Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Vaniljatädille tsemppiä toipumiseen. Toivottavasti paranet kokonaan siitä ikävästä vaivasta.

Brucshetalla ja Baloulla ja Hannalla suloiset lapset kuvissa!

Parasta aikaa, nauti lomasta!!

Moonlightille onnea raskauden johdosta!

Lastehoitoavusta ollut puhetta. Minulla niin harmittaa kun itse en saa apua oikein mistään. Aina on jaksettava omikseen puurtaa. Mummut ja papat ottaa hyvin hyvin harvoin lapsia hoitoon, ja aina silloinkin niin että itse pitää kerjätä, ei tarjota hoitoa. :ashamed:
Harmittaa monesti niin älyttömästi. Olen jo nyt päättänyt, että jos minulla on joskus lastenlapsia, niin hoidan varmasti.

Täällä taas meni plussalle kelit ja taas jää ainakin tänään hiitolenkki tekemättä. Eilen kävin 10 km naapurin kanssa ja lauantaina yritin sitä tavallista 14 km:n lenkkiä tehdä, niin pakko oli kääntyä jo aikaisemmin kun tuntui, että kuolema korjaa jos vielä jatkan.
On se vaan silti niin kivaa, mutta ihan hyvä toisaalta, että välillä pakosta tulee pidettyä lepopäiviä. Viimeviikon urheilumäärä oli yli 5h! Jess, hyvä minä kun olen pysynyt siinä tavoitteessa. En kyllä vielä hoksaa mitään vyötärön kaventumista... :whistle:

Just leivon porkkanapiirakoita kaverin vauvan ristiäisiin. Kolme peltiä teen (uunissa toinen nyt) jotta itsellekkin jää pakkaseen. Minulla sellainen boschin yleiskone, joka tekee kerralla kolme taikinaa.

Onko kellään hyviä ja kohtuullisen nopeita/helppoja arkiruokavinkkejä??? olen yrittänyt jotain keksiä kun aina niin samanlaista.

Tirlittan ja pojat 9kk
 
Ihan pikaisesti piti tulla kertomaan...juu ja just!! Nyt unohdin kukas sitä kyselikään, että missä asustelen.
No kuitenkin, Turun suunnalla...aika kaukana teistä muista :(

Mut mentävä vaihtamaan kakkavaippaa...jo viides tänään :eek:

Palaan taas!

EKÄ ja Peppi
 
Tirlittan Käy vilkaisemassa mun blogia, jos vaikka saisit sieltä jotain ruoka vinkkejä, sieltä myös löytyy lisää ruokablogeja sivusta.
http://aquasun.vuodatus.net/
Ja kiitos kehuista Samu kiittää, joten tässä yksi tämän päiväinen kuva pojasta.


Pojat on nukkumassa ja mies on vielä töissä.
Sain tuossa neulottua vanhemmalle pojalle pipon. Hieman epäonnistuin siinä, mutta saa luvan kelvata. Tein sen pyöröpuikoilla, mutta en pyöreetä yhtenäistä neulontaa, vaan ihan normaaliin tapaan edes takas oikeaa.
Pitääkin miettiä mitä sitä seuraavaksi kutoisi.

Täällä on myös plussa keli. Nyt vesi taas tippuu räystäiltä.
Minä en ole koskaan oikein tykännyt hiihtämisestä.
Mielummin luistelen, mutta sekin käy aina mun nilkkoihin. Tänä talvena olen koittanut opettaa Miroa luistelemaan, mutta aika kehnosti se sujuu, kun ei aina jäät ole kunnossa.
Usein mua inhottaa hiihtäjät, jotka hiihtää täällä metsissä.
Ne kun luulee omistavansa kaikki paikat, joissa voi hiihtää vaikka ei olisi latujakaan. Sitten ne rupeaa kapealla metsäpolulla huitomaan sauvoillaan, kun koiran kanssa kävellään siellä. Mun mielestä semmoiset hiihtäjät saisivat pysyä laduillaan, eikä tulla muualle viemään koira ulkoilutus maastoja.
Mä kun koitan olla menemättä koiran kanssa laduille. :(

Neiti tuossa jo odottelee ulos pääsyä.
Pojat taitaa jo nukkua sikeästi, mutta odottelen että mies tulee kotiin, että ei tarvitse niin pikaisesti käydä toisen kanssa ulkona. ;)

Mutta nyt poistun tältä päivältä. :wave:

T:Bruschetta ja Samu + Miro
 
Hanna
Mie otan sieltä aijaa.comista vain sen tokaylimmän linkin ja liitän tähän tekstiin. En painele mitään namiskoja tuosta ylhäältä. Toki tuon kuvan koko myös varmaan riippuu siitä minkä kokoinen on aijaa.comiin laittamasi kuva.

Ihania kuvia oote kaikki laittaneet! :heart: Paavo on kyllä erityisesti sulattanut tämän mamman sydämen. :heart:
 
Ihania vauvakuvia, tässä vähän kipujen keskellä kiva katsella noita valloittavia vauvahymyjä!!!

Balou tosi ihmeellistä, miten uusi raskautesi on jo noin pitkällä! Mitenkäs omat jaksamisesi? Teillä sanotaan jo äiti - meillä ei ihan vielä, mutta odottelen kovasti. Aika varhain tullut teillä eka sana. Meillä vaava höpöttää kovin, muttei vielä ihan saada selvää.

Vaikkei kaikkia tarinoita aina ehdi kommentoida, niin niitä on silti aina kiva lukea. Tosi mukava palsta! Hauska kun täällä puhutaan, että vauvat syö kuin hiiret - tuli mieleen se hiirenpää, jonka joku onnellinen löysi sairaalassa vihannestensa joukosta. Nampsista nam!
 
