TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

Neiti-81 paljon haleja ja voimia tulevaan.

Me ollaan oltu reissussa pe aamusta saakka.Ollaan nyt Espoossa hotellissa. Että on raskasta olla tein päällä 4v, 3v, ja 1 v kanssa.Shoppailusta heidän kanssaan ei tule mitään.
Viime yö oli eka yö hotelilla ja 1 v itki 2-3 h putkeen yöllä.Varmaan raukka ihan sekaisin kun ollaan oltu joka päivä eri kylässä ja siskon luona 3 yötä.Ensimmäinen yö sielläkin oli vaikea.

Pe aamuna mulla oli neuvola.Ku menin huoneeseen sisään ja istuin alas....sitte näin verensokerimittarin ja ne kamalat piikit joilla verikokoita otetaan!!! Sanoin sitte että noi on sitte mua varten.Voi ei! Saisinko edes viikon armon aikaa ennen ku alkaa 4-6 krt päivässä mittaukset.En millään haluis tällä reissulla sitä tehdä. Ei ollu vielä katsonu mun tuloksia.Ja en voi uskoa! Tulokset oli täydelliset! Vedin sitte pienen tuulutus tanssin ilosta! toistaiseksi näin. Ymmärsin kyllä että joudun sitte rv 25-27 uudestaan sokerirasituskokeeseen.
Mun verenpainekin oli laskenut.En edes muista koska alapaine olis ollu noin alhaalla mulla.Painokin oli tippunu ihan vähän.Vauvan sykkeet oli hyvät 150. Hb 132.Kaikk oli siis tosi hyvin.

Mut nyt nukuttaa lapsia.On taas aikanen herätys aamulla.

NN rv 13+4 ( 14+5)
 
Äh, oksentelu vain jatkuu. Soittelen tänään neuvolaan päin ja kyselen jatkoa, kannattaako minun mennä töihin jne. Millään ei jaksaisi, mutta en tiedä onko pakko!? Raskaus kun ei ole sairaus, kaikki muistuttelevat. Luulen, että noin sanovat vain ne, ketkä ovat selvinneet ilman pahoinvointia ja oksentelua. Kyllä mielestäni ihminen on jo kipeä, jos oksentaa useasti päivässä :/
 
Hips, täälläkin on eilen tullut aamupala ylös. No, vaihtelu virkistää :D

Tänään meni 16 vkoa rikki ja ekoja vauvan liikkeitäkin on jo tuntunut. :heart: Mies on kyylännyt kasvavaa vatsaa ihan hoomoilasena. :LOL:

Tiistain neuvolaa odotellessa. Kaikki periaatteessa ihan ookoo, eiköhän se sit taas tiistaina selviä onko saatu liikaa rautaa vai liian vähän. Päässä ainakin tuntuu ajoittain ihan vietävän oudolta.

kissinminttu & papu 16+0
 
Niiksulle.. Kysehän ei ole siitä, että raskaus olisi sairaus, vaan kyse on työkyvystä. Mikäli susta tuntuu että et voi olla töissä ja olo on kamala, hae ihmeessä sairauslomaa. Itse ku hain alkuraskaudesta pari päivää saikkua pahoinvoinnin takia, työterveyden terkka heitti mule alkuun ton "raskaus ei ole sairaus" fraasin. Ai että teki mieli sanoa sille pahasti, mut pysyin asiallisena. Omalla kohdalla koin ainakin sairasloman tarpeelliseksi, aja nyt siinä ambulanssia ja kanna ihmisiä paareilla kerrostaloista oksennusta pidätellen.

Eilen tuntu alavatsalla epämääräisiä muksahduksia.. Mä kyllä odotan liikkeiden tuntemista kuin kuuta nousevaa, mut oon varautunu odottamaan vielä muutamia viikkoja eteisistukan takia. Muuten olo on ollut hyvä ja yöunetkin olen saanut takaisin.

