Toukomasujen -07 huhtikuu

heippa hei!

minä olen käynyt täällä säännöllisesti lueskelemassa joten jos nyt sitten ihan ilmoittautuisin näin kirjaimellisesti loppusuoralla joukkoon :wave:

mulla on laskettu aika 10.5 ja synnytyssairaala on tyks.

nyt ollu muutaman päivän jo kivuliaita suppareita ja nyt eilen tuli jo ihan tiuhaan tahtiin,koko päivän.

yö meni valvoessa supistusten kanssa..
viikkoja nyt 36 täynnä ja mulla on toi streptokokki positiivinen niin saa nyt nähdä kuin käy..

kävin synnärillä kaksi päivää sitten lapsiveden tulon epäilyn takia (oli siis muutamaan otteeseen lirahtanut nestettä) mutta ei ollut lapsivettä,tehtiin samalla painoarvio,oli 2,8 kg.

aamu nyt onneksi mennyt hieman rauhallisimmissa merkeissä..

alexandraana ja toukka 36+2
 
Ai niin... Minnihiirelle piti vielä kommentoida =)
Tosi hyvä ku sait sun iskän sinne lääkäriin. Mä en ymmärrä miten joillain (varsinkin) miehillä, lääkäriin meneminen voi olla niin vaikeeta. Mun appiukkoa ei saa kirveelläkään mihinkään tutkimuksiin, vaikka moni on huolissaan hänen terveydestä.

Ja kesävaatteista mäkin haaveilen. Musta on ihana katsella kuvastojen vaatteita ja odottaa kesää...kunpa se tulisi jo B)

Ja tervetuloa Alexandraana :wave: Kiva saada lisää tyks-synnyttäjiä =) <br><br>
 
huomenta kaikille!

tosi lämmin ilma ulkona, tänään täytyy kyllä ulkoilla ja lenkkeillä. tyttökin pääsee opettelemaan pyöräilyä.

täytyy taas lähetä vähän ostoksille ensin aamusta, ajattelin muutaman bodyn ostaa ja tuttipulloja ja vaippapaketin.

ootteko miettineet mitä vauvalle laitetaan päälle sairaalasta tullessa? itse eilen illalla mietin sitä kuumeisesti että jos on vaikka tämmönen ilma kuin tänään eli jotain +8 tai yli, niin mitä sitä osaa pukea ettei tule liian kylmä eikä taas kuuma..?

viime yönä taas supisteli (kai?) mutta se oli taas semmosta toispuoleista kipua, tuntui eri puolella kylläkin kuin viimeksi ja säteili nyt enemmän tonne nivusiin. niitä tuli silleen aaltomaisesti, eli alko se se kipu tuonne toiselle puolen alaselkää, sitte koveni, tuli se kipu huippu ja sitte levis tonne nivusiin ja laantu pois. tosi outoo kun ne tulee tuolleen toispuoleisesti, tai sitten en vaan tunne kunnolla niitä toisella puolen kun kylelläni makaan..en tiedä...mitä lie.

nyt täyyy lähteä laittamaan vähän ilmettä naamaan jotta pääsee tonne pihalle!<br><br>
 
heips!

Hui, osalla tuntuu jo synnytys lähestyvän =) Niin se aika vaan menee..

Itsekkin toivoisin, että menisi nopeeta vaan tää loppuaika, on niiiin tukala olo. Paha yö mulla takana, kiukuttaa. Nukkuminen on tosi hankalaa, paikat jotenkin puutuu kun ei voi nukkua kun jommalla kummalla kyljellä. Heräsin varmaan tunnin välein vaihtamaan toiselle kyljelle ja vessassa sai ravata koko ajan. Muutenkin hankala olo. Anteeksi kun valitan, jotenkin vaan nyt hermostuttaa.

Käytiin pienimuotoisissa sukujuhlissa miehen kanssa. Kauheeta oli olla kaiken keskipisteenä. Sinänsä ihan kiva, että ihmiset on kiinnostuneita, mutta tosta julkisesta painon tarkkailusta en tykkää. Jotenkin ei mukavaa, kun kaikki yhteen ääneen toitottaa, miten mulla on painoa tullut ja takapuoli levinnyt! Ihan kun en olisi itse ollut paikalla ollenkaan. Joskus tekis mieli sanoa takasin, että niinhän tuota olet itsekkin lihonut, etkä ole edes raskaana. :kieh:

Tänään on nätin näköinen päivä tulossa, taidan lähteä ostelemaan vuvalle vielä puuttuvia jutskia. Pitäis käydä vähän jotain lakanaa ja sellaista pientä.

