Toukomurut 2014 ~ Tammikuussa

Tänään käyty neuvolassa joten kuulumisia ensin sieltä :p
paino: +608g/vko
RR 99/59
Pissa ok
Hemoglobiini jatkaa laskuaan raudasta huolimatta ja oli 98 ja ohjeeksi 2x100mg/pvä. Sekä huomenna soittaa neuvolasta onko tarvetta tarkastaa rautavarastot.Retafer nyt käytössä mutta loppuu niin siirryn obsidaniin ja toivon vatsan kestävän..
Sf-mitta:19cm
Sykkeet n.137
Kelan laput pitäisi jaksaa täytellä joku päivä kun jaksaisi ja varmaan työpaikalle ilmoittaa etten vieläkään tuu takaisin..Ties huoliiko ne mua kohta sinne takasin :LOL:
Ens viikolla hammaslääkäri ja nytkin jo puristaa keuhkoja niin inhottaa jo valmiiksi mennä sinne :( onneks ei mene kuin 30min varmaan.
Liikunta on täälläkin vähäistä ja nyt on niin kylmäkin että ei kiitos ulkoilua. Lupasin luistelemaan lähteä tosin ja käytiin lenkillä viikonloppuna jonka jälkeen oli alapää jotenkin turvoksissa :O Sekä täytyy myöntää että pulkkamaki houkuttais :D Kävin sentään pojan kanssa puistossa laskee liukumäkeä mikä ei nyt niin hyvä idea ollut kun maa on niin kova..
Mieliteot..Tekee hirveesti mieli mehujäätä ja leivoksia.Ja kesän sateen jälkeistä asvalttia :kieh: Ja mitään noista ei nyt saa tähän hätään.
Nienji,meillä olis varmaan pari vaaleanpunaista bodya missä on nuo käännettävät hihat jos tarvetta on.:) Tuskin pojalle tulee laitettua :p
Paranemisia flunssaisille =)
Avantasia ja viikari 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Minusta tuo Retafer on ihan yhtä tyhjän kanssa, minulla ei imeytynyt hyvin ja samanlaisia kommentteja olen kuullut muiltakin.
Obsidan taas toimii tosi hyvin, imeytyy kunhan ottaa c-vitamiinin kanssa ja tyhjään vatsaan ja nostaa arvoja nopeasti.

Ens viikolla olis toinen tapaaminen lääkärin kanssa, eipä siellä kai mitään ihmeempiä tehdä, ihan vain tarkastus?
 
Maple hoi! Kyllä raskaana oleva voi käydä hammaslääkärissä normaalisti ja ottaa paikallispuudutuksen. Kysyin hammaslääkäriltä ja hänestä keskiraskaus on paras aika hoitaa hampaat. Mullakin poistetaan nyt keväällä viisaudenhampaat :$.

Sokerirasituksessa mun verensokeri käyttäytyi omituisesti 4.6 - 7.1 - 7.8. Onko muilla ollut yhtä omituista nousua? Neuvolasta ohje oli katsoa mitä syödä ja syödä usein vähän. Kuulostaa toki järkevältä. Mulle tulee niin hurjasti painoa raskaana ollessa, että meinaankin olla varovainen. Ei tunnu kyllä auttavan... :'(
 
Mulla oli raudoista ensin käytössä retafer, jolla nousi 5 pykälää kuukaudessa joka toisen päivän annostuksella. Nyt kun ne loppui (vajaa pakkaus) niin ostin obsidania, jota tarvii ottaa enää joka kolmas päivä, ettei nouse liikaa. Annostus ei siis johdu merkistä vaan siitä, että oli noussut lähelle 120 pienemmällä annoksella.

liikunta on valitettavasti jäänyt vähälle ja tilalle on tullut hirveä makeanhimo!!:ashamed: Voi johtua siitäkin, että mua väsyttää ihan hirveästi koko ajan :(

Käytiin 4D-ultrassa ja kaikki hyvin. Tyttöarvaus varmistui :) Painoa oli pienelle tullut kolmessa viikossa 200 grammaa :D ja painoarvio nyt siis 550g. Tällä tahdilla olis täysiaikaisena painoa yli 3,5kg. Jotenkin tuo painonnousu tuntuu hirveän isolta! Ja ylipäätään kuullosti aika isolta tytöltä tässä vaiheessa:ashamed:

Hankittiin vaunut ja sänky käytettyinä, kun oli sopivasti tutulla myynnissä. Tuntuu oudolta nähdä ne omassa kodissaan :LOL: Lisäksi ostin äitiyskirjan.

