:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Meillä oli eka rokotus eilen, ja eipä tullut mitään oireita siitä vaikka tää äippä vähän pelkäsikin.. Ehkä oli uneliaampi, päivällä nukkui muutaamaan otteeseen ihan kivasti ja entäs yöunet! Nukahti noin klo19.30 ja aamulla heräsi klo6.20!! Voi pojat.. =) Mä kun luulin että heräisi sillon illalla vielä ainakin syömään, hyviä öitähän meillä on nukuttu kyllä muutenkin. Tuleeko rokotuksesta mahd. aiheutuvat oireet, kuume tms. samana päivänä vai voiko siitä tulla oireita päivien päästä? :eek:

Lääkäri sanoi että Iiro on "löysä" :LOL: Eli pitäisi olla jäntevämpi.. Mennäänkin sitten fysioterapeutin luo käymään niin voidaan siellä harjotella sitä jäntevyyttä/vauvan kääntelyä + asentoja kotona. Mä kyllä oon sitä mieltä että 7,8 kilonen on ehkä vähän löysä joo =) Mutta eipä tuosta fysiokäynnistä haittaakaan voi olla, mikäs siinä.

Miehen äiti tuli meille nyt kyläilemään kun ei oo Iiroa nähnyt pitkään aikaan. Nyt lähtivät sitten vaunulenkille! Annoin pulloon maitoa vähän mukaan kun saattavat mennä anopin vanhan tutun luokse käymään :)

Meillä myös suunnitteilla vauvamuskari! Ei oo ees kovin kallis, vaikka vois luulla, vissiin 64e syksy+kevät. Vauvauintiin ilmottauduttiin jonoon, koska tuolla Lahdessa on aika vaikee kai päästä mukaan, niin en sit tiedä päästäänkö alottamaan. Oltiin jonossa numerolla 52 kun juhannuksen aikaan ilmottauduin :eek: Onko muita Lahdesta/läheltä jotka sinne suuntaa uiskentelemaan?

Piina, ehkä Hilla tykkääkin uinnista, eihän sitä teidä. Tai voi olla että kuukauden päästä olisi ihan sama tilanne kun nyt? Että aluksi itkee kun totutellaan vasta. Onkos vauvauinnissa se vesi kuinka lämmintä? Eikös se ole aika "vauvaystävälliseksi" lämmitetty? :)

miida ja Iiro-herra 3kk 4pv
 
a-nsku Miten yö sujui vai nukutko vielä? :D Mä tuolla naamakirjan puolella valittelinkin kun just olen kauheassa flunssassa ja mies yövuorossa töissä niin eikös Leevi heräile tunnin välein kitisemään! Ihan kamalat kolme yötä ollaan vietetty, onneksi enää yksi ja sitten meitä on taas kaksi valvomassa :) Pistää ihan hieman uupuneeksi kun valvot yön ja pitkälle seuraavaan iltapäivään että mies herää ja ottaa hoitovuoron :/ Ja tämä monta päivää peräkkäin.. No, kai sitä huonomminkin voisi olla.
 
Mä merkkaan nyt vaan,pitää huomenna yrittää tännekin pitkästä aikaa jotain jutun juurta vääntää =)

26.7 Paprica kastettiin Vanessa Elle Amandaksi :heart:
3kk neuvola oli viikko sitten,eikä rokotteesta tullut mitään Vanessalle =)

BB ja Vanessa 3kk 4pv :heart:


*muoks* mä olen ex- Bad Virgin :wave:
 
jasmin84, eipähän tuo yö kovin kaksisesti sujunu :whistle: Mutta tänään tuli se kauan odotettu kakka, niin jospa ens yönä nukuttas... Tai ehkä mun vaan täytyy mennä toiseen huoneeseen. Ei Eeli kuitenkaan syöny kun kerran...

Jaaha, kutsu käy. Onneks heräs itekseen nyt. Ei tähän aikaan tarviikaan enää nukkua päikkäreitä :D Kohta saa käydä yöunille.

Ansku
 
Muskariin täälläkin ollaan menossa, alkaa syyskuun alussa. Mutta kellonaika on tosi huono kun se on 11.30-12.00. Meillä ei toistaiseksi olla oltu hereillä siihen aikaan.

Kakkaaminen on täälläkin vähentynyt. Ennen tuli jokapäivä 2-3 kakkaa, mutta nyt tulee 1-2 ja ihan joka päivä ei ole tullut ollenkaan.