Hermot on tiukalla ja välillä sisäisesti kyrsii ihmisten sanomiset. Mittani ennen raskautta olivat 168 cm/68kg. Työkaveri kun kuuli ne niin sanoi, et ei ois ikinä uskonu, ku näytän hoikalta. Hän kun oli ollut 51 kiloinen alkaessaan odottamaan lapsiaan. No jonkin verran lihasmassaa löytyy, ilman sitä ei potilaat nouse, sekä muutenkin painoindeksin mukaan normaalipainon rajoissa. Nyt sitten kun paino on tosissaan noussu se 8-9 kiloa ja perse levinny, ihmiset kokevat oikeudekseen siitä huomautella.

Eihän ne sitä pahalla tarkoita, mutta ei tunnu mukavalta kuulla ties kuinka monennen kerran kuinka olen pyöristynyt.. Jonkin verran nääs stressaa tää painonnousu. Onneks se ei oo nyt yli kuukauteen juurikaan noussut. Onneks mies tykkää jokaisesta kilosta.

Odottelen että aurinko paistaisi joku päivä edes hetken, kun on niin synkkää. Veronpalautuksista minä saan muutaman satasen ja mies maksaa muutaman. Joulua ollaan valmisteltu sen verran, et viikonloppuna tehtiin piparkakkukirkko.

Rakenneultran varasin yksityiseltä vuoden viimeiselle päivälle. Lääkäri, joka sen tekee, on aikoinaan ultrannut äitini kun odotti minua. Vanha konkari siis.

Kerttu ja nakki 17+3
 
Tervehdys!

Kiitos uudesta pinosta siksakkia! Niin se vaan aika kuluu ja mennään jo joulukuussa!

Tänne ei kuulu kummempaa. Vointi ei poikkea juur milläänlailla normaalista, välillä sitä melkein unohtaa olevansa raskaana. Vatsakaan kun ei ole vielä merkittävästi kasvanut eikä liikkeet tunnu joka päivä niin välillä tuntuu ihan epätodelliselta koko raskaus. Noh, kait siellä pikkuinen on, onhan tuo pariin kertaan nähty ja sydänäänet kuultu :) Kurjaa, että moni teistä joutuu edelleen kärsimään pahoinvoinnista :(

G: palautuksia odotellaan tännekin, pari tonnia yhteensä miehen kanssa saadaan. Ihan mukava potti näin joulunalla, ja jotain varmaan jää säästöönkin.

Neiti-81 voimia teille :hug: On kyllä melkoinen taistelija teidän pieni :heart:

Nikunaku hienoa, että arvot on olleet kohdallaan! Tosi hyvä! Saas nähdä mitä mun sokerirasitus sanoo, se olis edessä sitten sillon n. 26 rviikolla. Tietysti arvot onkin koholla kun olen ihan asennoitunut siihen, että hyvät ne on kun ei ennenkään oo mitään ollut. Olis vaan just niin mun tuuria.

Jepulis, täytyy lähteä järjestämään jotain pötyä pöytään =)

villahousu & Sulo 16+6
 
Kerttu: Älä välitä painokommenteista, äläkä stressaa. Anna ihmisten sanoa. Mä olen joka kerta kuullu miten kamalaksi lihoan raskausaikoina, ja nyt alkuraskaudessakin yks kaveri jo huomautti et tarkkailenko yhtään ruokavaliota nyt kun olen jo selkeesti kasvoista pyöristynyt :kieh: mulla lähtö mitat 181,5cm ja 67kg:a, viime raskaudessa painoin tosiaan lopussa sen 105kg.a :kieh: Mä en vaan voi sille mitään et lihoan!!
Annan ihmisten ja neuvolantätien päivitellä (tosin nyt painan melkein 10kg:a vähemmän ku viime raskaudessa näillä viikoilla)

NIIKSU: Ota ihmeessä saikkua jos oksettaa! Mulla ei ykä tule, mut heikottaa, ja kyl täytyy sanoa et tämäkin on kauheeta tämä heikotus, saati siihe päälle kun ajattelelee oksentelun vielä, niin, ok, raskaus ei ole sairaus, mutta kyllä joskus kuumeessakin on hehkeämpi olo kuin raskaana ollessa.. kroppa kuitenkin vaatii nyt paljon muutenkin niin lepoa vaan jos siltä tuntuu. VOIMIA :hug:

