TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Onnea jasmin rouvalle :flower: ja pojasta myös onnittelut!! :heart: kiv kun nikunaku tiesi tulla tänne kertomaan uutiset :)

nikunaku: pakko kysyä vaikka oot ehkä täällä kertonukkin jo mutta miks sä pääset sinne äitipolille? siis siihen synnytystapa arvioon? kateellisena vaan kyselen kun mua alko kauheesti pelottaa ton oman lääkrineuvolan jälkeen kun varmistu että iso vauva tulossa!! tiesin itekkin että kokoa alkaa olla vauvalla ja lääkäri varmisti sen!! arvioi sillä tk:n ultralla painoksi nyt 3200g ja yli kilon ainakin tuosta vielä kuulemma kasvaa :eek: esikoinen oli 4200g ja tämä menee kuulemma varmasti yli..

nyt tosiaan jännätään kuinka moni saa vappuvauvan :)

 
Jasminille onnea :heart: :heart:

Höpöliini Millä viikoilla sulla oli painoarvio 3200 g? Mulle tänään neukkutäti heitti hatusta painoarvion 3300 g (35+4). Mutta siis ilman ultraa. Veikkasi nelikiloista synnytykseen. Ensi viikolla on onneksi synnytystapa-arvio, jossa ultrataan.

*muoks* Therean lupasi pari sivua sitten ottaa pinon hoitaakseen. Kohtahan on jo toukokuu, joten uuden pinon varmaan voi perustaa toukokuulle, kunhan vain Therean ehtii :heart:
 
Eemelin äiti mullakin tänään hampaat niin jomottavat että hyvä kun pureskelemaan pystyin. :eek: Myönnän niissä on reikiä mutta eivät ole vaivanneet.

Onnea jasminille rouvan tittelistä :flower: onnea myös pojasta :hug: :flower:

Suomi sählää tän pelin. hetken näyttää hyvältä ja taas kaadutaan :kieh:

Supistukset jatkuvat. Osa supistuksista on vaan pinkeenä masuna huomattavana ja osa supistuksista ottaa jo alaselkään ja aiheuttaa kakkalla juoksemisen. :whistle:

jaahas ja kolmas erä....
 
Suzyanne
Kotiuduin juuri äippäpolilta, vetistä valkkaria oli se mun lorahtelu. Puoli tuntia makoilin käyrillä, ja sen aikana tuli muutama suht napakka suppari. Kätilö tutki paikat, ja paikat on kuulemma pehmenneet, ja sormelle auki, veikkasi että aika tarkka vaavi tulee olemaan, l.a:han on viikon päästä. Kun lähdimme kotia kohti, suppaili neljän minuutin välein jnk. aikaa, mutta nyt se harveni. En jotenkin usko siis että täällä olisi vappuvaavia tulossa, mutta mistäs sitä koskaan tietää. B)

Hihi mulla myös vappupallot jalkojen paikalla, ja kymmenen prinssinakkia varpaiden paikalla, niinkuin jollakin muullakin täällä. Oikein osuva vertaus. Ne mun kaksi nroa normaalia suuremmat ballerinatkin uhkaa jäädä kohta pieniksi. :whistle: Pitänee hankkia jostain kanootit kengiksi. :D

Nyt suihkuun ja unten maille. Saa nähdä suppaileeko vielä tänään.

 
Huomenta kaikille!

Jaminille onnittelut naimisiin menosta ja pojasta! :heart:

Mulla taas eilen ongelmia netin kanssa, tänne maalle kun ei saa tätä nopeampaa nettiä ja se toisinaan jumittaa ihan koonaan. Välillä meinaa hermo mennä! Sen takia siis hyvä että Therean (ko?) lupautui pinoa päivittelemään, minäkin se loppukuinen olen ja varmaan viimesenä roikun täällä. Voisi olla vaan aika hiljaista päivitysten suhteen tällä netillä.

Tänään neuvolaan. Jokohan tuo Hikkailija olisi laskeutunu. Ainakin mun alapää tuntuu ratkeevan liitoksistaan ja kävelytyyli on ankkaa. Välillä napakasti supisteleekin, eilenkin pitkin iltaa vartin välein mut lopahtavat sitten. Saisivat jotain tehdäkkin, ettei kärvistely olisi vallan turhaa. Alan olla kärsimätön ja malttamaton, vaikka jo kolmatta kertaa asialla eikä viikotkaan vielä anna siihen aihetta, mutta silti..