Paljonko teillä tulee vaikkua korviin? Kun meillä tulee siihen korvan ulkopuolelle näkyviin vaikkua niin että sen saa putsata siitä 2-3 päivän välein. Ja paljonko sitten on siellä korvan sisällä :/ Onkohan tämä normaalia?
 
en ole jaksanut kirjoitella aiemmin lääkärikuulumisia, vaikka hyvin meidän kävikin ihotautilääkärillä. nyt ihan pikaisesti kirjoitan.
ei oltu kymmentä minuuttia ihotautilääkärin vastaanotolla ja saatiin heti lähete Meilahteen iho-ja allergiasairaalaan. sinne mentiinkin sitten samantien. siellä luomessa oleva rupi avattiin ja mädät sisältä poistettiin. Pyry itki kauheesti :snotty: . nyt luomen päällä pidetään silikooni lappua, joka vaihdetaan kerran päivässä ja samalla pitäisi luomea huuhdella. huuhtelusta tulee kamala itku ja huuto ja se on mun mielestä aivan kauheaa!
ens torstaina meillä on uusi aika sinne sairaalaan, jolloin luomen tilanne katsotaan ja päätetään jatkohoidosta, mahdollisesti siihen annetaan laser-hoitoa.
oon kyllä niin onnellinen, että tämä asia alkoi vihdoin etenemään ja mua oikeesti uskottiin ja tilanteen vakavuus huomattiin!
laitoin eilen tiukan palautteen edellisestä käynnistämme lääkäriasemalle. saa nähdä vastaavatko mitään...

nyt en ehdi enempää...

yellow + Pyry 3 kk
 
Moikka!

Eipä ole tullut täällä käytyä aikoihin. Pahoitteluni. Varmast on paljon kaikille sattunut ja tapahtunut, mutta ei kaikkea pysty millään sisäistämään.
Täällä ollaan edelleen väsyneitä. Synnytyksen jälkeinen väsymys iski hirmu hujauksessa noin kaks viikkoa takaperin.

Sit Kerttu ja Pilkkupantteri meillä Sara painoi 2,5kk neuvolakäynnillä 4705g. :D eli pikku rimpula meilläkin on. Syntyessään oli 3000g ja kotiin tullessa vaan 2885g. :)

Meillä on aloitettu perunaporkkana vellit ja sosettakin on maisteltu kolmeen otteeseen. :) Hyvin pientä määrää sosetta vasta maisteltu, jääpi varmaan määränä kolmeen tai neljään pikkulusikalliseen jos sitäkään. Maito ei vaan yksinkertasesti pelkästään enää pitänyt meidän tytön nälkää.

Niin, ja eka hammas hohtaa meidänkin tytön ikenen alla. :)

 
Yellow Toivottavasti saatte nyt oikeaa apua vaivaan. Onko siellä annettu varsinaista diagnoosi? Mietin vaan itse, että en ole koskaan nähnyt mansikkaluomea, joka olisi märkinyt yms.. Tosin en niitä ole muutenkaan montaa nähnyt. Olen sinun ja lapsesi puolesta aivan pöyristynyt siitä kohtelusta, jota siltä lääkäriltä saitte ja valitus asiasta on erittäin aiheellinen.

Me ollaan kanssa annettu Maisalle muutamaan kertaan maissivelliä. Ens viikolla on 3 kk neuvola, kirjoittelen sitten lisää.
 
ihanaa yellow että viimein jotain tapahtuu ja saatte apua! Varmaan on pienen huuto hirveä kun luomea huuhtelet mutta jos sen kestää kun tietää että auttamassa olet ja joka päivä vie teitä (toivottavasti) parempaan!? :hug:
Ja oli paikallaan tuo palaute sinne lääkäriasemalle, hyvä!
 
Hienoa Yellow, että ottivat vaivan tosissaan ja saatte apua.

Sompio: Täällä kanssa kertyy tuota vaikkua aikalailla. Itsekin juuri tuossa yksi päivä mietin, että jos tässä ulkopuolella on näin paljon niin paljonko siellä sisäpuolella on.

Kakkaa täällä kyllä riittää. Yksi päivä on tainnut olla välissä, mutta muuten on vähintään tullut kerran päivässä.