(.)
jahas, lihamakaronilaatikko olis valmis, muksuille apetta napaan, ja päikyille (heräsivät 4 aikaan aamulla :eek: :eek: :eek: joten itsekin olen päikkyjen tarpeessa :saint: :$

T:neiti&Sissi, rv 16+4
 
nikunaku ONNITTELUT hyvistä sokerirasitus-arvoista. Kaikkialla ei sitten vissiin olekaan vielä käytössä ne uudet ohjeet, joiden mukaan ensimmäinen rasitus tehdään jo n. 15 raskausviikolla? Villahousu ainakin kertoi että on menossa vasta rv 26. Noiden uusien suositusten mukaan tehdään jo aikaisessa vaiheessa ensimmäinen, ja toinen on sitten joskus 26--> viikoilla. Luulin ensin ettei siihen tarvitse mennä jos tuossa ensimmäisessä rasituksessa kaikki kunnossa mutta kyllä siihen joutuukin, kaikki passitetaan uudelleen. Hyvähän se tietysti on että tutkitaan, isoissa kunnissa joissa paljon odottajia teettää kyllä labralle paljon lisätyötä.

Minä kärsin edelleen sekä oksentelusta että heikotuksesta. Nyt on taas monena aamuna melkein ensimmäisenä sängystä noustua tullut oksennus :x Ei kai tää sitten tälläkään kertaa lopu koko raskaudessa, ihan niin kuin esikoistakin odottaessa. Oksensin vielä synnytyssalissakin, mutta siihen se sitten loppui!!
Mulla tuo heikotus tulee sen oksentelun jälkeen, vetää olon niin huonoksi ja pyörryttää sekä huimaa hirveästi. Välillä ihan pelottaa että jos pyörryn taas ja lyön vaikka pääni pahasti, että mitäs sitten käy kun ollaan esikoisen kanssa kahdestaan n. 10h/päivä kun mies on töissä.

Välillä olen joutunut soittamaan miehelle että tekee mulle sellaisia tarkistussoittoja, kun on ollut oikein huonoja päiviä. Että jos en vastaa puhelimeen niin hälyttää jonkun katsomaan mikä on.

Voimia teille muillekin jotka vielä saatte pitää pahoinvointia riesananne :hug: Todella tiedän miltä se tuntuu :attn:

kerttu84 Varmasti on ärsyttävää tuo painosta kommentointi. Se on jännä miten raskaana oleva äiti on ihan kuin kaikkien omaisuutta, esikoista odottaessa yllätyin kun ihan ventovieraat ihmiset vaikka kaupassa saattoivat tulla taputtelemaan mahaa ja kyselemään kaikkea todella henkilökohtaista! :eek: Ihan sama sen jälkeen kun vauva oli syntynyt, samantyyppiset ihmiset marssi puheille ja kyseli taas niitä henkilökohtaisuuksia :headwall: Mä en vaan ole sellainen ihminen joka haluaa jakaa ihan kaiken ihan kaikkien kanssa :whistle:

Loppujen lopuksi se minkä verran niitä kilojakin kertyy, on ihan sama muille. Eihän niitten niitä kiloja tarvitse kantaa tai karistaa myöhemmin pois, niin miksi sitten pitää ilkeästi kommentoida. Raskaana ollessa kun muutenkin on mieli herkässä niin ei ihme että pahoittaa mielensä moisesta :hug:


Siksakkia & Toivo 17+5
 
Kiitos kaikille ihanaisille hirmuisesti myötätunnosta! Täällä sitä saa, muualla ei aina saa.. Päätin nyt, että tsemppaan tämän päivän ja käyn tekemässä vuoroni. Oksentanut en enää aamun jälkeen ole, joten ihan hyvältä näyttää. Huomenna neuvola, niin siellä sitten varmaan otan aiheen esille ja kyselen vähän tilannetta.

