Toukomurut 2014 ~ Toukokuussa

Kiitos Saspa! Omaan kotiin olisi kyllä niin kova kaipuu että! Mutta harmi tuo sinun tilanne, että luvattiin käynnistys ja sit sitä ei saakaan vaikka haluais. Toivottavasti supistukset nyt vahvistuu!

Miten Hiululle kävi, osasko koira ennustaa?

Onks kaikki synnyttämässä kun yllättävän vähän juttua tullut sitten eilisen??

Niin, itsellenikään ei kyllä eilisen jälkeen mitään uutta kuulu. Selkäsärky jatkuvaa - ois pitänyt etukäteen jumppailla keskivartalon lihakset kuntoon. Nyt se ei enää taida ehtiä auttaa, vaikka kuukauden verran oon varmaan jumppaillut päivittäin.

Lokakuinen
 
Ei täällä ainakaan ole synnytyksestä tietoakaan. Luulenpa ettei tule kirveelläkään pihalle tällä menolla:kieh:
Huomenna neuvola jossa pitää valitella päänsärkyä varsinkin kun painoa on tullut viikonlopusta tähän päivään melkein 2kg :O mutta ruokahalukin on ollut kova toisin kuin koko aikasempana raskausaikana. Luulis että jos synnytys alkais lähenee niin vähenis myös ruokahalukin..?
Mä taidankin napata särkylääkettä ja yrittää nukkua jos pää ei olisi aamusta enää niin kipeä.
Avantasia ja viikari 38+1
 
Täällä on kerätty itseäni aamusta asti.

Lokakuinen, siis oli kyllä niin huono lääkäri. Kuulin kaverilta että sillä oli ollut sama lääkäri ja oli saanut samanlaista yli mielista kohtelua kun minäkin.

Kiitos voimistelu tsemppejä lähettäneet <3 on ne vähän voimistunut täs vaikka olen pariin otteeseen nukkunut päivä unet ja eivät ole loppuneet mutta niin epä säännöllisesti että ei toivoakaan.
Ruskeaa lima vuotoa on tullut illan mittaan että kalvojen irroitus jotain tekee.

Kysyin siinä kätilöltä että missä vaiheessa jos mun supistukset alkaa kovenemaam saan tulla niin se sano että sit kun en pysty puhumaan Supistuksen aikaan ja on ollut säännöllisesti. Mutta vaikka matka on n.10min niin ei pidä luottaa viimeiseen asti kotona.
 
Huomenta mammat :)

Tää aamu alkois illä, että heräsin siihen, jotta meinasin pudota sängystä :D Olisi voinut vielä jatkaa unia, mutta kun täytyy koira viedä ennenkuin vanhin muksuista lähtee kouluun, sillä nuorin on kipeenä :( Oli eilen illalla niin korkeessa kuumeessa ja hourikin, että pelkäsin toisen saavan kuumekouristuksen. Onneksi ei ilmeisesti ole taipumusta hällä niihin. Mutta jos synnytys nyt lähtisi käyntiin, niin saisin sitten synnytellä yksin. Ei uskalla jättää poitsua siinä tapauksessa siskolleen hoitoon. Joten mä täällä toivon, että mitään ei tapahdu :) Tosine i ole semmoinen olokaan, että mitään tapahtuisi. Ja miksi tapahtuisikaan, kun 38 viikko poksui eilen :D nyt taitaa alkaa se aika, jolloin ei ole supistuksen supistustakaan ennekuin viikko 40 on rikki :/

Joosukka ja MM 38+1
 
Ei tuo meidän koira kovin hyvä ennustaja ole... Täällä ollaan, maha tosin taitaa roikkua polvissa. no ei ihan, mutta tuntuu siltä. Neuvolatädillehän soittelin alkuviikosta ja hän vaan sanoi, että "me nähdään sitten perjantaina". Jos se minusta on kiinni niin ei nähdä...mutta vakaasti siltä näyttää, että sinne vielä mennään tällä viikolla ja varmaan parina seuraavanakin. Puistossa tuli yks mummu juttelemaan, jonka tyttärellä tiesin olevan la 21.5, että "tytär sai vauvan sunnuntaina". Mutisin kyllä onnittelut, mutta olo oli vähän sellainen, että "ai kun kiva, pitikö etuilla?"