Kissinminttu: Meillä tuo poitsu oli jo syntyessään sen 4790g eli jo isompi mitä teidän Sara nyt =) Tällä hetkellä Timillä on painoa sellaset 7,7 kg eli hyvin on kasvettu syntymäpainosta. Voi kunpa tosiaan sais kanniskella vielä 5 kilon jötkälettä, mutta ei.

Fox ja Timi n. 2,5 kk
 
Moikka.

Kakkaa täälläkin joka päivä tulee ja yleensä aamuisin.

vaikkua ei juuri näy ehkä pientä joskus.

Mira oppi pari päivää sitten kääntymään mahalleen ja ikää oli tuolloin 3kk5pvää. Mahoton kun nopeaa oppivat ja kehittyvät. Ei meinannu yöunille rauhoittua, kun oli niin mukavaa kääntyillä :LOL:
joidenkin palstan vauvoilla jo hampaita tuloillaan, on se niin huimaa tämä kasvu..

Kylmää on täällä ollut. Taas on pitäny oikein miettiä mitä vaatteita sitä Miralle päälle pukisi vaunuihin.
Huoh, taitaa tämä äiti nyt mennä nukkumaan |O

Keisha ja Mira 3kk 1vko =)
 
Vähän hassu kysymys, mutta miten te laskette vauvan iän :whistle: :ashamed:

Jos Nuppu on syntynyt 2.6., joka oli tiistai.
Niin laskenko mä montako viikkoa tiistaista tiistaihin on mennyt + nyt on lauantai. Eli 10 vkoa + 5 päivää.
Vai että nyt on 15.8., eli Nuppu on 2 kk ja 13 päivää. Eli 2 kk + 1 viikko + 6 päivää.
 
sain vastauksen palautteeseeni lääkäriasemalta. johtava lääkäri pahoitteli saamaani palvelua ja kertoi, että asia käsitellään ylilääkärin toimesta. pyysi vielä tilitietoni ja kuitin käynnistämme, jotta voivat palauttaa maksamamme lääkärinpalkkion! olen hyvin tyytyväinen vastaukseen :D .

sompio: nyt kun Pyry on jo kolme kuukautta, niin olen ruvennut laskemaan iän niin, että täysiä kuukausia tulee aina kuun 11. päivä (syntyi 11.5.). aluksi laskin viikkoja.

Pyry ei vielä kääntyile itse, mutta tänään viihtyi ekan kerran vatsallaan oikein naureskellen moneen otteeseen. ja sitten kerran, hups vaan, keikahti itse takaisin selälleen! taisi olla kuitenkin vahinko, kun ei sitä uudestaan tehnyt.

alkaa käydä tosiaan voimille tuo pojan kantaminen! painoa kun on jo melkein 8 kg. varsinkin turvakaukalon+pojan kantaminen on haastavaa. meidän pitää muuten kohta ostaa uusi turvaistuin, kun pitkän Pyryn jalat tulee kohta yli reunan...
G: mitenkäs muilla mahdutaan vielä kaukaloon?

yellow + Pyry
 
Yellow: Kaukaloon mahdutaan vielä ihan ok, mutta ei enää sitten kun täytyy toppavaatetta alkaa pitämään. Täällä onkin mietitty, että mitäs sitten tehdään kun tuskin tuo poika vielä siinä vaiheessa istuu itse...

Sompio: Oon toistaiseksi laskenut vielä viikkoja tuon iän kanssa. Eli kun synty perjantaina niin sillon aina tulee täyteen seuraava esim. viime perjantaina tuli 11 vko. Mutta kun ei aina jaksa ilmoittaa ikää viikoissa niin viime viestiinkin laitoin, että n. 2,5 kk kun en tarkkaa jaksanut alkaa laskemaan...

Meillä ei vielä kääntyillä, mutta yritys on tosi kova. Puuttuu enää se viimeinen jalan heilautus. :)

Fox & Timi
 
Vauva uinnista Juu vesi lämmitetään vauvoille sopivaksi. Täällä rajava on 3 kuukautta vanha vähintään tai sitten 6kg:n paino.
Kakkaa Meillä tehdään joka toinen päivä ja sitähän silloin riittää vaipan täydeltä ja välillä ylikin :kieh:
Vaikkua ei mitenkään hirveästi ole.
Turvakaukaloon mahdutaan viellä ihan hyvin, mutta poitsu kasvaa kyllä sellaista vauhtia että talvella täytyy varmasti harkita isompaa turva istuinta. Sitäpaitsi alkaa olla aika painava kanneltava tuo meidän poitsu tuossa turvakaukalossa kun paino alkaa lähennellä 7kg:tä
(.) Meillä on taas rintaraivareita kun äidillä tulee maitoa niin vauhdilla että menee väärään kurkkuun ja siitähän sitten seuraa pelkkää huutoa. :(