Tällainen pikainen purkaus vaan, lähden nyt pihalle jos piristäis! :)

Joku uusikin oli tullut mukaan, tervetuloa =)

Sofia ja Jaska 34+6
 

HELLOU!!!

Ihanan ahkeria ootte. Oli tosi kiva aloittaa päivä kuulumisia lukemalla! Ja jännitystä jo riittääkin ainakin KOJOlla ja COMMANDERilla. Onnea molemmille tulevaan =)

Ihana huomata että ne ainu puput on noin suosittuja! Mä ostin tälle tulevalle sen limen vihreän, esikolla on tummanpunainen ja toisella keltainen. Vanhin tyttö heti ilostuikin ja totesi että nyt on kaikki liikennevalojen värit.... Serkuilla sininen ja aniliininpunainen (kirjotinkohan oikein!). On ne kyllä oikeasti tosi suloisia pehmoja!

Mä oon käyttänyt hoitolaukkuna sellaista suht isoa olkalaukkua ja hyvin se on meitä palvellut. Tarvittavat tavarat on mukaan mahtunut ja päällepäinkin se on (varsinkin lapsista!) kiva kun siinä on pieni nalle puhin kuva. Taskuja on kyllä vaan kolme mutta kun on aina ollut tavarat tietyissä taskuissa niin helppoja ja nopeaa on tavaroitten etsintä!

Mullekin tuli eilen ensimmäinen huomattava supistus. Tuntu selässä ja mahassa :D mut meni nopeasti ohi eikä uusinut... Tää mun tokaseni on kyllä aika hassu tyyppi. Meillä oli auto pois käytöstä n. 3kk ja nyt sit saatiin se ehjättyä. Ollaan sitä nyt sit käytetty niin joka kerta kun auto lähtee liikkeelle niin tää vauveli aloittaa hirveän potkimisen ja kun auto pysähtyy se rauhoittuu.... Mitenköhän pian toko autoiluun tottuu ja mistä tuollainen johtuu? Osaako kukaan sanoa? Mua se nimittäin kummastuttaa aika lailla, mut kyl se varmaan ohi menee...

No mut taidanpa tästä lähteä käymään srk:n järjestämällä lastenkirppiksellä (eli autoilua :kieh: ) jos vaikka jotain kivaa löytyis...

Hyviä jatkoja kaikille!

Hepotyty ja toko 33+5

P.s Tervetuloa uudelle äidille!!!

 
Huomenia!

Kojolle tsempit matkaan, jos se nyt tulee.

Commander ja vauvahaave jakaantuvat sitten tiistaina, että sitten viimeistään saadaan uusia vauvoja pinoon. :heart:

Ja itse lukiessani teidän juttuja, tulee mieleen, et ei tästä taida valmista tulla ollenkaan. Ei oikein mitään tuntemuksia mistään ja olo on vieläkin tosi hyvä. Yöt menee edelleen parilla pissatauolla 10 h, ja ei mitään olossa tuntuvaa häikkää. Maksa´-arvotkn olleet hyviä nyt ja sokereista ei ole puhuttu enää mitään. Nyt meinaa tuo verenpaine olla korkea, mut sitäkään ei olossa huomaa.
Eilenkin shoppailin kaupoissa pari tuntia ja tein viikkosiivouksen ja touhuilin kaikenlaista, että alkais jotain tuntuun, mutta ei.

Pitää keskiviikon polikäynnillä alkaa valittaa kamalasti kaikkea, tai muuten en pääse tästä mahasta koskaan. Haluaisin niin tämän kuun puolella sektioon. No sillä kerralla se päivä kuitenkin päätetään, mut jotenkin haluaisin se pahd. pian.On tämäkin laskelmointia.

Jos lähtis tonne pihalle tonkiin kukkapenkkiä päiväksi kun näyttää niin kauniilta ilma...

Vointeja kaikille!!!
 
