Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa

Taikatuikkeelle iso voimahalaus:flower:

Meillä oli tänään nt-ultra ja rauhallinen kaveri siellä pötkötteli (mun tyttöolokin varmistui kun sydän löi niin lujaa ja jalat oli ristissä, vaikkei sieltä mitään olisi vielä kai näkynytkään). Seula+ultra antoi riskiluvuksi erittäin pienen joten uskalletaan tältäosin huokaista ja julkaistiin asia jo (samalla muutkin odottaja-kaverit näköjään uskaltautuivat avautua mulle alkuraskauden jännityksessään).

Seuraava ultra sitten just ennen joulua :D


Hyäkkis 12+1
 
Hei vaan kaikki Murut! :)

Oon monta kertaa meinannut ruveta kirjoittelemaan tänne, mutta sitten oon kuitenkin aina tyytynyt vain seurailemaan sivusta.. :) Nyt päätin ottaa itseäni niskasta ja liittyä mukaan, sikälimikäli listoille mahtuu :)

Kaksi kertaa oon ultrassa käynyt ja seuraavan kerran joskus ens kuun puolessa välissä :) Nyt pikkukaveri vastaa viikkoja 9+2 :)

25.5.2014
Lahopää / 22 / 1.lapsi/ K-PKS


Ihana tuo Hyäkkiksen ultrakuva! :heart:
 
NT-ultra takana täälläkin! :) Täällä on monella ollut vauhdikkaita tapauksia ultran aikana, no meillä oli päinvastoin! :D Pikkuinen nukkui hyyyyyvin sikeästi ja oli vaikeassa asennossa että piti kauan aikaa herätellä että niskaa saataisiin kunnolla mitattua! :p Mut komennettiin vessaan pomppimaan ja tärisytettiin mahaa ja vaikka mitä! Onneksi se lopulta huomasi herätä ja antoi itsestään tosi söpöjä kuvia! :)
Kaikki oli hyvin! Olin käynyt jo hyvissä ajoin verikokeissa, joten saatiin kaikki tulokset katsottua samalla kertaa... Kaikki oli tosi normaalia! :)
Nyt voi rauhallisin mielin nauttia raskaudesta <3
Rakenneultra on sitten 2.1.2014 :)

*muoks* Niin mulla olis nyt rv12+3 mutta tuolla se näytti rv13. Kuulemma heti huomasi tuosta koko erosta että se on hoidoilla tehty kun oli vähän isompi kuin oli tarkoitus, laskettua aikaa ei kuitenkaan siirretty, joten unohdan kokonaan sen nro 13 ja pitäydyn viikoissa, mitkä olen jo itse laskenut ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin, meillä onkin rakenneultra just ennen joulua, tarjosivat 23. päivää, mutta mennään jo 20. päivä kun en tiedä tosta aatonaatosta ollaanko toisellapaikkakunnalla, tulis sit liikaa ajoa kun lapsia ei voi ottaa ultraan. Saatiin suoraan aika lääkärin tekemään ultraan koska meillä pitää suunseutu tutkia paremmin (esikoisella huulihalkio) ja se saattaa uusiutua myös seuraavilla.
 
Minulle ainakin sanottiin, että rakenneultran tekee lääkäri.

Täällä olo edelleen melko euforinen maanantain ultran jälkeen. Näen vain mielessäni ne suloiset pienet, jotka toisiaan siellä potkiskelivat. Vaikka edelleenkin oksettaa ja päätä juilii, se ei tunnu tällä hetkellä missään kun olen vain niin onnellinen vauvoista!
 
Kääks miten huomenna voi jo olla torstai?:eek: Lauantaina poksuu jo 12+0 ja maanantaina Nt-ultraan!

Muasupisteli tänään kun oltiin tuohuiltu pojan kanssa ja sitten lähdettiin heti käymään kaupassa. Kävelin aika reipasta tahtia ja matkaa vain 100m suuntaansa. Perillä helpotti kun kierreltiin kauppaa hissuksiin. Mutta kun lähdettiin ja taas kävelin reippaammin niin johan oli taas inhottava olo :/ Mulla ei ollut pojasta missään viheessa harkkasupistuksia, mutta tuolta ne taitavat tuntua. Oli kyl erilaisia kun ne ihan oikeat supistukset.

Tajusin tänään että mun tekee mieli kaikkea hapanta mm. viili, maitorahka.Mandariinitkin on mun makuun riittään happamia, enkä syö niitä muuten ikinä! Mutta ihanaa että vihdoin löysin jotain mikä maistuu.

Hankintoja en ole veilä tehnyt, enkä tee ennen maanantaita vaikka niin kovin tekis mieli

Esikoista odotin yksin ja nyt mun on jotenkin hankalaa totutella että tässä kaikessa onkin se toinen mukana. Toki se on todella ihanaa, mutta taas ihan uusi juttu mulle.Mua niin harmittaa kun mies ei pääse ultraan, kun on itsekkin omilla asioilla sairaalassa:( Ottaa hyvin huomioon, tuo juotavaa ja muutenkin huolehtii mun voinnista ja jaksamisista
 
Mä sekosin:
Baby Gender Predictor from Chinese Baby Gender Prediction Chart using Chinese Age Tulos: Tyttö
Chinese Birth Chart | Chinese Pregnancy Calendar | Predict Baby Gender with Chinese Birth Chart Tulos: Tyttö
Chinese Gender Predictor | BabyCenter Tulos: Tyttö
Kiinalainen syntymäkalenteri Tulos: Tyttö

Huomioikaa noissa omat ikänne! Ei oo samat, kun länsimaiset!