Heips

Meillä kävi sunnuntana pikku onnettomuus, Linnea tipahti syöttötuolista
:( Vierssä olin, eikä ollu tullu edes mieleen et se vois tippua syöttötuolista, mut sinne rämähti :'( ai että mun sydän hakkas! Meinasin alkaa jo itekin itkustaa... :/ Ja ihan kun se ei olis riittäny, maanantai aamuna heräsin siihen ku neiti tippu meijän sängystä... :( Onneks ei mitää tullu kummastakaa, ei edes kuhmua näy. Seurasin kyl ihan haukkana tytön tekemisiä jonkin aikaa ettei ainakaa aivotärähdystä saanu. Mut oli kyllä opettavaista, siis mulle... Vaan olisinpa tajunnu ilman et toinen joutuu tollasia kokemaan. Äidille kun kerroin, sano vaan et oli ensimmäiset, vaan ei varmana viimeset haverit. Niinhän se varmaan on... :/ Varsinki jos neiti äitiinsä tulee :eek: en edes muista mitä kaikkea mulla on pentuna ollu ja kuinka monta kertaa jalat ja kädet murtuneena... Harvase viikko lekurilla ravasin pentuna... Eikä ollu nuhasta kyse :snotty:

Meillä ei oo mahdollista saada Linneaa minnekään hoitoon täällä missä asutaan. :/ Miehen vanhemmat asuu n.150km päässä ja omat 300km päässä... Eikä tosiaa täältä ketään tunneta, kai tietysti vois jonkun kunnallisen hoitajan saada sillon tällön käymään tai MLL, mut sekin on jotenkin.... Niin, en sellasta halua ellei ole aivan pakko.

Neulomisista, mä en todellakaan osaa neuloa/kutoa/ommella/pistellä tai mitää sellasia... Harmittaa vähän, olis kyl kiva tehdä ihan omin käsin jotain tytölle. Kirpparilta tosin löysin neitoselle aivan ihanat, uudet villasukat eurolla toissa päivänä kun käytiin varaamassa pöytä. :) Perjantaista 2vkoa eteenpäin on sit pöytä tossa kirpparilla. Romuja ei olla ku osa vasta katottu et on kunnossa ja hinnoteltu, mut ei noikaan sinne kerralla mahdu, ei läheskään :eek: Pakko käydä useesti ja viedä jotai uutta aina sinne... mahtaakohan 2vko riittää et sais edes suurimman osan myytyä. Tosin kaikki on täysin ehjiä ja siistejä tavaroita ja vaatteita, enkä tainnu 1,5 euroa kalliimpaa hintaa laittaa mihinkään vaatteeseen... Toivotaan et menee kaupaks =)

Sellasia, kovasti tosiaan paranemisia nuhanenille! :hug: Linneallakin taas parina päivänä ollu nuhaa, olihan se jo melkein pari vkoa poissa :|

Vois mennä suihkuun ja sit csi:tä kattomaan. :wave:

P.s. Iltapäivällä musta tuli Rouva :heart: Pakko jonnekin saada kertoa, kun ei aiota kenellekää kertoa päivämäärää ennenku sit juhlassa. Käytiin maistraatissa virallinen osa hoitamassa, juhlathan on sit maaliskuun puolessa välissä. Ikimuistonen hääyö vaan tulee, ukko töissä ja mullaki menkat |O :LOL:
 
Ihania kuvia teillä kaikilla! =)

Bruschetta oletpas ahkera ruuanlaittaja. Sivuiltasi löytyy kyllä monenlaista vinkkiä, kiitos :flower: . Me kun monesti miehen kanssa naureskellaan, että "mitäs kivaa tänään jauhelihasta....". Kun yleensä meiltä löytyy perinteisiä makaroonilaatikkoa tai jauhelihakastiketta yms. Hih.. :D

Helinä-83 tervetuloa tänne takaisin sitten syksyllä! Minäkään en ole täältä kotoisin, mutta asunut jo teinistä asti kun tulin opiskelemaan.

Mennis sinulla on hienosti pudonnut paino!

Balou, minusta 2kg tuossa vaiheessa raskautta on toooosi vähän! Minä lihosin 5kg jo pelkästään siitä tiedosta että olen raskaana, kun annoin itselle luvan syödä kaikkea mitä mieli teki :LOL: Yli kymmenen kiloa oli tullut puoliväliin mennessä :whistle: Ja yhteensä tuli noin 20kg, jotka lähti kuitenkin nopeasti (kunnes nyt viime aikoina on tullut viisi takaisin, joita tässä nyt yritetään saada pois...)

Onnea Bianca!!! :flower: Mekin ollaan menty salkkaristi jo viime kesänä. Ei tiedä muutakuin todistajat. Mies halusi, että mennään naimisiin ennen kuin poika kastetaan, koska sai minun sukunimen. Siis mies otti minun nimeni myös. Miehellä kun on sellainen sukunimi, että minä en sitä halunnut ja miehelle kävi sitten näinpäin. Onko teillä jo kaikki häävalmistelut tehty? Onko teillä ruokatarjoilut millaiset? En ole vielä saanut aikaiseksi menua mietittyä. Minä en ole niistä hirveästi ottanut stressiä vaikka muut ihmettelevät enkö saa mitään aikaiseksi. Innolla kyllä niitä odotan =)

Mutta nyt alkaa lyömään ihan tyhjää kun on kova väsy, öitä siis kaikille! :wave:
 
Voi :'( ja hammasten kiristys!!
Kirjoitin pitkät pätkät ja kun painoin vastaa nappia päätti meitin netti mennä pois päältä ja kaikki katos:( Yhyyyyyy!!!!!!

Nyt sitten lyhennelty versio:

Sehän oli äippä78 kun kyseli, missä minä asustan. Kävin kurkkaamassa kun jäi vaivaamaan. Siis täällä Turun suunnalla ja täällä oli myös häämessut nyt viikonloppuna.

Meillä täällä tätä naisenergiaa sitten ollut jo muutaman päivän. Mieheni laittanut viestejä, että hyvin menee. Nyt mulla jo alkaa olla ikävä, niin sitä vaan aina sitten kun toinen on poissa niin tajuaa kuinka tärkeä toinen itselle on. Lupas huomenna soittaa, kiva kuulla rakkaan ääni..toivottavasti en pillahda parkumaan.