38+2
 
(.) Mä olen niiiin turhautunut! Supistelut laantuneet, mutta tuo ikävä nonstop vihlonta jäi vissiin pysyäkseen! Limatulppaa tulee yhä runsaasti...kuinka paljon sitäkin oikein riittää? Eilen ajattelin et siivoan ja sen jälkeen saunon tän neidin pihalle, mutta nukuinkin koko yön tuntematta yhtäkään supparia! Huono olo ja ennenkaikkea olen kokoajan huonolla tuulella!

Kissaneiti taitaa aavistella tulevaa muutosta, sillä ei jätä mua sekunniksikaan yksin. Kokoajan käpertyy vatsaan kiinni ja nuolee jos vähänkin paljasta ihoa näkyvillä :) kollikissa taas on tyypillinen mies! Huomaa mun olevan pahalla tuulella, joten pysyy pois jaloista ja silmistä :-D

Saspalle paljon supparitehostustelepatiaa!
Ja muillekin kärvisteleville pitkää pinnaa!

Flowerpower85 ja Möttönen 39+4
 
Täälläkin (uros)koira seuraa mua kuin hai laivaa. Jos menen vessaan se tunkee sinnekin mukaan ja tapittaa mua huolestuneen näköisenä ihan koko ajan. Eilen kun isäntä kotiutui riennoistaan vasta ilta kymmenen jälkeen koira huoahti helpotuksesta ja nukahti samantien sohvalle. Oli ollut niin rankka päivä kun oli koko päivän joutunut yksin vahtimaan mua =)

Nyt kun mullakin on laantunut huoli keskoskokoisen vauvelin syntymisestä muuton keskelle , olen itsekin alkanut jo toivoa synnytyksen alkamista. Lonkat ovat viheliäisen kipeät ja tänään taasen myös häntäluu. Mutta mikään ei viittaa siihen, että kaveri olisi tulossa lähiaikoina. Ei supista, ei sukkapuikkoile, vatsa on taasen ummessa, ei oo touhukkaita vimmapuuskia, purppuraviivaa tai ylipäänsä yhtään mitään joka viittaisi synnytyksen alkamiseen.

Vauvan huonekin alkaa olla jo valmiina.

Loppuviikolle kasailen massiivisia shoppailusuunnitelmia, josko se ikeareissu saisi täälläkin supparit aluilleen (on sellaistakin legendaa, että iksu toimisi ässiä paremmin).

Minttumaari ja pikkuprinssi 37+1
 
Heippa

Täällä menossa vko 40+2, ja jotain taitaa vihdoin alkaa tapahtua! :) Mulla on ollut tukala olo lasketusta ajasta eli maanantaista lähtien, ja tänä aamuna tuli jotain veristä vuotoa, ilmeisesti sitä limatulppaa. Lähdettiin varmuuden vuoksi käymään sairaalassa, ja pääsinkin heti käyrille ja lääkärin tarkastukseen. Kaikki oli ok, kohdunsuu oli 2cm auki ja kanava hävinnyt, meinaakohan tuo, että se on kohta menoa?! Päästiin siis kuitenkin vielä takaisin kotiin, mutta nyt tuon reissun jälkeen tuntuu, että on alkanut supistella astetta kipeemmin. Jännityksellä odottelen, tuleeko lähtö vielä tänään :) Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille odottajille!
t.Marjuska
 
Päivää.