Hauskaa päivänjatkoa! :heart:

Niiksu
 
Kannattaa muistaa sitten vaikka sokerirasitustulokset on ok rv 16 tms tilanne voi olla aivan toinen n. rv27 jolloin äidin insuliinintuotanto heikkenee. Siksihän se silloinhan tehdään heille joilla ei vielä ole ollut RD:tä, koska sillo sitä ns. NARAHDETAAN. Ruokavaliota pitää noudattaa narahti rv 16 tai ei..jos aiemmin ollut rd. Onneks itellä tekee makea niin hirveää ettei ole kovin iso ponnistus jättää sitä pois. Mulla oli vika arvo koholla testis ja nyt pitäs paasto otta uusiksi, kunhan tässä labraan ehtii..en kyllä ehdi pariin viikkoon. Edelleen illasta siis etoo ja kerran pitää oksentaa.

Jalat muusia työpäivän jälkeen...
 
Kirjotampa pitkästä aikaa, kun ollaan tiputtu toiselle sivulle. Lähes päivittäin käyn kyllä lukemassa ja surumielin ja jännittyneenä seuraan neiti-81:n tilannetta. Tuota ei haluasisi kenenkään kokevan.

Täälllä kaikki hyvin, rakenneultraa (kahden viikon päästä) ja joulua odotellessa. Siskolta saimme pari kassillista vaatteita ja kaikenlaista. Käyn ne vasta sitten läpi, kun (jos) saamme tietää vauvan sukupuolen. Mistään energisyydestä ei oo tietoakaan, vaikka niin kaikki olettaa. Johtuisko sitten tästä Etelä-Suomen vesisateista, vai mistä. Selkä tulee aina kipeeks kun enemmän kävelee ja muutenkin tuntuu, että on kaikenmaailman kipuja ja kolotuksia. Tuskin maltan odottaa, että alan tuntemaan vauvan liikkeet, niin tietää mitä varten kolottaa.

Mukavaa joulunodotousta!

Tilluri 17+6 (Hui! jo noin pitkällä!)
 
Huomenia täältäkin :wave:

Tänään käyn shoppailemassa muutaman joululahjan ja ehkä itsellekin jotain pientä sen kunniaksi että meillä miehen kanssa on viikonloppuna kihlajaisten vuosipäivä. :heart:

Nyt on alkanut vauvan liikkeet tuntumaan yhä vain useammin, en siis usko että ois enää vain jotain vatsan murinoita kun koko ajan tuntee niitä muksauksia :heart:
Viikon päästä rakenneultraan, voi jestas kun on jännää! Sitten alkaakin toden teolla vauvahankinnat! Vielä on vähän jäitä hatussa.

Mies remontoi saunaa kuntoon josko viikonloppuna jo päästäs löylyihin. Onhan se ollutkin kesken se remontti jo 4kk! :kieh: Joku tuttuni päivitteli että ihanko uskallat raskaana saunaan mennä kun hän on saanut siitä lystistä keskenmenon. :eek: En oikein usko että hänen menetyksensä siitä saunasta olisi johtunut vaikka mistä sitä ikinä tietää... mutta minä kyllä aion mennä vaikken kauan ikinä siellä kuumassa tykkääkkään olla.

Nyt koiran kanssa aamulenkille niin herää paremmin..

Jasmin ja aarre 19+1 :heart:
 
Siksakkia siis niiden uusien ohjeiden mukaanko pitäis sokerirasituksessa käydä jo vkolla 15 vaikkei aiemmissa raskauksissa oo mitään häikkää sokrujen kanssa ollu? Mä kun siis oon menossa testeihin vaan liian ison bmi:n takia. Paljon mahdollista kyllä ettei tänne kyläpahaseen oo vielä uudet ohjeistukset kantautuneet..

