Toukomurut 2014 ~ Tammikuussa

Jee! Ukkokulta hankki meille käytetyt yhdistelmävaunut hyväkuntoisina edullisesti. Minun ei tarvinnut muuta tehdä kuin sanoa että harmaa on hyvä väri! :)

Imetys, kestovaipat, perhepedit, ylipäätään kaikki suunnitelmat äitinä olemisesta ja lapsen hoitamisesta: mua ihan nolottaa, kun en oikeastaan hanki kovin aktiivisesti tietoa eri hoitotavoista ja sen sellaisista. Tietoa ja neuvoja tihkuu muutenkin lähipiiriltä... :) Nyt keskityn siihen, että voin öllöttää sohvalla sukkapuikkojen ja teekupin kanssa, käydä veskissä yksin, olla pitkään suihkussa ja saunassa, syödä lämpimän ruoan omalta lautaselta jne... :) kuvittelen ainakin että tällainen hidas luksus loppuu toukokuussa.

Muutenkin ajattelen että tämä on niin suuri muutos, että ei kannata liikaa luoda suuria odotuksia omalle toiminnalle vaan katsoa, millainen epeli sieltä tulee ja sitten ottaa asioita selville tilanteen mukaan. Ainoa asia, mitä olen miehen kanssa todella pohtinut, on nukkuminen niin että kumpikin saa unta ainakin välillä tarpeeksi. Väsyneinä kummastakin tulee hirviö.
 
Hiulu, lääkärille kun puhuin noista oloista joskus vuosi sitten, niin mainitsi että syynä saattaa olla juurikin tuo, eli vähän kuin käänteinen diabetes. Lääkäri ohitti sen kuitenkin pelkällä olankohautuksella. (Toisaalta lääkärit ohittavat lähes kaiken mun kohdalla olankohautuksella. Eivät edes migreenilääkettä vaihda, vaikka joudun aina sairaalahoitoon migreenistä..) En ole itse sitä sitten pahemmin huolehtinut, vaikka sinänsä huolestutavaa lukea, että aikuisilla tuon saattaa aiheuttaa kasvain.. Pitää varmaan neuvolassa mainita, ja kun kuitenkin sokerirasitustesteihin joutuu niin sielläkin sitten ehkä kysyä. En vaan koskaan ole oppinut säännöllisiin ruoka-aikoihin :/ Toivottavasti osaan opettaa lapsen fiksummaksi kuin äitinsä :D
 
Nya
Tervehdys taas pitkästä aikaa!! Kovasti oon käynyt teidän juttuja lukemassa, mut aika/jaksaminen ei oo riittänyt vastauksen näpyttelyyn..

Onnitteluja kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :) :heart:

Mä oon koko alkuvuoden kärvistellyt aika kipeidenkin supistusten kanssa. Pari kertaa oon meinannu lähteä ihan päivykseenkin, mut sit onneks aina on tilanne helpottanut. Kävin viime viikon torstaina toista kertaa neuvolassa.. Se oli tosi hyvä käynti! Täti kuunteli kaikki vaivat ja murheet ihan tosissaan, ja sain noiden suppareiden takia ajan lääkärille huomiseks. Toivotaan että kohdunsuulla/kaullalla ei oo tapahtunut mitään muutoksia! Mua supisteli kyllä paljon esikoistakin odottessa, mut nyt toisinaan supistelut on ollu kyllä eri kaliiperia kuin sillon.. Ei toki mitään synnytyssuppareihin verrattavia, mut tosi napakoita ja aiheuttaneet aikamoista kipua alaselkään/vatsaan ja alapäähän : / Puhuin neuvolassa myös siitä kuinka synnytys on alkanu pelottamaan.. Esikoisen synnytyksessä kun tuntui et kaikki meni pieleen mikä vaan voi mennä.. :( Ja sainkin lähetteen synnärille, et pääsen vähän käymään asioita läpi ennen kuin joudun taas samaan puuhaan. Tosi hyvä neuvolakäynti siis kaikenkaikkiaan! Painoa mulle on nyt tullut noin viitisen kiloa ja kaikki arvot oli oikein hyvät.