23+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Poca oli käynyt 4D:ssa.Saitteko hyviä kuvia?Meidän neiti on perätilassa varpaat suussa ja kädet siinä samassa sumpussa,joten kasvokuvia sai odotella vähän aikaa.

Täällä on monet hommanneet vaunut.Teistä inspiroituneena hain varastosta omat Emmaljungan yhdistelmät.Mies hoiti rengas-ja laakerihuollon ja minä heitin kaikki irtoavat kangasosat pyykkikoneeseen.Puhtaat ja raikkaat tuli.<3Tiedä sitten,olenko tosi ajoissa,mutta halusin kokeilla,tuleeko niistä vielä hyvät.

Nitalle ja perheelle ihanaa reissua!Itsekin haaveilen Lapin matkasta,mutta taitaa jäädä haaveeksi tänä talvena.Reissataan yleensä paljon lasten kanssa autolla(lue mummolat kaukana),mutta nyt multa ei enää onnistu.Talvilomalla ehkä junalla?

Kiitos hiulu liivivinkistä muuten!

Ja mukavaa viikonloppua kaikille.Nyt saunaan ja äkkiä!Onko kenelläkään muulla muuten cokis-himo?Itse en yleensä juo limsoja,mutta nyt kyllä taas maistuisi.:D
Mea ja tyttönen 24+1
 
Iltaa.

Onko muualla liikentees oksennus tautia? Täällä rantautu toissa yönä likalle itse aloitin nyt illalla ja nyt nuorimmainen :-( olo on tosi huono ja mikään ei pysy sisällä ei edes ruokalusikallinen vettä. Lisäksi vatsa ihan sekaisin :-( olipa kauheita mieles ku Arabiaa halasin ja vatta kramppas tyhjyyttä :'( nyt tuli sit ala vatsa kivut parin supistuksen kanssa :'(
 
Mea: ei saatu juurikaan söpöjä vauvakuvia. Meillä myös perätilassa ja kädet lujasti kasvojen edessä :) Mulla tärkeitä oli kuitenkin, että rakenteet on kunnossa ja kivaa tietysti, että sukupuoli varmistui:)
Vaunut meilläkin on nyt tosiaan valmiina ja sänky kasaamista vaille. Tuntuu kyllä tosi aikaiselta, mutta äkkiähän tässä nämä kuukaudet menee.
Äitiyspakkauksesta täällä oli puhetta. Aion tilata ja varmaan aika piankin, eihän uudesta tiedä millainen on ja vanha on minun makuuni ihan ok. :)
Ei onneksi vatsatautia täällä. Toivottavasti menee saspa pian ohi! Kamala tauti ihan ilman raskauttakin :(
 
Avantasia ehdotomasti, jos teillä ei kerran ole tarvetta niille tässä vauvahetkessä :) laita viestiä mitä pyydät niistä jne.

Kurkkukipuun mulla auttaa Bafusin mint. Tarvii ottaa vain aamulla yksi päivää varten ja illalla sitten yötä varten yksi. Harmi ettei se vie muita flunssan oireita sitten veks :/

Kestovaippoja mulla alkaa olla jo kokoelma, mutta oliko täällä joku sellainen joka osaisi vähän kertoa kuinka paljon niitä nyt oikeasti pitää olla jos en päivittäin välttämättä tahdo pyykkikonetta käyttää? Sama vaatteiden ostalta, paljonko niitä saa olla etten olisi naimisissa sen pyykkikoneen kanssa joka päivä?

Vaunut ja turvakaukalo saadaan ostaa vasta vauvan synnyttyä, kun saadaan niistä Kelan korvauksia. Jos ostaa edes viikon ennen syntymää, niin ei kuulemma kela enää korvaa. Eli taidan tehdä niin, että käyn ennakkoon katsomassa ja "varaamassa" hyvät vaunut ja sitten vauvan synnyttyä lähetän miehen ostamaan ne.

