu!!

jaahas nyt koittaan neitiä unille ni pääsis itekkin..

Höpöliini ja tyttönen 5 viikkoa

 
Höpöliinimeilläkään ei neiti rauhoitu mihinkään härveliin, autoon jne. jos on päättänyt hermostua :D :saint: Neiti valvoo yllättävän monta tuntia kerralla..ottaa vain muutaman minuutin torkahduksia välillä :eek: Sitten illalla ei tule hymyn häivääkään kun ollaan jo niin väsyneitä.
Onko muiden vauvoilla sellaista että nukahtaa ja sitten yhtäkkiä säpsähtää kesken unien? Silmät oikein revahtaa auki ja taas saa tuuditella uneen. |O Näin yleensä käy joka ilta yöunille mentäessä..tänään laskin että ainakin 5 kertaa kävi näin. Luomet liikkuu sillai nopeasti ja neiti pitää sellaista jännää ääntä. Aivan kuin näkis jotain hurjaa unta :D

Tänään sain soitettua pitopalvelun meidän ristiäisiin.. nyt yksi huolenaihe vähemmän. =)
Meille tulee noin 20 hlöä ja en jaksa alkaa yksin leipomaan..en edes ole mitään leipoma ihmisiä. Talokin pitää siivota ja pihalla ois hommaa.. |O |O

luppa jaksuja pikkuisten kanssa :wave: Onpa kyllä kallista maitoa :eek:

Rockmummymeillä neiti ei myöskään viihdy rattaissa valveilla ollessaan..vaikka ne liikkuis. Muutenkaan ei pitkään niissä nuku jos vaikka kävelemässä käydään. Monesti oon joutunut lähellä kotia nostamaan neidin syliin kun raivarit on saanut.. syliin kun ei ole nostettu neidin herättyä :kieh: :D Kauppakeskuksessa kyllä viihtyy aika hyvin turvakaukalossa joka nostettu matkarattaiden päälle. Imetin kerran kappahlin pukukopissa kun muualle ei enää neidin huudolta ehtinyt. :eek: :D Mitähän muut ajatteli kun sellainen maiskutus kuului ensin ja lopuksi röyhtäisy :LOL:

Aurora ja Minea 5vkoa ja 2pv
 
Hohhoi, olipa yö taas pojun kanssa.. Ei malttanut eilen nukkua kuinm yhdet 3 h päikkärit ja muuten valvoi koko päivän..sama juttu toissapäivänä. Joten voitte arvata millainen kiukkuinen ja väsynyt ampiainen meillä oli eilen klo 18 jälkeen. Kauhea yliväsymys pikkumiehellä ja ei meinaa antaa unelle periksi. Lopulta sammui hirmusyömisen jälkeen (lähes 200ml maitoa) klo 20. Mutta niinkuin usein ennenkin, säpsähteli hereille sen sata kertaa senkin jälkeen.. Joten Aurora, meillä ihan sama juttu, säpsähtelee unen alussa tosi paljon ja aina tulee kova itku sitten.. :(

Heräsi ekan kerran klo 24 syömään, annoin "vaan" rintaa, niin eiköhän koko loppuyö mennyt pilalle, ilmeisesti ei saanut tarpeeksi maitoa rinnasta vaan heräili jatkuvasti itkemään nälkäänsä.. :( Normaalisti nukkuu siis öisin minimissään 3h pätkiä, syö ja nukahtaa saman tien uudelleen. Onkohan multa rintamaito loppumassa nyt kokonaan?!! Ei oikein enää ole nykyisin yhtään syöttöä että poju ei huutaisi nälkäänsä tissin jälkeen vaikka olisi syönyt molemmista rinnoista pitkään. Kyllä tästä tulee ihan helvetillinen stressi, tekisi mieli luovuttaa jo koko imetys kun ei siitä tunnu olevan muuta kun haittaa.. Äiti itkee ja lapsi itkee.. Ja minä kun pidin niin itsestäänselvyytenä että täysimetän 6kk.. no, yllätyksiä voi näköjään sattua ja voisihan sitä pahempaakin olla.. harmittaa vaan niin pirusti!

Nyt sain 15min sitten pojan unille kun oli yöstä aivan yliväsynyt, huusi vaan silmät kiinni ja mikään ei auttanut. Miljoonan kikka kolmosen jälkeen sain lopulta pojan nukahtamaan kun kiedoin hänet peittoonsa "kapaloon" ja syötin hänelle pullosta omassa sängyssään. Pitäis varmaan itekin lähtee nyt nukkumaan, on meinaan aika kova väsy viime yöstä. En tietenkään osaa käydä klo 20 nukkumaan kun Oliver käy vaan valvon lähes aina siihen eka syöttöön asti joka on yleensä siinä puoliltaöin.. :ashamed:

Miehestäkään ei ole juuri ollut apua, on painanut tämän viikon päivävuoron lisäksi yövuorossa, hommannut vähän ekstrarahaa meille kun kauhea laskunippu sattui juuri tälle kuulle. No ensi kuussa on miehen 5 viikon loma, ihanaa!!!