Kerttu84 no jopas oot saanu ikävää kommentointia painosta :eek: Mitä se kellekään kuuluu |O kehtaavatkin vielä huomautella siitä! Käsittämätöntä!

Vitsi, täällähän alkaa olla ensimmäiset jo puolivälissä raskautta! Itellä puolivälietappi on joulupäivänä. Kyllä tää aika rientää kauheeta kyytiä!

Nyt hoitamaan vatsatautipotilasta. Täällä on nyt kolmas viikko menossa kun joku pojista sairastaa. Oon kyllä kiitelly sitä, että saan olla kotiäitinä eikä oo tarttenu pähkäillä miten sairaiden hoitamiset järjestetään. Kunpa nyt vaan jouluksi saadaan kaikki kuntoon eikä tarttis sillon kenenkään sairastaa, ainakaan vatsatautia.

villahousu & Sulo 17+0 =)
 
VILLAHOUSU:Toivottavasti siellä päästään jo pian sairasteluista eroon! Voimia!

(.): Mulla särkee selkä! Siis tosta lapaluiden välistä, keuhkojen tienoilta (?) tuntuu että kiristää ja on vaikea hengittää??? Voisko liittyä närästykseen? tai sit on vaan jotain lihasjännitteitä.. On vaan jotenkin tosi raskasta hengittää. Närästys on ihan hirveää! Mitään ei pysty syömään juurikaan, kun tuntuu ensinnäkin ettei mahaan mahdu?tai alkaa heti polttaa ruokatorvi ja mahalaukku. Ikinä ennen tälläistäkään ollu? painokin pudonnut nyt parisen kiloa.. Kuitenkin vanhuus se on joka iskemässä :eek: :kieh: :D :saint:

saa nähdä tuleeko tulokset punktiosta ja verikokeista huomenna, vai maanantaina.. jänskättää! Joka kerta kun puhelin soi ni säpsähtää :) :whistle:

Eilen illalla ja aamulla vauva ainakin on mönkinyt tuolla :heart:

T:Neiti, rv 16+5
 
jasmin84 No ohhoh, onpa ollut aika outo kommentti että saunominen voisi aiheuttaa keskenmenon :eek: Mä en ole koskaan kuullutkaan moista. Tietysti jos menetys osuu omalle kohdalle voi tulla mieleen kaikenlaista, mitä pitää syyllisenä asiaan vaikka tavallaan tietäisi ettei siihen keskemenoon aina välttämättä ole mitään syytä :'(

Neiti-81 Onpa jännät paikat, odotella tuloksia. Toivottavasti kaikki vain olisi kunnossa :hug: Täällä pidetään peukut ja varpaat pystyssä bd

villahousu En muista oliko se just viikko 15, mutta kuitenkin niillä tienoilla ja ennen puoliväliä. Niin ainakin neuvolan täti mulle sanoi, että sen uuden ohjeen mukaan kaikki joille sokerirasitus tehdään laitetaan jo aikaisin ensimmäiseen testiin jotta saataisiin seulottua mahdolliset diabeetikot mahdollisimman aikaisessa vaiheessa jo. Ja sitten vaikka arvot siinä ok niin uudelleen sitten myöhemmin, jolloin puhkeaminen on yleisempää.
Noiden uusien ohjeiden mukaan rasitus tehdään aika monelle, olikohan niin että vain alle 25-vuotias normaalipainoinen ensisynnyttäjä jolla ei ole lähisuvussa sokeritautia, jää kokeen ulkopuolelle. Eli kaikki muut meillä laitetaan kokeeseen, tulee labralle lisää asiakkaita melkoinen määrä niillä paikkakunnilla jossa paljon synnyttäjiä :)

Täällä oksetus-olo jatkuu yhä edelleen, taas ollut monen päivän "putki" että aamulla melkein ensimmäisenä tulee kiire oksentamaan :x :headwall:

Minäkin odotan jo kovasti rakenneultraa, se olis 16.12. Jännittää ihan hirveesti, toivon vaan niin kovin että vauvalla kaikki hyvin! Viimeksi np-ultrassa pikkuinen vilkutteli meille innoissaan, saakohan nyt laskettua sormien lukumäärän :heart: Ja jos sukupuoli selviää niin se olisi kiva yllätys myös, voi sitten hankinnat, vaatteet ja muut tehdä sen mukaan. Vauvan vaatteita olen alkanut pikkuhiljaa haalia kasaan, tai siis pieniä koska ne vähän isommat, koosta 60-62cm ylöspäin varmaan sitten tulee hankittua jo sen mukaan kun tietää onko pikkuinen tyttö vai poika.