Paljon on ollut puhetta imetyksestä.. Mun mielestä se on ihan jokaisen oma asia miten sen hoitaa ja kauanko imettää vai imettääkö ollenkaan. Eikä sen perusteella todellakaan voi ketään käydä arvostelemaan! Itse koin esikoisen kanssa tärkeäksi, että imetys onnistuisi ja onnekseni olinkin oikein oiva maitotehdas :D Täysimetin 6kk ja imetyksen lopetin neidin olessa n. 1v 2kk, eli jatkoin imetystä vielä aika pitkään nyt raskaana ollessanikin. Vaikka mulla riitti koko ajan maitoa tosi hyvin, ehkä vähän liikaakin, niin ei se imetys aina silti mitään ruusuilla tanssimista ollut.. Alkuun se teki tosi kipeetä, kunnes nännit tottu ärsytykseen ja sit jossain vaiheessa riesana oli rintatulehduksia. Mut oli se kuitenkin palkitsevaakin! Ja etenkin sillon kun vauva vielä vaati ruokaa öisin, niin olihan se ihan super kätevää ja helppoa. Mä ainakin opin hoitamaan yöruokinnat sellasessa koomassa, et en aamulla ollu yhtään varma kuinka monta kertaa yöllä on syöty :D

Nya + Ilo (23+2)
 
Heippa! Kiva lukea kaikien hyviä Ultra kuulumisia täältä. =) itellä kans tänää rakenne ultra ja kaikki sen mukaan kunnossa ja tyttö tulossa. Hyviä vointeja kaikille ja luen päivittäin mut kännyllä tää oma jutustelu jääpi vähemmälle.
 
Nienji: Mulla on just tollasia mun sokeriarvot ja oon nyt kahdesti käynyt keskustelemassa diabeteskätilön kanssa. Sanoi ettei missään nimessä pidä mennä sokerirasitukseen (vaikka lääkäri yritti väkisin laittaa) ku siitä voi olla enempi haittaa kuin hyötyä. Hiilarit ja syöminen yritettävä pitää tasaisina ja jos on paljon niitä hypoarvoja ni raskauden jälkeen mentävä tarkempiin tutkimuksiin ja lähisuku testattava myös, on mahdollisesti yksi diabeteksen harvinaisemmista muodoista. Saattaa myös yhtäkkiä kääntyä 2. tyypin diabetekseksi. Siks on arvoja hyvä seurata.
 
  • Tykkää
Reactions: HyäkkäysVaunu
Iltaa :)

Tuun huomenna kommentoimaan/kertomaan paremmin mutta oli pakko Nya tulla sulle kommentoimaan että ajattelin huomenna nlassa ottaa samat aiheet esille, siis että pääsisi lääkärille piankin kohdun suun tarkastukseen tai ehkäpä suoraan äitipolille että sais ultralla tarkan mitan. Ja jos saisi sen pelkopolin lähetteen.
Mutta nyt pakko yrittää nukkua :-S

Saspa ja tirriäinen 23+4
 
Tulin mainostamaan että Facebookkiin on tehty uusi ryhmä Toukokuun vauvat 2014 :) Jos täällä vielä kiinnostuneita on.

Huomenna RU !! <3

Mieliteoista vielä sen verran, että eilen oli ihan pakko ostaa puuroa. Kaura-riisi puuroa, joka tulee mikrossa 3min :D siihen vielä mustikkakeittoa, nam. Ja niitä mandariinejä menee täälläkin päivässä useampi... Pitää syödä aina 2 kerrallaan :)
 
Mulla tuli eilen tayteen 22 viikkoa. Tuumailin sita onnellisena tyomatkalla, ja saman tien mulle iski paalle totaalinen synnytyskammo. Olen lueskellut netista paivan mittaan synnytysjuttuja, eika ne helpota asiaa millaan tavalla, pain vastoin. En varmaan nuku ensi yona, tai ehka viikkoon.

Muuten kaikki on kohdallaan. On kiva, kun liikkeita tuntee nyt kaiken aikaa.
 
Basnku77 - Kiva, kun kaikki ok. Muistelisin, että sullakaan ei yhteen väliin neuvolassa onnistuneet löytämään sydänääniä ja jäinkin miettimään, että mitä kuuluu. Kun itsellä oli tuo sama homma ja netti täynnä ties mitä pelotteluita (idioottina kun netistä tietty nykyihmisenä tietoa Googletin tuolloin).

Tiburonaa
jos alkaa tosissaan kammottamaan, niin mahdollisimman äkkiä asiasta neuvolaan kertomaan. Ja tuo netistä Googlailu on tosiaan se varmin keino saada tietoonsa kaikki kauhutarinat, joihin varmasti laitettu vielä Lapin lisät päälle. :) Itse olin esikoisen kanssa sitä mieltä, että koskaan ei tiedä mitä tulee ja tilanteen mukaan mennään. Ja minulle jäi jälkikäteen esikoisesta sellainen fiilis, että synnytys oli sillä kerralla ainakin, huomattavan paljon helpompaa, kuin mihin olin varautunut. Kaikki vain osui kohdalleen silloin. Avoimin fiiliksin odottelen tätä toista kertaa, miten nyt käy. Sairaalassa sitä on kuitenkin sellaisten ihmisten käsissä, jotka ammatikseen vauvoja synnyttelevät, niin se ainakin itselläni helpottaa. Kotona synnyttäjäksi minusta ei olisi ikinä. :)

Skaardie + Pottu
 
iltaa =)