Balou, ihanaa että masussa pienellä kaikki hyvin. Ja voi että kuinka aika on mennyt nopeasti. Kohta se pieni sieltä jo tuleekin:) Tässä juuri mietin, että itse olin tuossa vaiheessa raskautta kolme viikkoa reilaamassa Intiassa tyttökaverin kanssa:) Ja viimeisellä viikolla kaverin kanssa huomattiin, että masu oli kovasti kasvanut ja tullut esiin. Mulla kans helppo raskaus kun alussa meinasin unohtaa, että odotan vauvaa. Olo oli hyvä koko ajan.
Surku sitä sun lääkäriä! Sellaisia sammakoita päästeli suustaan. Nauti nyt vaan itsestä ja hyvästä olosta. Äläkä välitä siitä vaa'asta, näyttäkööt mitä näyttää! :hug:

Onneksi olkoon Bianca :flower: Hih, nautitte sitten myöhemmin sen hääyön.

Meillä tänään siis tosiaan vaihdettu 5 kakkavaippaa ja nyt luulen, että itse syypää siihen :ashamed: Meillä kun on syöty vaan sitä kaura-ja riisipuuroa. No ajattelin sitten, että voisin kokeilla jotain muutakin kun kuitenkin niin hyvin kaikkia ruokia syö eikä mitään ole tullut. Ostin sitten sellaisen tetrapakkauspuuron, puolukkapuuron missä taitaa olla ohrajauho. Annoin eilen ja tänään aamupalaksi. Tänään sitten tuo masu ollut melko löysä ja päivällä sai ihme itkukohtauksia:( ilmeisesti masua nipisti. Vielä tuossa kun nukahti niin unissaan itkeskeli mutta rauhoittui kun kävin silittämässä. Eli jätän sen puuron nyt sitten ja jatketaan vanhoilla.

Helinä83 kirjoitit niistä keittojuureksista. Mä olen käyttänyt niitä tytön ruoassa, yhden pussin sellaisessa isossa satsissa. Enkä ole edes osannut ajatella, että siinä olis jotain mitä ei sais lapselle antaa. Siis mikä se oli ja miksi ei saa antaa? Hyvin tyttö syönyt eikä niistä mitään ole tullut.

Vaniljatätille pikaista paranemista!

Mulla oli tänä aamuna ranneröntgen. Ei nämä minun kädet ota parantuakseen:( Toivottavasti ei löydy mitään pahaa. Viime yökin piti nukkua tuen kanssa kun illalla särki niin että pahaa teki :'(
Mein yöt muutenkin taas melko rikkinäisiä..tyttö heräilee ja nousee sitten AIKAISIN aamulla seisomaan siinä sängyssään ja odottaa että herään. Tänä aamuna en uskaltanut edes katsoa mitä kello oli kun heräsi vaan nostin viereen ja toivoin että nukahtaa siihen. Kähnäsi aikansa ja nukahti mun kainaloon. Nukku hetken ja kähnäsi taas ja nukahti mun päälle :eek: Herättiin sitten jonkun ajan päästä siitä...tyttö pirteenä ja mä pää sekaisin.

Peppi on nyt oppinut nousemaan ketterästi ylös. Tänään suihkussa kun oltiin niin laitoin tytön punkkaan istumaan siksi aikaa kun itse suihkuttelin ja siinä vettä läpsytti ja kun en hetkeen katsonut niin jo oli siinä seisomassa punkassa. Mua nauratti mutta alusta oli melkoisen liukas, joten pikaisesti tyttö takaisin istumaan :LOL: Eipä se siinä kauaa istunut kun jo taas seisoi...ihan mahdoton!

Huomenna mennään sinne hoitopaikkaan käymään. Mua jännittää!

Mutta ennen kuin tää taas kosahtaa ja kun piti ihan lyhyesti vaan kirjoittaa... :whistle:

Palailen taas!
:hug: kaikille:)

:wave:
EKÄ ja Peppi
 
Niin ja kun unohdin vielä siitä baloun hepasta...
Iso :hug: sille! Kovasti täällä toivon, että kaikki menis hyvin eikä tarvis edes ajatelle sitä ... paikkaa. (en halua ääneen sanoa kun must niin kauhea sana).
Taputuksia ja suukkoja kovasti poitsulle! :heart:

EKÄ
 
:wave:

Niin se päivä taas hurahti, ruisleivät teki niin hyvästi kauppansa että piti tänään leipoa toinen satsi. Tein siis niistä aineksista. Juuri kotiuduin sitten iltalenkiltä, vaikka vähän jo makustelin että tänään on välipäivä mutta mieli ei antanut periksi, lenkille oli päästävä. Oon ihan jäänyt kyllä koukkuun ja eipä se silti pahasta ole. :whistle: Just keitin viel aamuksi mansikka kiisseliä ja sitä tässä samalla siemailen iltapalaksi.

Balou hui kun aika rientää. Ei mee kauaa niin sulla on siellä kaks vauvaa :heart: Ja painosta, mulla kanssa puolessa välissä varmaan jo kymmenen kiloa että tuo sun kaks kiloahan on ihan pelkkää ilmaa vaan siihen verrattuna, elä sellasella ainakaan ressaa. :hug:

Bianca
onnea tuoreelle rouvalle. :flower: Meillä Maaliskuun alussa 7:s hääpäivä :heart:

Vaniljatädille
iso paranemis/toipumishali :hug: Ihanaa, että pääset siitäkin vaivasta vihdoin eroon.

Ruokavinkeistä, tää nyt ei varsinaisesti ole vinkki, mut mä löysin painonvartijoiden kirjasta tosi helpon, hyvän ja nopean ruskean kastikkeen ohjeen. Siihen ei tule rasvaa ollenkaan ja mieskin kehui paremmaksi sitä kuin mitä ennen oon tehnyt. Eikä tartte ruskistella vehnäjauhoa ja manata kun ne joka kerta palaa pohjaan :x Jos joku tahtoo niin voin ohjetta laitella.