Heippa kaikille :wave:

Tervetuloa Alexandraana mukaan :hug:

Sitten heti varoituksen sana, tämä viesti on täynnä omaa napaa... :ashamed: Eilen oli aika rankka päivä, kun valmistelin kuopuksen ja pojan mummolaan, samoin esikoisen uintikisoihin ja mummolaan. Käytiin vielä esikoisen kanssa kaupassakin.

20:30 alkoi säännölliset supistukset, n. 8min. välein :( Niitä kesti tuonne aamu 4 asti ja sen jälkeen niitä tuli 5min. välein. Vähän väliä ajattelin soittaa milloin miehelle, milloin siskolle. Olin ihan maani myynyt ja ajattelin, että no niin, tämä on sitten tässä, ei pääse mies synnytykseen mukaan :'( :ashamed: Yö oli kyllä valtavan raskas henkisesti :snotty:

Kävin suihkussakin klo 2 aikaan, kun tuntui, että hikoilen hirveästi ja olo oli niin kurja, varsinkin henkisesti. On se vaan todella kurjaa yksikseen katsoa kelloa ja yrittää pärjätä... Aamulla klo 7:30 nousin ylös ja soitin miehelle ja siskolle. Soitin myös synnärille ja siellä oli onneksi tosi kiva kätilö, juteltiin edellisistä synnytyksistä jne. Hän sanoi, että voin kotona odotella sen aikaa, että supistukset tulee n.5min. välein ja saavat olla aika voimakkaita. Sanoinkin hänelle, että toivottavasti sitten tajuan ajoissa milloin pitää lähteä.. :whistle: :ashamed: Minulla ei ole yhtään kokemusta kotoa lähtemisestä, olen aina ollut jo valmiina sairaalassa ja odotellut siellä sitten joko vuorokausia tai tunteja :D

Nyt olo on "kohtuullinen", paine on kova alapäässä ja varsinkin vauvan liikkuessa tuntuu ilkeältä :/ Suppareita tulee satunnaisesti, ei onneksi säännöllisesti. Kumpa kello loikkaisi jo huomiselle päivälle, niin mieskin olisi pian kotona :ashamed: Tuleva yö jännittää ja kauhistuttaa ihan sikana :( Mummot ja papat on onneksi hälytysvalmiudessa, samoin sisko, mutta kun se ei ole ollenkaan sama asia kuin oma mies :'( :ashamed: Ymmärrän toki, ettei hän voi jättää koneita pyörimään yksikseen Helsinkiin, mutta silti :ashamed:

Niin paljon kuin toivoin, että vauveli syntyisi omia aikojaan etukäteen, niin nyt toivon, ettei ihan vielä tulisi :D :ashamed: Hullu nainen sanon minä :LOL:

Ulkona on mitä kaunein ilma, mutta tämä viikonloppu ei nyt sitten tosiaankaan mennyt niinkuin haaveilin ja ajattelin :\|

Pitäkää peukkuja, että vauveli pysyisi mahassa vielä huomiseen iltaan, niin saisin mieheni kanssa häntä lähteä tekemään :) Mies tuossa soittelikin taas, että mikä on tilanne :heart: Onhan se raskasta hänenkin tehdä siellä töitä, kun tietää, että täälläkin häntä kipeästi tarvittaisiin :heart:

Mutta nyt menen taas lepäämään, jos saisi vaikka pari tuntia nukuttua! Kaksoset lähti siskon kanssa asioille ja ulkoilevat nyt urakalla, kun ilma on todella kaunis B)

Voikaa hyvin, tsemppiä kaikille, joilla suppareita ja lähtö lähellä, jännitystä ei tästä viikonlopusta todellakaan puutu :D

parasta aikaa ja masukki 37+2 :heart:
 
Parasta aikaa; pidähän jalkoja tiukasti ristissä, jos se vauva vielä keikkuisi mukana miehen kotiin tuloon asti ;) No ei, koita lepäillä ja pidetään peukkuja, että väärästä hälytyksestä oli kysymys.

Kojo: edelleen jaksamista sinnekin, koitahan kestää!

