:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Moi!
Meillä oli eilen Helmin 3kk neuvola.
Paino 6530g(5870)
Pituus 62cm(61,6)
Pipo 40,2(39,4)

Hymyilee, ääntelee, seura lelua. Kasvu/painonkasvu ok. Korviketta, velliä ja äidinmaitoa saa. Kääntynyt kotona selältä vatsalleen.
Pikkusen vierasti neuvolatätiä. Alko huuto kun täti otti syliin ja tajusi että olikin vieras syli ja rauhoittui vasta kun pääsi äidin syliin :heart: Vähän itkasi kun rokote annettiin ja nukahti sitten syliin:)
Tyttö innostunut nyt kovasti kääntyilemään. Koko ajan kierähtää ympäri :D

erica ja Helmi 3kk 3pv
 
Suzyanne
Eilen oli Vilin 3 kk neuvola ja rokotus, sanoivat että joillakin saattaa rokotus nostaa kuumeen. Vili heräsi tuossa parisen tuntia sitten itkemään, oli ihan kuuma, mitattiin kuume, oli 38,6. Annoin kuumelääkkeen, ja vähän aikaa sitten mittasin 38,4. Toivottavasti sillä lähtee laskemaan. Vili nukkuu nyt, toivottavasti kuume laskisi kokonaan unen aikana. Paha vaan on, ettei Vili ole syönyt yön aikana ollenkaan, eli illalla viimeksi, eikä syösty tissiä ottamaan vieläkään. Terveyspalvelussa käskivät juottamaan vettä, muttei huoli sitäkään millään, sylki joka tipan pois vaikka useasti yritettiin juottaa.

Kuulemma jos klo 12 mennessä ei suostu juomaan vettä tai ottamaan tissiä, on lähdettävä nesteytykseen lastenklinikalle. Voi kun kuume nyt laskisi, ja poika alkaisi ottamaan tissiä, ettei tarvitsisi päivystykseen lähteä.

Onko muille vauvoille noussut kuume rokotuksesta? Käsittääkseni se on aika yleistä?

Huolestunut Suzyanne ja kuumeinen Vili :(
 
Pitkästä aikaa... Mökkeilty on ja hyvin meni! Opittiin mökillä kääntymään selältä mahalle vähän pehmeemmällä alustalla. Lattialla ei vielä saa sitä kättä sieltä mahan alta kunnolla. Ja itse asiassa leikkimatolla harvoin enää edes yrittää kääntyä. Imetyksen lopetin tiistaina. Ei yksin kertaisesti tullut enää edes yhdelle syöttö kerralle tarpeeksi joten en jaksanut pelleillä enää!! :(


Tervetuloa Suveon ja Jeppunen :flower:

Menkat on täälläki alkanut :( Alkoivat tällä viikolla..

Leluista Meillä on leikki matto jossa kaari päällä. Rasmus viihtyy siinä hyvin.

Bikinikunnossa ei olla. Oon lihonnu 3 kg nyt kesän lopussa :eek:

Vaunuissa Meillä nukutaan silloin tällöin. Ensi viikolla yritä aina yhdet unet ulos laittaa.. Rasmus vaan ei nuku mielestäni siellä niin hyvin. Varsinki jos on lämmintä..

3kk Rokotuksessa Itki enemmänkin sitä että pidin kiinni 2 min päästä rokotuksesta nukahtikin minun syliin :)

Vierastuksesta Rasmus ei vierasta oikeestaan. Katsoo kyllä todella tarkkaa ensiksi, mutta yleensä se hymy sieltä silti tulee sitten Ikeassakin kassa jonossa Rasmus hymyili jollekkin vanhalle miehelle koko ajan :)

Kotityöt Minä pääsääntöisesti hoidan kotityöt. Mies kyllä auttaa todella hyvin niissä.

Velleistä meillä ei juoda kuin korviketta. Rasmus nukkuu niin hyvin yöt. 10 h putkee välillä :) Nyt kyllä kaksi yötä nukkunut huonosti mutta Rasmusta on kyllä mahasta vääntänyt jonkun verran!

Tupakoinnista Tällä on retkahdettu kokonaan siihen. Kun en enää imetä niin sitten ei ole syytä olla polttamattakaan. :eek: Yritetän kyllä lopettaa syksyn aikana taas..