 
Neiti-81: Täällä jännitetään tuloksia. Hengessä mukana :hug:

Tuollaiset paino ym muut huomauttelut on todella raivostuttavia. Itselle on aina huomauteltu hoikkuudesta ja raskaana ollessa pienestä vatsasta. :/

Etovaa oloa on aamuisin ja huomausta. Muuten olo ok.
 
Neiti 81:lle voimia!Päivittäin käynyt kyllä teidän juttuja lukemassa,jos nyt välillä itsekin kirjottelisin. Tällä viikolla ei ole tullut ykättyä kertaakaan. Loppui siihen kun viime viikolla ykäsin illalla suoraan koiravanhuksemme päälle :) Ihmettelen että voinko jo tosiaan tuntea liikkeet kun nyt rv15+2 ja ekaa odotan. Kyllä sieltä jotain kummia muksauksia ajoittain tuntee, tiedä sitten mitä ovat. Itselle on kanssa aina huomautettu hoikkuudesta, nytkin on vain pelkkä maha ja muualla ei mitään.
 
Pidetään peukkuja Neiti =)

Siis miten voi olla 10v niin vaikea, hermot kireällä joka päivä tytön takia. Totta kai koulu sitä rassaa mutta kun samaan syssyyn neidillä murkku ikää niin voi kiesus!!!
Just miehen kanssa puhuttiin että vauvat on vielä helppoja verrattuna isompiin lapsiin... *puhaltaa kiukkua ulos*
Sanoinkin parhaalle ystävälle eilen (vitsillä toki ja kahden kesken) että eilen oli taas päivä kun teki mieli laittaa sisäoppilaitokseen...
Hormonit ei paranna kyllä mun hermostumista yhtään.

Argh kun tekis mieli huutaa jossain korvesssa keuhkonsa kipeiksi!

Eikä se halvatun doplerikaan ole vieläkään tullut! Taitaa olla viisainta pommittaa niitä lisää niin kuin joku täällä palstalla oli joutunut tekee ennen kuin oli saanut laitteensa... :kieh: :headwall:

Pitäis vaan pitää huolta omasta jaksamisesta kun on taipumusta masennukseen. *huokaus* Kai se tästä... ehkä tuo neiti ei enää tänään vänkää joka asiasta vastaan tai kiusaa siskoa... :/

Onnellista odotusta muille

Therean&vaavi 16+5
 
Terveisiä neuvolakäynniltä. Kaikki vaikutti olevan hyvin ja ensimmäisen kerran kuulin pienen sydänäänet :heart: 140 oli syke ja hyvältä vaikutti, terv.hoitajan mielestä, itse en osannut muuta kuin hymyillä vedet silmissä :)

Tuosta rakenneultrasta, minullekin se aika nyt varattiin, niin kuinka hyvin tai huonosti siitä näkee sukupuolen? Pitääkö siitä mainita erikseen, jos ei halua tietää sukupuolta? Saattaako ne töräyttää sen siellä muuten..

Oksentaa ei ole tänään tarvinnut, joten työntekoa jatketaan normaalisti. Terv.hoitaja sanoi kyllä, että jos alkaa tuntua liian raskaalta ja oksettaa yms. niin ehdottomasti sairaslomalle. Sanoi vielä niin kivasti, että Suomessa odottavista äideistä pidetään huolta, kenenkään ei pitäisi tehdä sellaista, mitä ei oikeasti jaksa.