RUn koko arvioista oli puhetta että ku jotkut päivitteli sitä isoa kokoa. mä vähän säikähdin tänään kun neuvolas käydessäni sain tietää mikä se paino arvio oli 4 7 7g! mä vähän järkytyin ku täti juos perään naulakolle asti kertoakseen :S siis tuuolloin oli viikkoja 21+1.. jestas! eihän se toki kerro syntymä painosta vielä mitään mutta silti.. pian rupeaa vissii olemaan kaikki käynyt Ru:ssa. tulkaahan kertomaan loputkin kuulumisia =)

mieliteot mun piti keittää hernekeittoa isooo kattilallinen ja sitä nyt on syhöty 3:tta päivää :DD mutta makeat kuten leivokset ja yleensä illalla kun lapset on sänkylöis rupeaa jääkaapin saranat kulumaan :snotty:

imetyksistä ja muista vielä että jokainen tyylilään toiselle toinen on hyvä kun taas toiselle toinen. ei taida olla yhtä oikeaa tapaa ;)

synnytyspeloista kans että eipä siihenkään taida olla oikeaa suhtautumistapaa niin ensi kun useamman synnyttääneille. sillä erotuksella vain että kun toista tai kolmatta tai useampaa on menos snnyttämään osaa suhtautua ihan erilailla asioihin. mutta se itseäni on auttanut synnytykseen sekä vauva-arkeen eniten kun olen varautunut pahimpaan, esim synnytyskipuja osasin ensimmäisen kohdalla kuvitella pahoiksi kaikkien varoitteluista vaarin ottaneena. ja vauva-arkea ajatetlin että mun kohdalla kumminkin koliikki tapaus ja sit kun toisin kävi oli kaikki helppoa ja ihanaa. niinkuin myös toisen ja kolmannen kohdalla vaurauduin pahimmasta pahimpaan ja kun on toisin käynyt on jotenkin ollut "helppoa" nyt toki mietin _taas_ että voiko olla 4:s "helppo" vauva ja synnytys ja kaikki. olisin kyllä erityisen hyvässä asemassa jos näin olisi :) mutta eipä tähänkään taida olla oikeaa ajattelumallia olemassa.

).( oli se neuvola käynti ja no enpä saanut lähetettä sinne pelkopolille, päin vastoin. kuulun tähän "uudistettuun" käynti seurantaan siltä osin että seuraava lääkärin tarkistus on vasta n. 36 viikolla :(. mutta sitten puhuin tuosta mun oikealla alavatsalla tuntuvasta kivusta niin pääteltiin että luultavasti siel on joku kohdun kiinnike tai vatsalihas revähtänyt edellisessä raskudessa ja nyt se siten kohdun kasvaessa reagoi taas :(. mutta jos kipu kasvaa jatkuvaksi ja kovenee niin sitten vasta varataan aikaa lääkärille tavittaessa :mad: ja teitysti sain lähetteen iki-ihanaan sokerirasitukseen joka täällä päin tehdään 24-28 viikoilla. sitten sain raskaustodistuksen KELAa varten mutta sanoin että odotan nyt sitä soittoaikaa sieltä joka on kuun lopussa että tiedän mitä kaikkea mun pitää hakea ja mitä hakemuksia pitää tarkistaa yms. :attn: liikkeiden vähyydestä puhuin ja siitä että kun tuntuu että tuo tirriäinen on vaan tuol ihan alavatsalla että onko normaalia niin kuulemma on ihan normaalia kun ei nyt niin kauan ole tuosta edellisestä synnytyksestä ole. ja sitten myös se että kun tuota painoa oli tullut ihan liikaa omasta mielestä vaikka nla:n arvoissa ihan sallituis rajois niin sekin osaltaan voi vaikuttaa. sitä pidettiin hyvänä asiana kumpikin että kun nuo enimmät supistukset ovat helpottaneet mutta silti kehoitti olemaan yhteydessä herkästikkin jos nuo kivut tosiaan yltyy. sitten puhuin että kun pitäisi liikkua muttei saata että uintia olisi hyvä yrittää harrastella ees vähän niin nla täti oli sitä mieltä että sitä saa harrastaa uimahalli olois kyllä vaikka ois sormellekkin auki paikat näin 4:ttä odottavalla koska siellä kumminkin on se limatulppa suojana. mä vähän hämmästelin tuota sormelle auki paikat juttua mutta kaipa se niin on.. :confused: mutta muuten oli oikein mukava käynti taas, naurettiin ja juteltiin raskauteen liittyviä niitä näitä =) Laitan vielä nla koontai tähän lopuksi =)