Kävin tänään ostamassa itselleni oloasun sairaalaan, esikoiselle vähän vaatetta ja vauvalle ohkaisia vaaleanpunaisia pipoja 2 kpl paketin, sukkahousuja ja semmoisen "säämiskä"oloasun. Lompakko keveni, mutta tuli jotenkin hirmu hyvä mieli noista ostoksista. Lisäksi ostin esikoiselle isoveli-lahjaksi poliisisauton, kun se sitä kadehtii aina yhdeltä kaveriltaan. Saa nyt sitten ihan oman :) Ja kyllä ne "tavalliset" kevät- ja kesävaatteet houkuttelee minuakin kovasti, ihan kyllä kaapissa olevatkin. Kai näissä mammakuteissa on jo tarpeeksi kuljettu tälle kerralle.

Nyt taas oikoselleen pojan päikkäreiden ajaksi, sitten siivousurakan kimppuun. Ihana ilma kyllä on, jospa sitä ehtisi vielä vähän uloskin siivouksen lomassa.

Commander ja masuvauva 38+2
 
B) aurinkoista lauantaita!! B)
alexandraana (toiv. meni oikein nimi ;) ) Tervetuloa mukaan ja onnea loppuodotukseen =)

Parasta aikaa hui sullahan ollut rankka yö... :hug: ja paljon tsemppiä ja jaksuja sinne!! Toivotaan et vauva pysyy sinne huomiseen masus et pääsee iskä mukaan vauvaa hakemaan ;)

kesävaatteista haaveilen minäkin ja kuvastoja innolla katselen,mut en oo mitään tilannu ku oon vähä suunnitellut et menen sitte oikein kunnon shoppailureissulle YKSIN :D joo saa nähä ehdinkö/jaksanko/pääsenkö jne. kumminkaan et siinä mieles olis kiva tilata edes jotain uutta kesäks =) ja tässä jo odottaa et mahtuis normaali vaatteisiin ja tää olokin olis sitte sen mukainen ettei kivipallo ahista mahan seutua :LOL: vaikka sitähän ei tiedä millanen lättykasa tohon vatsanseudulle jää :eek: musta on alkanu tuntua et viimeks ei jäänyt mitään jälkeä pojan odotuksesta niin nyt alkaa merkkejä ilmaantua..noh siinähän ilmaantuu =)

vauvan kotiintulovaatteista mulla on kysymysmerkillä...en oo yhtään mitään vielä pakannut valmiiks vaikka body ja potkarit nyt on mulle varmaa et ne vauvalle laitan,mut se muu vaatetus onki sit vielä pohdinnassa. koko ajan mietin et täytyy kattoa millasta säätä sit toukokuun puolessa välissä/lopussa alkaa olemaan. mä oon kyl suunnitellut et pakkaisin vähän kassia vapun jälkeen valmiiks,mut onhan siihenki viel hetki aikaa...saa miettiä =)

mut nyt mentävä....pojalla joku hätä ja isä ei kelpaa...

mmamaa 34
 
kaunista kevätpäivää kaikille!
lukemassa olen taas käynyt, mutta niin laiska kirjoittamaan :ashamed:
kovasti toivon synnytyksen jo alkavan, mutta yli nuo on edellisetkin menneet että turha toivo. Poika vaan tuntuu olevan sen verran iso että vähön alkaa hirvittämään..
supistuksia tulee 5-20 päivässä ja muutama öisin. mutta viimeviikkoisen neuvolalääkärin mukaan kohdunkaulakanavaa oli vielä yli 3cm jäljellä ja tiukasti kiinni "suorastaan neitseelliset paikat". ei paljoa naurattanut..
innolla käyn katselemassa joko olisi lisää synnyttäneitä, tuntuu että olisi sitten jo toivoa olla kohta itse vuorossa :D

kevätterveisin riiviöiden äiti & riiviö nro 4 vkolla 37+2
 
Täällä taas...
Parasta aikaa : iso :hug: Tuo yöllä suppailujen kanssa valvominen ei oo mitään helppoa hommaa. Toivottavasti olo sulla kuitenkin rauhottuu ja mieskin sitten kerkiää mukaan...

oma (.) on edelleen iso... Ne supistelut sitten taas loppu taas aamuyöstä. Sain onneksi nukuttua sen jälkeen useemman tunnin putkeen :) Tänään on supistellu varmaan saman verran kuin eilenkin.
Käytiin shoppailemassa miehen kanssa tallentava digiboksi mitä olen pitkään haaveillu. Samalla sain vähän käveltyä niin supistukset taas koveni. Aika aaltomaista tää on tää olotila. Epäusko vaan tulee ettei tästä valmista tuu, mut sillä mennään minkä mun kroppa ja vauva on päättäny :)

Jaksuja kaikille :hug:

Kojo ja tyttö mellestäjä 37+3
 
Tervetuloa alexandraana mukaan meidän parhaaseen A-luokkaan!