Ihania kuvia Hanna ja Bruschetta :heart: Meillä mieskin niitä katsoi ja sanoi että Paavossa ja Peetussa vähän samaa näköä, tai ainakin tuo ilme. :heart: Meillä myös poseerataan kameralle, tosin yleensä siten että otetaan tekonauru , suu isolle ja kitarisat paistaa :D Söpöä :heart:

Mä koputan puuta, mutta meillä ei olla sairasteltu, ei pientäkään flunssaa, Peetu syö tosi hyvin tai paremmin kuin hyvin ja nukkuu yönsäkkin suht hyvin. Juo siis yhdeltä 100 milliä maitoa (milloin yleensä vielä valvon) ja ehkä kuuden seutuun taas 100 milliä ja sitten nukkuu sinne liki kymmeneen taas. Ja nukkumaan menee kahdeksan aikaan. Ihan uskomattoman kiltti poika, lattialla viihtyy itsekseen leikkien joskus jopa melkeen kaks tuntiakin. Ja jos tytön huoneeseen sen vien niin siellä kahdestaan saattavat leikkiä pitkät tovit. Toki välillä pitää tehdä pistokokeita ettei mene leikit hullutteluksi, tuo 3,8vee kun saattaa välillä keksiä vaikka ja mitä. Meillä Peetu selvästi toistaa pappa, vauva ja pom pom pom sanoja. Tiedä sitten onko tuokin vain vauvan höpötystä vai mitä, mutta se pappa tulee kyllä selvästi. Ja se on vauvasta saakka ollut sellainen sana mille Peetu nauraa ja tuo neiti sitä sille hokee joka päivä monta kertaa että saa Peetun nauramaan.

Nyt lopettelen, kirjoitelkaa ahkeraan!

Tiitteräinen ja Peekutti :heart:
 
Kiitos tuhannesti kaikille onnittelijoille :hug: :flower:
Ja heti alkuun Baloulle tähän, että en tosiaan kyllä uskalla vielä uskoa tähän. Odotan tuota kahden viikon päästä olevaa ultraa, että näen josko siellä oikeesti kasvaa joku ja oikeessa paikassa kun tämä alku on ollu niin epäileväistä. Sekin vielä, että pahaa oloa ei ole kuin tosi aaltomaisesti ja kun viimeksi oksensin niin kauan niin tuntuu, että josko siellä ei olekkaan ketään kun nyt ei ole tarvinu kertaakaan oksentaa :LOL:

Ja nyt tässä juuri mietin myös kun kello on NELJÄ yöllä, että mihinhän soppaan olen itseni tosiaan laittanut..huh huh! Yksi pieni vika liike yöllä ja poika heräskin sitten kokonaan ja nyt tuossa sitten lattialla touhuaa. En olis voinu kuvitella että tarvii tulla aivan leikkimään asti, mutta tämä on nyt toinen kerta ja ette arvaa mitkä raivarit poika osaa nyt nostaa jos ei saa mitä haluaa ja jos ei suostu makaamaan. Huutaa aivan raivona ja hakkaa käsillä kun istuu. Ei siis auta mikään jos ei tahdo että koko talo on hereillä. Viimeksi yritin puoli tuntia väkisin ja toinen vaan huusi aivan raivona niin ettei sitten meinannu rauhoittua millään.Pakko oli laittaa sitten valot ja kauan aikaa kävellä ympäri kämppää. Nyt sitten luovutin aiemmin ja kohta yritetään uusiksi. Mutta en tiedä mitä ihme raivoja nyt saa.
Joku muukin kirjoitti tästä, että jos ottaa pois jotain kiellettyä kädestä niin saa kauhean kohtauksen ja meillä on nyt just niin myös. Siis istuu ja alkaa hakkaan käsillä..
:LOL: Hitto, mikähän tapaus tästä vielä tulee..ja siis niin kiltti poika muuten. Mutta kaitpa tämä on jotain `minä kuvan` hahmottamista ja rajojen kokeilua.

Meillä ei muuten vielä puhuta, kovasti kyllä yritetään ja kiljutaan sekä päristellään. Seisoo myöskin joka paikassa ja eilen luuli osaavansa seistä ilman tukea rasvapurkki molemmissa käsissä, heh. En sitten ehtiny juosta tarpeeksi lujaa kun toinen kaatu suoraan naamalleen. Nenun reuna palo mattoon ja tuli pieni asfaltti ihottuma siihen sitten.

Meillä ollaan muuten jo melkein kaksi viikkoa oltu ripulissakin tai siis poika on ollut, ei me muut. Kahdet verikokeet on otettu ja kaikki on normaalia. Ulostenäytteissä oli verta ensimmäisissä ja nyt toisia ei ole vielä vastattu. Lämpöä on koko ajan ja ripuli lentää aina kun syö jotain. Osmosaalia on juonut ja sekään ei auta. Ei ole yhtään kipee kylläkään ja aika virkkukin on. Mutta rasittaa varmasti kovasti tuommoinen pientä kroppaa.
Saa nähä mikä hänellä sitten on?! Ja nyt sitten vaihdoin kaikki maissivellit riisivelleihin, kun ajattelin josko sille olis sitten herkistynyt ja siksi ripuli. En tiedä, olen aika neuvotan ja niin näyttää olevan lääkärikin. ;utta toivottavasti menis nyt ohi.onneksi ei oksenna kuitenkaan.

Nyt on mentävä oikeesti yrittään tuota tättähäärää nukkuun, eihän tästä tule mitään, että täällä yöt ollaan hereillä! :whistle: toisaalta oma moka kun vaihdoin vaipan ja toinen ehti virkistyä..mutta kohta olis ollu märkä sänky..

nyt yöt..
 