23+5
Paino +434/vko (yht.6,7 kiloa alusta asti :/ aivan liikaa )
paineet 130/70 viimeksi 116/68 (täti kuittasi meidän naureluilla tämän)
pissa puhdas (kuten viimeksikin)
HB:tä ei otettu =(
SF 22cm (+5 cm viime käynniltä :S )
sykkeet 140-150 (viim 135-145 )
liikkeet ++ kuten viimeksi

ei muutakun vatsan kasvatteluja meille kaikille <3

Saspa ja tirriäinen 23+5
 
siis ei oo totta... ...mulla on menkat taas (tätä on jatkunu koko ajan - siksi en oo huolissani - ja ajattelin jostain syystä että tää loppuu puoleen väliin päästessä mutta ei). kummassakaan aiemassa ei oo ollu missään vaiheessa mitään vuotoja ja nyt joka kuukaus meinaan saada p*skahalvauksen ku maha alkaa kramppaan ja vuoto alkaa, mut aina kalenteriin katsominen on varmistanu asian, nää kun tulee päivälleen 31päivän kierrolla...

Perjantaina "pääsen" sinne psykiatriselle käymään ja ens viikon tiistaille ilmoitettiin sokerirasitus.

hyäkkis ja cthulhu 23+0
 
Lahopää,täällä myös puuro maistuu ja leivät :) tiedä sitten johtuuko alhaisesta hempasta ja kun ei mun muistilla rautatabuja muista ottaa joka päivä..muita mielitekoja ei juuri olekaan nyt ollut.
Imetys tuskin onnistuu tämänkään kohdalla.Eka kaatui stressiin ja toinen syntyi toisiaan rv36+1 2,6kg eikä paino meinannut parissa viikkossa nousta joten kehotettiin antamaan korviketta niin imetys jäi melkeinpä kokonaan.
Kestovaippailu ei tosiaan olis mun juttu..Tytöllä oli parin viikon ajan maha ihan löysällä niin hyi kauhistus jos niitä vaippoja pitäis ruveta liottelee ja pesee..:x Muutenkin kakkavaippoja vaihtaessa tulee yökittyä :kieh:
Onko muilla tukalaa oloa? Mulla välillä sellainen että joku painais tai puristais keuhkoja,varsinkin jos nukkuu selälteen mutta myös istuma-asennossa..Tuskin vatsakaan vielä alkaa keuhkoja painamaan?
Liikkeitä on ihan kamalasti..Kauhea potkimaan varsinkin iltaisin ja usein menee aamu kahteen että saa unta kun pitää ravata pissalla ja aamuyöstä ehkä kerran tai kaks herätys..Päivällä olo on aika kuollut joten yritän nukkua päikyt aina kuin vaan mahdollista.
Onko sulta Hyökkis otettu kilpirauhasarvoja? ettei masennus ja menkat johtuis niiden epätasapainosta?
Avantasia ja viikari 22+1 :heart:
 
Mä oon sanonu lääkäreille vuostolkulla että mun kilpparit ei oo ok (mm. paino nousi 1200kcal päiväannoksellakin - ja siihen päälle heitin päivittäin 5km lenkin), hiukset tippuu päästä ja jokaisella lähisuvun naisella on kilppari leikattu. No ottihan noi ne verikokeet keväällä; klo 15 päivällä kun ne kai pitäisi ottaa aamusta ja nyt vaan vedotaan niihin tuloksiin.
 
Mukava lukea kuulumisianne ru:sta. Taitaa olla suurimmalle osalle tulossa poikavauva? Meillä oli kans tänään RU. Kaikki oli hyvin ja poika on meillekin ihan selkeesti tulossa. :) Osa mitoista viittas siihen, että oltais raskaudessa pidemmällä ja jotkut taas toiseen suuntaa, joten ilmeisesti melko kohdillaan tuo arvioitu laskettuaika 27.5. Ihanaa kun sai nähdä pienen siellä liikkuvan. Nyt kyllä tuntuu jo liikkeet hyvin muutenkin, joten ei tarvi olla enää niin huolissaan kun aluks. Keskenmenon koettuani oon selkeesti pelokkaampi tään raskauden suhteen kuin esikoista oottaessani. Hyökkis: voin vaan kuvitella miten joka kuukausi säikähtää kun nuo kuukautiset alkaa :( mut onneks oot jo tietoinen tuosta asiasta.
Mieliteot - miulla ei oo oikeestaan mitään erityistä mielitekoa ruoan suhteen, mutta makee tuntuu maistuvan oikein hyvin. Alkuraskaudesta jopa karkit etoivat, vaikka olen aikamoinen karkkiaddikti.
Sisarusten suhtautuminen vauvaan Minua on ruvennut vähän surettamaan ja huolestuttamaan nyt kun on jo melko varmaa, että meidän perheeseen on tulossa toinen lapsi. Surettaa siis esikoisen puolesta lähinnä se miten hän suhtautuu... kokeeko, että ei ole enää tärkeä äidille yms. Voi olla turhaa murehtimista, mutta nyt pyörii tällaset asiat mielessä. Elämä tulee kuitenkin muuttumaan aikalailla kun perheeseen tulee toinen lapsi, joka tarvitsee huomiota yhtä paljon kuin esikoinenkin. Minkälaisia kokemuksia teillä, joilla on useampi lapsi, on asiasta?
Hyviä vointeja kaikille teille!