Parasta aikaa.. tsemppiä ens yöhön... Mulla kans oli viimeyö erilainen.. tytöt meni mummilaan yöksi ja käytiin sitte Rovaniemellä ostoksilla... tai siis mies kävi. Osti ittellensä uuen mönkijän ja mie en löytäny sieltä mitään... noh.. pantiin sitte illalla klo 23 nukkumaan ja eka kerran kävin pissalla yheltä ja sitte tasan klo 4.30 heräsin todella kovaan ja kipeään supistukseen... ku se meni ohi niin ei menny ku minuutti ja tuli toinen kivulias suppari ja taas tämän jälkeen minuutti ja kolmas supistus! Olin aivan varma, että nyt tulee lähtö... Tuli kauhea hiki ja tärinä päälle.. (tietenki alko jännittämään... ) kävin vessassa ja yhtäkkiä ne loppuki sitte.. :/ Mutta kyllä se sen verran säikäytti, että nyt lähen ihan kohta hakemaan varastosta sen vauvan sängyn ja mies aiko illalla kasata vaunut.. Ja kaiken huipuksi heräsin tänäaamuna vasta klo 11 :eek: En muista koska olisin nukkunu niin pitkään!!! En tiiä vaikuttiko tuo 350km autossa istuminen sitte, että niitä suppareita tuli vai mistä sitte. Kumpa pysyis ees pari viikkoa vielä masussa... Jotenki sitte on helpompi hoitaaki ku vauva on normaali kokonen, entäkö semmosta pikkusta, hentosta ihmisenalkua..

Toissailtana masussa taas myllersi ja olen alkanu jo epäillä, että vauva on kääntyny takasin perätilaan.. toivottavasti ei. Seuraava neuvola ens perjantaina, joten eiköhän se siellä sitte selviä. On muuten lääkärin neuvola ja eka kertaa käyn tällä lääkärillä kelle on nyt aika.. Toivottavasti on mukava.. Ainaki päällepäin vaikuttaa tosi tavalliselta ja mukavalta. Ei pidä ees lääkärintakkia päällä eikä muitakaan lääkärin-releitä.. :whistle:

Aurinkoista lauantaipäivää kaikille!! B) Ai niin, täällä vielä lunta metrin verran... :whistle:

Hanna ja Nöössi 34+4<br><br>
 
Heipparallaa

Mitähän tähän laittelisi, mitään uutta kun ei omassa valtavassa navassa ole.... tyttö (täyttää 2v toukokuun 8.) on muuten ihastunut mun mahaan. Se iltaisin komentaa mut sohvalle makaamaan ja haluaa hoitaa mua, se saa pieneen kippoon rasvaa jota sitten innolla levittää masulle. Ja sitten soittorasiaa pitää mahan päällä ja soittaa "ikkolle" musaa. Sille puhutaan nyt aika paljon siitä miten sisko on masussa piilossa ja muuttaa sitten myöhemmin meille. Ja että se ei osaa leikkiä mutta että isosisko saa auttaa hoitamaan. Ja neitikäinen on innoissaan. Se hoitaa nyt nukkevauvojaan enemmän kuin koskaan, pukee ja pesee ja syöttää jne. Eli toivotaan että on edes vähän myös innoissaan sitten kun vauva tulee, ettei vaan saa pelkästään kauheeta laakia :)

Kotiutumisvaatteista sen verran on tietty kokemusta että esikko syntyi äitienpäivänä 05, joten kotiuduttiin siinä 11.5.05. Oli aurinkoista ja lämmintä mutta ihan sellainen kirpeä kevät kuitenkin. Samalla tyylillä olen nyt valinnut vaatetta. Eli laitoin valmiiksi puuvillabodyn ja puolipotkarit, kevyen neulepuvun (vähän kuin varuiksi, jätän sitten käyttämättä jos ei tartte) ja sitten fleecehaalarin/pussin. Se neuleasu on mun mummon tekemä eli on ihanan pieni ja pehmeä, kuin valettu vastasyntyneelle. Niin ja myssy on myös, varuiksi kypärämyssy. Mutta kaikkea en laita jos ilmat lämpiää tätä vauhtia.