Mukavaa päivää kaikille, kateellisena vauva-uutisia odotellen
Mokka ja Hikka 36+4
 
Huomenta.

Ei pitäny näin aikasin herätä,mutta nuorin itki kerran sängyssään ennen seitsemää.Meinasin tulla hänen luokseen,mutta hän jatkoi unia. Tulin sitte koneelle katsoo miehen yöllä laittamaa tekstaria lähetti sen netin kautta ku dna ei toimi siellä jenkeissä ollenkaan. :eek: hän olikin mesessä kirjottanu vaikka mitä ja oli just menossa nukkuu,mut heräs ku aloin kirjottaa.Voi mun oma mussu on niin kaukana.Hän meni nyt nukkuu ja laitto herätyksen klo02 paikallista aikaa eli klo12 meidän aikaan päästään lasten kanssa puhumaan mesessä kuvan ja äänen kanssa isän kaa.

Höpöliini: niin siis sain äippäpoli ajan eli kai se on käytännössä sama ku synnytystapa-arvio.
Mun edelliset synnytykset on ollu niin nopeita,että pelkään et jos synnytys alkaa spontaanisti kotona mies ei ehdi tre kotiin.Plus mies on paljon reissuhommissa pääkaupunki seudulla jne. En halua kotiin synnyttää enkä lapsia ottaa sairaalaan.Meillä ei ole ketään ketä sais lapsia hoitaa nopeasti.Appivanhemmat 100 km päässä ja mun vanhemmat Espoossa.Paikat mulla kypsyny ja pehmentynyt pienillä viikoilla. Viimeisen käynnistys aamuna olin 4 cm auki.Kalvot puhkastiin ja ekat supistukset klo11 ja tyttö synty 12.14.
Toiseksi syyksi neuvolatäti kirjoitti lähetteeseen korkean sf mitan eli vauvan kokoa pitäisi tarkistaa.Plus varmistaa tarjonta.Edellisessä kahdessa raskaudessa rd (paastoarvo rajalla) ja verenpaine korkea.Nyt ei niitä vaivoja.

Hassua ku kaikki nukkuu vielä.
No jos hetken tekis vielä hommia pikku hiljaa.Pyykit vois viikkaa kaappiin jne...jotain hiljaista.

NN rv 34+6
 
Täällä yksi aamukukkuja ilmoittautuu. Heräsin jo siinä 5.30 ja nyt koitan kulutella aikaa kymmeneen asti, kun silloin pitäisi suunnata neuvolaan. Illalla supisteli kuten parina päivänä aikaisemminkin ja tänään tuli jopa aamullakin muutama. Mie olen vaan jotenkin ihan varma siitä, että tää ei synny vielä juhannuksenakaan jos ei yhtään auteta. Miekkosellekkin tuossa sanoin äsken että tänään sitten harrastetaan kaikkia kolmea ässää (tällä kertaa puistelen itse matotkin), mie lähden juoksemaan tota meidän mäkeä ylös-alas ja illalla saa vielä viedä mut ajelulle jonnein töyssyisille kärrypoluille. Veikkaisin, että kaiken tuon lopputuloksena supistelee illalla muutaman tunnin ,mutta sitten ne taas katoaa... :kieh: Tai sitten tulee oikeasti lähtö ja mie oon valmiiksi jo ihan naatti kun oon koko päivän touhunnu kaikkea rasittavaa :p

Mie en ole saanut minkäänlaista synnytystapa-arviota, enkä edes kokoarviota. Lääkärineuvolassa koitin sitä kysyä, mutta lääkäri sanoi vaan että vaikea arvioida käsikopelolta :eek: Rakenneultrassa on arvioitu, että iso voisi olla tulossa.... Great !

Väsynyt ja pahantuulinen Snowball & jääräpää-peikko 38+3 (alkuperäisen la:n mukaan 39+1)
 
Pauzi
Paljon onnea jasminille rouviintumisesta ja poikavauvasta!!! :heart:

Ihanaa, nyt niitä vauvoja alkaa tulemaan jo muillekin. Ja ajatelkaa, huomenna jo alkaa meidän kuu!!!