Tuli eilisestä käynnistä tänään jo selite. Ja kas kas lääkäri kuspää ei viittinyt mulle mainita että vauva kasvaa kaikkien mittojen mukaan ylä käyrällä :mad: sillä tosiaan on vissiin tarkoitus tappaa jompikumpi synnytyksessä.
Supistukset hävisi kaikki yön aikana. Jäljelle jäi hiton kipeät pukamat ja ruskea vuoto joka tuli siitä kalvojen irroitus operaatiosta. Ja iki ihana kiukku vitutup. :-( en oikein tiedä kuinka tästä nousta ylös.
Anteeksi purkautuminen :$

Erittäin kypsäksi kypsynyt SaSpa!
 
Saspa Kokeili sinäkin sitä Ikeaa, tympeää tollanen, ettei käynnistetä... Oikeastaan lakikin sanoo, että "potilasta on hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan". Onko se yhteisymmärrystä, että tyrmätään tuollain toiveet käynnistämisestä?

Minttumaari Kyllä se Ikea piti ainakin mulla paikkansa, seuraavana aamuna alko kunnon supistukset ja jouduin osastolle vuodelepoon ja estelyyn, myös kaveri oli käynyt siellä pari päivää ennen synnytystä ja huonekaverilla oli menny vedet Ikean parkkiin...että suositella voin :) En tosin tiedä kuinka innostuneita ikean väki on siitä, että siellä alkaa pian olla viimeisillään olevien maraton ja lapsivesitulva, saavat pian palkata kätilönkin henkilökuntaan :D Ehkä sen teho on siinä kävelyssä, kun on paljon katteltavaa tulee huomaamatta käveltyä ja seisoskeltua pidempään kuin ehkä tavallisesti kotioloissa...
 
  • Tykkää
Reactions: avantasia
Heh, täältä tampereelle taitaa olla sen 200km sivunsa ;-) siis joo mä nyt vähän luin noita sairaalan sivuja yöllä ja nää nyt on täällä jotain who myönteisiä kaiken suhteen. On vaan tainnu nousta päähän tuo Who touhu. Kyl tuosta mun käynnistä oli yhteis ymmärrys kaukana. Kätilö ja kätilö harjoittelija oli ihania ja kuuntelivat ennen lääkäri aikaa ja vielä lääkäri käynnin jälkeen juteltiin ja ihmettelivät myös päätöstä ja yrittivät lohduttaa.
 
Onnea Wasabi!


Ei kai sen Saspa ole ihan pakko olla just Ikea? Kaipa sitä voisi testailla kilpailijoidenkin voimia synnytyksen käynnistyksessä?

Toi Ikean taika on nykyisin jo ihan ammattilaistenkin tiedossa. Itse oon menossa synnyttämään Jorviin (jos sinne mahtuu - on kuulemma ollut sulkuja tänä vuonna). Mutta joka tapauksessa tutustumiskäynnillä sanoivat, että joskus suosittelevat sellaisille, joilla avautuminen ei ole vielä ihan riittävällä tasolla käymistä Ikeassa siinä odottelun lomassa =) Jorvi on siis siinä espoon ikean vieressä.
 
Täälläkin vielä odotellaan, tänään laskettu aika. Eipä ole juuri merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, kivuttomia suppareita vaan. Kävin vähän pidemmällä kävelylenkillä äsken ja ainakin mielialaa se kohentaa, vaikkei vauvantuloa edistäisi :D ihana ilma, aurinko paistaa ja linnut visertää, kesä lähestyy <3 mukava kun saa olla vaan kotosalla ja levätä, eikä paahtaa töitä neljän seinän sisällä!

Kärsivällisyyttä odottajille !! :)

Milagro 40+0 (, jospa lähipäivinä alkaisi jotain tapahtumaankin..)
 
