Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Vauvajumppa alko joulutauon jälkeen tänään ja nyt Konsta nukkuu vaunuissa jumpasta uupuneena. Viime yönä Konstalla oli vielä vähän yskää, mutta johtu siitä kun kurkku oli kuiva, meni sekin maidolla ohi. Nyt saa taas ulkoilla ja nukuttaa Konstaa ulos, ihanaa.. :D

Yön aikana oli satanu paljon lunta ja kun lähdettiin tuossa 9.30 aikaan jumppaan niin kaikkia teitä ei oltu vielä aurattu. No siellä työnsin vaunuja hiki hatussa ja huomasin että toinen etupyöristä meinas lähteä irti. Oli kyllä mielenkiintoinen meno- ja paluumatka kun kokoajan sai tarkkailla ettei vaunuista putoa pyörä. Ohikulkijat oli varmaan kummissaan kun mä kävelen vähän matkaa, pysähdyn, potkin vaunujen pyörää ja jatkan taas matkaa. Meinasivat varmaan että taitaa äitillä olla huonopäivä. :LOL: Täytyy toivoa että tuon pyörän sais korjattua ettei tarvi uusia vaunuja ostaa..! :/

Mä ajattelin kanssa tilata tänään aikaa kosmetologille kun joulupukki antoi 50?:n lahjakortin. Mietin tuota hot stone-hoitoa. Onko kellään kokemusta siitä?

Meillä jäi nyt tuo aamuimetyskin pois, tissit on aivan tyhjät. Hieman haikea olo, mutta olihan tuo 7-kuukauttakin ihan kiitettävä aika. Olisin vaan niin mielelläni imettäny 1-vuotiaaksi asti, mutta eihän nää jutut mee niinkuin suunnittelee.

Meillä tehtiin vasta eilen viikkosiivous ja samalla kannettiin kuusi ulos. Olohuoneessa ja keittiössä on vielä valot, muut joulukoristeet sai lähteä.

Itkuhälyttimestä kuuluu komentamista. Taitaa olla jo aika nälkänen poika. :heart:
 
Täällä istun koneella ja tuhoan konvehtirasian loppuja, painoa pitäisi tosiaan pudottaa jotakin väliltä 5-10 kg ja näinhän ne kilot suklaalla karisee :whistle:

Jos muistaisi jotain kommentoida. Ai niin, onnea tietysti kaikille uuden vauvan odottajille! :flower: Useampi taitaakin olla jo tulossa.

Rytmeistä ja valveilla olosta; Maijan päikät ovat lyhyenlaisia, n.11-12 ekat 1h ja joskus 15-17 välillä 30-45min (päikkäajat tuplaantuu jos itse nukun vieressä ), muuten hereillä reippaana. Usein lähdetäänkin lenkille ekojen päikkien jälkeen, jotta tyttö saa vähän lisää unta sekä äiti liikuntaa :)

Herkkuja en ole Maijalla maistattanut. Joillakin sukulaisilla on kyllä kumma tapa aina yrittää jotain pienelle tyrkyttää, jopa silloin kun oltiin vielä täysi imetyksellä. Yksikin täti lykkäsi heti suklaakohvehdin suuhun :eek: Sormiruokana olemme tarjonneet leipää ja mandariinia, banaaniakin on maistanut. Tästä tulikin mieleeni, että mitä ne maissinaksut (?) oikein on ja mistä niitä löytää? Jotkut teistä on niistä kirjoitelleet, mutta minä en ole moisista aiemmin kuullutkaan. Ehkä tässä vähän tyhmiä kyselen... :ashamed:

Hyvä kuulla balou, että kolmikielisissä perheissä ei mitään kummoisempia ongelmia ole kielenkehityksessä ollut. Meillä on nimittäin samanlainen tilanne ja itse olen monta kertaa pohtinut, että mitäköhän Maija oikein ymmärtää tästä kielten sekamelskasta kun päälle lasketaan vielä GUUGUU-kieli :LOL:

Öö, nyt rupesi pätkimään niin kovasti, että en enää muista mistä muista aiheista on ollut puhetta. Hauskaa talvipäivän jatkoa kaikille toukomammoile!

MrsJ. ja pikku Guu


 
Maanantaita :wave:
Isompi poika päikkäreillä niin jotain ehdin näpytellä ;)
Täälä jo kolmas huono yö.. |O tunnin välein suunnilleen heräilee ja maitoa annoin sitten vasta aamuyöllä kun nukahti kumminki aina uudestaan melko äkkiä. mamma vaan ei oo saanut nukkua juuri mitään ja äkäpussi olo on :ashamed: no mut eikönäh tuo vesirokko tosta saada pikkuhiljaa tainnutettua ja jospa palautuis normaalit yöunet pian :)

valveillaolosta kyseltiin....meillä on nyt tän rokon takia mennyt unet ihan sekasi.poika on väsynyt melkein koko ajan ja nukkuu tosi monet unet päivässä.nukkuu puolen tunnin unia. ennen tätä vesirokkoo alko näyttää siltä et aamu-unet jäis pois....mut en nyt sitte tiedä. saa nähä kun parantuu miten rytmit muokkautuu :whistle:

viihtyy itekseen tosi hyvin paitsi nyt tuo rokko on tehnyt pojasta kitisevän sylivauvan :heart: pieniä hetkiä nytkin kyllä leikkii ja kovasti ryömii,mut ei viihdy normaaliin tapaansa leikkien ja tutkien paikkoja .

Hoitovapaalle aion jäädä ainakin kesään asti.mun ei tarvi onneks työnantajalle enään ilmotella mitään,oon vieläkin esikoisen ajoilta jäänyt pois töistä ja sovittu että ilmotan kun meen takasi =) ihan hyvä näin koska en tiiä tällä hetkellä yhtään koska meen takasi töihin vai meenkö sinne enään ikinä :whistle:

mitähän mun nyt muuta piti kirjottaa....voi että kun aina muisti pätkii ja ajatukset harhailee :kieh: tosiaanki olis hyvä laittaa paperille ylös kaikki mitä meinaa kirjotella että muistais.
eikai auta muu kun palata lukemaan juttuja.... :D

 
Heippa kaikille :wave:

Pikapikaa tässä tulin kertomaan kuulumisia, kun Maija heräsi kesken unien ja on nyt tuossa touhunnut jonkun aikaa. Nyt tuntuisi, että täytyy laittaa neiti uudelleen nukkumaan, kun alkaa väsymys viedä voiton.