Kiitos tsempityksistä tuon imetysasian suhteen, en ole vielä totaalisesti luovuttanut, ajattelin että pumppailen ja kun nännit alkavat nyt pikkuhiljaa kestää, niin pyydän jonkun imetystukihenkilön käymään jos saisin pojan opetettua rinnalle vielä. Jos ei, niin sitten ei. Saan olla kiitollinen siitä että lapsi oli aivan terve vaikka tulikin niin pienillä viikoilla, ei viitsi tätä ihanaa vauvan tuoksuista aikaa tuhrata pahaan mieleen kun ei sille asialle välttämättä mitään voi.

Toivotaan että mahdollisimman moni jolla jo viikot täynnä tai ainakin täysiaikaisena, pääsisi synnyttämään!! Oikein mukavaa vappua kaikille!!! :flower:
 
Onnea Jaminille poikavauvan johdosta :heart: :flower:
Toivottavast Toukotytsyn kaatuminen ei aiheuttanut mitään pikkuiselle :hug:
Toivottavasti moni täysiaikainen saa vappu vauvan :)
Nyt laitan itseni ihmisen näköiseksi ja lähden kauppaan.

Ainiin! Tuota roketta ei tarvitse meidän Pavulle!

 
ihanan rauhallista aamua teille. lukemassa on taas käyty mutta nyt ajattelin kirjoittaa. Onnea vaavin saaneille! toivottavasti itsellä ei enää niin montaa viikkoa menis. nyt siis 37 +3. Ensimmäistä kertaa tuntuu ettäolen äitiyslomalla. isä vei lapset päivähoitoon ja itse sain vihdoin eilen tehtyä kaikki töiden paperihommat vaikka olen virallisesti ollu lomalla jo 11.4. alkaen. että kannattaa olla yrittäjä! meillä huoli ollu myös miehen äidistä kun sai 2 viikkoa sitten aivoverenkiertohäiriön. oli onneksi mun autossa, sain päivystykseen ja meni nopeasti ohi. sairaala toimi tosi töykeesti ja tutkimukset tehdään vasta tänään kun oli ohi menevä kohtaus, sain tapella tosissaan että pääsi tutkimksiin ylipätään. omaisille annettiin vastuu että tarkkailla vointia, ja vaikka th-ammattilainen olenkin niin on ollu kova ressi kun oma vointikin on mitä sattuu. lisäksi siis ainut omainen meillä paikkakunnalla. eli sisko on lupautunu tulemaan 200 km kusynnytys alkaa kun ei noita vanhempia voi mummolle jättä, eli stressi siitäkin. tällä tavalla siis hoidetaan ikäihmisiä!

kävin ma synnytystapa-arviossa ku eka perätila ja sektio ja toka pitkittynyt imukuppisynnytys. lääkäri oli tosi mukava mutta hieman jännittää kun alakautta päädyttiin yrittään. on kuitenkin 2-asteen repeämät ja huonosti parantuneet eppari-haavat edellisestä. kuulema jossain toisessa sairaanhoitopiirissä ois tullu sektio mutta seinäjoella urheillaan. toivottavasti onistuu. ny painoarvio n 3kg ja pitäs mahtua, mulla noi aemmat ollu 3 200 molemmat. ja imukupin syy viimeksi väsynyt heikosti supisteleva kohtu. edelleen kyselen onko joku kokenut samaa kun viimeksi ei siihen kukaan vastaillu :whistle:

nyt munkkitaikinan tekoon ja siivoilemaan. vauvan vaatteetkin ajatteln vihdoin silittää, jos se antais vaikka vihjettä että ois valmista :saint:
 
Täällä viellä 11 päivää suunniteltuun sektioon..
kipeitä supisteluja nyt eilen ollut vähemmän.. yritän otaa rauhallisesti ja kärsivällisesti.
pieni aika tuo 11 päivää , on vaikka tuntuukin ikuisuudelta. Eipä täällä muuta tällä kertaa.

Onnea synnyttäneille ja kotiutujille :heart:
 
Meille syntyi tyttö 3070g 49cm 28.04.2009 klo 03.03. Synnytys meni hyvin ja tänään päästiin jo kotiinkin. Nyt sitten harjoitellaan vauva arkea ja taapero siinä sivussa touhuaa..

Onnea muillekkin vauvansa jo saaneille.
Ja muille tsemppiä loppu koitokseen!
 

Yhteistyössä