Hannuski & poitsu 21+0
 
HyäkkäysVaunu, mulla otettiin jo kilpparivajiksen epäilyvaiheessa näytteet aamuisin. Siinä oli sitten vaan erilaista tulkintaa lääkäreillä, että oliko tulokset miten hyvin viitearvoissa. Arvot menivät sitten reippaasti niin, että sain tyroksiinireseptin.

Tyroksiinin vaikutuksen huomasi aika pian: paino putosi itsestään, elämänhalu palasi, ei ollut enää jatkuvaa epämääräistä nuhaa ja käheää ääntä jne. Nyt raskauden aikana minulta on otettu kontrolli kuukauden välein (ja todellakin aina aamulla, ennen kello 10). Tsemppiä jaksamiseen! :flower:


---
Ai niin, tänään oli Kela-neuvola. Kaikki oli kunnossa, sykkeet noin 130. Sokerirasitustesti on kuukauden päästä, sitäpä riemulla odottelemaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;29398574:
TOUKOMURUT 2014 :heart:


LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

30.4.
Mary Jane / 30 / 2. lapsi / PS
papumamma / 25 / 4.lapsi / OYS[/COLOR]
Arizonared / 33 / 2. ja 3. lapsi / LKS

1.5.
Öllis / 27 / 3.lapsi / MKS tai SKS
Tissa / 31 / 1.lapsi / TAYS
sallaannu / 18 / 1.lapsi / K-PKS
Muruli / 31 / 1.lapsi/ TYKS
Smooth / 23 / 3.lapsi / EKKS
Hannel / 34 / 2.lapsi / KOKS
Naka / 30 / 1.lapsi / KOKS

2.5.
nansku / 23 / 2.lapsi / PKKS

3.5.
LinneAino / 25 / 1.lapsi / SeKS
NuVe / ? / 3.lapsi / SKS[/COLOR]
mipatsu / 20 / 2.lapsi / K-SKS
Sarriina / 33 / 7. lapsi / Oys
Joshu / 23 / 1.lapsi / SeKs
Aniviisu / 35 / 2. & 3. lapsi / ?

4.5.
Nitta / 28 / 3.lapsi / L-PKS

5.5.
Mimmimiina / 33 / 2.lapsi / JS
Choco coco/ 33v / 5. ja 6.lapsi / Nkl
Skaardie / 30 / 2.lapsi / L-PKS
laurora / 31 / 3.lapsi / SATKS
Pinkku-84 / 29 / 1.lapsi / TYKS
IiMa / 24 / 2.lapsi / OYS
Marjuska_ / 31 / 1.lapsi / OYS
nino / 24 / 3. lapsi / JS
Liriel / 32 / 1.lapsi / ?

6.5.
saurus / 30 / 4.lapsi / KOKS
Mustang79 / 33 / 3.lapsi / JS
coffeeBreak / ? / 4. lapsi / ?
henttaliina / 26 / 3. lapsi / SeKS
Nuutti79 / ? / ? / TAYS

7.5.
Ollakovai...? / 39 / 3. lapsi / PKKS
Selma_ / 33 / 4.lapsi / OYS
Milagro / 23 / 1. / KOS

8.5.
hiippis / 39 / 3.lapsi / MKS
minniriina / 31 / 3.lapsi / ?
Mutsiainestako / 39 / 2.lapsi / LS
mintssi / 24 / 2.lapsi / K-SKS
Saspa / 30 / 4.lapsi / SeKS

9.5.
Wasabi / 26 / 2.lapsi / JS
immense / 22 / 1.lapsi / KOKS

10.5.
Tanttara / 29 / ? / KOS
niinnnnii / 23 / 1.lapsi / ?
Tillu79 / 34 / 2.lapsi / KAKS
nya / 29 / 2.lapsi / KOS
sallamaria / 29 / 2.lapsi / KOKS
betty80/ 33 / 2. Lapsi / KOS
Sannahä84 / ? / ? / ?