Mies lähti viemään poikaa kerhoon ja käy samalla kaupassa. Täällä siis myös alkaa arki valloittaa :) Tyttö nukkuu päikkäreitä ja koululaiset ovat vielä koulussa.

Omaa (.) ensihätään... Paasto on sujunut todella hyvin! Olen kieltämättä kyllä vähän hämilläni... Tänä aamuna heräsin virkeänä, ei ollut nälkä ja olo vain tosi hyvä. En tiedä onko minulle mahdollisesti vielä ne huonommat päivät vasta tulossa, mutta nyt tuntuu ainakin ihan tosi hienolta :D
Kiitos kaikille, jotka paastoa ovat kommentoineet ja minua tsempanneet :hug: :flower: Siitä on isompi apu kuin osaatte aavistaa :) :hug:

Tänään kävi Maijan kummitäti kylässä ja lämmitin pakkasesta pullaa kahvin kanssa... Se tuoksu oli kyllä huumaava :p :D Ihana, lämmin, pehmeä pulla... :D Sanokaa vaikka hulluksi, mutta aika hyvät fiilikset tuli itselle jo siitä tuoksusta...minä kun join sitten yrttiteetä :D

Nälkä ei tosiaan ole ollut koko aikana. Ainoastaan se ajatus, miltä jokin ruoka maistuisi ja tuntuisi suussa, on vaivannut muutamana hetkenä :whistle:

No niin, muistankohan mitä piti kommentoida... :ashamed:

Stiinalle piti toivottaa ainakin kovasti tärppionnea ;) :hug:

töihin menosta minä palaan silloin 13.3.2008 töihin ja olen sitten sillä osittaisella hoitovapaalla. Keskiviikot näillä näkymin on kotipäiviä :) Varmaan joskus pidän sellaisia "äiti-Maija" päiviä, että vien tytön ja pojan hoitoon ja saadaan olla kahdestaan Maijan kanssa kotosalla tai käydä kerhossa. Tai vastaavasti tytön tai pojan kanssa voidaan viettää ihan hemmottelupäivä kaksistaan, kun toiset on hoidossa. Haimme lapsille kuitenkin ihan kokopäivähoitoa, ettei tarvitse alkaa laskemaan niin tarkkaan niitä päiviä, että riittääkö päivät jne.

Suihkussa Maija tykkää käydä kovasti.

Eroahdistusta, täällä tuntuisi olevan vähän jo ilmassa... Viikonloppuna ei siskot olleet ollenkaan kivoja, vaan äiti piti olla enimmäkseen lähellä. Jotenkin tuntuu, että Maija pitää minua "silmällä", seurailee minne menen ja kun näköpiiristä häviän, niin tulee parku. Ei kyllä ihan aina, mutta väsyneenä etenkin.

Meillä nuo isommat sisarukset leikittävät kyllä hurjan paljon Maikkulia. Koko sunnuntain oli "kindergarden" leikit päällä (kolmasluokkalaiset innoissaan englannista :LOL: ), tarkoittaa siis sitä, että kaksoset ovat hoitotätejä ja 3v on Maijan kanssa hoitolapsia ja pojalle jää koiran rooli :whistle: :D Esikoinen ei oikein enää noihin leikkeihin lähde.

valveillaolosta , meillä tuo kyllä vaihtelee aikalailla. Mutta pääasiassa mennään kaksilla päiväunilla.

yksin viihtyy, myöskin vaihtelevia pätkiä :D Toisinaan menee pitkätkin pätkät, vaikkakaan ei oikeastaan yksin olekaan koskaan :D Meillä siis melkein 3v ja melkein 5v ovat kotosalla, niin yleensä puuhastelevat kaikkea yhdessä. Mutta jos sellainen yksinäinen hetki tulee, niin ihan kivasti leikkii hetken itsekseen. Tai sitten tutkii kauhoja tms. keittiön lattialla, kun minä teen esim. ruokaa.

Kojo, ihana hemmotteluhetki :) :flower:

mennis kurjaa tuo yskiminen :( Meillä kanssa useammalla lapsella ollut se kurkunpääntulehdus ja ei ole kiva ei :/ Hirveää se haukkuva yskä ja kun tulee yöllä, niin tuntuu vielä kurjemmalta! Toivotaan, että menee pian ohi :hug:

virpi, Kiinaan asti, huippista :) On varmasti mieletön kokemus, kun kyseessä kuitenkin niin erilainen kulttuuri ja maa! Menetkö sinne ihan lomailemaan? En kyllä osaa oikein neuvoa tuossa imetyksen vieroituksessa, mutta uskon, että saat siihen täältä vinkkejä! Meillä kun kaikilla kuudella on tuo vieroitus mennyt vähän omalla painollaan.

Hanna, kiitos linkistä! Voi vitsit tuollainen olisi kiva... Täytyypä näyttää miehellekin ja yrittää saada hänetkin innostumaan! Toisaalta voi olla, ettei ole vaikeatakaan :D Hän on miettinyt jo jotain muitakin vempaimia, että voisi kotona tehdä vähän treeniä... No, alakerrassa on ylimääräistä tilaa, joten sinne voipi laitella mitä haluaa.

Minnihiiri, teillä lähestyy pian loma =) Milloinkas te lähdittekään?

Meidän mökillä on pari seuraavaa viikkoa vapaata, joten taidetaan mennä pienten kanssa vähäksi aikaa sinne laskemaan mäkeä :) Ajattelin pyytää isääni hiihtämään mukaan, kun tiedän, että hän siitä kovasti nauttisi. Äitipuoleni on niin töissään kiinni, että hän ei taida tammikuussa päästä. Katsotaan nyt miten kaikki sujuu.

Mutta nyt täytyy mennä jatkamaan hommia ja laittaa Maikku vielä nukkumaan :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
meidän pahnan pohjimmainen kun noita hampaita on pantannut, niin tänään sitten huomasin ensimmäisen, jännää miten innostuin siitä taas itsekin :) .

Sain tänään tietää, että meidän keskimmäinenkin saa alkaa käymään kahdesti viikossa kerhossa kolmetuntia kerrallaan, jippii, kivaa kun jää enemmän aikaa puuhastella kotihommia ja pääsee ainakin silloin neidin kanssa lenkkeilemään =) .

Nyt kahvin ja teen keittoon, äiti saa kaverin!!!!