Onnea wasabi :heart:
Tänään käyty neuvolassa missä ei oikein mitään uutta..
Rv 38+2
Paino +653g/vko (14kg alusta)
RR 107/65
Pissa puhdas eikä turvotuksia
Hb 99,oikein voittajafiilis kun sehän todellisuudessa on varmaan yli 100 :D
Sf-mitta 34cm mikä on isoin mitä mulla ikinä ollut :O
Sykkeet 128-161 ja kaikki muukin normaalia

Vauva ei ole laskeutunut tai kiinnittynyt minkä olisi voinut jo päätellä sf-mitan kasvusta mutta on asettunut jo hyvin asemiin mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan..
Viikonpäästä uutta neuvolaa johon toivon ettei tarvitse mennä mutta kuten neuvolatätikin sanoi ettei sitä koskaan jos tämän kohdalla mennään jopa käynnistyksen kautta:kieh: Täytyy vaan sanoa että nyt on ihan väärä aika tuollasista puhumaan :headwall: Mutta no kuukausi enintään kituutusta vielä niin kyllähän sen kestää vaikka päällä seisten..
Huomenna tosiaan taas rautaa suoneen jos välttyisi jotenkuten synnytyksen jälkeiseltä anemialta mutta ei vaan nappais ollenkaan lähtee sinne..Ihan väsy olo ollut pari päivää vaikka nukkunut ihan ok.
Koira täällä taas on aikasemmin seurannut ja läähättänyt vieressä mutta tänään se vältteli mua kun äitini luona kävin :O..Tosin kotona mua seuraa kissa ja 2v likka,oikein odottavat vessan oven takanakin kun en sentään mukaan niitä ota :LOL: ne nyt tuskin mitään ennustaa.
Paljon supistuksia kaikille niitä toivoville ja kärsivällisyyttä meille joilla tuntuu ettei mitään tapahdu :)

Avantasia ja viikari 38+2
 
Mullakin on kova ruokahalu. Normiannoksista ei muka tuu täyteen ollenkaan.

Saspa: Tosi kurja juttu et lääkäri on huono. Tämmösissä asioissa hyvä lääkäri ois niin tärkee. Elämän tärkeimmistä asioista kun on kyse. Toivottavasti oli kuitenkin teidän viimenen tapaaminen. Ja toivottavasti synnytys ees käynnistyis pian!

Marjuskalle tsemppiä synnytykseen, mikäli se nyt sitten alkoi kunnolla!

Onnea Wasabi! Jäädään siis oottelemaan synnytykertomusta.

Milagro: Sama juttu, kävelyllä kävin nautisekelemassa auringon paisteesta ja tosiaan mieltä piristää. Ja ehkä kävely lisäks pitää vähän kuntoakin yllä synnytystä ajatellen.

Ja itelle ei taaskaan mitään uutta. Ylihuomenna neuvola - sitä tässä lähinnä oottelen.

Lokakuinen
 
Marjuskalle onnea koitokseen!

Wasabi Onnea nyytistä!

(.) Mä kihisen täällä jokseenkin pyhästä raivosta esikoiselle ja miehelle. Kummallakaan ei käynyt mielessä, että voisivat koiran ulkoiluttaa tai herättää mut tekemään sen. Ehei. Mä lähden tonne saateeseen tuon kuumepotilaan kanssa. Kiesus. Mun ketutusta varmaankin suurentaa potenssiin kaksi se, että olen väsynyt, kun heräsin tuon lapsen kanssa läpi yön. Millon puolentunnin välein, milloin tunnin välein. Joten mun väsymys nostaa mun ketutuskäyrää kauniisti. Mä mielenkiinnolla odotan kuinka käy jos joudun sektioon. Tai ei, en mielenkiinnolla vaan kauhulla.

Tänään olisi neuvola, mutta joudun perumaan sen, koska en saa ketään tähän aamusta vahtimaan tuota kipeetä lasta. Saa nähdä, kerkeänkö neuvolaan ennen synnytystä ollenkaan, kun tähänkin rakoon oli terveydenhoitajalla vaikeuksia saada mut mahtumaan.