Saspalle voimia parantumiseen :flower:
 
Saspa, täällä oli joulukuussa...hädissäni soitin sekä neuvolaan, että päivystykseen, kun tosiaan mahaa kouristi oksentaminen niin järkyttävästi - ei supistuksia ollut, vaan ihan hirveä tauti. Seuraavan päivän oli masu ja selkä hellänä ja neuvolatäti sanoi, että todennäköisesti oli iskias krampannu ja käski levätä päivän pötköllään, sillähän se helpottikin, onneksi. Voimia.

Onko muuten jollakulla kokemusta HotMilki:n tai Panache:n liiveistä? Ovatko hyviä? Nättejä ainakin ja jotain muuta kuin urheiluliivin kopioita päälle... Haluaisin jotain tukevia, kaarituettomia tai pehmeillä kaareilla olevia imetysliivejä, joissa tosiaan näyttäisi myös nätiltä eikä isotkaan maitotissit roikkuis polvissa.
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa :) kiitos tsempeistä!! Nyt rupeaa olemaan ok olo. Vaikka sellainen heikko onkin. Iskias mullakin on vaivannut jo pitemmän aikaa ja ei kyllä helpottanut tuo tauti. Saa nähdä käykö vielä vanhimman lapsen tämä tauti:-/

Nyt koetan mennä maaten ja palaan kommentoimaan paremmin huomenna :)

Saspa
 
Nienji, laitoin kestovaipoista sulle yksärin,

Cokista juodaan täälläkin, voih, kun sitä uppoaisi vaikka kuinka. Toinen on appelsiinit. Ja kolmas olisi flunssalääkkeet, mutta se on nyt vain kärvisteltävä ilman, hemmetti! :mad: On se antibiootti ja saikku paljon hyvää saaneet aikaan, mutta ei ne tätä kuivaa ärsyttävää yskää pois vie. Nyt sitten saa pelätä, että milloin lirahtaa housuun, kun väsynyt lantionpohja ei aina näytä ehtivän mukaan yskäkohtauksiin, todella miellyttävä vaiva...

Parempaa alkavaa viikkoa!
 
tehän ootta innokkaita :D

Ei vaan taitaa olla kaikki nauttimas viiikonlopusta vieläkkin =) on kyllä ollut hienot kelit, mekin uskaltauduttiin pihalle tänään hetkeksi =)

imetysliivejä mäkint ässä pohdin että jokkohan tohtiisi ostaa vai ostaisiko yhdet normaalit liivit jotka olisi nyt sopivat kun sitten maidon noustes kuppi koko saattaa nousta hyvinkin monella koolla.. vaikiaa.. ja mä tartteisin nimen omaan kaarituelliset kun tuettomilla tuntuu että tissit on navan korkeudella roikkumas :DD

lisärautaa mäkin pohdin että jos aloottelis itsenäisesti vaiks joka toinen tai joka kolmas päivä ottamalla.. ku nyt on tuo hb tippunut jonkun verran mun normaalista..vaikkei huono olekkaan 129 arvolla. Mutta tuntuu kyllä jokapäiväisessä väsymyksessä enemmän.

liikkeitä tuli kyl tänään oikeen karate kid malliin nii että kipeetä ihan tuli :O no mutta tästä on vaan enemmän ja enemmän odotettavissa kun viikkoja mennään eteenpäin.. oi ei.

liikunnasta kiitoksia vastauksista, äkkiseltään yhteen vetona taitaa olla kaikilla sellainen suvanto vaihe menos :D mä taidan tuohon lillumiseen vaan nyt keskittyä ja jumppailen jaloilla sit sen mitä siin saa tehtyä, ei auta ei :D

sokeri rasitukseen pitäis varata aikaa :S mä vaan linkaan ja linkaan sitä ja sitten havahdun viime tingas varmaan taas tähänkin.

omat olot on jo kuta kuinkin hyvät. nyt on sellainen seesteinen olo tän keskiraskuden aikaan. pitää nauttia vielä kun voi sit kun 30 viikko ja siit ylös päin mennään niin alkaa tuskien taival mulla..