Mies on ollut nyt kaksi viikkoa isyyslomalla ja en olekkaan täällä hirveästi kerennyt kirjoittaa. Lukenut olen kyllä yrittänyt joka päivä.
Käytiin 3 kk neuvolassa torstaina

Paino 5690g
Pituus 60,5cm
Pipo 39,8cm


Nyt Rasmusta nukkumaan laittamaan ennen kun on tosi tosi väsynyt! Herättiin jo ennen seitsemää :/

Pikku prinssi ja Ramsus 3kk ja 2 pv

 
Suzyanne meillä just eilen illalla kans oli tytöllä kuumetta (38.1). Oli menny supolla pois ja tänään oli ihan vähän lämpöä enää (37.8). Normaali lämpö tuolla tytöllä on jotain 37.3. En oo tänään laittanu suppoa ollenkaan ja oon syöttäny ihan normaalisti. Toivottavasti Vili on jo suostunut tissille. :)

rokotus ei aiheuttanut ku pienen kulmien kurtistuksen. Ja illalla nosti sitä lämpöä hiukan.

Meillä 3 kk neuvolassa

paino: 6360 g
pituus: 59 cm
pää: 39 cm

Ja viimeiset kaksi yötä on menty yhdellä heräämisellä... :eek: Nukkuu sellaisen 7-9 tunnin pätkän, sitten syö ja jatkaa vielä unia... Katsotaan meneekö ensi yö samalla tavalla. :whistle:

EM ja PikkuMyy tasan 3 kk! :D :heart: :heart:
 
Suzyanne
ElinaMaria Vili on syönyt tänään tissiä, ja vettäkin sain muutamaan otteeseen juomaan. Tissiraivareita tulee edelleen, mutta yleensä kuitenkin alkaa jossain vaiheessa syödä ja lopettaa itkemisen ja rimpuilun, hyvä niin, niin ei tarvitse nesteytykseen viedä. Kuumetta ei enää pahemmin ole onneksi, 37,5 oli tunti sitten. Kiukkuinen Vili tosin on kuin ampiainen, pitkin päivää kitissyt ja itkenyt ja nyt pari tuntia yhtäsoittoa, vuorotellen hyssyttelemme sylissä. Saapa nähdä miten nukahtaa. Toivottavasti huomenna kuume on kokonaan poissa.

3 kk neuvolassa

paino: 7700 g
pituus: 63 cm
pää: 40,7 cm

Rokotus eiViliä itkettänyt kuin ihan pikkuisen, meni nopeasti ohi. Ikävin seuraus siitä oli tuo kuume ja tuskaisuus.

Kotityöt meillä jaetaan niin että mies imuroi, pesee lattiat, pesee ikkunat ja parvekelasit, vaihtaa kissanhiekat, vie keräyspaperit ja korjaa autot. (taitaa olla jotain 6 kpl tällä hetkellä.. =) ) Minä teen ruuat, tiskaan, pesen kylppärin, pyykkään ja pyyhin pölyt.

Fox82 Huomasin ihan saman tuosta maidon herumisesta, nyt kun olen pumppaillut aika usein. Joskus ei heru pumpulle millään, joskus taas tosi hyvin. Vilille maitoa onneksi tosiaan riittää silloinkin kun ei pumpulle heru. Eilen pumpullekin yllättäin herui reilun desin verran ihan tuosta vaan, tänään ei niin hyvin, vain 50 ml lirun sain pakastettavaa.

Suzyanne ja Vili, 3 kk 3 pv
 
pitkästä aikaa moikka :wave:

yritän yhdellä kädellä kirjottaa. Ollut kiirusta:ristiäiset ja heti sen jälkeen lähdettiin mökille viemään muuttokuormaa ja laiteltu siellä.Kotiin jäi kamala kaaos ku tyhjennettiin pikku kirjahylly,vaatekaappi ja lipasto plus sohvasängyn säilytyslaatikot vaan lattialle,kun vietiin huonekalut mökille peräkärryllä.
Kaiken tän muun touhun ja kaaoksen lisäksi vaihdettiin järjestystä alakerran olohuoneessa ja keittiössä.Millä voimilla....no jostain ne voimat löytyi.Kuten esim. jaksoimme siirtää antiikki pianon uudelle paikalle,kunnes todettiin ettei se sovi siihen ollenkaan ja piano piti kantaa omalle vanhalle paikalleen olohuoneen toiselle puolelle.