Jaksamista kaikille mammoillle! :hug:

RockMummy & Oliver 3 vk 6 pv
 
Jospa sitä itsekin kirjottais varmaan ekan kerran kk :ashamed: Lukenut kyllä oon teidän juttuja, mutta ehtinyt kirjoitella.

Meillä neiti voi hyvin ja kasvaa kovin. Virallisen nimen saa 19.7 ja vielä vääntöä hiukan tuosta kolmannesta nimestä :whistle:
Täällä myös hymyillään ja jutellaan kovin, tänään jo mielestäni (ehkä sitä äidin hössötystä) jo hiukan haki nauruakin =) Kaikkea kovin seuraa ja pehmotähti on paras lelu, mikä saakin ihanimmat hymyt sekä päivän jutut :heart:

Huomenna olisi esikoisen ja miehen tytön synttärit ja millään saa aikaiseksi alkaa leipomaan. Siivoillut olen ja viikolla jopa pestiin matot. Huomiseen jätän surutta imuroinnin ja lattianpesun. Olisi ihan turha tehdä se nyt..

Muuten takana aika raskas viikko. Piti tehdä viimeinkin päätös ihanan 15v koiramme elämästä. Hirmu raskas päätös ja niin minä kuin siskoni & vanhempani tosi rikki asiasta. Toinen 10v koira on ollut ihan suruissaan :'( Lapset ymmärsi asian yllättävän hyvin, vaikka esikoiselle itku useasti tulikin..

Sitten ke illalla lähdettiin ajamaan Rovaniemelle (849km/suunta) hakemaan miehen tytöt. Ja takaisin lähdettiin ajamaan to illalla. Mä ajoin koko matkan ja noin runsas 11h meni suuntaansa. Mun piti ajaa, kun mies onnistui saamaan korttinsa hetkeksi kuivumaan ylinopeuden takia :/ Mutta jollei olisi reissua tehty olisi jäänyt tytöt ehkä jopa ristiäisistä, kun heidän äitinsä vaan jaksaa olla katkera ja vaikeuttaa asiassa kuin asiassa.. :(
Lisäksi näkivät nyt vasta siskonsa..

Kissinminttu mä meinasin pyytää minipillerit alkuun, sitten joskus siirryn normaaleihin pillereihin.
Joku kyseli uimisesta? Mä ainakin kävin järvessä alkuviikosta ja jälkitarkastus vasta runsaan viikon päästä..

äippä ja jatta 6vkoa
 
Kissinminttu, mä en tiedä vielä yhtään minkä ehkäisykeinon ottaisin.. Ei toisaalta haluis pillereitäkään ottaa kun just on "päässyt niistä eroon", mutta en sit tiedä kierukoistakaan mitään.. Pitänee keskustella lääkärin kanssa mulle sopivimmasta vaihtoehdosta. Kun ei kuitenkaan haluta toista heti perään..
 
G Ei olla nyt käytetty mitään ehkäsyä.. Eikä varmaan rupeta käyttämäänkää. :)

Tänään on nukuttukin vähän paremmin kun on ollut huonompi ilma.. Huomen olisi rippijuhliin meno. Ei yhtään innostais minnekkään juhliin mennä.

luppa- Meillähän rasmuksella myös tuli muutaman kerran ihan järkyttävän näköinen naama. Lääkäri epäili että ei kestä sitä kun itse juon maitoa. No tänään join maitoa mutta ei ainakaa vielä ennen nukkumaa menoa ollut mitään.. Toivottavasti ei aamullakaan.

Oisko kellään vinkkejä miten sais maitoa tulemaan enemmän? :) Oon joutunu nyt joka päivä antaa yhden kerran korviketta koska jollain syöttö kerralla ei olekkaan maitoa kertynyt.. Nyt taas tuntuu ihan tyhjiltä vaikka viime syötöstä on jo muutama tunti aikaa..

 
Mä tosissaan kokeilen alkuun minipillereitä, en tosin vielä pariin viikkoon aloita niitä, kun tässä on juhlia, enkä halua mitään häikkää niiden aikana. Joten heinäkuun lopulla sitten.

Katselin just yhtä ohjelmaa, missä yksi lapsi loukkaantui ja heti tuli kyyneleet silmiin. Kyllä sen nyt tietää minkälainen huoli lapsesta on, ajatuskin siitä, että Maisaa sattuisi on kauhea. Tottuuhan sitä sitten mustelmiin ja kuhmuihin, kun Maisa lähtee liikkeelle. Mitenköhän pystyn enää hoitamaan lapsipotilaita, siihenkin täytyy totutella uudestaan.