Hyvää alkavaa viikkoa mammat :heart:

Saspa ja Tirriäinen 25+3
 
Huomenta.
Täällä saatiin viimeviikolla äitiyspakkaus. En viittinyt odotella uutta kun papereissakin luki et 2kk ennen laskettua aikaa pitää tilata ja la kuitenkin jo 30.4 niin ei olis välttämättä edes ehtinyt vaihtua. Ihan kiva pakkaus on, mut pienempi mitä muistin. Pinnasänkykin jo laitettiin ja ostin siihen ihanat finlayssonin keltaisen norsu pussilakana setin =)

kantoliinan meinasin tällä kertaa hankkia. Ihastunut tuohon tricot-slen kantoliinaan. onko kellään kokemusta kyseisestä? onko helppo käyttää? Raskas niskahartia seudulle? Tai voiko siinä imettää? Myös muiden kantoliina merkeistä olisin kiinnostunut.

Täällä mahan kasvu jo tasottunut, mut moni kysynyt joko pian syntyy, et aika iso se on. mahatautia ei vielä ainakaan täällä, onneksi. Väsymys täällä alkanut uudestaan. Aamulla uni maistuis pitkään ja päikkärit melkeen pakko nukkua, yleensä kun en päikkäreitä halua edes nukkua.

vauvan liikkeet myös muuttanut muotoaan. Huomaa ettei tilaa ole enään niin paljon liikkua.

Papumamma ja pähkinä 26+5
 
papumamma, minä hankin meille pari Hug a bubia, näyttivät niin mukavilta ja kevyiltä ja näitä on pari tuttua kehunut tosi paljon. Sitominen vaikuttaa yksinkertaiselta ja vauvan saa helposti pariin eri asentoon.

Flunssa melkein selätetty, jes! Liikkumaan olen jo päässyt paremmin, lauantaina kävin ratsastamassa ja sunnuntaina lenkkeiltiin koirien kanssa lähemmäs pari tuntia, tänään olisi tarkoitus käydä kiipeilemässä. Liikkumattomuus on oikeasti rassannut hermoja kun normaalisti on tottunut urheilemaan parikin tuntia päivässä.

Viime viikko on mennyt vakuutusehtoja lukiessa, hitto millainen pykäläsuo se on.. Tsekattiin netistä muutama ja pyydettiin omilta vakuutusyhtiöiltä ehdot ja tarjoukset ja ollaan kuumeisesti vertailtu mikä olisi paras vakuutus. Nyt on päätös tehty ja pitäisi kiireesti vielä lähettää terveysselvitys menemään.

Niin, ja vielä painonnoususta, minkä verran muille on tullut? Aamupunnituksen mukaan mulla on nyt paino noussut 4,8 kg alusta ja se tuntuu kauhean paljolta, varsinkin kun kaikki on tuossa mahan kohdilla :D

Liriel (26+0)
 
  • Tykkää
Reactions: papumamma
Jaa-a, paino vaihtelee vaa´asta riippuen :) Oman vaa´an mukaan nyt 6kg, mikä on toisaalta ihan hyvä nousu, koska vasta nyt ollaan samassa kuin esikoisesta oli lähtöpaino. En stressaa. Viimeksi valitettiin neuvolassa, kun olin muka laihtunut - oma th oli lomalla ja punnittiin siis eri huoneessa ja eri vaa´alla. Kotivaa´an mukaan en ollu kyllä laihtunut.

24+0
 
Täällä painoa on tullut 4-5kg, ota tuosta nyt selvää, kun vaaka näyttää eri lukemaa joka kerta kun siihen nousee :)

Liikunta on jäänyt tosi vähiin, hyvä jos kerran päivässä käyn pihalla pyörähtämässä.. Mutta tänään otin itteäni niskasta kiinni ja pyysin anopin lenkkikaveriks.... 3,6km reipasta kävelyä, jonka jälkeen olin aivan kuollu. Polvitaipeita särkee, ja kohdussa tykytti pitkän aikaa.. :D Ehkä tosiaan pitäis ruveta harrastamaan vähän enemmän... Mutta huomasi kyllä, että keuhkot toimii paremmin kun tupakoinnin on jättänyt. Nyt sitten saa loppuillan pelätä harjotussuppareita.. :D