Suzyanne: Pystytkö sä pumppaa samaan aikaan kun imetät Viliä? Silloinhan maito nousee ihan sata varmasti ku vauva imee.

ai niin tulipa mieleen,että mies palaa maanantaina töihin ja hänellä on ens la(15.8) työkeikka Hesassa. Saataisko me se Kirppis tapaaminen aikaan? Jasminia ja Leeviä en voi nyt tällä kertaa nappaa mukaan ku lähdetään koko perhe Hesaan ja ollaan siellä koko viikonloppu. Ma pitäis selvitä tullaanko jo to vai pe sinne.Mutta viikonloppuna saisin siskolleni hoitoon isommat lapset,niin voisin tulla kirppistapaamiseen Cecilian kanssa.

Mitäs sitä kertois kuulumisia lyhennetysti. Ristiäiset oli ja juhlat meni tosi kivasti.Sukulaiset osasi käyttäytyä keskenään.Voisinpa veikata,että kaikilla oli tosi kivaa. Juhlapaikka oli tosi ihana.
Cecilia on tosi tyytyväinen vauva,helpoin meidän lapsista. Nyt kyllä jsut itkee ku luulee että sohvasta saisi maitoa. Pelkällä tissillä mennään. Itse imetän missä vaan ja milloin vaan turhaan stressaamatta. Maidontulo on sen verran tasaantunut etten ole joutunu pumppaa.
Jsut kun kehuin tyttöä kuinka kiltti ja helppo hän on niin nyt itkee niin ettei mikään auta.Pakko jatkaa kirjottamista myöhemmin.

NN ja CC
 
Hei kaikille!

Minä se olen ollutkin laiskana, kun viimeksi toukokuussa tainnut kirjottaa..

No, meidänkin neiti tosiaan sai kasteessa 12.7 nimen Mira ja juhlat olivat aivan ihanat :heart:
Meillä neitillä oli 3kk neuvola 4.8 ja painoi 6050g ja oli 61cm pitkä. Hyvin kasvaa ja täysimetyksellä mennään.

Rokotuksesta: Miralle tuli ärtyisyyttä. Huomasin, että tyttö arastelee pistos kohtaa ja supolla meni kipu ohitse kokonaan.

Tupakka: Siihen en ole voinut ruveta, kun imetys päällä. Tosin kyllä se tuolla mielessä välillä kummittelee mutta imetän rauhassa niin pitkään kun tarvii. Uskonpa, että tupakka sitten joskus palaa kuvioihin. argh..

Kotityöt: Kivasti mies tekee meillä oikeastaan eniten kotitöitä. Antaa aikaa minulle ja vauvalle.

Vierastus: Ihmettelin 2vkoa sitten, kun neiti alkoi itkemään hurjasti isovanhempien ollessa kylässä. Jouduimme toteamaan, että vierastaa se pikkuinen jo

Menkat: ei ole alkaneet.

Bikinikunnossa en todellakaan ole.. Kiloja tullut lisää.. :(

Leluja Miralla on muutamia. Nyt tosin suositaan pehmeitä heliseviä leluja. :)

Vellejä ei ole aloitettu. Imetyksellä mennään mahd. pitkälle. :heart:

En tiedä oletteko jo keskustelleet tästä aiheesta mutta onko teillä kellään tullut jo vauvakuume???? En ymmärrä itseäni miksi taas kuumeilen.. Emme kuitenkaan nyt rupea siihen hommaan mutta, mutta.., ehkäpä nämä meidän 4 lasta on nyt kuitenkin tässä :whistle:

Keisha ja Mira 3kk 1pvä
 
Vietettiin mukavasti loppuviikko mökillä ja aivan mahtavat kelit sattui kerrankin B) Ennen mökkeilyä keskiviikkona oli Hillan neuvola. Hän oli nyt 2,5kk, koska lääkäri sattui olemaan nyt neuvolassa ja heinäkuu neuvola olikin kiinni: Hilla vierastaa ja inhoaa olla alasti, joten yhtä huutoa oli koko käynti :( Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin niin vauvalla kuin äidilläkin. Itselläni oli jälkitarkastus samalla. Hilla mitat olivat 5,16kg j a 58,8cm sekä 40cm. 3kk aika on sitten loppukuusta rokotuksineen.

Kotitytöt: Meillähän mies on edelleen viikot pois, joten mulle jää kotityöt ja lastenhoito lähes kokonaan. Kuitenkin kun mies on kotona, hän lähes poikkeuksetta tekee ruoan. Ja tietty hänellä on remppahommaa ja sen semmoisia miesten hommia.

Leluja: Onhan noita, mutta ei Hillaa pahemmin kiinnosta kuin jumppahässäkkä. Isosisko tuo hänelle kovati leluja, mutta vielä kun ei osaa niitä käteen ottaa, niin lähinnä katselee meitä ihmisiä, eikä leluja.