Sykkeet: 158-168 Viittais tyttöön ;)

Sormustesti: Pyörii, eli tyttö

ÄÄÄÄ!!! :D Onko muita ideoita mitä kokeilla ja millä selviäis? ;)
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei, taikatuike, todella ikäviä uutisia. Olen niin kovin pahoillani :( :hug:.

Onneksi suurimmalla osalla on kivoja ultrakuulumisia ja Hyäkkikselläkin upea kuva :). Ai niin, saspalla on jo ihan käsittämättömän kokoinen vauvamaha :O! Komeen näköinen :).

jenni_nooralle tervetuloa joukkoon :wave:!

Kukkurukuu, kiitos sekopäisistä linkkivinkeistä :D! Täytyypä käydä tsekkaamassa, mitä ennustukset sanoo...

väpä ja jaakko kolmonen 11+3
 
Taikatuikkeelle voimia! :hug:
Täälläkin nt-ultra takana, ihana pikkuinen siellä näkyi. Antoi jo pienen jumppanäytöksenkin :) Kaikki ok ja rakenneuä 23.12. Halusin mielellään ennen joulua ja maanantain viimeisen ajan sit sainkin,jihuu! Täällä ainakin rakenneuä:t on aina ollu kätilön tekemiä. Kai sitten tekee lääkäri jos osataan odottaa jtn erikoista (?).
Ootteko kaikki työelämässä olevat jo kertoneet pomolle ilouutisen? Täällä kerätään vielä rohkeutta, vanhempainvapaa kuopuksesta kesken (työt alkaa joulukuussa). Kiva heittää tällainen pommi, kun sijaista ei ole minulle ollut nytkään ja kovasti odotetaan töihin paluutani. Huoh, no itse ajattelen että vauva on aina iloinen asia! <3

henttaliina ja kamu 13+2
 
täällä tekee kätilö rakenneultrankin, koska se on ostopalveluna yksityiseltä ja kunta ei maksa lääkärille. Niin oli esikoisestakin, mutta herkästi sitten konsultoi lääkäriä ja lähetti meidät eteenpäin TAYS:n seurantaan.
 
Viimeksi muokattu:
Henttaliina: täällä sama tilanne, joulukuussa paluu töihin vanhempain vapaalta, tosin menen jo nyt lauvantaina tekeen yhen vuoron. Olen jo pomolle kertonut raskaudesta ettei päästä minun nykyisen äippäloman tekijää kovin kauvas, 3kk töissä ja taas lomalle, tosin pitelen 3vkoa vuosilokiakin tuossa välissä :) täällä kyllä keskussairaalassa rakenteen tekee aina lääkäri.. vielä max. 9 päivää jännätä veriseulojen tuloksia, tulis jo tai siis eipä soitettais niin ei mitään häikkää ois!!!! Maanantaina ois 3. Neuvola käynti.....
 
Huhhuh, sydän pamppaillen s-posti laitettu esimiehelle. Aiemmassa paikassa esikoista odottaessa esimiehenäni toimi nainen ja kertominen s-postilla ei hirvittänyt läheskään näin paljon. Huomenna pitäisi kertoa työkavereillekin, jotka ovat kaikki mukavia. Mutta miksi kummassa tämä kertominen jänskättää niiiiiin paljon?

Jotenkin todella hirvittää tulla kaapista ulos ja olla sitten julkisesti raskaana. Ei mulla esikoisen kanssa tällaisia fiiliksiä ollut, silloin kerroin ihan mielelläni tutuille jne.

Skaardie + Pottu 13+4
 
vihlooko muilla mahaa? Mulla vihloo aina samasta kohtaa - ihan alussa jo ennen plussaa (tästä tiesin testatakin) vihlaisi myös, ja aivan samasta kohtaa. Keltarauhanenko siellä vielä tuikkii vai voiko tuntea mihin kohtaan alkio on naulannut istukan? Vai ihanko vaan yhteen suuntaan meinaa tuo kohtu kasvaa? Vai vaan yksi kohdunkannatin kipuilla? Hyvin alhaalla oikeella ja aika kipeestikin välillä tuikkasee.

Kaikkien kiinalaistestien mukaan tulos on : poika. Mutta mutta, nehän perustuu samaan kalenteriin, että tiivistetysti voi sanoa: kiinalaisen kalenterin mukaan poika. Sormus: kieppuu ees taas puoliympyrää, että mitä siitä sitten? Puoliksi mahdollisuus, että on tyttö :D
 
Nyt on nt-ultra tääläkin takana. Ihmeellisen ihmeellistä nähdä niin pieni mutta niin kehittynyt pikkuolento ja miettiä siinä et tuolla masussa se nytkin koko ajan potkii ja kaikkea. Ompas ihan hassua. Pienellä oli kaikki hyvin sydän löi ja kaikki oli normaalisti ja hyvin. Ojenteli jalkojansa oikeen pitkälle ja välillä mylläs menemään, sitten taas nukuttiin. Sitten kun alettiin 4D:llä katsomaan, kääntyi justiinsa niin ettei nähty sitten kun selkäpuolelta, niskaa ja päätä ym. Mut on tää aika ihmeellistä vaan.. Täällä yks ihan hämillään :) Ne mitatkin vastasi raskausviikkoja ja 21.5. on edelleen se LA.
 

Yhteistyössä