Tytti ja Olli 11kv6pv
 
Kiitos Yellow ja Fox :heart:

Kaukalo meillä pitäisi olla 13 kg:n asti, mutta tuntuu kanssa että ei siihen kyllä siihen asti mahduta. Uuden mietintä on jo menossa, että mikä ostetaan seuraavaksi.
Varsinkin tosiaan kaukalon ja Nupun kantaminen on aikamoinen paino jo, että ei kovin pitkiä matkoja enään kanna :/

Tytti Jaksuja rintaraivareiden kanssa :hug: Meillä jokailtaisia :wave:
 
Moro!
Sompio: Minä lasken lapsen iän niin, että kun Mira syntyi 8.5 ja täytti tasan 3kk 8.8 ja nyt 8:sta pvästä on kulunut 8 pvää tähän pvään mennessä (16.8) eli lasken ns. lisäpäivät sitten siihen päivään monesko päivä on sillä hetkellä menossa, esim: tänään 16.8.09 Mira on 3kk 8 pvää... Osasinkohan tuota ymmärrettävästi tähän laittaa.. no mut sinne päin.. :whistle: ja just niin, että jokaisen kuukauden 8 pvä tulee tasa kuukausia Miralle täyteen eli 8.9 tasan 4kk jne... =)

Turvakaukalosta Hyvin mahtuu vielä kaukaloon mutta seuraavaa turvaistuinta on jo kateltu valmiiksi, tosin malleja on mahottomasti...

Mikä turvaistuinmerkki olisi muuten hyvä?? kehtaisko joku antaa vinkkejä? Onko joku laittamassa isofix kiinnityksillä olevaa istuinta?? tai onko kenelläkään kokemusta isofix istuimista?

Rintaraivarit: Mira on alkanut toisinaan lakkoilemaan tissillä, joka sitten huolestuttaa minua. Kyllä tyttö on aina sitten syönyt, kun on nälkä tullut :heart:

Keisha ja Mira 3kk 8 pvää
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Täällä ollaan mökkeilty jo viikko ja siksi on jäänyt palstailu vähän vähille. Onneksi kuitenkin DNA mokkula toimii täällä korvessakin (vaikkakin tosi hitaasti), niin ei pääse tulemaan pahoja vieroitusoireita! :)

Täälläkin ollaan annettu jo pari viikkoa iltaisin maissivelliä maidon seassa suhteessa 50/50. Eka yönä nukkui putkeen 6h, seuraavana 5h ja sitten palattiin taas samaan vanhaan 3-4h ekaan unipätkään, max. 5h. Joten ei ainakaan tuolla määrällä velliä ole paljoa pidempään nälkä pysynyt poissa. Pitää yrittää pikkuhiljaa lisätä tuota vellin osuutta, josko sitten saataisiin poju nukkumaan paremmin. Viime yönä tosin meni hienosti, eka unipätkä melkein 6 h ja sitten söi maitoa ja takaisin unille melkein 5 tunniksi! Loput pari tuntia noista 5 tunnista oli tosin vähän väliä heräilyä, otin sitten viereen niin nukkui hyvin.

Muuten melkoista kitinää ollut viime päivät ja illat etenkin yhtä huutoa. Huomasin eilen että alahammas on jo hieman puhjennut, sieltä pilkottaa jo hampaan reuna! Ilmankos Oliver on hangannut ihan hulluna ikeniään jo monta viikkoa ja kuolannut kovasti. En todellakaan ajatellut että ne jo tässä iässä tulisi, joten ei meillä oo nyt mökillä mukana yhtään viilentävää puruleluakaan.. :( Ainoa mikä vähän helpottaa on kun ollaan laitettu tutti jääkaappiin, viileä tutti tuntuu ilmeisesti hyvältä kutisevia ikeniä vasten.