T:Minnihiiri
 
Hei!

Meillä Samu nukkuu yleensä päiväunia kaksi kertaa päivässä.
Toisinaan se ei nuku kuin yhdet päikkärit.
Unien pituus vähän vaihtelee, toisinaan nukutaan monta tuntia, ja toisinaan vaivaiset 20min tirsat.

Eilen illalla Samu kävi nukkumaan yöuniaan jo hieman ennen seitsemää.
Hieman jo arvailinkin että se herää jossain vaiheessa, ja niin kävikin.
Koitin saada sitä pari tuntia nukahtamaan uudelleen.
Kaksi kertaa se nukahti mun syliin, mutta kun olin viemässä sitä molemmilla kerroilla omaan sänkyynsä, se rupesi taas jotlailemaan.
Onneksi kolmannella kerralla onnistuin ja sain sen omaan sänkyynsä nukkumaan.
Aamulla sitten herättiin jo ennen yhdeksään, vaikka Samu normaalisti on nyt nukkunut lähemmäs kymmentä.

Samulle ei ole nyt oikein maistuneet soseet.
Luulen että tuo pieni nuha haittaa sen syömistä sen verran, kun se rupeaa 5kk soseitakin kakomaan ja silmistä valuu oikein vesi.
Sormiruokaa en ole vielä antanut, jos se saa senkin menemään väärään kurkkuun.

Löysin eilen HK:n sienisalaatista havunneulan.
Laitoin siitä palautetta HK:lle.
Ei ole kiva syödä salaattia, kun saa neulasia suuhunsa. :(
Olivat tänään jo antaneet palautetta sähkikseeni ja kirjoittivat siinä, että tulen saamaan kirjeitse myös palautteen.
Saa nähdä mitä sieltä tulee.

Hitsi kello on vasta kolme päivällä ja kovasti meinaa jo hämärtää.
Täällä on tänään satanut lunta. Kyllä sitä on odotettu.

Mutta nyt poistun.

T: Bruschetta ja pojat
 
Niin, komentamisesta tosiaan piti...meillä poju ajelee sillä kävelytuolillaan kamalaa vauhtia paikasta toiseen, ja joudutaan kyllä komentelemaan kun menee kukkia ym. räpeltämään. Ja ei-sanaa olen kyll äkäyttänyt, välillä nätimmin ja välillä napakammin. Hyvin uskoo aina sillä hetkellä mutta unohtaa hyvin nopesti.

Kävin ostamassa kierrätyskeskuksesta vanhan turvakaukalon parilla eurolla ja se kuorittiin sitten kaljuks. Turvavyöt jätettiin. Niin siis sitä varten ostettiin, että saadaan Mio mukaan suihkuun ja saunan ovelle siinä. On niin kapea vehje, että mahtuu vauvan ammeeseenkin ja kun istumiskorkeuskin siinä on ihan lattian rajassa, niin vesi ylttää mukavasti vyötärölle. Ei olla kyllä vielä käytännösä testattu, eli en tiedä tarviiko niitä turvavöitä edes. Tähän asti kun on saunottu niin, että Mio on ammeessaan saunan ovella ja ovi on auki ja vuorotellen miehen kanssa pidetään Mioa istuma-asennossa, kun ei pysy itse ammeessa pystyssä, pyllykkä luistaa alta :D . Innoissani olin kun keksin ton tuoli-jutun, täytyy nyt vaan koittaa vielä että kuinka toimii. Ja saa pojan siinä suihkuunkin mukaan, jos yksin olen kotona ja suihkuun haluan. Meidän kylppäriin ei ole mahdollista sitteriä tai tuota kunnon turvakaukaloa ottaa, kastuisi takuulla läpimäräksi.

Jaaha, taas mentävä. Nyt jo melkein ehdin lukeakin kaikki kirjoitukset, kommentointi jäi vaan toiseen kertaan :wave:

Maissinaksut on muuten ainakin meidän kaupassa sipsihyllyllä. Ihan pelkkää maissia on, ei suolaa eikä muutakaan. Ja EKÄ kyseli siitä maitoon siirtymisestä, minun käsittääkseni ei tavallisia maitotuotteita vauvalle ennen kuin on 1v. Eli ei sitä raejuustoakaan, kuka siitä kyselikään joskus... Saa korjata, jos väärässä ollaan!

Niin joo, mitäs teidän vauvat juttelee? Minkähän ikäisenä "oikeita" sanoja alkaa tulemaan ihan tarkotuksella. Mio on jo jonkin aikaa hokenut "äiti" -sanaa muistuttavaa äittä, äijä, äiti, äitä jne, mutta sillai touhuillessaan, eli ei minua ainakaan tarkoituksella kutsu. Ja kävelytuolilla mennessään rallattelee kaikenlaista: lälläälä, drä drä drä drä, tlä tlä tlä tätätä. Siinäpä se.

Stiina & Mio
 
Virpi , mihin päin Kiinaa olet menossa? Ja tosiaan onko työ- vai lomareissu? Minähän asuin meinaan vuoden Pekingissä eli jos haluat vinkkejä reissuun niin kysy ihmeessä. =)

Mie oon ymmärtänyt, että vähän ennen vuoden ikää voi alkaa antamaan varovasti hapanmaitotuotteita kuten piimää? Ja mitä raejuustoon tulee, niin näyttäis jossain noissa kaupan 8kk-soseissakin sitä olevan. No meillähän nämä asiat eivät ole kovin ajankohtasia vielä hetkeen maitoallergian takia.

Meillä tyttö saattaa puuhailla yksinään lattialla jotain puolikin tuntia, jos vain olen samassa huoneessa. Jos menen toiseen huoneeseen, niin aika nopeasti lähtee etsimään, että mihis se mamma oikein livisti. =) Tosin eipä tuota pitkäksi aikaa uskalla jättää yksinään mihinkään huoneeseen, kun kovasti on alkanut nousemaan polvilleen ja pelkään, että lyö leukansa esimerkiksi lattialla olevaan vahvistimeen ja myös sähköjohdot ovat mukavia puruleluja. :D

Vietiin muuten äsken yhdistelmät huoltoon. Toinen jarru hajosi. Huomenna varmaan saadaan takasin. Saatiin jotkut Carenan vaunut siksi aikaa lainaan ja huh kun tuntuvat ihmeelliseltä. Ihan heti en meidän Novia niihin vaihtais. Tottumiskysymys tietenkin. :)

Mullakin taitaa olla flunssa tulossa. Mies on ollut kipeenä enempi ja vähempi joulusta saakka ja oonkin ihmetellyt, että mites se ei muhun iske. Ei ois pitänyt olla liian innokas senkään suhteen. :/

Oli muuten tänään eka punnistus Keventäjissä minun osalta. Melkein 2 kiloa tippunut! Tosin siinä varmaan aika paljon nesteitä johtuen suolasesta joulun ja vuodenvaihteen ruuasta. Mut silti, alaspäin ollaan menossa. B)

Nyt hakemaan kupponen teetä. :wave:
 
Pikaisesti neuvolakuulumiset..
Tyttö roikkuu tässä toisessa kädessä.