Joosukka ja Minimuru 38+2
 
no nyt sitä synnytyskertomusta: :)
Kaikki meni niin nappiin kun vaan voi mennä.

sunnuntaina klo 12 päivällä alkoi supistella, mutta oli vielä melko lieviä ja oletinkin vain ennakoiviksi supistuksiksi. Kokoajan päivän mittaan alkoi supistella napakammin. Illalla sanoin miehelle, että taitaa olla lähtö yöllä. Keskiyön jälkeen soitin sairalaan ja lähdettiin näytille - Synnytys oli käynnissä.

Ammeessa lilluin ensimmäiset 3h, jonka jälkeen olinkin 6cm auki, sitten astui kehiin ilokaasu. Avautuminen hidastui ja seuraavan parin sentin aukeaminen kesti 3h, lääkäri päätti puhkaista kalvot, joka jouduttikin synnytystä hyvin. Alle tunti kalvojen puhjaisun jälkeen alkoi kivut olla niin kovat, että pyysin spinaalia. Siitä n. 15min päästä aloin tuntea, että nyt jalkopäästä on tulossa kyllä jotain, paineen ja ponnistamisen tunne sälyi spinaalista huolimatta. Lääkäri kurkkasi ja pää oli komeasti jo tulossa. Seuraavalla supistuksella sain luvan ponnistaa - eka ponnistus ja pää oli jo ulkona, seuraavan supistuksen aikana syntyi loput neidistä. Kipuja ei ollut, eikä repeämisiä tai tikkejä tullut ollenkaan. Oli niin ihana synnytys kun vaan voi <3 itse pääsin vähällä ja uskon palautumisen olevan nopeaa. Täyden kympin tyttö tuli :) Ponnistusasentona kylkiasento, joka oli minusta ihan loistava. Ekaa väsäsin puoli-istuvassa ja kylkiasento oli ainakin itselleni parempi.

Maito on noussut jo ja neiti on kovin nukkuvainen (ainakin toistaiseksi) :)
Jos joku voisi luvata, että kaikki synnytykset olisi aina yhtä mainioita niin voisin synnyttää vaikka joka viikko :) Eli n. 8-9h olin sairaalassa, mutta menin tarkoituksella aiemman synnytyksen jättämisen pelkojen takia riittävän varhain. Halusin ehtiä saada kivunlievitystä, kun ekassa sitä ei ehditty tarjota kun esikoinen oli jo maailmassa. Kotona olisin vielä pärjännyt pidempäänkin, mutta sairaalan turva ja tieto kivunlievityksen mahdollisuudesta toi itselleni ainakin rauhaa synnyttämiseen..

Jännäilen kyl vielä teidän muiden kanssa, että miten teillä käy ja toivon ihania synnytyskokemuksia teille muillekin <3 Ja toki toivon, että ne keillä alkaa päivät tuntua viikoilta ja laskettu aika takanapäin, pääsisivät pian tositoimiin!!:D

Wasabi ja typy 3vrk, jolla huomenna jo eka neuvola<3
 
Onnea wasabi!<3Minäkin voisin kertoa nyt omastani.

Eli menin sovitusti 1.5.käynnistykseen,kun 38+0 oli täynnä.

Sain oikein valita,millä tavalla käynnistetään(anteeksi Saspa ja muut kärvistelijät,sua on kyllä kohdeltu lääkärin toimesta ihan väärin.Toivottavasti olet jo synnyttämässä!<3)

Omasta puolestani voin myös sanoa,että ei tuo käynnistys aina ole helpotus,jos käynnistetään vähän etuajassa jostakin syystä.Minun tapauksessahan käynnistettiin vauvan voinnin ja lapsiveden vähyyden takia.

Valitsin sitten tipan siitä syystä,että lääkärin mielestä se oli tässä tapauksessa turvallisin,kun tippa voidaan tarvittaessa poistaa.

