¤¤¤ToukokuunToivotut¤¤¤2011¤¤¤e lokuussa¤¤¤

Ainiin, Miulla synnärinä EKKS! :)

Varasin varhaisultran joka on 20.pvä ja eka neuvola 7.10 :)

Oireita ei pahemmin oo ollu,tai sit ei oo kerenny tutkiskelemaan, pitää tuo esikoinen liikkeellä :D Aamuisin välillä velloo etova olo, mitään ei oikein tee mieli syödä.. Tässä raskaudessa tosin tarkotus vahtia noita kiloja pikkasen tarkemmin, Tytöstä tuli 25kg mikä oli tähä ruonkoon iiiihan liikaa, ja mikä homma oli niitten pudotuksessa.. Joten ei kiitos kauheesti liikakiloja tänne! :D Pakko pystyä loppuaikanakin nimittäin liikkumaan kunnolla,kun tytön kanssa viikot kuitenkin kaksistaan ollaa..

Ainiin ja kiitos Äiti x4:lle päivittelystä!! :)
 
Täälläpä ei oikein kuunon oireita ole ja sekös vähän huolestuttaa :( Ruokahalu on vaan kasvanu ihan hillittömäksi ja tekis mieli oikein kunnon tuhteja pihviannoksia :D
Pitäskö tuo la nyt sitten laskee siitä ekasta kiertopäivästä vai siitä ovis päivästä kun se kuitenkin on tiedossa? Miten ne neuvolassa tekee?
Esikolla on neuvola ens viikolla joten ajattelin sitten samalla käynnillä varata ajan itsellenikin.. ja mun synnäri on OYS
 
Mun LA muuttukin... se ois 30.4.11 eli taidan painua kuitenkin sitten tonne huhtikuisiin... pitäkäähän pino pystyssä... Mulla on sellanen lääkitys joka vaatii aikaisempaa seurantaa...siksi oli nyt eka neukku, mut seuraava onki sitte loppukuusta.

tatskattu & pro 5+3
 
Tervehdys kaikille!
En tiedä mitä kertoisin. Hetki sitten tein plussatestin ja alustavien laskujen mukaan la on 9.5.
Merkkejä oli lähinnä siihen suuntaan että kohta taas petyn menkkojen alkaessa, mutta malttamattomana testasin silti. :D Toiveita vauvasta on ollut jo aika pitkään. Viime vuonna lokakuussa päättyi raskaus ennen aikojaan. Esikoinen on kaksivuotias. Ja näköjään meitä toisen lapsen saavia on jo aikamoinen joukko täällä. Synnäri on KYS. Jännittää ja hirvittää, en vielä usko plussaa, vaikka se selvä onkin. Huomenna alan soittelemaan neuvola-aikaa. Hassua, että tällä viikolla olen kysellyt lapsettomuus-tutkimuksiin liittyviä asioita lääkäriltä ja liittynyt lasta toivovien ryhmään kaksplussalla. Onneksi ja toivottavasti en niitä tarvitse enää miettiä!!
 
Ilmoittaudun minäkin... Olen varmasti joukon vanhin tähän mennessä, 39 ja ensimmäinen lapsi on toivottavasti tulossa. Tänä aamuna tein testin ja la laskureiden mukaan la n. 7.5.2011. Olen aivan ihmeissäni, tämä oli nimittäin "kerrasta poikki", eli olen tämän elämäni miehen tavannut vasta hiljattain, suhde on edennyt nopeasti ja molemmat olimme heti sitä mieltä, että "se on tässä", ei muuta kuin lapsen tulo herran haltuun.. Ja niin siinä kävi, että ensimmäisestä yrityksestä tärppäsi! Tosin, pelottaa tietysti, että mitenköhän tässä käy kun ikää jo on.. Joka tapauksessa, kävi miten kävi, hienoa on huomata, että raskaus tälläkin iällä on mahdollista ylipäätänsä, näinkin helposti. Nyt pitäisi päästä eroon jännityksestä ettei sen takia keskenmenoa tulisi.. glups!
 
onnea kaikille uusille plussanneille:hug:

tuuli71: iällä ei ole väliä, yhtä jännittynyt fiilis täälläkin vaikka kakkonen tulossa:) mutta jännitetään yhdessä niin helpottaa:)

olen nyt yrittänyt syödäkin jotain niin ei ole niin paha olo enään..käyn uimassa kerran viikossa ja ajattelin aloittaa salitreenin, niin onko ketään joka jo harrastaisi sitä? kun en ole oikein varma siitä että mitä kannattaisi vältää ja mitä ei kun ainahan treeni tuntuu jossain niin se ei oikein auta et joka puolella kun yrittää lukea semmoisesta niin on vain että "kuuntele omaa kehoasi"! tai että se ei vaikuta mitenkään..? en ihan viittis maksaa jostain henk. kohtasest treeniohjelmasta kun muuten tiedän suurin piirtein mitä haluan tehdä..