Oliver on pari kertaa kääntynyt vahingossa selältä mahalleen pehmeällä alustalla jo aiemmin, mutta nyt eilen oppi kovalla alustalla kääntymään kyljelleen! Sitten kun hokasi miten se tehdään niin tekee sitä ihan koko ajan ja suuttuu kun ei ihan vielä pääse mahalleen kovalla alustalla kun toinen olkapää jää alle!
:LOL:

Kamalaa kun en yhtään muista mitä piti kommentoida.. ainakin yellowille piti sanomani että hienoa kun saitte sitä luomiasiaa eteenpäin ja lääkäriasemalta tuli pahoittelut! Niin ja kakkailu on täälläkin vähentynyt kovasti, nykyisin tekee lastit yleensä kerran päivässä, joskus ei ollenkaan. Esim. eilen ei kakannut kertaakaan eikä vielä tänäänkään. Kovasti pierut paukkuu kylläkin! :)

Mies on ollut viikonlopun Porvoossa jossain rallitapahtumassa viettämässä railakasta poikien viikonloppua, mulla on onneksi ollut kaksi ihanaa kaveria täällä mökillä pitämässä seuraa mulle ja Oliverille! :heart:

Onko muuten muilla päiväunet lyhentyneet radikaalisti? Täällä nukutaan nykyisin entisten 2-4h päikkäreiden sijaan sellaisia 45min lyhyitä unia joiden jälkeen on aina melko kiukkuinen.. :( Joku sen herättää kesken unien eikä saa millään nukahdettua uudelleen.. oliskohan ne nuo hampaat?!

Nyt äkkiä Facebookiin ennen kuin poju herää, on nyt nukkunut just sen 45min! :D

RockMummy & Oliver vajaa 2,5kk
 
heippa täältäkin!

Keisha:
meillä on nyt isofix-kaukalo (britax). Ihana kyllä toi isofix-juttu käyttää. Istuimista ei mitään tietoa... Mutta kaippa niissäkin se isofix takaa, että istuin on aina oikein asennettuna ja siten toimii mahdollisessa onnettomuudessa oikealla tavalla turvaten.

Rockmummy: meillä nukutaan päivällä ihan miten sattuu. Piiiitkään aikaan ei ole mitään kolmen tunnin päikkäreitä otettu. Pari tuntia kerralla nukutaan ehkä kerran viikossa. Päivisin otetaan useat 30-45 min. torkut. Mistään päivärytmistä on turha haaveilla. En oikein tiedä edes, että pitäisikö sellaista alkaa tekemään, olen sitä yrittänyt nyt kaksi viikkoa luoda, mutta jos ei nukuta, niin ei nukuta :). Tiedän, että saisin nukkumaan, jos lähtisin kävelylle, mutta nyt ei kävelyt tuolla reilun 35 asteen helteessä kiinnosta. Eli osaltaan se on tietty laiskuutta. Mutta ei mua kyllä itseasiassa ole edes tuo rytmittömyys haitannut, koska yöt poju nukkuu tyytyväisenä ja on päivisinkin ihan tyytyväinen tapaus, vaikka ei paljoa nukkuisikaan. Viimekin yönä 9 tuntia putkeen. Ongelmana on vain, että hän tahtois lähteä nukkumaan kasilta illalla, mutta sehän tarkoittaa sit heräämistä noin kuuden seitsemän aikaan. Olen yrittänyt pitää hereillä vähän väkisinkin illalla, mut aina pitää luovuttaa viimeistään ysiltä. On vain tullut sellainen fiilis, että vauvalla pitää olla rytmi. Siitähän sitä aina puhutaan ja paasataan. Ja nyt meidänkin vauvalla pitäisi siis olla rytmi, mutta eipäs nyt vaan ole... ehkä sit joskus myöhemmin.

Yellow: Kamala tuo teidän lääkärikokemus

kaukalo: ihan hyvin mahdutaan kaukaloon. Jalat alkaa kyllä tulemaan ulos, mutta sillähän ei niin väliä, jos vain pää ei tule ulos. Meillä tosin on kyllä hoikka poika. Ja saa kyllä luvan mahtuakin kauan tuohon kaukaloon, sillä täältä ei oikein saa kunnollisia istuimia. Hassua seurata, kun täällä (Kiinassa) ei ole turvaistuinpakkoa, eikä niitä todellakaan käytetä ollenkaan. Lapset istuvat sylissä autossa ja eilen näin, kun joku taapero istui kuskin sylissä autossa. Se vasta näyttikin pelottavalta.

kääntyilyt:
meillä osataan kääntyi vatsaltaan selälleen (ehkä on vielä hieman hakusessa) ja selältään kyljelle.
 