Moonlight, ootko kokeillut laittaa poikaa maidottomalle dieetille?
Jotenkinhan tuo kuullostaa joltain allergialta, jos kerran ei tulehdusarvoissa mitään ole ja silti ripulilla koko ajan. Imetätkö vai juoko poika korviketta? Jos juo korviketta, niin käypä ostamassa apteekista purkki Almironia ja kokeile sillä. Sit katot ettei missään ruuissa ole mitään maitoperäistä. Valmisvellitkään eivät käy, mutta jos haluat velliä antaa niin tee siitä Muksun riisipuurojauheesta velli. Ootko muuten käynyt erikoislääkärillä pojan kanssa? Meinaan tk:ssa ainakin on usein olematon tietämys noista allergia-asioista. En nyt halua pelotella tällä tekstillä, mutta kannattais tosiaan varmaan kokeilla. Eipä se maksa kuin yhden Almiron purkin verran. :hug:

Biancalle onnittelut!

Mie täällä kotona hoitelen isääni. Tai no, eipä sitä juuri tarvi hoidella, mut tuossa se makaa 39 asteen kuumeessa. Tuli meitä auttelemaan raksalle ja lentsu iski. Nooh, toivottavasti paranee pian.

Mut nyt tekemään isipapalle kiisseliä! :wave:
 
Bianca: Voi hurja juttu toi syöttötuolista putoaminen! Onneksi selvisitte säikähdyksellä!! Meidän syöttötuolissa on onneksi turvavyö =) Välillä olen laiskana ollut sen laittamatta, mut poika nojailee välillä niin laidan yli, että olen sen sitten äkkiä laittanut kiinni. Voisitko kehitellä jonkun turvavyösysteemin siihen syöttötuoliin?

Vaniljatäti: Olin vähän pihalla siitä sun leikkausajasta, mutta siis hienoa että olet jo toipumisvaiheessa ja että apuakin olet saanut! Soisin kyllä sinulle ihan vuodelepoa, mutta toivottavasti ehdit joka tapauksessa riittävästi huilata!

EKÄ: Tosiaan, tää lääkäri on siis ystäväni vielä kaiken kukkuraks! Halus varmaan vaan huomiota että HÄNELLE on tullut vain noin vähän painoa. Aina se kyseli kun poikaakin odotin että paljonko on painoa tullut, ja kun sanoin, niin ihmetteli että no ei se näy :eek: No olkoon. Gynen kommentit ne tärkeämmät on, ja hän ei sanonut mitään. Turvotus tulee ystäväni olemaan tuossa kesällä, se on varmaa.. onneks on sandaalikausi, kun kengät ei tuu mahtumaan jalkaan :D Ja kovasti tsemppiä sun rannekuvauksiin, toivottavasti löytyy syy kipuihin ja saat oikeanlaista hoitoa!

Tiitteräinen: Koitin viime suomenreissulla etsiä niitä ruisleipäaineksia, mutten löytänyt. Vositko ystävällisesti kertoa merkin, kun olemme pojan kanssa maaliskuussa taas menossa Tampereelle, ja nyt haluaisin hamstrata niitä ruisleipäaineksia mukaan :D

KIITOS kaikille raskausajan kannustajille! En muista mitä kirjoitin viimeksi, luulin kirjoittaneeni että seuraavan ultran aikoihin (6 vkon päästä) olen puolessa välissä, en siis vielä. Ties mitä täällä tokkurassa kirjoittelen, hehe. Mutta niinpäniin, meidän kaikkien vauvat täyttävät pian jo vuoden, ja siitä ihan pian on meidän kakkosen syntymäpäivä :D Niin pian se aika kuluu! Ihan hullua..

EILEN oli vähän känkkäränkkä päivä pojalla, jonka luulen johtuvan niistä kulmahampaiden tulosta. Mikään sose, ei hedelmä eikä kasvis, mennyt alas. No koira onneksi söi niin ei mennyt hukkaan :LOL: mutta leipä ja keksit siis meni. Illalla sama.. hirvee itku parin lusikallisen jälkeen! En viittiny väkisin syöttää, ajattelin että meni se viimeksikin parissa päivässä ohi. Anoppi tuli illaksi poikaa katsomaan, tai no puoli tuntia ehti olla kun oli laittanut pojan sit nukkumaan :D Eikä ollut vieläkään syönyt eikä halunnut juodakkaan. No nyt aamulla meni maitoa pari desiä ja pala leipää. Meillä oli miehen kanssa mukava ilta kun oltiin syömässä, oli oikein hyvää Osso Buccoa :) Se on itseasiassa sellainen antiikkikahvila (myyvät antiikkia, ja aivan ihana kahvila!) ja joka kuun viimeisenä tiistaina laittavat illallista, jonne pitää sit etukäteen ilmoittautua. Käymme usein näinä viimeisinä tiistaina siellä syömässä, kun siellä on niin erilainen tunnelmakin. Viikonloppuisin jos on hyvä keli olemme joskus lähteneet vaunujen kanssa kävelylle sinne kahville, sinne on pari kilsaa matkaa. Kesällä oli ihana istua siellä ulkoterassilla, poika nukkui tyytyväisenä vaunuissa :)

Moonlight: Juu kyllä se ultra keventää mieltä, kun saa itse nähdä sen pienen ihmisalun siellä masussa! Mutta hieno juttu jos et voi pahoin, toivottavasti jatkuu yhtä hyvävointisena raskaus! Yksi hyvä ystäväni täällä voi pahoin 7kk ekassa raskaudessa, ja toisessa 5kk. Hänen lapsillaan on ikäeroa
14kk, ihan sama kun minunkin lapsille tulee! Mutten ymmärrä miten hän on kaiken sen oksentamisen välissä jaksanut vauvaa hoitaa... huhhuh! Tosin hän oli silloin parikymppinen vasta :) Niin ja toivottavasti Linuksen ripuliin löytyy syy pian! Tosi kurjaa kun on pienellä vatsa löysällä :(

PUHUMISESTA; musta tuntuu että se taitaa mennä vähän niin, että ne jotka oppivat aikaisin liikkumaan niin keskittyvät siihen niin paljon etteivät sitten puhu vielä niinkään. Meillä ei taas niin kiirettä le liikkua, mutta juttua tulee senkin edestä :LOL: Poika siis ryömii joka suuntaan, menee konttausasentoon muttei konttaa, istuu kun laittaa istumaan muttei itse osaa mennä istumaan vielä. Äitini sanoi että minä olin oppinut kävelemään vasta puolitoistavuotiaana, joten en odota ihan liikoja pojaltanikaan. Laatikot ja kaapit kiinnostavat kovin, niitä auotaan ja suljetaan.