Vierastus: tosiaan Hilla välillä vierataa kovatikin. Mies leikkasi loman loppuessa kesäpartansa kk sitten, niin Hilla huusi useamman päivän eikä huolinut isänsä syliin. En teidä voiko alle 2kk ikäinen vauva vierastaa noin, mutta kovasti hän ainakin huusi :/

Vauvakuume: Mun raskaushan oli taas vaikea, joten uusi raskaus heti perään olisi katastrofi. Mä en edes ajattele, että tulisi vauvakuumetta ja yritän mahdollisimman pian saada kierukan, ennenkuin mieleni muuttuu. Täällähän ei kierukkaa laiteta vielä jälkitarkastuksessa, kuten jossain annetaan. Yleensä vasta korkeintaan 6kk synnytyksestä, mutta koska mulla on papa-kontrollikin jo loppukuusta ja jos sieltä saan puhtaan tuloksen, voin pyytää aikaa ehkäsyneuvolasta jo heti sen jälkeen.

Imettäminen julkisilla paikoilla: Onneksi mulle ei ole kukaan kokaan moittinut, vaikka tosiaan en jaksa huutoja kuunnelle, vaan lykkään tissin suuhun missävain. Ei varmaan aina kukaan edes huomaakaan, että ruokailu on käynnissä.
 
G Vauvakuumetta minä hieman poden, vaikka yksi lapsi meille piti tulla :ashamed: Ja varmaan tähän jääkin, mutta kuumeilen silti. Mutta sitten kun muistan, että se vauva pitää synnyttääkin, niin kuume katoaa :whistle:
 
Täällä on kamala vauvakuume :ashamed: mulla se ei lähtenyt minnekkää pojan synnyttyä.. :eek:

Mies palasi töihin tänään :/

nyt on hirmu kiukku päällä pitää mennä maitoa laittaa ja sitten nukkumaan

Pikku prinssi ja Rasmus 3kk ja 5 pv
 
Vauvakuumetta täälläkin, mut vielä ei voi yrittää uutta. Mulla on yks duunipaikka kiikarissa, itseasiassa sama, jossa olin nyt raskauden aikana. Olin vuorotteluvapaasijaisena ja tää henkilö kenen sijainen olin, on jäämässä eläkkeelle mahdollisimman pian. Sovittiin, et yritetään saada mulle siitä se paikka, mut viimestään hän haluaa eläkkeelle ennen 2010 syksyä, jotta pääsee taas reissaamaan asuntoautolla eurooppaan. Näin ollen eipä mulla kauhiasti vaihtoehtoja oo ku oottaa se vuosi tai ees puol vuotta :)

Meillä nukuttiin kunnon yöunet. Poitsu simahti klo 21, heräs ekan kerran syömään 6.05 ja jatko unia aina 9.15 asti =)

Kohta neuvolaan ottamaan selvää mitoista ja saamaan toinen Rotarix-annos.
 
Suzyanne
nikunaku kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla samaan aikaan imetyksen kanssa pumppausta, jos keksin jonkun hyvän asennon jossa se onnistuu.

Niistä kirppistereffeistä, mulle kävisi se 15.8, mutta Rockmummylle ei, he ovat reissussa ja palaavat vasta 24.8, hänelle kävisi siis se seuraava lauantai 29.8. Ja me lähdemme silloin su 30.8 taas Viroon pariksi viikoksi. Hankalaksi menee.. :( Olisiko se 29.8 sinulle hirveän huono?

Vauvakuume alkaa olla vähän jo täälläkin, meillähän raskauduttiin hoidoilla, ja pakkasessa olisi vielä 5 alkiota. Säilyttävät niitä aina vuoden kerrallaan, ja aina siitä vuodesta pitää maksaa etukäteen. Joten ajateltiin että maksetaan nyt ensi viikolla vuoden säilytyksestä etukäteen, ja sitten ensi vuonna elokuussa tehdään seuraava alkionsiirto. Eihän ne aina kerralla tärppää niinkuin Vili tärppäsi, mutta jos tärppäisikin, niin tulisi lapsille minusta ihan sopiva 2 vuoden ikäero. Ja kun alkaa tuota ikääkin olla jo aika tavalla.. ;)