11.5.
Taloussuklaa / 31 / 2.lapsi / KOKS
Plitsis / 26 / 1.lapsi / Ulkomaat
Harmful / 20 / 1.lapsi / TAYS
Mymmelintytär / 24 / 1.lapsi / OYS
TeaPot / 26 / 2.lapsi / SeKS
mammattaa/ 24 / 1.lapsi/ SatKs
Esvt / 26 / 1.lapsi / OYS

12.5.
Onni2014 / 38 / 1.lapsi / NKL
Róisín / 35 / 1.lapsi / KOS
remina / 22 / 1.lapsi / TYKS

13.5.
satsumama / 32 / 4.lapsi / K-SKS
Hyäkkäysvaunu / 28 / 3.lapsi / PHKS
Kanervankukkanen / 35 / 4.lapsi / TYKS
Aunilotta / 26 / 1.lapsi / TAYS
jenni_noora / 29 / 1.lapsi / K-SKS
sannuliina / 30 / 6.lapsi / LKS
Taito/ 26 / 1.lapsi / SatKS

14.5.
Euphoric / 20 / 1.lapsi / K-SKS
Jadeline / 22 / 2.lapsi / TAYS
Zugar / 24 / 1.lapsi / EKKS
Dee / 20 / 1.lapsi / OYS

15.5.
Hermione85 / 28 / 1.lapsi / NKL
Mea / 28 / 4.lapsi / ?

16.5.
kukkurukuu / 24 / 1.lapsi / TAYS
picipoci / 32 / 2. lapsi / KOS
Myyliini / 31 / 1.lapsi / Kaks
Ziguna / 28 / 3.lapsi / OYS


17.5.
Tintti. / 18 / 2.lapsi / K-HKS
heliplaa / 22 / 2.lapsi / TAYS
Lokakuinen / 31 / 2.lapsi / JS

18.5.
iit86 / 29 / 3.lapsi (miehelle 4.lapsi) / EKKS
Tiuli / 29 / 4.lapsi / LPKS
Kaksihärkää / 26 / 1.lapsi / OYS

19.5.
hiulu / 27 / 2.lapsi / TAYS
jejijaji / 30 / 5.lapsi / KOS
M.K. / ? / 5.lapsi / JS
tiburona / 33 / 1.lapsi / ulkomaat
starwars / 32 / 1. lapsi / KYS
Avantasia / 27 / 3.lapsi / K-SKS
Hannele76 / 37 / 3. lapsi / TAYS

20.5.
Lilli_ / 19 / 1.lapsi / SAS
anskuli82 / ? / 3.lapsi / KYS
aoko / 31 / 1.lapsi / KOS

21.5.
srz / 32 / 3.lapsi / TAYS
Mama Verde / ? / 2.lapsi / TYKS
Jessica1/ 32 / 1.lapsi / NKL tai KOS
Willanen / ? / 1.lapsi / ?
cheychey / ? / 1.lapsi / K-Hks
Poca / ? / 1.lapsi / ?

22.5.
Joosukka / 33 / 5.lapsi / HYS
ansirda / 25 / 2.lapsi / KOS

23.5.
petram- / 27 / 4.lapsi / PHKS
funkyest / ? / 2.lapsi / PS
miisu78 / 35v / 2. lapsi / PHKS

24.5.
bansku77 / 36 / 3.lapsi / KYS

25.5.
Kana / 24 / 1.lapsi / OAS
Applepie / 33 / 1.lapsi/ KOS

26.5.
maple / 28 / 2.lapsi / NKL tai KOS
Nienji / 24 / 1.lapsi / K-SKS
Mammaksi85 / 28 / 2.lapsi / K-HKS
Pina / 32 / 2.lapsi / KOS

27.5.
JanitaK / 20 / 2. lapsi / KYS
Minttumaari* / 36 / 1. lapsi / JS
Hannuski / 35 / 2. lapsi / EKKS

28.5.
vanaheim / 34 / 2. lapsi / JS
Leala / 30 / 2.lapsi / MKS

29.5.
Oxalis / 31 / 1.lapsi / TAYS

30.5.
PöllöKala / 28 / 4. lapsi / OYS
Diffi / 28 / 1 / KYS
Kuhuätti / 33 / 2.lapsi / VKS
Tuanni / 28 / 2. lapsi / SeKS

31.5.
Lahopää / 22 / 1.lapsi / K-PKS

LA?
Kukkalie / 30 / 2. / KOKS

:flower: :'( :flower:
Surun kohdanneet
mammuzki
Syssy^^
macy gray
Tuuuli+
Tähtisilmä*
Maikkki
Taikatuike
Väpä


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!

Aikaisemmat ketjut:
Toukomurut 2014
Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa
Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa
Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa
1
 
Hei!
Kiitos hyäkkis listan päivittämisestä.Olet kyllä reipas!Voimia sinulle.Ja vielä menkatkin,auts.Oletko jutellut neuvolalääkärin kanssa noista melkoista?

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.Saanko kysyä,kuinka luotettavana pidätte noita tyttö-ja poikalupauksia?Itselläni on ennestään poikia (ihania yhtä kaikki!:)),ja nyt kätilö sanoi,että tämä on epäiemättä tyttö.Aina kun katson kaupassa vauvalle jotain(siellä on paljon värikoodausta!),hiipii mieleeni epäilys.Kommentteja,kokemuksianne kaipaisin.:)

Olen muutenkin tämän raskauden suhteen kuin ensimmäistä kertaa asialla,niin paljon tässä on ollut vastoinkäymisiä.:|Toivon meille kaikille onnea matkaan!Ja toukokuu on ihan kohta!