Vähän intiimimpi kysymys tähän väliin, mutta onko muilla raskaus vaikuttanut makuuhuoneen puolelle? Itsellä halut nykyään jossain hukkapiilossa.. Sen sijaan hirveä halipula ja läheisyyden kaipuu muuten koko ajan.

lahopää 22+2
 
Paino nousee vaan koko ajan :-/ päätin etten stressaa siitä lukemasta enää joka päiväisellä mittaamisella mutta sit nla käynnillä saa vähä suuntaa. Ylöspäin tässä mennään väkisin ja jos vanhat merkit pitää paikkaa niin viimeisillä viikoilla tulee kilo per viikko :-(

Intiimistä kysymyksestä piti kommentoida sen verran että nyt kun on aikaa jo syksyltä edellisest kerrasta niin aavistuksen on tulisilla hiilillä olo :-D :p mutta ei auta ei ;-) mutta edellisissä odotuksista muistelen että juuri tää vaihe oli että ei niinkun kiinnostanu ollenkaan ja tavallaan häpesi itseään ja tietysti sekin että kipujen ja vatsan kanssa ne asennot kyllä rajoittui. Läheisyyden kaipuuta täällä kans. Ja ylipäätään aikuisen seuraa varsinkin iltaisin kaipaa.

Sain aikaiseksi vietyä likan pienet vaatteet ja kengät kirppikselle tänään ja voi että niitä olikin PALJON. Joitain säästelty 80 koosta alkaen ja niit on 128 asti. Kun nyt menisi kaupan kaikki että pääsisi eroon ja tilaa saisi ees vähän. Laitoin kaikki alle 5e varuuksi. Kotiin jäi odottamaan viemistä viel 100-128 koon vaatteet. Toki vauvan vaatteet on ja pysyy vielä tuolla tallessa äitiyspakkauksen laatikoissa ;-).

Saspa
 
Mulla oli tricot-slen kantoliina ja kyllä tykkäsin, oli musta tosi hyvä. Ja pärjäsin parilla perussidonnalla kun ne opettelin. Nyt harmittaa, et ehdin myydä pois.

Intiimipuolesta, mulle maistuis, ihan koko ajan voisin harrastaa, mut työt ja lapset rajoittaa. Yleensä aamuisin kyllä hyökkään miehen kimppuun ennen kuin lapset herää, mies parka:D Alkuraskaudesta taas ei kiinnostanut yhtään ja synnytyksen jälkeen varmaan ei kans hirveesti kiinnosta.

Painoa päätin olla vahtaamatta koko ajan, mut yritän kyllä välttää herkuttelua muulloin kuin viikonloppuna -silloin pitää kyllä saada vähän karkkia (öö, tai joskus vähän enempi:D)

Ollakovai..? ja 25+5

Mulla alkaa myös vatsa kommentoida lenkkeilyyn, kohta pitää vaihtaa lajia johonkin muuhun.
 
  • Tykkää
Reactions: papumamma
Milagro - matkoista - kannattaa selvittää milloin vielä voi matkustaa ennen kuin varaat lentoja. Finnairin sivuilla kerrotaan, missä vaiheessa raskautta pitää toimitta lääkärintodistus lentoa varten. Me käytiin viime viikolla etelässä, lento sujui hyvin. Valittiin sellainen kohde, missä ei se vatsatauti riski ole niin suuri kuten esim. Egyptissä tms. Ennen lentoa pistin sen piikin, ettei veritulppa tule lennon takia. Lääkärit kirjoittaa siitä reseptin kun kertoo vain, että on lähdössä lentämään. Se oli helppo pistää lentokentällä mekin se sujautettiin tullessa ja mennessä.
Loma teki terää koko perheelle!

Jouduin jäämään vain nyt saikulle, kun jotain ihme kipuja ja paineen tunnetta vauvamasussa. Yhtään ei uskalla liikkua, kun tulee niitä kipuja. Tarkastettiin lekurilla tänään kaikki supistuskäyrät sun muut, mutta kaikki oli kunnossa. Ehkä kivut ovat jotain liitoskipuja tms. Outoa jäädä töistä pois, mitä tettäis olo. Ei paljon voi kotiakaan alkaa suursiivoomaan näillä tuntemuksilla.