Ptuus: 68.2cm
Paino: 7755g
Pipo: 45.2cm

Piti olla lääkärikäynti kun 8kk mutta olivat mokanneet siellä jotain kun ei ollut lääkäri paikalla. Siirtyi se sitten ensi viikkoon..

Mut koitan palata vielä. Ruoan tekoon.

EKÄ ja Peppi
 
Täällä taas... :D :wave:

Stiina, viimeksi kun oltiin 8kk neuvolassa, niin terkkari sanoi, että 10kk ikäisenä saa alkaa hapanmaitotuotteita antamaan.

juttelusta, Maija höpöttelee kaikenlaista, sellaisia omia äännähdyksiä ja kiljahteluja, välillä tulee päristelyä ja muuta :D Mitään sananoloisia sieltä ei vielä tule, mutta joskus olen jotain sanojakin kuulevinani :)

Piti kysyä, että taputtaako kenenkään vauva äitiä tai isiä olkapäälle ja selkään, kun pitää sylissä? Meillä Maija on nyt aloittanut sellaisen touhun, että taputtelee minua välillä yhdellä, välillä molemmilla käsillä olalle ja selkään, kun esim. kannan häntä sylissä :) Ja sepä vasta onkin suloista :heart: :)

mennis, onnea :flower: punnitsemisesta :) Tsemppiä!

Kaikille muillekin "keventäjille" piti jo aiemmin kehua hienoista liikuntasuorituksista ja tsempata eteenpäin :) :hug: Kyllä kuulkaas ehkä jo kesällä täällä on mahtavia kevennyskertomuksia, eikös niin ;) !!

Minä kävin muuten tänään pikkuisella sauvakävelylenkillä, kun kävelin postiin. Paluumatkalla koukkasin uimahallin kautta ja käveltiin esikoisen ja toisen kaksosen kanssa kotiin, kun heillä oli treenit. Olikin ilouutinen, kun joku oli peruuttanut tulonsa sinne uimaleirille ja meidän seurasta pääsikin esikoisen ikäisistä toinenkin tyttö leirille :) Mukavampi tietysti mennä leirille, kun on joku tuttu mukana!

Ei tuntunut pahalta liikkua paaston aikana. Pienihän tuo lenkki oli, mutta osa oli auraamatonta tietä, joten aikamoista tarpomista :D Ihanalta tuntui kuitenkin raikas ulkoilma! Täällä on tänään satanut kokopäivän lunta, tuo ihanaa valoa :) Huomenaamuna meinaan uskaltautua uimaan :)

Tuli muuten tuosta istuimesta suihkussa mieleen, Stiina siitä kirjoitteli. Se on varmasti hyvä idea :) Meillä on sellainen tosi-tosi vanha sininen istuin, joka on oikein tarkoitettu ammeeseen laitettavaksi. Se oli hauska löytö kirppikseltä silloin kun odotin esikoista (11v sitten!), muistan ikuisesti kuinka se vielä maksoi 10mk :D Minä olin au pairina New Yorkissa ja siellä perheen kuopuksella oli tismalleen samanlainen istuin ammeessaan ja ajattelin jo silloin (ööö...joku 14v sitten... :eek: :D ) että jos saan joskus omia lapsia, niin heille täytyy hankkia samanlainen istuin ammeeseen :D En tiedä missä niitä olisi myynnissä, mutta jos jotain täytyisi veikata, niin ehkä Lastentarvikkeessa? Siinä on imukupit pohjassa ja edessä on sellaisia värikkäitä nappuloita, joita vauveli voi räplätä. Hyvä tuoli se on ollut ja kaikki kuusi siinä on vuorollaan istuskellut :D Nyt sillä on jo sellaista legendaarista tunnearvoa, että jää varmaan odottelemaan lapsenlapsia :LOL:

Mutta nyt poistun pyykkien pariin :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
pikaisesti ennen pesulle menoa:
elikkäs lähden äitini ja siskoni kanssa 9pv lomamatkalle,sellaselle yhdistelmämatkalle,kanton-hong kong.ja on aivan ihana sinne päästä.olen käynyt 2001 pekingissä,elikkäs sieltäkin on kokemusta/muistoja.aivan ihana maa,kulttuuri ja ihmiset.suosittelen kyllä kiinaa kaikille.se on hassua,kun kaikki paikalliset on niin pieniä,itsensä tuntee vallan jättiläiseksi siellä kulkiessaan :LOL: onkin äiti ottanut musta siellä pekingissä kuvan takaapäin,missä minä ja joku paikallinen kiinalainen mies kävelee niin minä puolta isompi,hassu :LOL:

mennis varmasti ihanaa ollu olla siellä?kerro kokemuksistasi,haluan kuulla,vaikka ei nyt pekingiin mennäkkään.minusta se shoppailu siellä kaikest parasta.kävitkö kiinan muurilla?
minä kävin ja nousin ylemmäs kuin martti ahtisaari :LOL:

mutta nyt sinne pesulle,ennen kuin ohjelmat alkaa,tänään niitä riittää.....

virpi ja "sessi"
 
TIITERÄINEN: pohdiskelit sitä veden juottamista yöllä. Meillä arttu juo myös yöllä vettä. Lopetin yö maidon silloin kun alettiin antamaan illlalla puuro.
Huomasin ettei pojulla ollut nälkä enää yöllä kun otti muutaman tipan vaan maitoa ja nukahti heti uudestaan. Nykyään kun herää tarjoan myös vettä ja usein tuntuu että artulla on selkeästi kova jano. Aamusta joskus 5-6 aikaan annan sitten maitoa koska iltapuurosta on jo niin pitkä aika että poika on selkeästi nälkäinen. Näin yleensä saadaan jatkettua vielä muutama tunti unia. Meillä ollaan jo pitkään menty pelkällä korvikkeella joten huolehdin sitten päivällä että poika saa tarpeeksi maitoa.