Neiti-81:n kuulumisia odotellaan, toivottavasti tulee hyviä uutisia!

Miestä odottelemaan töistä ja ruuan laittoon..
 
Tervehdys.

Eilen oli aika kauheaa.

Verta tuli ja onneks ei paljoa. Ja aika piakkoin oli pelkkää ruskeaa.
:snotty:

Tänään soittelin neuvolaan ku ajattelin kaikkea kauheeta.

Pääsin lääkärille. Lääkäri oli mukava ja ei ruvennut moittimaan raskauttani kun edellisestä vajaa vuosi. :D

Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni mut hän merkkasi pituuskohtaan 0cm tai sit se oli tosi huono kakkonen, vaikka kuukausi sitten siellä oli viel 3 cm :eek:

Sykettä hiukan haettiin taas mutta siellä se sykki ja lääkäri sanoi että vauvalla ainakin kaikki ok.

Eli joku suoni oli auennu tai sit istukka on liian matalalla ja vuotelee välillä?!?!? Ei ollu mun papereihin merkattu istukan paikkaa ni ei oltu varmoja vuodon alkuperästä. Ja mua ei ultrattu et vatsan päältä vaan dopperilla.


Noh 4 päivää saikkaria. Mut mitä se auttaa mul on kotona 10kg vauva mikä ei kävele ja jatkuvasti täytyy vahtia ja mennä perässä. :LOL:

Ja joulukin tulossa. Miten selviänkään tästä kaikesta??? :headwall:

Oksentamisesta: tuttua puuhaa viimeksi tänään aamulla. En ymmärrä kun viikkojakin jo näin monta.

Liikkeistä ei tietoakaan...

Niisku-rouva & neiti 9½kk +pp 17+1 :heart:
 
Pauzi
Minua vaivaa nyt yksi juttu. Voi oikeesti olla jonkun mielestä ihan naurettavaa... :ashamed: Mut: Kuinka moni tuntee selvästi jo oman kohdun pohjan korkeuden? (varsinkin jos sattuu olemaan noita vatsanpeitteitä aikas reilusti jo ennestään?)

Kun mulla on muuten ihan levollinen olo. Mut sit aina välillä tulee sellanen olo, et pitäskö niitten liikkeitten jo oikeesti tuntuu?! Tää on jo kolmas lapsi. Ja kun mä en oikeesti erota vieläkään sitä kohdun pohjaa, raskausviikkoja tänään 17+0. Mua niin pelottaa et se vauva ei kasvakaan tai jotain. Mä en tiedä miten tää raskaus tekee musta tämmösen huolehtian, mut niin kauan kun liikkeitä ei kunnolla tunnu, niin oon aina tosi huolissani.
 
Pauzi Mä en ainakaan osaa sanoa muuta kun että alavatsa on vähän semmoinen kovan oloinen joten siellä ainakin tuntuu kohtu mut sit taas sitä kohdunpohjaa en löydä ku mun makkarat on just siinä sopivasti ni eihän sieltä löllön keskeltä mitään tunnu. :)
Liikkeet kylläkin tunnen jo mutta ei niitäkään ole kunnolla tuntunut kuin ehkä 17-18 viikoista.
Nyt voi jo seurata kyllä päivittäin Tessun menoa. :) Eiköhän ne sullakin kohta jo tunnu. :hug:

(.) Ei mitään uutta. Edelleen vaan odotan maanantaita ja rakenneultraa. :heart:

Jonz&Tessu

 
Pauzi aivan kuin minun ajatuksiani! Mäkään en tunne oikein kohdunpohjaa, maha ei näy eikä tunnu ja liikkeitäkään ei tunnu kuin satunnaisesti ja niistäkään en ole aina ihan varma. Mieleen hiipii väkisinkin huoli siitä, että kasvaako pikkuinen ollenkaan. Ultrakin on vasta ens vuoden puolella.. Yritän pysyä kuitenkin rauhallisena, viime viikolla kuului kuitenkin sydänäänet, että kait se hengissä on.