Kuume nousi Vilillä taas, vaikka eilen oli poissa. Lisäksi nyt on Vilille ilmestynyt poskiin jotain ihme ihottumaa, oisko rokotuksen jälkioireita. Tuli mieleen, onkohan kuume meidän vika, kun eilen oltiin Vilin kanssa grillaamassa tuttavien luona, oisko pitänyt olla vaan kotona, jos se siksi taas nousi. Vili tosin ei ollut hetkeäkään auringossa, ja ulkona oli lämmintä +25 varjossa, ei ainakaan liian kylmä, että kuumeen nousu siitä johtuisi. Heti aloin tietty vaan itseäni syyllistämään. :ashamed: Mennään terveyskeskukseen puoli kolmelta tänään Vilin kanssa, olivat soittaessani sitä mieltä että kannattaa viedä näytille lääkärille, kun kuumetta tuli taas, vaikka eilen ei ollutkaan. Vili on kuitenkin niin pieni vielä. Lisäksi Vili on ollut tämän aamun tosi kiukkuinen, ei oikein mikään saa häntä rauhoittumaan. Voi pientä. :( Keiden vauvoja ei ole vielä rokotettu, ei kannata panikoida rokotuksen takia, monille ei tule kuumetta eikä mitään muitakaan oireita siitä.

Suzyanne ja kuumeinen Vili, 3 kk ja 4 päivää
 
moi!

neuvolassa käytiin ja terkkari oli samaa mieltä luomesta, että ehdottomasti ihotautilääkärille. huh, en siis olekkaan ylihysteerinen äiti. sain ajan keskiviikkoaamuksi, onneksi niin pian! toivon niin paljon, että lääkäri ottaisi kivun tosissaan ja saataisiin joku ratkaisu tähän vaivaan.
rokotus annettiin ja poika pikkuisen parkaisi, mutta nopeesti helpotti. ei itkenyt ollenkaan niin paljon, kuin luomeen sattuessa...
mitat oli nyt 3kk neuvolassa 7765g (2815g) ja 64,3cm (48cm), pää 41,2cm (34cm). herranjösses, miten paljon tuo vauva on kasvanut!

G: ei ole mitään vauvakuumetta, ei tietoakaan semmoisesta. saattaa olla, ettei enempää lapsia tehdäkään. me ollaan siitä puhuttu jo raskausaikana ja aika samoilla linjoilla. ehkä voisin vielä toisen haluta, mutta vähän isommalla ikäerolla, ihan jo oman jaksamiseni kannalta. ja töihin mulla alkaa olla jo kova hinku...joka kuukausi kun päivärahat tulee niin aina vaan hinku töihin kasvaa, on se raha niin onnettoman pieni :headwall:

suzyanne: toivottavasti Vilin kuume laskee pian! kamalaa on se huoli kipeästä vauvasta, tiedän sen. eihän se kuume missään nimessä ole sinun syytäsi! yhtälailla olisitte voineet olla kotipihalla ulkona, kuin kavereidenkin luona. ja tosiaan kun niin lämmintä on ollut, ei mikään ulkoilu sitä varmasti ole nostanut. aina sitä vaan helposti meinaa itseään kaikesta syyttää, mikä vauvaa koskee... älä kuitenkaan syytä!

yellow ja Pyry päivää vaille 3kk
 
:wave:

Meilläkin isäntä palasi viime yöksi töihin kesälomilta. Nukuttiin Leevin kanssa alakerrassa ja oli kyllä huonoin yö taas aikoihin. 2h välein läpi yön heräsi kitisemään ja maitoa pyytämään. :/
Nyt torkkuu ulkona. Kumman levoton tapaus taas kerran.

vauvakuumeilua voi ihan vähän olla. Tai sellasta varovaista haaveilua etä voisihan tässä toinenkin muksu mennä sivussa! Mutta ei ole tosiaan kiire vielä, haluan nauttia Leevistä kunnolla ja tosiaan ajan pitää kullata muistot synnytyksestä! :snotty:
Mutta ehdottomasti oisi ihana vielä kakkonenkin joskus saada.

Suzyannen Vilille paranemisia. Leevillä oli vähän kuumeilua jo ennen rokotusta joten jouduttiin viikolla lykkäämään piikin laittoa. Supon annoin aina yöksi ja päivisin tarpeen mukaan. Vaikka ei olisikaan ollut kuumetta mutta oli kipeän näköinen ja oloinen niin annoin supon, auttoi kyllä selvästi.