Töihin paluusta on ollut puhetta itellä ois haaveena olla kotona siihen asti ainakin kun arttu täyttää kaksi. Syksyllä tosin oon ajatellu jos tekis muutamana päivänä kuussa jotain keikka luontoista työtä johonkin.
Meillä miehellä usein vapaata viikolla eikä pieni lisä tienesti todellakaan olisi pahasta lainat painaa päälle ym menot. No alkuun olen nyt ilmoittanut että oon kotona ens kesään että näkee miten rahallisesti pärjäillään.

No mutta nyt iltapalan syöntiin...

T:JUBBY JA ARTTU
 
Hmm, mitäs sitä kertois Kiinan vuodesta.

Muurilla kävin 5 kertaa ja nousin kyllä korkeammalle kuin Ahtisaari. Kerrottakoon muille, että kun Ahtisaari kävi Kiinassa valtiovierailulla ja tietenkin muurilla, niin kuvaajat eivät saaneet tulla paikalle ennenkuin Ahtisaari oli noussut ensimmäiselle tasanteelle (ei ole kovin iso nousu). Irvileuat tästä sitten väänsivät, että ei hän sinne kävellyt vaan hänet nostettiin sinne nosturilla. :D Joo eli kävin viidellä neljällä eri muuriosuudella ja yksi niistä oli muurivaellus, joka kesti muistaakseni 5 tuntia ja kyllä olin poikki sen jälkeen. Kyllä sai kalorit kyytiä. :LOL:

Kiinan hyviä puolia olivat ehdottomasti hintataso ja tietenkin ruoka, vaikka en ihan suurin kiinalaisen ystävä olekaan, mutta Pekingistä löytyi erittäin hyviä thaimaalaisia ja intialaisia ravintoloita ja hintataso oli ihan eri luokkaa kuin Suomessa. Ja kyllähän se kiinalainenkin oli parempaa kuin Suomessa, tietenkin! Eniten Pekingissä kuitenkin pidin suomalais-yhteisöstä. Kuulemma aika ainutlaatuisen aktiivinen maailmalla. Näin sanoivat muut suomalaiset, jotka olivat asuneet myös muualla maailmassa. Yhteisö järjesti jos jonkin näköstä retkeä, ajanvietettä, juhlaa ja tapahtumaa. Lämmöllä muistelen heitä ja toki osan kanssa olen edelleenkin tekemisissä. Nähtävää myös Pekingissä ja Kiinassa yleensäkin on paljon. Onhan maalla pitkä historia. Tunnetuimpia nähtävyyksiä Pekingissä ovat tietenkin Kielletty kaupunki ja sen edustalla oleva Taivaallisen rauhan aukio (Tienanmen), jossa myös sijaitsee Maon mausolemi, jossa herraa voi käydä katsomassa eli hänen palsamoitu ruumiinsa siellä pötköttelee. Se jäi minultakin näkemättä, ei vain saanut aikaiseksi mennä sinne jonottelemaan. Muita nähtävyyksiä ovat tietenkin Kiinan muuri ja esimerkiksi Kesäpalatsi, jonka historia on hyvin mielenkiintoinen.

Huonoja puolia Kiinassa tai ainakin Pekingissä olivat ehdottomasti SAASTEET ja minua kyllä ahdisti se väenpaljouskin. Alkuun oli hassua, kun kaikki tuijottivat pitkää länsimaalaista naista (174 cm), mutta pidemmän päälle sekin alkaa ärsyttämään ja sitten sitä ei ehkä enää huomaakaan. Tuosta shoppailusta voi olla myös montaa eri mieltä. Minä vihasin tinkaamista, toiset taas rakasti. Lisäksi minun oli pitkänä länsimaalaisena naisena vaikea löytää kokoja. Toki hinnat olivat näissä tinkausmarketeissa edulliset, jos vaan jakso nähdä vaivaa. Merkkituotteet ovat ihan samoissa hinnoissa kuin Suomessakin.

Ilmasto Pekingissä on sellainen, että melkein voisi sanoa että kaksi vuodenaikaa, kesä ja talvi. Tai syksy ja kevät ovat ainakin suomalaisittain lyhyitä. Toki kiinalaiset kulkivat vielä suunnilleen toppatakeissa, kun lämpöä oli jo reipas 20 astetta, mutta suomalaiset istuivat siinä vaiheessa suomibaarin terassilla t-paita päällä kaljalla. :LOL: Kesällä lämpöä voi olla korkeimmillaan semmoinen 40 astetta ja ilmankosteus on kaamea. Talvella on semmosta muutamaa astetta nollan molemmin puolin yleensä ja silloin ei taas ilmakosteudesta ole tietoakaan. Rasvaa kuluu silloin litratolkulla.

Summa summarum: Kiina ja Peking on hieno matkailukohde. Asuminen on ihan eri asia niinkuin jokainen ymmärtää. Uutuuden viehätys on muutamassa kuussa ohi ja sen jälkeen esiin nousee asumisenhelppous ja viihtyisyys. Ja toki jotkuthan viihtyvät Pekingissä erittäin hyvin, ei vain ollut minun paikkani siinä mielessä, että olisin siellä jaksanut useamman vuoden lojua. Käytän lojua sanaa sen takia, että lojumiselta se minusta loppupeleissä tuntui, kun ei ollut töissä ja sitten ystävien kanssa maattiin milloin kenenkin sohvalla ja välillä käytiin shoppaamassa. Ei mun juttu pidemmän päälle. =) Jos itse olisi ollut jossain töissä, niin mikäs siellä sitten olisi ollut ollessa. Ja lapsen kanssa varmaan myös erilaista, koska lapsi täyttää päivät. On sitä missä tahansa. En kuitenkaan halunnut esikoistani synnyttää ulkomailla.

Toivottavasti en nyt maalannut liian negatiivista kuvaa. :whistle: Tämä minun kokemukseni ko. maasta ja ehdottomasti suosittelen siellä vierailua ja miksi ei myös asumista. Sinulle se voisi olla juuri "se paikka".

Tämmöinen matkailuinfo tällä kertaa. :LOL:
 
Ehtoota!