Tänään menee esikko mamman luo yöksi, se on nyt raskauden loppupuolella ollut siellä kylässä riehumassa n kerran viikossa jotta olen saanut levätä. Siis ihan viikolla on yleensä ollut, nyt saadaan sitten ilta kahdelleen miehen kanssa kun sillä on vapaata huomenna! Ihanaa! On kivaa miten tyttö rakastaa mennä yöksi mammalle ja papalle, se riehutetaan ja hemmotellaan siellä ihan kunnolla, ei meinaisi kotio lähteä edes seuraavana päivänä. Osaa jo itse "ilmoittaa" että jää yöksi jos ollaan kylässä, se sanoo "nukkuu - yötä - oma - sänky - ylläällä". Kun se siis tietää että sille on oma sänky yläkerrassa aina valmiina :heart: Muualla tyttö ei sitten hoidossa tai yökylässä olekaan, mutta tuo on kyllä kultaakin kalliimpi mahdollisuus. mun äiti ja isä on molemmat n 50v ja hyväkuntoisia, äiti poissa työelämästäkin eli aina on paikka jonne viedä tarvittaessa. Ei ole tarttenut koskaan miettiä voinko mennä lääkäriin/kampaajalle/neuvolaan yksin, aina on mieluisa paikka minne viedä. Siellä on vaipat ja varavaatteetkin valmiina, samoin kaikkea muuta tavaraa, omat lelutkin. Muistan itse miten mummille sai mennä yöksi milloin vaan ja miten se oli ihanaa! On tosi lämpimät muistot omista mummilaöistä, siksi on kivaa että tyttö saa samanlaisen kokemuksen! Pakolla en veisi, jos ei viihtyisi!

Huh, tulihan tekstiä vaikka uhosin ettei mitään asiaa ole :ashamed:

Tyttö kun herää unilta niin meillä miehen kanssa alkaa "treffit", voi kuinka ihana juttu :heart:

Jabba 35+3
 
Tervetuloa mukaan Alexandraana :wave: ! Ja parasta aikaa, lähettelen sulle voimia niiden suppareiden kanssa. Toivottavasti ehtii mies mukaan tositoimiin.

Täällä ei taaskaan mitään kummempaa. Eilen leivoin anopin juhliin pullia ja illalla olikin sitten ne juhlat. Ihan semmoiset pienet 60-v. juhlat. Oisko meitä ollut 11 aikuista ja 6 lasta (+2 masuasukkia). Tehtiin ukon siskojen kanssa ruuat sinne ja kattailtiin, ettei anopin tarttenut itteään sillä vaivata. Kivasti meni, mutta kyllä olinkin väsynyt sitten illalla, kun kotiin päästiin. Kymmenen aikaan pistettiin maate ja kerran heräsin yöllä vessaan. Seittemän aikaa nousin hetkeksi sängystä ylös, kun ukko valmistautui raksalle lähtöön ja söin siinä sitten aamupalan ja painuin takasin petiin. Heräsin sitten 11:sta aikaan uudestaan. Edelleen ois uni maittanut, mut sit tuumasin, että parempi nousta, ettei mee yöunet.

Tänään olen sitten pessyt pyykkiä oikein urakalla. Ihana, kun saa ulos narulle lakana/pyyhepyykin kuivumaan. Ruokaa tossa ittelleni väsäsin ja pikkasen yrittänyt siivoilla, mut imurointi/lattianpesu ei oo oikein ottanut tulta alleen. Noh, on se päivä huomennakin.

Huomenna ehkä nään yhden kaverin ja illalla aateltiin mennä ukkelin kanssa leffaan, kun on yksi vapaalippu käyttämättä ja se menee kohta vanhaksi.

Eli tämmöistä täällä...