Kiitos kantoliina vinkeistä - pitää itsellekin hankkia sellainen. Edellisellä liina oli käytössä, mutta se taisi olla lainassa joltain sukulaiselta.

Rautalääkityksestä - käytän maltofer tippoja. Ne ei aiheuta niin voimakasta pahoinvointia kuin obsidan tabletit. Ne tipat on vaan mielettömän ällöttävän makuisia.
Nuutti 25 + 5
 
Painosta ja sen noususta sen verran, että suurin piirtein samaa vauhtia näyttää tulleen alun spurtin jälkeen, kuin esikoisestakin. Esikoisesta tähän mennessä oli tullut 6kg ja tässä raskaudessa nyt 7kg. Joskin esikoista odottamaan alkaessa alkupaino oli 5kg vähemmän ja se taas tarkoittaa, että en ole eläessäni painanut näin paljon kuin nyt. En edes laitokselle lähtiessä. Tosin melkoisen ruipelo olin esikoista alkaessa odottaa. Esikoisen aikaista äitiyskorttia katsoessa itselläni tosin viikolta 33-34 eteenpäin ei enää paino noussut synnärille lähtöön verrattuna ollenkaan, vaan pysyi samassa. Ja kyyyyyllä; kroppakriisi on voimissaan ja voi hyvin. Ei ole todellakaan mitenkään seksikäs, hehkeä ja ihana olo. ;) Esikoisestahan loppusaldo oli 10kg.

Intiimipuolesta sen verran, että mieli ei tee - yhtään. Ei ole aikoihin tehnyt, mutta näitä kausiahan tulee. Mieskään ei onneksi tunnu olevan moksiskaan. Itsellä kun on väsynyt, turvonnut, suuri olo, lonkat jumissa ja useamman kerran yössä saa rampata vessassa, niin ei siinä ensimmäisenä itsellä ole seksi mielessä. Tiedä sitten, josko sitä tuntisi itsensä oikein erityisen hehkeäksi jne.. Noooh, muutama kk vielä, niin katellaan sitten uudestaan..

Mitään erityisiä ruokahimojakaan ei ole. Kovasti tekisi mieli tosin hyppiä, pomppia, liikkua, hikoilla ja nukkua mahallaan. :) Mutta tyydyttävä on kylkiasennossa nukkumiseen ja kävelykin on jo paljon hitaampaa kuin ennen.

Kaiken kaikkiaan olot on hyvät, vaikka tosiaan noita lantion alueen jomotuksia riittää. Saikkua ei ole vielä tarvinut miettiä, mutta eipä tässä töitäkään olisi enää kuin täydet seitsemän viikkoa ja muuan päivä päälle.

Ja alla kuvakollaasia. Maha on vielä pienenpuoleinen, kun vertaa moneen muuhun odottajaan, joilla samassa viikot, mutta esikoisen vauvamahaan verrattuna on kyllä selkeästi isompi tällä kertaa.

Mahan kasvua... - Aijaa.com


Skaardie + Pottu 26+1
 
Nya
Huoh, mä kökötän sokerirasituksessa.. Ei oo kyllä kivaa ollenkaan. Täällä ei pääse edes mihinkään pitkälleen, pitää tässä käytävällä istua ja odottaa. Aika kurjaa! Mulla ainakin oli huono olo jo tänne tulessa, kun ei oo saanu juoda. Se litku oli yllättävän ok, mut ei kyllä oloa helpottanut yhtään.. Onneksi tää kohta ohi!!

Yritän illalla tulla päivittämään muita kuulumisia.. Mulla on tänään ylimääräinen neuvolakäyntikin niiden kipeiden suppareiden takia..

Nya + Ilo 25+3
 
Hmm. Mulla taitaa olla kyseenalainen kunnia pitää tilastokuningattaren titteliä painon nousussa. Todella toivon, että tän aamun nousurykäys on turvotusta, mutta nyt olisi siis +8,2 kg raskauden alusta.