Jäin ihan kamalasti jälkeen jutuistanne kun käytiin uutta vuotta juhlimassa yökylässä.
Pakko vaan tähän kirjoittaa, että hengissä ollaan. Ja ihana parasta aikaa kun joku kaipaa minuakin tänne. Siksi just tähän väliin jotain kirjoitan ja koitan kiriä juttuja kiinni. Olen sivulla 4.

Kiitos Lumikko siitä jäädykkeen ohjeesta. Oli kyllä oikein hyvää.

Niin ja sit siihen, kun tämä aika niin rientää enkä perässänne meinaa pysyä. Nimittäin työthän mulla alkoi viime viikon keskiviikkona!
Ja siihen samaan syssyyn vastaan siihen imetysgaluppiin, että meillä myös imetetään ihan täysillä vielä. Imetyskertoja tulee 4krt/vrk. Toinen vauva ottaa jopa pullosta nania, mutta toinen ei vieläkään oikein mielellään. Siis yhden kerran aamupäivällä kun olen pois.
Saako sitä edes tunnustaa,että on ollut kyllä ihana olla töissä :ashamed:
Kiva tulla siistiin kotiin jossa pyykkikone laulaa ja pääsee heti miehen tekemälle ruoalle/kahville.Kotityöt on kaikki tehty jo aamulla, ja loppupäivän saa vain olla ja harrastaa liikuntaa ja oleskelua perheen kanssa. Tää passaa meille erinomaisesti, ainakin nyt tuntuu sille. Ihana ikävä tulee poikia, mutta yllättävän vähän niitä miettii töissä. Onhan mulla talviloma maaliskuun alussa ja kesällä 8 viikkoa lomaa myös.
Meinasihan se paniikki iskeä uuden vuoden aikoihin, kun töihin paluu iski todella päälle, ja suunnittelin jo peruvani kaiken. :ashamed:
Mies kannusti, ja niin se vaan alkoi heti rullaamaan kivasti.

Tuohon imetysgallupin jatkoksi vielä gallup, että onko menkat jo alkaneet? ja jos on/ei niin imetätäkö vielä?
Mulla ei ole alkanut vielä ja imetän.

Pojat ei edelleenkään liiku mitenkään.

Nyt jatkan lukemista.


Tirlittan ja pojat 8.5kk
 
:wave: taas!

Kiitos jubby kokemuksesta. Meillä viime yö oli sellainen että Peetu meni nukkumaan klo 20, heräsi yhden aikaan (jolloin valvoin vielä). Joi 140 milliä vettä ja jatkoi unia. Heräsi viiden aikaan kun esikoinen tippui sängystä (oli kömpinyt yöllä meidän sänkyyn), ja taas ei Peetu rauhoittunut ennen kuin annoin vettä jonku 120 milliä. Sit se nukkui taas puol ysiin ja joi maitoa 140 milliä ja jatkoi unia :eek: Ja nukkui yhteentoista. Mietinkin tässä että kun se heti jatkaa unia, että pitäskö mun herätä sen kanssa silloin aamupuurolle jo vai annanko maitoa ja jatkaa unia?? Kun ne unet jatkuu heti sen maidon jälkeen. Joskus se jaktaa niitä kahteentoista saakka eikä sittenkään vielä ole hirmu nälkäinen. Että auttakeepas minua, jos tiedätte mikä ois paras?


Menkat ei mulla ole vielä alkaneet ja imetys on ollut koko ajan osittaista ja loppui kokonaan kun Peetu oli 6kk, eli kohta 2 kk sitten. Esikoisen aikaankin meni jotain 8kk ennenkuin alkoivat, vai liekkö pitempäänkin. Ja mulla ne ei koskaan ole olleet säännölliset, kierto on 45-120 pv :whistle: Harvemmin 120pv, mutta on niitäkin pari kertaa ollut. Yleensä sen 45-60pv. Että ei paljon mietitä milloin vois ehkä kenties raskautua :LOL:

Tirlittan, teillä kyllä hienosti toimii hommat. Vaikka mulla ihana mies onkin niin täytyy sanoa että kotitöiden suhteen on vähän niin ja näin. Jos mies olis kotona meillä niin kyllä mulle silti jäis pyykinpesut ja siivoukset ja ruuanlaitot. Eli tuo ei meillä toimis, mutta hattua nostan teille. Ja koska teillä noin hienosti hommat toimii niin elä suotta murehdi sitä että töissä viihdyt, hyvä niin. Työniloa sinulle jatkossakin! =) :flower:

Parasta aikaa sulle myös hatunnosto paastosta, mulla se ei varmasti onnistuis. Mutta tehokkalla veden juonnilla ja syömisen rajoittamisella ja herkkujen vähentämisellä olen jo pari kiloa saanut pois, joten jospa se tästä! =) Ja iltalenkit otan taas ihan vakiona kuvioihin mukaan =)

Lumikko siitä korvikejauheesta, en ole ruokiin käyttänyt, mutta maitoa olen siitä Peetulle tehnyt. Eli jauhe mitataan pulloon, kylmää vettä päälle, sekoitetaan, lämmitetään ja syödään. Mutta tämän sinä varmaan jo tiesitkin :ashamed: Valitettavasti en osaa auttaa enenmpää, toivottavasti joku muu osaa.

Mutta nyt lähden hakemaan koiran sisälle ja surhvailen ehkä hetken ja sitten unille. Tytön kerho jatkuu taas huomenna.

Unia kauniita :wave:
 
onkin tainnut tulla tavaksi aloittaa aamu tänne kirjoittamisella.
Tänään lapset olisvat armeliaita ja kaikki nukkuivat yli kahdeksaan :) , kun tuntuu että aina joku noista herää aikaisemmin.

Mulla on niskat tosi jumissa, olin nukkunut jotenkin tosi sikeästi ja asento ei mitä ilmeisemmin ollut parhain. Mulla taitaa muutenkin vaivata se tonttu Toljanderin unipöpö kun olen nykyään iltaisinkin ollut tosi väsynyt, ja suorastaan kiukkuinen, en jaksais silloin yhtään kun noi isommat alkaa sen peuhaamisen.

Parasta aikaa kyselit meidän reissun lähestymisestä, meillä alkaa lauantaina mökin vuokra joten edellisenä yönä varmaan ajellaan.
Teillä on kyllä ihanasti kun on oma mökki, ehdottomasti kannattaa käyttää vapaat ajat itse! Ylläs on hyvä paikka olla lasten kanssa!

Hanna olen monesti miettinyt, että oletteko paljasjalkaisia lappalaisia, vaiko, onko työt teidät sinne vieneet.