minä ja masuasukki 4+2(?)
 
zikiziki, sama meininki täällä :D Ei kiitos enää lisäkiloja! :D Mullekin tuli 22kg painoa esikoista odottaessa ja 7kiloa jäi turhaa painoa tähän kehoon synnytyksen jälkeen. Pitää vahtia kyllä sitä syömistä tarkemmin, mä ainakin sorruin loppuraskaudesta herkuttelee aika paljon... :/

mee86, kyllä sitä voi harrastaa ihan mitä vaan näin alkuraskaudessa :) Ainut mikä tulee mieleen, mitä ei kannata loppu raskaudessa harrastaa on ratsastus. Ite ehkä välttelisin jotain kovia tärähdyksiä, etten mitään taistelulajeja alkais harrastaan :D

Tuuli71, tosi ihanaa huomata, että on vielä ihmisiä jotka luottavat tähän Luojan päättelykykyyn ;) Ja kyllä kaikki hyvin menee, kun sen on kerran annettu tapahtuakkin! :)

ON: Mmh, tänään kävin neuvolassa ja mulla onkin nyt sitten 2 laskettua aikaa. Kuukautisista laskettuaika olisi 22.4. mutta oviksesta on tuo 7.5. Terkkarin kanssa sovittiin, että varaan nyt varhaisultran niin saadaan tiedettyä tuo oikea laskettuaika, oviskin oli kierrossa vasta kp 28. En viitsinyt sanoa terkkarille, että tunsin ovulaation silloin, kun eihän se varmaan sitä olisi uskonut(??)... Malttaisi nyt odottaa siihen ultraan, niin pääsisi näkemään senkin onko siellä ihan elävä rakkauspakkaus :heart:

Tupakista vielä sen verran, että olen nyt vähentänyt puolella tupakointia ja pyrin lopettamaan mahdollisimman pian. Ajattelen asiaa joka päivä ja joka kerta kun edes sytytän sen röökin :( Tietenkin mahassa asuva matkustaja pistää syyllisyyden niskoille ja huonon omantunnon, tunnen itseni tosi huonoksi ihmiseksi ja pelkään, että mitä jos tästä tuleekin jotain lapselle. En kyllä luota siihen yhtään, että jos eka lapsi oli terve vaikka silloin tällöin sauhuttelin niin ei se seuraava välttämättä enää niin terve olekaan :(

Tää voi olla joillekin tosi vihaa nostattavaa tekstiä, mutta koen että tämä auttaa myös siinä lopetuksessa ja jos jotain suututtaa nämä, niin pyydän että jätätte saarnat väliin. Tiedän varsin hyvin mitä teen.... Eli tarpeeksi paha olo jo ihan ilman saarnoja :/

Sorry, kun tuli taas kauhee romaani :ashamed:

sirppis & papu 5+5/4+3(?)
 
Iltoja iltoja. Mulla siis synnärinä OYS.
Myös minulla tuo ruokahalu on kadonnut tyystin. Tulee 8:ki tunnin taukoja syöntiin ja sitten vasta huomaa kun pahaolo tulee et voisi kait sitä jotain syödäkin.:) Onneksi tuota pahoinvointia siis vielä ollut todella vähän. Ensimmäisestä olikin niin paha alkupahoinvointi,että jouduin sairaalaan kun kuivuin. :( Sitä ei kiitos enään. Neuvolaa en vielä ole tohtinut varailla..joskohan sitä jo huomenna tohtisi soitella? :)
 
Kiitos kannustuksista! Toivon tosiaan, että kaikki menee hyvin. Tämä on kaikki niin ihmeellistä, olen aivan uunona suunnilleen kaikesta raskauteen liittyvästä kun ei ole ollut sellaista elämäntilannetta, että raskautta olisi voinut juuri edes ajatella..saatikka että olisin lukenut mitään ylimääräistä aiheeseen liittyvää.. Kaiken lisäksi asun ulkomailla, ei tee hommaa yhtään helpommaksi, miljoona käytännön asiaakin tässä on ratkaistavana, mahdollisesti vielä uusi asuinmaa ennen toukokuuta, ei tietoa synnystysmaasta siis, saatikka sairaalasta, huh! No, eipä ole mun elämä muutenkaan mennyt ns. normaaleja polkuja pitkin, joten kai tämänkin pitää mennä sitten samalla tyylillä :) Mies tupsahti "puun takaa" ja yhtäkkiä olenkin raskaana! Olin ihan varma, että kyllä tässä varmaan menee aikaa ennen kuin nappaa, jos nappaakaan. Ostin kaksi pakettia ovulaatiotestejäkin kun ajattelin, että mahtaakohan mulla ovulaatiota edes tapahtua kun en juuri ole kiinnittänyt mihinkään huomiota enkä seurannut kroppaani juurikaan, mitä nyt kuukautisten alkamisia laittanut ylös. Mutta kaipa sieltä joku itsepäinen ja malttamaton tapaus (kuten vanhempansa!) on puskemassa maailmaan heti vain kun mahdollista!