Hienoa että neuvolassa on otettu yellow sun huoli siitä luomesta vakavasti, toivotaan että avunkin saatte nopeasti ja Pyryn olo ja elämä helpottuu, tosi kurjaa on ollut tuon luomen takia! :/ :hug:

Viinimarjoja eilen poimin ja piti mehua ruveta tekemään.. vaan eipä ole mitään mihin sitä tekisi! Mies lähti kauppaan hakemaan pakastuspulloja mutta mistään ei löytynyt, olivat kolmesta kaupasta loppu. toivottavasti tänään niitä saadaan, on se kumma kun johonkin urakkaan vaivautuu ryhtymään niin heti se tyssää alkuunsa! :kieh:

Jep, joku juttelee itkuhälyttimeen =)

:wave:
 
Heips tännekin puolelle =)

3kk neuvolassa käyty 5945g ja 62cm "vähän" kevyempi poju kuin aiemmat lapset oli vauvana kun tässä vaiheessa oli sen 7kg ylitetty reilusti..lapset on erilaisia juups. Pääasia että kasvaa tasaisesti.
Vellejä tuskin edes aloitetaan kun ei tuttipulloa syö muutenkaan. Kiinteillä aloitellaan sitten kun siltä alkaa näyttämään ehkä kuukauden päästä.

Vauvakuumetta ei ole , eikä ole koskaan ollutkaan silloin se vauva jo on ehehe...se on hiipinyt vasta pikkuhiljaa mutta en usko että hiipii enää sekään. Vauvat on vauvoja sen pienen hetken ja tosi työ alkaa vasta vauva-ajan jälkeen kun yrittää kasvattaa heistä kunnon kansalaisia :p Kyllä tässä on ihan täys työ paimentaa viittä lasta ns. yksinhuoltajana kun mies painaa samaan aikaan töitä toisaalla. Lomaa ei ole mieskään viettänyt ku muutaman tunnin sillon tällön. Keskiviikon laivareissukin Tukholmaan on yhdistetty työ"loma"matka heh ...
Kyllä sitä välillä miettii kun pääse *askallekaan ilman vauvaa että huh huh elämätä juu :LOL:

tjaaah ei tässä taas pitkään ehtinyt olla kun täällä vaaditaan maitoa :D

jatkuu....

mä oisin varmaan sanonut suorat sanat jos joku uskaltas sanoa noin niinku Alexandralle heh ois sanonut takuulla että niin hyvää kuin se äidinmaito onkin niin toivottavasti nuo äidin sosiaalisettaidot ei imeydy sitä kautta :kieh: on kyllä harvinaisen tyhmä äiti joka korostaa oman maitonsa yli vertaisuutta samaan aikaan halveksien muita ihmisiä lastensa silmien edessä. Taitaa se toisten ihmisten kunnioitus olla pikkusen tärkeämpää kuin maidon alkulähde.

kysynpä vielä täältäkin onko kellään ollut Bravadon body seamless tms imetysliivejä onko hintansa väärtit?
 
Suzyanne: Totta se pumppaaminen samaan aikaan ku imettää ei ole kovin helppoa.Riippuu pumpusta.Mulla on sähkökäyttöinen ni ei tartte pumppaamalla pumppaa,kone hoitaa homman.Harmi ku Rockmummy on reissussa silloin.Ja se 29.8 viikonloppu ollaan varmaanki mökillä kaivamassa 200m pituista "ojaa" sähkökaapelia varten. Mitäs jos me treffattais sillo la 15.8? Valtterin kirppiksellä tms ? Onko hietsussa vielä kirppis silloin? Onko siinä parkkipaikka jossain lähellä? Ketäs muita olikaan pääkaupunkiseudulta?

Yellow: Hienoa,että Pyry pääsee jo nyt ihotautilääkärille.Aivan mielettömän kivuliaalle kuulosti. Voi pikkuista,toivottavasti leikkaavat pois ja alkaisi olo helpottamaan Pyryllä. :heart:

Vauvakuume: mulla on ihan krooninen vauvakuume! Joka toinen hetki olen sitä mieltä että tämä on viimeinen vauva kun työnmäärä vaan lisääntyy lasten kasvaessa. Joku joskus sanonut,että pieni lapsi=pienet murheet,isompi lapsi=isommat murheet. Tuntuu,että näissä on ihan tarpeeksi hommaa plus kodin siivoomisessa.Mutta silti,mitä jos vielä yksi. :whistle:

Apua,nyt en muista kenen vauvalla (tre alueella) oliko knockoutin vauvalla laajentuneet munuaisaltaat. Mun esikoisella oli synnynnäinen virtsantakaisin virtaus.Oli kurjaa ku vauvalla nousi kuume ni aina piti käydä tarkistaa pissa ettei ole tulehdusta. Vaiva parantui itsestään tytön ollessa 3-4 v. Ei tarvinnut leikkausta,mutta estolääkettä söi monta vuotta.

ja taas kutsuu työt..
 