Me ollaan kohta lähdössä pihalle, yksi ystävä tulee lapsineen meille, mietittiin just, että tehdäänkö yhdessä ruokaa vai tilataanko sellaista ei kevennykseen sopivaa ;) .

Palaan asiaan päivemmällä, nyt suihkuun.

T:Minnihiiri
 
Mie kans täällä heti aamutuimaan.. :whistle:

Minnihiiri olen syntyny täällä Kittilässä... niinku myös mieheni ja vanhempani, miehen vanhemmat yms. Kävin 4.5 vuotta välillä Rovaniemellä sairaanhoitaja koulua (kuten myös mieheni, joka on psykiatrinen sairaanhoitaja).
Aika hauska, että melkein kaikki eteläsuomessa pitävät meitä "lappalaisina" vaikka itse pidetään itteämme "lappilaisina".. Meän mielestä oikeat lappalaiset löytyy leveyspiiriltä kilpisjärvi-enontekiö-ivalo... ;) Mie en omista ees lapinpukua.. en tiiä, että missä sitä ees ruukataan käyttää. Nuorimmainen tyttö on kyllä halunnu sitä ittellensä, mutta ehkä silläkään ei kuitenkaan sillä käyttöä olis.
Mutta täällä on kyllä mukava asua... kesällä lämmin, rauhalista, paljon eri juttuja mitä voi tehä, syksy on mitä kauneinta ruska-aikaa, talvella on lunta ja pakkasta ja kevättä ei tarvi ees mainostaa... Niin ja Helsinkiin pääsee parhaimmillaan 79? ja on vain tunnin matka.. :LOL: Eli tervetuloa vain tänne asumaan/lomailemaan... Lomallahan on tosi ihan erilaista olla ku paikallisena (kerrottakoon nyt tässä, että monessa paikkaa meille paikallisille on esim. ihan eri hintataso ku turisteille...)
Nyt mullaki tuli matkailuinfo tästä niinku mennikselläki ;) Oli muuten mukava lukea sinun kokemuksia Kiinasta :wave: Itte tykkäisin matkustella enemmänki jos voisin, niin on aina kiva lukea/kuunnella toisten juttuja reissuista...

parasta aikaa oletko käyny puntarilla ny paaston aikana ? eli onko vaikuttanu siihen? hitsi ku sais itteänsä niskasta kiinni ja alottais kans.. ny se ois vielä hyvä tehä ku ei ole töissä...

ny paavo alko häsläämään tässä sylissä...

hanna ja "puuha-pate" :heart:
 
Lumista aamua!

Virpi, meillä tissiltä vieroitus lähti pullolle opettelusta ja korvikeen makuun totuttamisesta eli ihan nollasta. Aikaa prosessiin meni lopulta vain kolmisen viikkoa, vaikka alkuun korvike ei kelvannut ollenkaan aiheuttaen suurin piirtein oksennusreaktion.. Ensin totuteltiin pulloon monta kertaa päivässä, aina imetyksen yhteydessä yritin sujauttaa vähäsen pullosta. Korviketta tarjottiin myös nokkamukista ja jopa ruiskulla suuhun, että maku kävisi tutuksi. Kun pojalle alkoi upota pieniä määriä, lopetin päiväimetykset.. Näin siksi, että ainakin meidän pojalle ilta- ja yösyötöt olivat tärkeimpiä, enkä viitsinyt aloittaa rankimmasta päästä. Alkuun panttasi syömistään iltapuolelle, otti aina muutaman kymmenen milliä pahimpaan nälkään. Noin viikossa alkoi juoda ok määriä ja silloin jätin imetyksen kokonaan. Ja kappas, se ei tuottanutkaan minkäänlaista ongelmaa.. poika alkoi juoda pullosta kuin olisi aina juonut, ja tissille ei enää edes yrittänyt päästä. Toivottavasti teillä sujuu yhtä hyvin! Voisin kuvitella, että homma käy sen vaikeammaksi, mitä isompi lapsi on kyseessä :whistle:

mmamaa, jaksamista kovasti öihin!! :hug:

Tirlittanin kuvailema kotiin paluu töistä kuulostaa kieltämättä aivan ihanalta ;) Meillä ei mies saa kyllä samanlaista vastaanottoa, joskus keitän kahvit sentään..

Kuukautiset alkoivat samana päivänä, kun poika täytti viisi kuukautta :| Silloin melkeinpä täysimetin, joten olisi voineet tulla myöhemminkin :kieh: No, nyt niihin on taas jo tottunut.

Sanoja meidän pojalle on alkanut tulla kanssa.. mietin juuri, että merkkaanko jo neuvolakorttiin ekan merkittävän sanan (ruudukkokin alkaa vasta 10kkn kohdalla). Uskoisin, että poika kyllä tietää, mitä äiti tarkoittaa, vaikka hokeekin sitä myös kokelumielessä muissa yhteyksissä.
Eli sanoja on: äiti, "pu" (lamppu), "ki" (kissa), "kir" (kirja) ja pari kertaa on tullut "is" (isi). Ja sattumalta tulee paljonkin sanoja, kuten äijä =)

Mutta nyt kahville!

vilmis ja poika :heart:
 
kuukautiset alkoivat 3 kuukautta synnytyksestä vaikka täysimetin 5,5 kk :headwall: että mulla ei ainakaan täysimetys pitänyt menkkoja poissa.

Tirlittan81 kuulosti ihanalta tuo kotiinpaluusi töistä. Näin oikein silmissäni miten koti oli siisti ja puhdas ja kahvi tai ruoka odotti sinua. Nyt on pakko kysyä, että miten ehdit imettää 4 kertaa päivässä vaikka olet töissä? Itse imetän siis sen 5 kertaa ja jos olen muutaman tunnin päivästä pois kotoa niin en millään ehdi imettää kaikkia kertoja ja se sitten tuottaa taas vähän ongelmia kun tyttö ei pulloa huoli.

Tiitteräinen kiitos korvike vinkistä. Minulla ei ole mitään tietoa noiden korvikkeiden käytöstä, täällä kun ollaan tissillä pärjätty sekä lypsetyllä maidolla. Eilen luin kaupassa korvikejauheen kyljestä sitä tekstiä, mutta eipä sielläkään mitään kerrottu siitä voiko suoraan laittaa ruokaan. No taidan soittaa tänään neuvolaan ja kysyä sieltä apua pulmaani.