Niisku-rouvalle voimia! Onneksi selvisit säikähdyksellä! Siinäpä se tosiaan on miettimistä mitenkä sitä pystyy ottamaan rauhallisesti kun on pikkuinen vahdittavana. Koita nyt kuitenkin levätä aina kun suinkin vaan on mahdollista. Ja kyllä se joulu tulee vähän vähemmälläkin touhotuksella :hug:

Siksakkia juu taitaa olla niin, että täällä tullaan vähän jälkijunassa noiden uusien ohjeiden kanssa. Mutta kyllä niitä testejä tuleekin sitten monelle tehtäväksi! Toivottavasti sitten myös lisäävät labroihin resursseja.

villahousu & Sulo 17+0
 
Täällä päin ainaski (Helsingissä) kun olen siinä RD tutkimuksessakin sanottiin nimenomaan että aikaistettu sokerirasitustesti tehdään niille äideille joilla se on ollut aiemmissa raskauksissa. Kuten tuossa aiemmin mainitsin suurin kiinnijäämis riski ei ole kuitenkaan silloin vaan niihin aikoihin kun se aiemmin on tehty silloin rv 27 tms..omassa neuvolassakaan ei ole vielä otettu käyttöön tuota uutta käypähoitokäytäntöä mut laittoi mut kuitenkin sen tutkimuksen takia siihen jo nyt. Eikä testiä tehdä uudestaan jossei virtsaan tule sokeria tai kontrolloitava paastoarvo nouse. Näin täällä liekö joka kunnalla omat systeeminsä?


Edelleen pitää illasta oksentaa..kyrsää..Liikkeitä en tunne..

Mä vaan odotan että työt loppuu en JAKSA:::menee koko loppupäivä toipua työpäivästä.

Joulupaketit on melkeistä kasassa..yks stressin aihe taas vähempi. :p

Vai saunomisesta keskenmeno? ennen sitä synnytettiinkin saunassa...noh nää on taas näitä juttuja..kovia löylyjä ei tietty suositella niin että sydän hakkaa tuhatta ja sataa.

Onneksi Niisku-Rouvalla kaikki ok! Viime raskaudessa tuli itsekin vuodeltua aika-ajoin tässä raskaudessa ei ole sitten sen rv 7 jälkeen tullut mitään ..Kop Kop.. :x
Tuli tuosta mieleen, että mulle ei ole tehty sisätutkimusta oman terveysaseman puolelta ollenkaan..outoa millo se eka lääkärikin on? ei kai koskaan eheh..

pötkölleen...

Nara ja himppu 17+3

 
Pauzi
Pauzi aivan kuin minun ajatuksiani! Mäkään en tunne oikein kohdunpohjaa, maha ei näy eikä tunnu ja liikkeitäkään ei tunnu kuin satunnaisesti ja niistäkään en ole aina ihan varma. Mieleen hiipii väkisinkin huoli siitä, että kasvaako pikkuinen ollenkaan. Ultrakin on vasta ens vuoden puolella.. Yritän pysyä kuitenkin rauhallisena, viime viikolla kuului kuitenkin sydänäänet, että kait se hengissä on.
Joo, mullakin pari viikkoa sitten ne sydänäänet kuului oikein hyvin, näin mäkin aattelen et kais se hengissä on. Mulla ei ole enää ultraa ollenkaan :( Hyvä paikkakunta kun ainoo ultra ei ole edes nt- ultra, meillä vain katsotaan sikiön sijainti, sikiöiden määrä, ja tarkennetaan laskettu aika. Että siinä sittä ihmettellään taas jonkun aikaa.
 
Niisku-Rouva: Toivotaan, että oli vain ohi menevä vuoto. :hug:

Selällä maatessa tunnen kohdun paikan. Pieniä potkuja muttei mitään selkeitä vielä. Ehtiihän noi vielä äitin potkia ihan kipeeksi =)

Vaunu kaupat lyötiin tänään lukkoon. Eli tarvike hankinnat aloitettu :heart:
 

Yhteistyössä