-mennis ja keke 36+6-
 
rasse04 harmaana
aurinkoista päivää!

meidän rinsessa painoi eilen 1300g ja saa kerran päivässä juoda maitoa tuttipullosta.

kylläpä monella on alkanut supistukset, pikkuhiljaa varmaan himmelin ja meidän vauva saa seuraa tälle palstalle.

tervetuloa uuis kirjoittelija (en muista nimimerkkiä :ashamed: )

mut nyt syömään ja ulos

rasse04 ja pikku myy
 
Täällä kans yks toukomasu kirjoittelee ensimmäistä kertaa tänne. Joka päivä käyn kyllä lueskelemassa teidän kaikkien kuulumisia. Täällä tuntuu olevan tosi mukava porukka kasassa kovasti jaksatte kannustaa toisianne ja olla hengessä mukana kaikenlaisissa pikku ongelmissa.
Itselläni on tällä hetkellä rv 36+3 ja olisin kysellyt onko kenelläkään näillä viikoilla selvästi liikkeet vähentyneet. Oma masuasukkini on ollut varsinainen elohiiri koko raskauden ajan. Jatkuvasti liikkeellä. Nyt kuitenkin muutaman päivän ollut tosi hiljaista. Hikka tuntuu välillä ja takapuoltaan työntelee jonkun verran masussa. Vauva on selkeästi kyllä kiinnittymässä lähtökuoppiinsa voisiko tämä vaikuttaa asiaan.
Oikein hyvää loppu odotusta kaikille pidetään lippu korkealla viime metreille asti vaikka välillä vaikeaa onkin :hug:
T: Jubby+Kaapo
 
miam
moikka kaikille! olen jo pitkään lueskellut tätä palstaa,mutta vasta eilen sain aikaseksi kirjaantua mukaan..asun kreetalla ja meillä on 2 tyttöä,synt.02 ja04, nyt odotan poikaa la.14.5.,vaikka en kyllä usko että toukokuulle menee,molemmat tytöistä kun ovat syntyneet rv.36!! eli joka päivä odottelen =) on ollu todella kiva lukea juttujanne,varsinkin kun täällä kaukana olen ja ei nyt paikan päällä ole `kohtalotovereita´. onnellista odotusta kaikille,kiitos seurasta ja varmasti jatkossakin luen ahkerasti kuulumisianne!! :heart: terkuin miam ja poika rv36
 
Täällä taas :wave:

Tervetuloa Jubby ja Miam mukaan :) :hug:

Edelleen supistelee epätasaisen tasaisesti... Eivät ole mitään kovin kivuliaita, ihan hyvin pystyy puhumaan samalla (itsekseen :ashamed: ). Jännittää ja pelottaa vähän, että paikat aukeaisi näillä suppareilla. Tuleva yö on kyllä koettelemus :ashamed: Yöllä kaikki asiat jotenkin "kaksinkertaistuu", kun kaikki muut ihmiset nukkuu :ashamed:

Miehelle on hankala puhua puhelimessa, kun vain itkettää ja on hirveä ikävä :ashamed:

Sisko soitti juuri ja kaksoset jää hänen luokse yöksi. Parempi ehkä niin, jos lähtö tulee yöllä, niin ei tarvitse nukkuvia lapsia siirrellä. Ja sisko pääsee sitten minun kanssa lähtemään. Toivottavasti tämä kaikki on vain hätävarjelun liioittelua, eikä tarvitsisi lähteä mihinkään :/

Kiitos kaikille tsempistä, olette te ihania =) :hug: :hug:

parasta aikaa ja masukki 37+2<br><br>
 
moikka!

mä olen KOKO PÄIVÄN leiponu kakkosen huomisille synttäreille ja tuntuu että valmista ei tuu....vielä ois piirakkatarpeet tossa, pitäis yks kinkku- ja yks feta-pinaattipiiras tehdä :\| oonkin muutaman molempia jo tehny. täytekakku on jo täytettynä, huomenna sitte koristellaan. saa siivouksetkin jäädä huomiselle, tänään ei kyllä enää jaksa...

tässä istuessa supistelee kokoajan, harmi vaan ettei ne tunnu missään. maha vaan menee kovaksi. vähän alavatsaa vihloo mutta ei mainittavasti.....harmi, nimittäin olisin kyllä täysin valmis ens yönä synnyttämään, mutta turha toivo taitaa olla \|O

nyt se munakello piippaa taas, pitää mennä laittamaan seuraava tapaus uuniin =)

terv. maissikas 38+0
 
Hei kaikille!