No aamulla tippaan,ja sitten kävelin koko päivän.Tippaa nostettiin kyllä parin tunnin välein(15,30,45,60),mutta vasta tuo viimeinen sai aikaan jotain.Miehelle sanoinkin,että cytotecilla olisin synnyttänyt jo monesti päivään mennessä!:D

Vihdoin illalla puhkaisivat kalvot ja päästiin saliin.Edelleen vain 2 cm auki ja kanavaa vähän jäljellä.Sitten tyttö,joka oli ollut ihan alhaalla jo aamulla,päättikin nousta takaisin johonkin korviin asti.Siltä se ainakin tuntui,kun melkoista väsytystaisteluahan se alkoi olla.Kävelin anturipiuha jalkovälissä,sydän-ja supistusmittarit vatsalla aivan lyhyen narun päässä ympyrää.

Pikkuhiljaa alkoi supistukset voimistua,tiesin että nyt tapahtuu.Kerran olin jo miehelle sanonut,että taidan laittaa nukkumaan,ei tule valmista.:D

N.klo 1.00 sain kohdunkaulan puudutteen ja lämpöpussit,ne rentouttivat vähän.Klo 2.00 pyysin sen mini-spinaalin,ja sainkin.Se rentoutti ihanasti,ja kipu katosi.Sitten avauduinkin vauhdilla.

Klo 3.00 tunto alkoi palailla ja supistuskipu palasi,mutta onneksi sain pian alkaa ponnistaa.

Kuten wasabilla,myös minulla oli unelmaponnistus:kaksi minuuttia,ja tyttö oli maailmassa!Voi mikä helpotus!Ehkä oli hyvä,että tunto alkoi palailla,osasipa ainakin kohdistaa oikein.Ei repeämiä tai tikkejä,joten nyt raskaus on jo pelkkä muisto vain.

Tyttö on huomenna viikon ikäinen.Uninen tapaus,ja koska paino on edelleen alle 3 kiloa,tuli käsky syöttää edelleen 2-3 tunnin välein.

Supistustuulia vielä odottaville ja onnea matkaan!<3Täällä jännätään mukana.

Mea ja tyttönen 6 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Tais mennä jo, mutta Marjuskalle tosiaan voimia koitokseen - meni eilen jotenkin ohi tuo sun viesti :ashamed:

Wasabin synnytyskertomus oli kyllä tosiaan rohkaiseva. Toivottavasti omalle kohdalle osuu yhtä hyvä synnytys tai edes melkein yhtä hyvä.

Mites Saspa? Oletko päässyt laitokselle?

Sit kyssäriä: - kuin monella muulla on kipuja??? Siis mulla on kaikki aktiivisuus nyt tiessään, koska lonkkia ja häntäluuta särkee niin kauheasti että kaikenlainen liikahtaminen on tuskaa. Mietin jo yöllä, et pitäiskö mun tän takia varailla uutta aikaa sinne äitipolille? Neuvolaankin on vielä viisi päivää aikaa ja olo on aika sietämätön. Särkylääke ei auta ja synnytyksen alkamisesta ei tosiaan ole merkkiäkään. Seassa on jotain iskuastyyppistä kipua - mutta ei vain sitä. Välillä alkaa jo usko loppua että olenko enää lainkaan kunnossa synnytyksenkään jälkeen - ja onko se meidän vauva koskaan tulossakaan. :confused:
 
Ja täällä ollaan myös, yhtenä kappaleena, kuinkas muutenkaan \o/

Neuvolasta juuri kotiuduin, eka kerta ettei paino ollut noussut ku muutama sata gr, paineet ja kaikki muukin hyvin. Sf mitta pompsahtanu 36. Viikon päähän taas aika jolloin varataan aikaa käynnistykseen joka on kylläkin vasta kuun lopussa sitten ajankohtainen :/
Vatsanpainelu sai kyllä sellaiset supistukset aikaiseksi, että piti hyvinkin mahdollisena, ettei ens viikolla tavata. Että sellaista täällä tänään.

Merge ja pikku-ukko (?) 39+1
 

Yhteistyössä