RockMummy: Täällä haaveillaan kanssa noista 3-4 tunnin päikkäreistä. Nykyään nukkuu enää just noita 45 minuutin päikkäreitä ihan miten sattuu. Tosin tänään on uni maittanut. Liekö sitten sekin edes auttanut kun on viileämpi ilma =)

Täällä kanssa Timi on oppinut lattialla kääntymään kyljelleen. Aiemmin on kierähdellyt sängyssä, mutta tänään ekan kerran meni tuossa puuhamatollakin.
 
Ikä: Hilla oli 2kk, sitten 2,5kk ja jossain vaiheessa varmaan hiffaan, että 3kk onkin jo ylittynyt B)

Vaikku: Vaikkua tulee ja parempi onkin, että tulee eikä jää käytävään molluskaksi. Meillä on muutamalla tenavalla korvat huuhdeltukin, joten ei yllättävää, jos Hillallekin vaikkua vielä käytäviin kertyy.

Kaukalo: Vielä on pienenninkin käytössä, joten mahtuu vielä pitkään hyvin kaukaloonsa.

Kääntyilyt: Kääntyy selältä kyljelleen ja useamman kerran mahalta selälleen..., mutta aina ei siinä kuitenkaan onnistu, eikä viihdy mahallaan lainkaan.

Kakka: Miten sattuu. Välillä useammat löpöt päivässä, välillä päivän välein, usein menee muutamapäivä väliä ja joskus on mennyt lähemmäs viikkokin.

Päiväunet: Miten sattuu nekin. Joskus nukkuu hyvin useamman tunnin, mutta usein herää turhankin pian ja on kiukkunen. Eikä jää ihan yhteenkään kertaan, kun isosisko on käynyt herättämässä :headwall:

Sapuska: Ihan rintamaidolla mennään ja tarkoitus on mennä 6kk asti, kuten sisarensakin.
 
just tajusin, että Pyry kuolaa kanssa kauheesti ja imee nyrkkiä koko ajan. ei kai sillekkin ole jo hampaita tulossa! öisin kitisee paljon, mutta se voi tietysti johtua siitä luomestakin... täytyy tutkia ikenet aamulla :)

meillä on isofixtelakka turvakaukaloon, mutta mun autossa ei ole isofixkiinnitys mahdollisuutta (vaikka onkin aika uusi auto), mutta telakan saa kiinni turvavöillä. tosi näppärä kyllä, kun ei tarvii itse kaukaloa vyöttää joka kerta kun sen laittaa autoon.
seuraavaan kaukaloon en usko, että halutaan/tarvitaan telakkaa, koska sitä tuskin irrotetaan ollenkaan sitten enää autosta. eiköhän ne seuraavat istuimet ole jo niin painavia, ettei niitä oikein jaksa kantaakaan.
meillä on nyt brion primo- kaukalo
http://www.vauvatalojohanna.fi/tuote/turva_kaukalot/brio/primo/primo.htm
ja ajattelin ostaa seuraavaksi brio zenton, kun oon ollut niin tyytyväinen merkkiin. eikä ole edes kalleimmasta päästä.
http://www.vauvatalojohanna.fi/tuote/turva_istuimet/brio/zento/zento.htm

sen oon ymmärtänyt, että pitäis ostaa sellanen istuin, jonka sais kiinnitettyä selkä menosuuntaan vielä, ettei vaan vauvan pää retkahda jos tulee peräänajo. sitten myöhemmin voi kääntää kasvot menosuuntaan.

nyt saunaan ja peiton alle!

yellow + Pyry 3kk
 
Meillä kanssa Timi työntää koko ajan nyrkkiä/sormia suuhun tai jos niitä ei ole saatavilla niin kelpaa sitten harsokin ym. Niin ja kuolaakin riittää. Hampaita olen yrittänyt tiirailla, mutta eipä niitä ole vielä näkynyt.

Timi päätti sitten tänään kääntyä selältä mahalleen. Eikä edes ollut vahinko kun teki muutaman kerran peräkkäin saman tempun. Oli ihana kuunnella miestä kun stemppas poikaa kääntymään =) Ja alustana oli tuo leikkimatto eli ihan kovalla alustalla ittensä kiepsautti.

Fox ja Timi 2,5 kk ties kuinka monennen kerran tänään...
 

Yhteistyössä