Aloin kutomaan pojalle neuletakkia!!! Ensimmäistä kertaa eläissäni teen jotain tuollaista, ja vähän jännittää.. olen nyt vasta takakappaleen puolessa välissä.. tein varmuudeksi vähän isompaa kokoa, kun en tiedä koska saan sen valmiiksi :D niitä villavaipahousuja olen kutonut muutamia, ja niiden innoittamana siis aloin tuota takkia kutomaan. Yhdessä käsityölehdessä oli ohje, äidilleni tulee kyseinen lehti ja toi minulle jouluna muutaman. Pitäis niin paljon kaikkee muutakin ommella ja väsätä, hitsi ku sais vaan aikaseks.. olen eräältä ammatiltani pukuompelija, mutta kovin vähän tulee mitään ommeltua.. nyt ajattelin kun tulemme Suomeen käymään, että ostan muutamia kivoja kankaita ja teen pojalle esim. pellavahousuja kesäksi.

NO NYT on kyllä ihan riittävän pitkä stoori jo, annan vähän muillekin palstatilaa vaihteeks :D NIIN paitsi siitä meidän heppapojasta piti vielä sanoa, että kun se on meillä ihan vaavista saakka ollut ja niin kovin rakas.. on niin rauhallinen ja kultainen, kovasti olemme kouluttaneet ja haluamme hänestä ratsunkin kouluttaa (on kylmäverinen työhevonen) emmekä pysty kyllä hänestä kuin pakon edessä luopumaan.. Emme usko hänen (anteeksi että käytän hevosesta "hän", mutta kun se vaan on nyt niin ;)) kärsivän tilanteesta, kun saa oikeanlaista hoitoa. Koitan laittaa kuvaa tässä jossain välissä kunhan ehdin!

t. balou & poika & eläintarha
 
Kamalasti juttua, yritän edes jotain ehtiä kommentoimaan :p

Ensin tärkein, eli Biancalle kovasti onnitteluja!! :flower: :flower:

Helinä, kiva kuulla, että laivareissu vauvan kanssa voi sujua hyvin :D Me otettiin viime viikonloppuna vähän tuntumaa tuohon ihmisvilinään, käytiin ekaa kertaa pojan kanssa Helsingin keskustassa. Poika oli aivan haltioissaan ihmisistä, valoista ja hälinästä. Nukahti myöskin ihan huomaamattaan rattaisiin :heart: Millä laivalla te muuten olitte? Itse ajattelin soitella vielä vikingille ja kysellä mm. vauvasänkyä ja mahdollisuutta ruokien säilytykseen.
Meillä olisi myöskin raksaprojekti edessä.. toivottavasti pian! Aika kova talokuume alkaa jo olla, pakettikin on tilattu, mutta vielä on järjestelemistä asumisten kanssa ennen kuin päästään oikeasti vauhtiin.

Suloisia valokuvia. Täytyy myöntää, että Paavo on kyllä aikamoinen hurmuri!!

Tiitteräinen, ihana lukea, että teillä menee noin mahtavasti Peetun kanssa! Helppojakin vauvoja on siis olemassa :D

Meillä oli aika outo viime yö.. Poika heräsi puolen yön aikaan kamalaan itkuun, huusi kuin olisi tosi kipeä. Itku kesti varmaan 5-10 minuuttia, siis ihan suoraa kurkkua huusi. Ja sitten nyyhkyttäen rauhoittui syliin. Sen jälkeen hörppi maidon ja nukahti, nukkui suht ok kainalossa loppuyön, ja heräsi tuttuun tapaansa 7.15. Ihmettelen vain, että jos oikeasti johonkin sattui, niin ihme kun rauhottui takaisin nukkumaan :/ Olisiko sitten vaan nähnyt painajaisia?!

Moonlightille piti vielä sanoa, että toivottavasti teillä yöt ja mahavaivat rauhottuu :hug: Varmasti rankkaa uudenkin raskauden vuoksi!

Nyt lisää kahvia :wave:

vilmis ja poika (jolla muuten jo viisi hammasta) :heart:
 
Luka 8kk neuvola oli ma 28.1. Painoa oli kertynyt 8805 g ja pituuttakin oli jo 70,5 cm.

Meillä on nukkumaan mennessä peukalo kova sana. Tutti ei kelpaa. Onko teillä mitään vinkkejä miten saisimme peukalon pois. Tumppuja ollaan yritetty, mutta huutohan siitä tulee. Ja sinappikaan ei auta.
 
Bruschetta tosi suloinen hymypoika! Kyllä nään meidän vaavat on niiiin ihanassa iässä, toivottavasti ei tule mitkään uhmaiät vielä pitkään aikaan. Nyt ne on vielä niin hymytyttöjä ja -poikia ja äidin mussuja. :heart: :heart:

Biancalle onnea!! Ja harmi, että on tullut noita kupsahteluja, mutta niinhän niitä valitettavasti taitaa useimmille tulla. Mutta silti sitä on niin sydän särkyä kun jotain sattuu.

EKÄ mulla myös yhteen aikaan pitkät stoorit katoili, nykyään kirjoitan aina ekaksi pienen pätkän, lähetän sen ja muokkaan sitä. Silleen ei ainakaan pitkä pätkä häviä.
 
Olipas tullu paljon tekstiä! :D

EKÄ: Lanttu sisältää paljon nitraattia ja on sen takia kielletty alle 1-vuotiailta. Myös nauris, punajuuri, retiisi, pinaatti, kiinankaali ja nokkonen on kielletty saman syyn vuoksi. Kyllä mäkin tein kerran jauhelihakeittoa Konstalle ja sillon laitoin sekaan tuon keittojuurespussin kokonaan. Ei yhdestä pussista mitään haittaa ole eikä mitään oireita aiheuta, mutta jatkossa pitää sitten vaikka ostaa keittojuurekset vihanneshyllyltä ja jättää tuo lanttu kokonaan pois. Jännää vaan että äitiyspakkauksen kirjasen ohjeissa on käytetty..