Ei oo kyllä mikään yllätys - olen jo entuudestaa ylipainoinen ja musta tuntuu kuin normaalistikin joutuisin olemaan ihan dietillä ettei paino nouse. Nyt raskausaikana olen ollut jos mahdollista vielä normaaliakin siivommin ja paino vaan nousee. Nyt taitaa olla ajankohtaista aloittaa ihan ruokapäiväkirja ja myös kalorilaskenta. Missään tapauksessa en halua laihduttaa vauvaa, mutta ei liene tarkoitus että oma ihrakerros kasvaa ihan hallitsemattomasti raskauden varjolla. :confused:

Painon nousu on kyllä melko pitkälti tuossa vatsassa, mutta kyllä sitä löytyy muualtakin. Esim. äiti epäili mulla olevan jalassa topatut farkut, vaikka ihan tavallisissa farkuissa kuitenkin olin. Vatsa on suuri ja melko pyöreä (hiukan omat makkarat rikkovat pallomuotoa) - ja olenkin nyt ihan rohkeasti käyttänyt jopa vatsaa hiukan korostavia vaatteita - esim. paita jonka vatsassa on vauvaan liittyvä teksti tai kietaisuneuletakki, jonka narut ovat juuri vatsan yläpuolella.

Meillä on nyt tehty kovaa vauhtia hankintoja vauvaa varten. Huusin netistä käytettyinä ne jo mainitut yhdistelmävaunut ja nyt sitten myös turvakaukalon, vaatepaketin ja hyppykiikun. Tulossa on myös kantoliina. Uutena ostimme sitterin, hoitopöydän ja -alustan, sekä pinnasängyn vuodevaatteineen. Aika paljon alkaa siis olla jo tavaraa kasassa. Varsinaista äitiyspakkausta en tilaa vielä, koska haluan nyt vielä kuulostella tätä työsuhteen jatkumista / työttömäksi jäämistä ennen äitiysloman anomista. Jos jään työttömäksi, otan todennäköisesti varhennetun äitiyspäivärahan (koska en taida olla oikeutettu työttömyysturvaan kun mulla on myös päätoiminen opinto-oikeus).

Mulla vauvan potkut alkoivat erottua säännöllisesti tunnistettavasti viikolla 22+ , eli nyt olen saanut viikon verran nautiskella siitä, kun pohdin mistä vauvaa tykkää ja missä tilanteissa hän villiintyy antamaan kokonaisen sarjan potkuja. Lämmin suihku ja lämmin keitto ovat jo herättäneet potkusarjat - samoin kun se kun kompuroin kynnykseen ja meinasin kaatua.

Enää ei tunnu, että viikot matelisivat, vaan nautin raskaudesta ihan täysin :heart:

Minttumaari* ja poika 23+0
 
Painosta Täällä tullut jo 11.5kg. huh huh tuntuu et olen melko tuhdissa kunnossa vaikka ns.normaalipainosta lähdettiin.. Minttumaari kerkeätköhän saada minua kiinni täällä viikkoja 26+6 ja tosiaan tuo 11.5kg jo tullut:ashamed: Mut parempi olla stressaamatta, aina ne on melko pian synnytyksestä lähtenyt. Vaikka tuntuu et mun neuvolatäti stressaa munki puolesta :D

Hui mulla alkaakin vissiin huomenna jo viimeinen kolmannes. Tuntuu oudolta et tähän asti ollaan päästy :)
(eipäs näymmä alakkaan vaan vasta viikon päästä;)
Papumamma 26+6
 
Viimeksi muokattu:
Rupesin tuota liikunta asiaa tosissani miettimään ja lueskelemaan.. Edessä olevasta istukasta varoitellaan niin hirveästi, ettei raskasta liikuntaa saa harrastaa... Mikä sitten luokitellaan raskaaksi liikunnaksi? Ja tosiaan kun en ole koko raskauden aikana juurikaan liikkunut ja nyt haluaisin aloittaa.. (onko esim. kuntopyöräily ok?) Seuraava neuvola on vasta 6.2. ja siellä ajattelin ottaa asian puheeksi, mutta oon saanut asiasta kuin asiasta aina niin ympäripyöreitä vastauksia, että ajattelin kysäistä jos teillä on ollut neuvolassa tästä puhetta? Niillä joilla sattuu istukka edessä olemaan.
 

Yhteistyössä