Joko olette jossain törmännyt uuteen äitiyspakkaukseen?Itse en löytänyt kuvia.

Hyvää yötä äidit,palataan paremmin juttuun!Huomenna on taas pitkä työpäivä.Kommentoin paremmin,kunhan saan oman luurini takaisin huollosta.:)

-Mea
 
Laitatko Kaksihärkää listasta irrallaan nuo tietosi niin saan ne eka sivun listaan, en nyt näe niitä tosta (liikaa tekstiä, enkä tiedä mistä etsiä niin vilkkuu silmissä).

Koska uutta pakkausta ei ole vielä julkistettu, toivon saavani sen vanhan paketin (eilen vein hakemusten liitteet kelaan).

Esikoinen kyllä osasi ottaa oman aikansa äiditä nuoremman syntyessä, ei ollut mustasukkainen ja tykkäsi auttaa vauvahoidossa (toi vaippoja, sinkkivoidetta tms). Se aika vaan minkä esikoinen oli täysin äidin oli sitten se aika kun vauva nukkui tai oli isän kanssa vaunulenkillä. Mulla on ollut kaksi helppoa lasta (jollei allergioita, ihottumaa ja halkiota lasketa- vaan puhun siis yöunen määrästä, iloisuudesta ja omatoimisuudesta), joten omaa aikaa on ollu myös kahden lapsen kanssa ihan riittävästi.
 
avantasia, täällä myös tukalaa oloa jo jonkin aikaa, jotenkin tuntuu, että henkeä ahdistaa tms. Iskee joskus istuessa, mutta myös seistessä. Mitään järkisyytä ei terkkarikaan löytänyt, kun ei pitäisi vielä painaa keuhkoja eikä hemppakaan ollut huono. Jotenkin toi kyllä hengitykseen liittyy, koska ulkona ei koskaan ahdista -pitää muuttaa takapihalle asumaan:D

Hannuski, mulla oli ihan samat ajatukset kun odotin kuopusta, mietin jopa sitä, että tuleeko kuopuksesta yhtä rakas itselle kuin esikoinen -ihan turhaan. Meillä esikoinen alkuun vähän kapinoi kun ei enää saanut kaikkea huomiota (ihan omien sanojensa mukaan) mutta mitään suuria ongelmia ei koskaan ole ollut. Meillä ei vielä ole ihan helpoimmat lapset, terveitä ja reippaita kyllä, mutta muuten vaativia tapauksia ihan vauvasta asti ja sama meno jatkuu edelleen. Eli kyllä lapset sopeutuu varsinkin ajan kanssa.

Mea, mä pidän meidän poikalupausta lähes 100% varmana -näin itsekin sen ulokkeen jalkovälissä, josta kätilö totesi, ettei se voi olla mikään muu:D Aiemissakin raskauksissa sukupuoli on näkynyt selvästi.

Mä odottelen uutta ä-pakkausta ja jemmaan hakemusta sinne saakka -ei tuossa nykyisessäkään mitää vikaa ole, mut haluisin vaan sen "oikean vuoden pakkauksen".

Ollakovai..? ja poika 24+0 poks
 
Hannuski Mulla on aivan samat ajatukset, jotenkin odotuskin erilaista, esikoista kun odotti niin odotti "lasta", nyt odottaa "toista". En jotenkin tiedä miten selittäisi paremmin... Miten tuolle rakkaalle esikoiselle riittää aika? kovasti on yritetty ottaa mukaan tähän odotukseen, mutta tuntu, että esikoisen mielenkiinto loppu siinä vaiheessa, kun kerrottiin, että on tyttö - siihen asti esikoinen toivoi poikaa. Ja oikeastaan edelleenkin, jos kysytään häneltä, onko vauva tyttö vai poika niin vastaus on "tyttö -- ja poikakin"

Mea28 Mulla on sellainen käsitys, että jos ultrassa on poikalupaus niin se on varma ja tytöt on aina veikkauksia. Mutta melko varmana meidän tyttöveikkausta pidän, sillä kätilön sanoin "ihmettelen, jos tämä tästä pojaksi muuttuu" . Pojat kai enemmän tykkää esitellä vehkeitään ja tytöt on vähän ujompia - yleisesti - mutta jos on ujo poika pitänyt varustuksensa piilossa, niin voi pojaksikin muuttua. Kaverille kävi niin ja toinen ei usko sitten yhtään, että on tyttö tulossa, vaikka ultraaja niin sanoi. Itse luotan tyttölupaukseen, mutta ostelen silti varovasti värikoodattuja juttuja - lähinnä kirpparilta jotain euron paitoja, tytölle sopii kyllä sitten pojankin vanhat pikkuvauvan vaatteet, mutta ihan toisinpäin en ehkä pukisi...

tukalo olo On todellakin! Varsinkin aamuisin... ja tänään kun oli lisäksi aikainen autoilureissu niin arvaatkas mikä palasi, pari kertaa piti oksentaa, vaikka matkaa oli vain 20min...Äääh... Ihan johtui siitä, että oli niin kamalan tukalaa olla autossa, pakkasta vastaan olin tietty pukenut lämpimästi ja sitten lämpimässä autossa tulikin tosi huono olla.