Milloinkahan tässä pitäisi mennä lääkärin puheille ja ultraan ensimmäisen kerran??

Mulla ei muuten ole ollut mitään pahaa oloa, ei juuri väsymystäkään (ehkä liian aikaista?), päinvastoin, on ollut unettomia öitä jostain syystä. Kaksi päivää viime viikolla olin aivan omituinen, huomasin itse ja myös kumppani huomasi, etten ollut ihan oma itseni. Vatsassa möyrii hieman ja alavatsa on painavan oloinen ja ehkä vähän "pinkeä"?
 
Ehkä minäkin uskaltaudun jo varovasti ilmoittautumaan tänne... Plussasin 24.8, ja lasketun ajan (3.5) tiedän melkoisella varmuudella, kun raskaus sai alkunsa IVF:llä (tai tarkemmin sanottuna ICSI:llä). Olo on nyt hedelmöityshoitorumban jälkeen epäuskoinen enkä oikein mitenkään käsitä olevani raskaana. Koetankin pitää matalaa profiilia ainakin varhaisultraan asti. Se on 17.9, joten siihen on vielä hirmuinen ikuisuus... :|

Tuuli, meillä on samanlainen tilanne: minullakin on korkea ikä (korkeampi: 41), ensimmäinen lapsi kyseessä, ja asun ulkomailla. Mies asuu toisessa maassa (tosin vain muutaman tunnin matkailun päässä), mutta meillä on sellainen työ, että voimme viettää yli puolet ajasta yhdessä. Minäkään en oikein tiedä, mihin maahan tästä asettuisin - synnytysmaasta nyt puhumattakaan... Soittele vaan paikalliseen neuvolaan ja sieltä selviää ensimmäisen käynnin ajankohta. Täällä se on 6-8 rv.

Pahasta olosta en ole vielä kärsinyt, mutta ajoittaista alavatsan vihlontaa on ollut, rinnat ovat superkipeät ja unettomat yöt vaivaavat minuakin...
 
Hurjan paljon onnea kaikille teille plussista! :heart:

Tulin vain urkkimaan tätä ketjua siksi, että halusin kertoa sirpaleinalle, että ilmoitin **PikkuKakkosta toivovat VOL 22** -ketjussa, että olet plussannut. Tule ihmeessä vielä kertomaan fiiliksistä sinne! :)
 
Wabisabi, onnea odotukseen! Ja onnea kaikille muillekin!!

Hauskaa, että on joku muukin samanlaisessa tilanteessa! Täällä mietitään mahdollisuuksia muuttaa Suomeen, olisi jotenkin kiva olla pitkästä aikaa Suomessa - ja etenkin tässä tilanteessa.. Luulen, että synnyttämään lähden joka tapauksessa Suomeen, mikäli kaikki menee hyvin ja tässä loppuun asti mennään. En ole vielä ultrassakaan käynyt, 7 vkolla ajattelin mennä, vaikka nyt jo tekis mieli.. Mietin vain että en halua mennä liian aikaisin, ettei käy niin, että sydänääniä ei kuulukaan ja sitten saa jännittää taas ja odottaa josko alkaa kuulumaankaan vai onko jotain vialla.

Kiinnostaisi kuulla löytyyköhän ketään muuta, jolla ei ole minkäänlaista pahoinvointia vielä? Olen siis rv 5+5 vasta. Ensin oli alavatsassa vihlontaa ja vatsa oli turvoksissa. Nyt tunnen oikeastaan vasta illalla pientä painon tunnetta alavatsalla, päiväsaikaan ei tunnu mitään. Kipua ei ole, mutta jotain tuntemusta, pistoa, vain oikealla puolella oikeastaan. Myös oikeassa nivusessa on välillä vihlontaa. Yöllä käyn vessassa hieman useammin (en aina kylläkään) ja rinnat ovat arat. Mitään muita tuntemuksia ei kyllä ole. Saattaahan se olla, että pahoinvointi alkaa myöhemminkin.. enkä sitä nyt välttämättä kaipaa olleenkaan!

Toinen kysymys vielä; syöttekö foolihappoa ja minkälainen päiväannos? Minulle annettiin apteekin hyllyltä vain, ilman reseptiä ja annos 5 mg päivässä.
 
Hei,

täällä olis uusi odottaja, tosin neljännen jo. Laskettu aika laskurin mukaan 12.5, eli hyvin alussa mennään. Viikoja vasta 5+2.
Meillä ennestään -04, -05 ja -08 syntyneet lapset. Ensimmäisestä, joka on poika, ei ollut mitään ongelmia siis pahoinvointia tms, mutta kahdesta seuraavast, tyttöjä, oli pahoinvointia paljon ja jonkin verran myös oksentelua. Nyt tuntuu ettei taas tunnu mitään, tosin alussahan täs ollaan.....
 

Yhteistyössä