Vilmis: Oltiin Siljan Europalla. Vauvasängyn voi ainakin Siljalla hakea infosta eikä sitä tarvi etukäteen varata, mutta olikohan Viking Linella niin että se pitää mainita varausta tehdessä niin toimittavat sen valmiiksi hyttiin. En oo aivan varma. Mikro löyty Siljalla lasten leikkipaikan luota. Ruuan säilyttämisestä en tiiä kun Konsta söi sillon vielä tissiä kun me oltiin reissussa.Tuosta rakentamisesta. (mun lempiaihe ;) ) Meillä on tontti valmiina ja mies aikoo aloittaa siellä puunkaadon ym. pohjatyöt nyt tässä lähiaikoina. Talopaketti on vaihtunu jo moneen kertaan, mutta nyt ollaan löydetty kiva. Ei olla sitä kuitenkaan vielä tilattu. Meillä tuota projektia hidastaa nyt se kun tosiaan asutaan miehen töitten takia eri paikkakunnalla ja mies ei halua rakentamista aloittaa täältä käsin kun menis niin vaikeeksi. Haluaa sitten keskittyä siihen täyspäiväisesti. Mä en vaan millään malttais odottaa että päästäis hommassa alkuun, oon niin kypsä tähän vuokralla asumiseen asunnossa jossa en kovin hyvin viihdy.

Bianca: Konsta kans putos jokinaika sitte sängystä, kun nukku yön mun vieressä ja oli sitten aamulla puoliunessa kiemurrellu jalkopäähän ja sieltä alas. säikähdyksellä selvittiin, mutta itku ei kyllä äidillä ollu kaukana. Kamalaa oli herätä siihen tömähdykseen. Se olikin sitten viiminen kerta kun Konsta nukku mun vieressä. Äidille siitä kans sillon kerroin ja se sano että me kaikki 3 sisarusta ollaan kans pudottu ainakin kerran sängystä. Taitaa olla harvinaisempaa se ettei kertaakaan putoa.. Niin ja onnittelut vielä tuoreelle rouvalle! :hug: :flower:

Muutamat on innostuneet kutomaan. Mä tykkään hirveesti näprätä kaikennäköstä, mutta kutomisessa en oo kovin lahjakas. Jos kellään on kivoja ideoita siitä mitä vois askarrella/näprätä niin mielellään otan ideoita vastaan, kun joku projekti ois kiva taas aloittaa.

Mä en oo kuullukkaan ennen noista ruisleipäaineksista. Muakin kiinnostais tietää merkki niin vois kokeilla.

Konsta on vahingossa sanonu vavaa, ätii ja kihha. Hirveesti Konsta puhuu ja yrittää selittää, joten eiköhän ne ekat oikeat sanat pian tule. :)

Harmi kun ei muista/ehdi aina kaikkea kommetoida, mutta yritän kuitenkin kovasti. ;) Anteeksi siis jos jotain jäi kommentoimatta. Nyt meen lämmittämään Konstalle kalakeittoa :wave:
 
ja hyvää 2008 kaikille!! =)

en ole kirjotellut kuukausiin..lue juttujanne kyllä useasti ja on kiva kun kaikki,paitsi mä :ashamed: ,on niin ahkeria kirjoittamaan.

manolis on sama ihana hymypoika niinkuin jo ihan vauvasta asti ja kovasti on kasvanut ja kehittynyt niinkuin kaikki täällä.

hampaita on 3 ja koko ajan pitäis olla pystyssä ja kävelyttää.
kovasti juttelee,ja kunnon sanoja on äiti ja baba. paljon tuntuu jo ymmärtävän,esim.kun kysyy missä lamppu,niin osoittaa lamppua ja pöytä kun sanoo niin taputtaa pöytää jne.

8kk mitat oli 10kg900g ja pituus 75cm!! iso jannu jo! :heart:

kävimme suomessakin pari kuukautta sitten,muttei ollut mikään lomamatka..mun isä oli huonona ja halusin tulla isääni katsomaan vielä viimeisen kerran.
onneksi ehdin,kaksi tuntia meidän lähtömme jälkeen isä kuoli... :(

raskasta on ollut,ikävä kova ja suuri suru,mutta onneksi on nämä lapset joiden kanssa saa nauraa joka päivä ja elämä jatkuu!!
mun mies on myös ollu suurena tukena,tiesi miten rakas ja tärkeä isi oli mulle.

manolis on ollut nyt talvella monesti enemmän tai vähemmän flunssanen.
täällä on niin kova kosteus ja tytöt tuovat pöpöjä myös tarhasta...no,ei mitään vakavaa onneks. yks korvatulehduskin oli.

onnittelut kaikille odottaville!!! :flower: ihanaa odotusta!!

jatkossakin olen tiiviisti lukemassa juttujanne,mutta pyörin myös facebookissa ja monikulttuuristen kerhossa..ja onhan noita kotihommiakin!! :LOL:

hyvää jatkoa kaikille!!
t.miam ja lapset kreikasta B)
 
Bruschetta olipas mukavat sivut.. en ees tienny tuommosia sivuja olevan.. aivan ittellekki tuli viuhka, että pitäiskö tehä omista "bravuureistaan" tuommoset.. :whistle:

Kylläpäs täällä Paavoa kehuttiin... äitilläki aivan nousee "rinta rottingille" ;) Kyllähän nuo pikku-taaperot söpöjä on.. eihän siitä pääse mihinkään. Minusta kaikki vauvatki on niiiin ihania ja kaikki ovat omalla tavallaan kauniita :heart:

Isot onnittelut Biancalle :flower:

Kiitos Mennis tuosta vinkistä... kokeillaanpas, että onnistuuko..



Olipas mukava lukea Miaminkin kuulumisia... Iso hali isäsi poismenon johdosta :hug: Hyvä, että sulla on hyvät tukijoukot siellä.