Harjoitussupistukset muuten - onko teillä jo? jotenkin kiinnitin huomiota siihen, että nyt ei ole ollut, sen sijaan kyllä tuo masu on ihan hellänä kun vauvan lempipuuhaa on potkia mahaa kohti ja istukka on takana... tuntuu jopa ikävältä/kipeeltä noi potkut

Entäs onko kellään kilpparin liikatoimintaa? Mulle neuvolatäti väläytti sitä mahdollisuutta, kun pulssi on korkea, minä olen hoikka ja painoa ei sitten millään tule. Ekassakin raskaudessa vain 6kg. Mutta ei kyllä sen enempää siitä sitten puhunut, sanoi vaan, että seurataan pulssia ja jos olo on kamala niin yhteyttä sitten. Ja ei se nyt niin kamala ole.

hiulu 22+2
 
Rakenneultra takana :) Kovasti odotin tuota sukupuolen paljastamista, eikä kätilö meinannut edes kertoa.. Oli vielä hämmästyneen kuulonen kun kysyin. "Ai te haluatte tietää?" :D Mutta meille kävi juurikin noin kuin hiulu mainitsi, että tyyppi piti visusti jalat ristissä ja oli vielä napanuorakin siellä jalkojen välissä näköesteenä.. 5minuuttia kätilö koitti saada näkyviin, mutta ei... Tosi epävarman tyttölupauksen antoi, mutta vain sen perusteella, että "ihan niinkuin tuossa häpyluut näkyis.." Harmittaa kyllä :/ Jospa ne neuvolassa vielä ultrais, että vois siellä kysyä.. Vaikka se neuvolan kone onkin aika antiikin aikanen...

340g oli hänellä painoa, hyvin kasvanut ja kaikki oli kunnossa.. Vähän rupes jänskättää, kun sydäntä tutki tosi kauan sanomatta mitään, mutta sitten varmaan rupesin näyttämään niin hermostuneelta, että tajus sanoa kuvaamisen olevan hankalaa kun vauva pyörii niin paljon :D

Taisi se isukkikin nyt viimeistään tajuta, että siellä masussa ihan oikeasti joku on :D <3 Ja oli kovasti ihmeissään miten hyvin sillä ultralla kaiken näkee.

lahopää 20+4
 
Täältäkin pikaiset rakenneultrapäivitykset tältä aamulta. Kaikki oli ihan kunnossa mitä siinä nyt nähtiin. On noi laitteet vaan kyllä hienoja nykyään, millä tarkkuudella sitä selkärankaakin pystyi katsomaan! Meilläkin oli sama juttu tuon sydämen kanssa, että sitä se kätilö katsoi aika kauan. Mies oli kuulemma ehtinyt jo vähän huolestuun, mut mä vaan ajattelin et pitäähän sitä monesta suunnasta katsoa.

Painoa oli 416 g ja ehkä pari päivää isompaa vastasi. Ja kuulemma sukupuolesta ei jäänyt epäilystäkään, ihan selvä poika on tulossa. :heart: Osui mun tuntemukset ihan oikeaan. Tosin täytyy myöntää, että me ei tajuttu siitä kuvasta yhtään mitään. En ymmärrä mistä suunnasta se kätilö sen nopsaan nappasi kun siihen asti kaikkia niitä rakenteita oli pystynyt seuraamaan tosi hyvin, vaikkei se kätilö kaikkea selittänytkään, mutta nää sukuelimet meni meiltä kyllä ihan ohi siitä kuvasta. :)

Jäinpä siitä sitten kaupunkiin shoppaileen vauvanvaatteita alennusmyyneistä ja iso kassillinen niitä tulikin kotiin (osa kirpparilta).

Oxalis & mangusti 20+6
 
Mulla on kilpirauhasen toiminta ollut joskus hetken aikaa ylikierroksilla, ja silloin hikoilin koko ajan, sydän hakkasi ja ideoita ja juttua pulppusi koko ajan, olin lentoon lähdössä koko ajan. Verikokeillahan ja kontrolleilla sekin selviää.

Sairaalalistalta voisi ottaa pois Iisalmen aluesairaalan (IAS), koska siellä ei ole ollut synnytyksiä muistaakseni vuoden 2003 jälkeen.
 

Yhteistyössä