Yellow heinoa että saat apu Pyryn luomeen. :hug:
Suzyanne toivottavasti Vilin kuume helpottaa.
Sompio meilläkin ollaan käyty jo ensimmäisellä "metsäretkellä." Mies kantoi Ollia manducassa ja minä keräsin kanttarelleja =) Hyvin viihtyi ja torkkui suurimman osan ajasta :heart:
Rokotuksia ei olla viellä saatu mutta huomenna Olli saa ensimmäsen rokotteen humenna kun me osallistutaan Tampereen yliopiston pneumokokki rokote tutkimukseen. Suppoja ostin tänään apteekista että niitä on kotona valmiiksi jos tarvitaan.
Vauva kuumetta täälläkin on. Mutta vuosi odottetaan enenkuin aletaan uutta yrittämään.
Kotitöistä suurimman osan teen minä kun nyt olen kotona mutta mies auttaa kyllä hyvin ja usein laitta ruokaa :p

Tytti ja Olli olisiko jo 11viikkoa. Laskuissa jo sekaisin :ashamed:
 
kiitos kaikille tsempeistä! kovasti jo odotan huomista lääkäriä. varsinkin, kun luomi eilen repesi reunasta, kun oli tarttunut peittoon. Pyry on ollut jo pitkään ilman vaatteita ja nyt on pakko näköjään pitää ilman peittoakin... onneksi on lämmin! illalla Pyry oli selvästi kuumeinen ja laitettiin suppo. en tiedä johtuiko rokotteesta vai flunssasta...

rintapumpuista tuli semmoinen mieleen, että mulla on ollut sähköpumppu kokoajan käytössä ja nyt sain vielä lainaksi käsipumpun. ihan selvästi käsipumpulle heruu paremmin maitoa, vaikka raskaampaahan se on, kun itse joutuu työn tehdä. ajattelin vaan, että kannattaa kokeilla niiden, joilla meinaa maidontulo hidastua!

jasmin84: mun piti kanssa marjoja pakastaa, mutta viimeset on tainneet rastaat viedä :). onneksi äiti toi Pyrylle talvea varten marjoja! mehua oon laittanut pakkaseen ihan orthexin pakastusrasioissa. en oo ikinä kuullutkaan pakastuspulloista! varmasti näppäriä käyttää!

yellow
 
Heip!

Täällä ei oo minkäälaista vauva kuumetta..eikä luultavasti tulekkaan.. Riittää tuo yksi ihana pikkupalleroinen meille! :) :heart:

Mies lähti viimeviikolla töihin ja hyvin on meillä sujunut kaksistaan.. Poitsu viihtyy sitterissä ja sillä välillä itellään on aikaa siivoilla ymsyms. Mies onneks auttaa pyytämättä.. jos en ole kerennyt siivoilla päivällä niin kyllä imurilaulaa kun on hiukka töitten jälkee levähtänyt! :D

3kk neuvolaa odotellaa.. on ensiviikon maanantaina.. Toivottavasti Jami ei saa kuumetta siitä rokotteesta...

Tuo Yellown vauvan luomijuttu kuulostaa todella ilkeältä.. :( toivottavasti saatte siihen pian avun! :hug:

tytsy+Jami n.2kk 3vko
 
Elien sitten Olli sai ensimmäisen roketteen siinä rokotetutkimuksessa. Suuttui tottakai kun pistettiin ja itki ihan hillittömästi n. 5min mutta sitten rauhoittui :heart:
Mutta kyllä katsoi vihaisesti tutkimushoitajaa. Pisti varmasti naaman muistiin. Ilme oli sen näköinen että varmasti ensikerralla pissin päälle :kieh:
Saatiin myös ensimmäinen erä rotavirus rokotetta. Kuumetta ei tullut ja muutenkin Olli on ollut ihan oma itsensä. :heart: Yöllä heräsi kerran syömään, mutta tämä äiti nukkui koiran unta koko yön ja odotin milloin kitinä alkaa. Rokotus kohta on kyllä hieman punainen mutta ei erityisen kosketus arka.
Vauvauintiin sitten ilmottauduttiin. Syyskuussa alkaa. :heart: Perjantai aamusin, mutta onneksi miehellä on vuorotyö niin pääsee joka toinen viikko mukaan.
Ajattelin myös ilmoittutua muskariin. Vai tuleeko liikaa "harrastusta" noin pienelle? Eihän ne kyllä samana päivänä ole.
(.) Meillä Olli teki tänään äidille "niska yllärin". Aamulla Olli istui sitterissä tyytyväisenä kun luin lehteä. Yhtäkkiä naama meni mutruun. Kun nostin pojan ylös niin kakkaa oli niskassa asti. :kieh: Sitterin päälinenkin meni pesuun :x No rapatessa roiskuu... B)