Tervetuloa uudet mukaan!

Ja tsemppiä kaikille suppareiden kanssa kärvisteleville. Pidän sulle Parasta Aikaa peukkuja, että masukki jaksaa odotella vielä huomisiltaan :hug: Minäkään en haluaisi lähteä synnyttämään ilman miestäni ja aina pelkäänkin, kun toinen lähtee harrastustensa pariin, etten saa häntä puhelimen päähän, jos tulee tilanne päälle. Viimeksi synnytys tapahtui niin nopeasti, että kauheasti ei uskalla nyt jäädä odottelemaan.

Olen aivan puhki, kun olimme iltapäivällä 3 tuntia Ideaparkissa. Huomaa, ettei ole tottunut tuohon shoppailuun enää tässä loppuraskaudessa. Halvalla pääsin, kun mukaan ei tarttunut kuin reppu, jonka otan sairaalakassiksi ja sitä voi sitten pojilla käyttää "hoitolaukkuna".

Olen miettinyt myös sitä sisaruslahjaa, mitä tällä kertaa ostaisin vanhemmille lapsille. Viimeksi ostin keraamiset kasvomukit (sellaiset yksilölliset tyttö- ja poikamukit) ja niihin lisäksi puiset sydämet, joihin kirjoitin isoveikalle ja isosiskolle ja päivämäärän, ja solmin ne sitten mukin korvaan kiinni. Nyt onkin vaikeaa, kun nuorimmainen on tuon reilu vuoden, niin mitä sellaista voi ostaa, että kaikille käy (14v, 10v ja 1v2kk). Tai ei kai ne välttis tarvis samanlaisia olla...?

Ihanaa, kun kohta alkaa tälle palstalle syntyä vauveleita oikein "urakalla". Kuka meistä sen putken sitten aloittaa, Parasta Aikaa, Kojo, Commander, Vauvahaave vai joku muu kenties? Toivottavasti oma pysyy kodossaan vielä pari viikkoa, jotta saadaan kaikki paikat valmiiksi (mies ollut vähän laiskana, murrr). En toki yhtään epäile, etteikö mieskin niitä osaa sitten laittaa, jos lähtö tulee, mutta olisi se kuitenkin itse kiva valmistella kaikki. Eiköhän se ole osa tätä loppuraskautta ja synnytykseen valmistautumistakin.

Jaksuja kaikille mammoille
:hug:

Sammakko 36+
 
Tervetulo auudet mukaan!

ja Parasta aikaa jospa se vielä yhden yön yli menis, jotta saat miehen mukaan. On varmasti ikävä yöllä itsekseen valvoa ja pelätä lähtöä. :hug: sinne

Rasse kiva kuulla kuulumisianne. Pääsetkö käymään usein Myyn luona? :hug: sinnekkin
 
Meea
Jaksamisia kaikille! Mullakin supistuksia viime yönä ja vatsa aivan sekaisin. Muistelen, että esikoisen syntymää ennen kanssa oli vatsa samanlainen. Toivotaan rauhallista yötä kuitenkin - ei mikään kiire vielä olisi, etenkin kun mies kanssa työreissussa ja esikon kanssa olemme kaksin. Toivottavasti muutkin vauvat vielä rauhoittuvat odottelemaan!

Uudet tervetuloa!

Liikkeiden vähenemisestä joku kyseli. Mullakin viikkoja reilu 36 ja liikkeitä on tosi harvakseltaan ja liikkeet on aika pieniä. Välillä oikein täytyy miettiä, onko vauva liikkunut koko päivänä. Aina kun istun tähän koneelle alkaa kuitenkin mellastus - onneksi. Muistelen kyllä, että esikoisen kanssa oli ihan sama. Silloin neuvolasta käskivät välillä laskea liikkeitä ja jos ei mitään tapahdu, niin vähän syömään jotakin makeaa ja laskemaan uudelleen. Olisikohan niin että masukas olisi kiinnittynyt ja tilaa olisi vain aika vähän enää liikkumiseen. Ainakin tuntuu painoa alhaalla ja vessassa saa ravata entistä tiheämmin.

Rauhallista yötä siis kaikki!
 

Yhteistyössä