Nyt teetä juomaan ennenku Paavo herää ulkoa päikkäreiltä...

Hanna ja Paavo :heart:

Jihuu... se onnistu!! Mie pöljä aikasemmin vielä laitoin nuita kuvakkeita tuosta ylhäältä ja mietin, että miksi se ei onnistu. Eli ajattelin TAAS liian monimutkasesti.. :ashamed:
 
Mennis; Olin kans samaa mieltä sun kans, että tämä johtuis maidosta tai jostain muusta. Lääkäri kuitenkin sanoi, ettei se ilmene noin ja pitäisi alkaa iho oireitakin näkymään jos olis herkistynyt. Sanoi että pitäis näin rajussa ripulissa jo maito ihollakin reagoida ja sitä ei tapahdu.Pitää kuulemma ensin saada tämä ripuli kuriin ja tämä hetki siis rauhoitettua ja sen jälkeen voi alkaa tutkiin tuota maito juttua. Mutta poika ei muuten juokkaan maitoa kuin velleissä ja velli on ollut Maissia, nyt olen sitten tullut siihen tulokseen että se olis se maissi ja nyt ollaan oltu eilisestä asti ilman maissia, ehkä hieman olisi parempi..en osaa sanoa. Mutta ihan joulun aikanakin poika joi kyllä maitoa ja mitään ei tullut, ja ensimmäisissä ripuleissa oli verta, eli sen takia sitä nyt tutkitaan mistä se veri tulee. nyt sitä ei näy enää, mutta tulokset on tulematta. Meinaan kyllä kokeilla maidotonta kokonaan jos ei tilanne ala rauhoittuun. Ja eilen jo ostin maidottomat soseetkin varuiksi, mutta millä sen vellin korvaa? sillä apteekki maidolla vai?

Mulla ei kyllä tosiaan nyt onneksi niin kauheesti tämä uus raskaus vaikeuta tätä elämää ja Linuksestahan oksensin yli 6 kk! joten olisin kyllä niin niin onnellinen jos tämä olis tässä tämä pahoinvointi, kun vaan syö koko ajan jotain niin paha olo pysyy aisoissa.

Mutta en panis pahaksi jos tuo Linus alkais nyt pikkusen rauhoittaan noita öitä, kun taas nukkuu melkein puol yötä vieressä taas.. tosi inhottavaa.

Hanna kyllä tuo teidän Paavo on sitten niin sydänten särkijä! Meillä on kans alkanut sama homma noiden irvistelyjen kanssa..tosi tuommonen muikistelija on meidänkin poika, saa aina hymy naamalla odottaa jotain uutta ilmettä.

Mun laihis nyt sitten loppui ja palautin Net anttilaan sen Crosstrainerin, kun turhaa sitä on tuossa melkein vuotta säilyttää kun on muutenki tiukat tilat olohuoneessa. Eli nyt sitten varmaan minä plussaan kiloja kun te muut miinustatte :LOL: Ja ei haittaa vaikka tulee niitä kiloja, kun viimeksikin kaikki lähti pois.

Mulla muuten tulee maitoa koko ajan tisseistä, vaikka olen lopettanu jo 4 kk sitten imettämisen, onko muilla ollu näin? Ja se nyt sitten varmaan vaan yltyy ja jatkuu koko raskauden ajankin..noh, minkäs sille voi. Kertokaa kokemuksia, jotka olette vaikka imettäneet siihen asti kun raskauduitte, onko täällä semmoisia :) Mutta mulla on siis kuulemma kroppa jotenki hormoneista ollu sekaisin ja tätä olis just alettu tutkiin, miksi vieläki tulee maitoa,,mutta nyt ei tutkitakkaan sitten tietenkään.

mä en muuten osaa laittaa noita kuvia, pitäs varmaan alkaa vaan opetteleen.Jotenki ollu kyllä tosi tämmöinen aikakin, etten ole paljon kuvia ottanut.
Ja olipas muuten kiva kuulla Miamin kuulumisia myös!

No nyt syömään, me molemmat Linuksen kans..joten palaan taas..
 
Moonlight
Kaikki eivät todellakaan reagoi iholla. Sinnakin reagoi iholla vasta altistuksessa. Sitä ennen vain mahallaan. Jos siitä maissin jättämisestä pois ei ole mitään apua, niin sitten tosiaan suosittelen apteekin korvikkeeseen tekemään vellin (Muksun riisipuurojauheesta tai Sinlac-riisipuurojauheesta). Työlästähän se on, mutta eihän sitä sitten tarvitse jatkaa paria viikkoa kauempaa, jos ei mitään apua ole. Niin ja suosittelen myös vaihtamaan lääkäriä. Noita lääkäreitä on niin moneen junaan. Joidenkin mielestä vain kraaveimmat tapaukset ovat allergikkoja ja jotkut taas osaavat katsoa vähän laajemmalla perspektiivillä näitä hommia. Voimia! :hug:
 
Sain just ruuan uuniin ja Konsta nukkuu, joten piti tulla kurkkaamaan. :whistle:

Meillä on tänään pyykkikone pyöriny oikein urakalla. Nyt kolmas koneellinen menossa ja 2 kuivumassa. Pengoin Konstalle 80cm vaatteita siskon tuomista säkeistä ja eilisen siivoamisen jäljiltä oli pyykkikori täynnä pyyhkeitä, joten piti laittaa pesukone hommiin.

Tirlittanko kyseli arkiruokavinkkejä. Mä löysin kaupan hyllyltä kariniemen liekkikoipia ja ollaan miehen kanssa tykätty niistä paljon. Sopii tulisen ruuan ystäville sillä ne on melko tulisia. Koipien kanssa oon laittanu wokkia ja joko riisiä tai paistettua nuudelia ja sitten vielä yrtti- tai valkosipulivoipatonki. :p
Yhteishyvän ruokamaailmasta löytyy myös kivoja ohjeita, mitä tulee usein kokeiltua.

Jahas Konsta heräs ja miehenki pitäis tulla kohta kotiin. :wave:
 

Yhteistyössä