Tytti ja Olli 11vk 3päivää
 
Kirpparitapaamiseen en viitsi lähteä Helsinkiin, mutta tapaaminen olisi kiva :saint:

Olisiko Ideaparkkiin tulossa tapaamiseen ketään, kun se "mahatapaaminen" meni mynkään. Tavattaisiin nyt pikkuisten kanssa.
 
Tytti83 - ei kai kaks harrastusta vielä liikaa ole :) Mekin mennään muskariin, alkaa ens maanantaina. Ja vauvauintia oon miettiny, mut se on niin julmetun kallis, että jos joku välttämättä haluaa meille sponssata sen, nii mielellään mennään. Muuten taitaa jäädä, kun on aika paljon kaikkee menoja tulossa :/

Jotain niin epäreilua kuin menkat alko täälläkin :| Tosi kiva, kun eka oli aika pitkään sitä jälkivuotoa kuitenkin ja sit muutaman viikon sai olla ilman mitään ja sit eilen - tadaa! täällä ollaan taas. Grr :kieh:

Huomenna on 2kk neuvola. Se ois ollu eilen, mut luulin, että se on tänään nii sit se on huomenna. Noita varmaan sattuu :) Soittivat sieltä ja mä olin vaan "ai se oli tänään?" noh, ei vahinkoa.

Eeli on nyt kaks yötä nukkunu tosi pieniä pätkiä. Ihan kiva herätä 1,5-2 tunnin välein... Toivottavasti ens yö ois parempi, ku muuten alkaa voimat loppua :( Miehelläkin alko tänään työt. Tänään on vielä aika lepponen päivä, mut huomenna onki sit joku koulutus Mikkelissä ja sen jälkeen ensi-ilta Pieksämäellä, eli se on koko päivän poissa. Toivottavasti Eeli siis nukkuu yön hyvin ja osais nukkua päivälläkin hyvin :saint: Nyt se nukkuu tuolla. Vissiin pitää ottaa sellanen totaalinenväsymys-taktiikka käyttöön nii nukahtaa sit muuallekki kun lenkille. Sitä voi kysyä, että miks en ite oo nyt nukkumassa, mut yritin ja ei tullu uni. Thänks...

Kakkaa ei ole tullut lauantain jälkeen. Se vissiin on kuitenki ihan normaalia? Eipä tuo liikaa valita - ähisee ja puhisee ja piereskelee, mutta ei itke niin että sattuis. Ehkä huomenna turahtaa sitten oikein kunnon jööti kun oon yksin kotona (kun meillä on kestot ja työnjakona: äiti pesee pyllyn ja laittaa uuden vaipan ja isi huuhtasee kakkasen vaipan :) )

Täälläkin ehkä pientä vauvakuumetta :saint: Ajateltiin, että vaikka joskus joulun tienoilla laitetaan seuraava alulle. Meillä kun tää ekakin napsahti kerrasta, niin voi tuolleen suunnitella. Tietty eihän se varmaa ole, että taas onnistuu, mutta suvussa on kyllä sikiäväisyyttä...

No mutta, jos vielä yrittäis sitä nukkumista
 
Joko on vauvauinnit aloitettu?

Minäkin sain sitten vihdoin viimeviikolla Hillan ilmoitettua mukaan ja voisimme aloittaa heti kun täyttää 3kk. MUTTA mä en nyt tiedä, että soitanko ja ilmoitan, että aloitamme vasta kk myöhemmin vai aloitettaisiinko pikkuhiljaa heti kuitenkin. Hilla kun on niin kylmänarka, että en tiedä tuleeko siitä hommasta vielä mitään :/ Pyllypesullakin hirveä huuto ja kylmään kauppaankin kun menimme pelkässä bodyssa, niin kauhea huuto heti ovella (enempiä vaatteita oli mukana, mutta en tajunnut, että olisi pitänyt pukea jo oven ulkopuolella.
 

Yhteistyössä