Mulla on rintatulehduksen vuoksi ab-kuuri ja tänään oli oma vatsa jo aika kipeä. Syön kyllä maitohappobakteereita, mutta ärsyttäähän ne mahaa silti. Maisalla ei ole onneksi ollut mitään erityisiä vatsavaivoja. Maisa on muuttunut kyllä "helpommaksi" mitä isommaksi kasvaa. Nukkuu paremmin ja on muutenkin hymyileväinen. Iltaisin välillä kitisee väsymystään ja syöminen silloin on aika riehumista, mutta yleensä syöminen kuitenkin onnistuu.

Kerttu ja Maisa 6 vk 5p
 
Taas on reissussa käyty ja pelkäsin, että tähän pinoon on tullut mahoton viestejä, mutta näyttää muutkin reissaavan tai muuten vain viettävän lomapäiviä perheidensä parissa.

Mökillä ja vanhempieni luona olin vauvan ja esikoisen kanssa viikon verran ja perjantaina tuli mies tytönkin kanssa kotiin (Norjassa olivat porukalla), kaksi poikaa jäi vielä mummon ja ukin luo lappiin.

Töihin meno: Mulla ei työpaikkaa ole, joten ei ole päivämäärää milloin menisin, mutta pikkuhiljaa varmaan vuoden päästä alan töitä hakemaan.

Ehkäisy: Hormoonikierukkaa olen ajatellut. Neuvolalääkäri sanoi, että sen voisi laittaa vauvan ollessa 6kk.

Uiminen: Olen käynyt järvessä uimassa melkein heti, kun jälkivuoto loppui. Mä en jälkitarkastukseen asti jokatapauksessa odottelisi, kun se on vasta elokuussa.

Ilman vauvaa: en ole ollut. Mulle on paljon helpompaa ottaa vauva aina mukaan, kuin alkaa maitoa pumppailemaan. Tai no tokkiinsa saunassa olen ilman vauvaa käynyt, mutta en sen pidemmälle ole raattinut.

Nukkuminen: On vielä ihan ilman rytmiä. Välillä nukutaan hyvin ja välillä vähän huonommin. Viimeyönä vauva kävi illalla aikasin nukkumaan ja heräsi klo 4 eli kiva kiva.
 
Ehkäisystä vielä.. Mä itse en myöskään tiedä kierukoista mitään ja normi e-pillerit ei oo mulle oikeen sopineet. Minipillerit sen sijaan sopis. Tiedättekö kuinka pitkään minipillereitä voi syödä? Päteekö sama kuin normi e-pillereihin?

Ilman vauvaa olen ollut lyhykäisiä aikoja. Nekin ajat jää pois kunhan mies lähtee töihin, nyt on vielä ollut helppoa kipaista kaupungilla ilman vauvaakin.

Unirytmi on alkanut vähitellen muodostumaan. Iltapäivä on vielä vähän vaihtelevaa aikaa nukkumisen kannalta, mutta ilta, yö ja aamu menee jo rytmikkäästi. :)

Ensimmäinen vauvasana tuli toissapäivänä. Sara sanoi isille 'guu' :D :heart: Jokellus on hyvin hakusessa myös! :D ..Niin ja pikkuinen on löytänyt kätensä. :heart:

kissinminttu & Sara 6vkoa 1pvä
 
Ehkäisy Mulle laitettiin hormoonikierukka, pillerit olisin valinnut ehkä muuten mutta en luota itseeni että aina muistaisin ne ottaa, varsinkin nyt elämä niin hektistä että jää vitamiinitkin silloin tällöin ottamatta niin ei oteta riskejä, tämä helppo ja yksinkertainen! Ja mulle gyne sanoi että 6 vk päästä synnytyksestä voi jo kierukan laittaa
Ja viela kehui että suurin osa naisgynekologeista käyttää juuri hormonikierukkaa ehkäisyvälineenä kun hälle epäilin ja tuskailin jos tulee jotain sivuvaikutuksia...
 
Mä hain minipillerit, mutta kuinka toi aloitus. Menkat ei ole alkanut ja edellisten aikana alkoivat n.6kk synnytyksestä.

Täällä Toni jokeltelee ja hymyilee tosi leveästi, Luukas vielä katselee ja laittaa huulia tötterölle. Eivät vielä toisiaan noteeraa. Paitsi pahastuvat jos toinen itkee ykskaks kovasti.

Maitoa menee toooosi paljon. Itseltä tulee paljon ja sitten pojat saa korviketta n.300ml. Painot nousseet huimasti.

pojat 2kk :heart: :heart:
 

Yhteistyössä