No eipä tällä kertaa muuta. Joo sen verran vielä, että nyt tyttö alkaa nousta polviseisontaan ja kurotella kaikkea mihin yltää. Nytkin tuossa sohvaa pitkin kurottelee äidin opiskeluopapereita.

lumikko ja tyttö 8 kk ja 3 viikkoa
 
Imetyksestä: Vaikuttaa, että tosi harva imettää enää. Olen yllättynyt! Muutenkin ennen raskaaksi tuloa, kun en vielä tiennyt mitään näistä imetysjutuista, luulin että lähes jokainen äiti onnistuu imettämään tuonne vuoden ikään asti. Vaan eipä se niin olekaan. Itse aion imetellä varmaan vähän päälle 1-vuotiaaksi, jos onnistuu. Töihin aion mennä, kun poika on 11 kuukautta.

Kuukautiset ei oo vielä tulleet, jes! Olen asiasta oikein onnellinen. Imetän siis yhä 5 krt päivässä, mikä varmasti vaikuttaa asiaan.

Taputtelusta: Meidänkin poika taputtelee olalle. Mutta ei pelkästään olalle vaan joka paikkaan. Kun köllii mahallaan, taputtaa lattiaa, kun istuu syöttötuolissa, koputtelee pöytää. Kun on joku esine kädessä, sillä hakataan myös pöytää.

Korvikejauheesta mietin itse sellaista, että voisikohan aamu- ja iltapuurot tehdä siihen. Tekeekö kukaan? Varmaankin voi. Kunhan sekoittaa ensin jauheen veteen ja sitten lisää puuroainekset. Nyt teen yleensä puuron veteen, joskus omaan pumpattuun rintamaitoon, mutta nuo rintamaidot alkavat jo loppua pakastimesta.

Tietääkö joku, voiko hampaiden puhkeamiseen liittyä nenän vuotamista? Meidän pikkuiselle puhkesi 1,5 viikkoa sitten toinen yläetuhammas. Sen jälkeen kuolan tulo on jatkunut ja lisäksi hänellä tulee jonkin verran räkää nenästä. Toinen etuhammas puhkeaa varmasti ihan minä päivänä hyvänsä, koska ien on ihan turvonnut ja hammas jo kuultaa. En oikein tiedä, onko kyse alkavasta flunssasta vai liittyykö hampaan puhkeamiseen. Levoton pikkuinen on ollut melkein koko ajan tämän 1,5 viikkoa.

Biologi ja poika, 7 kk 2 vko
 
Voi jauhetta lisätä ruokaan.
Kannattaa myös mieluummin tehdä niin, että ihan veteen tekee puuron ja sitten lisää jauheen, koska kiehuessa osa ravintoarvoista "kuolee". Näin olen ainakin kuullut.

Niin juu ja neuvolassakin käytiin aamulla:

* 74,4 cm
* 8,3 kg

Hyvin kasvaa ja status normaali.

Eli kaikki kunnossa. Lekuri kuunteli keuhkot ja katto korvat ja priimaa oli eli ei auta kuin ootella, että lentsu lähtee iteksiään. Viime yönä taas yskittiin ja ykättiin siihen päälle. :/ Influenssapiikin kakkososan sai myös neiti ja sepäs oli vasta harmittavaa puuhaa. Ekaa kertaa rokotuksesta itki oikein kunnolla ja lääkärin käsittelyssä oleminenkaan ei ollut yhtään kivaa. Nopeasti kumminkin rauhottui.

Nyt on itsellekin flunssa tulossa. Kurkku kipee ja muutenkin vähän tokkurainen olo. No ihmehän se olisi ollut, jos siitä olisin selvinnyt, kun ukkokin ollut kipeenä joulusta saakka niinkuin myös tyttö.

Tässä tämän aamun kuulumiset.
 
Hei, onko kukaan ollut pitemmällä lentokonematkalla vauvan kanssa? Miten meni?

Me lähdetään perjantaina veljen perheelle kylään Dubaihin viikoksi. Lennot Oulu-Hki 1 tuntia, sitten pari tuntia odotusta, Hki-Dubai vähän yli 6 h. Pelottaa vähän, miten poika jaksaa olla paikallaan. Se kun haluaa olla liikkeessä ihan koko ajan.
 
Meillä myös on yöt levottomampia, kun on lähdetty liikkeelle. Konttaaminen ei vielä vaikuttanut, mutta tää ylös nouseminen ja tukia pitkin kävely. Meillä on muutamina öinä havahduttu huutaen hereille ja heti pystyyn....Useasti yössä. Viereen, kun on ottanut niin on menty loppu yö 1 heräämisellä.

Oon nyt parina iltana huomannu, että kun meen nukkuun niin Justus havahtuu hereille ja vaatii tissiä. Pitääs kokeella nukkua olohuoneessa muutaman yön olohuoneessa ja kokeella onko vaikutusta yö heräilyihin, kun en oo samassa huoneessa.

[/b]Korvikejauheesta en osaa sanoa mitään. Juusokin joi aina tuttelia purkista. Nytkin teen puuron aina veteen.

Herkuista meillä on Justus saanut aika paljon maistella kaikkia. Maissi naksut löytyvät meiltäkin sipsi hyllystä. Ne on suurta herkkua ja aivan ihanaa, kun saa keskeltä kahtia ja muusattua kouran sisään. Mutta kyllä niitä löytää suuhunkin.

Menkkoja ei oo vielä näkynyt eikä väliksikään vielä oo.

Tiitteräinen voithan sinä kokeella nousta Peetun kans silloin puoli ysiltä ja jos ei tunnu hyvältä niin anna seuraavana aamuna nukkua niin kauan, kun haluaa. Sekavaa selitystä, mutta koita saada selvää.
Näitten pikkuisten kans on eläminen sellainen taitolaji, toiselle sopii toinen ja toiselle toisenlainen tyyli.

8kk neuvola kuulumisia Pituus: 71,5cm, paino, 8,750kg, pipo 46.3cm
Keuhkot puhtaat, korvassa vähä märkää, mutta korvakäytävä puhdas.

Tirlittan81 Kuulosti niin ihanalta tuo sun töihin palaaminen, eikä ainakaan mun mielestä oo mikään häpeä myöntää, että oli kiva palata töihin.

Mulle kans tuli kodinhoito tuki paperit että saa hakia. Äitiysloma loppuu 5.2 ja, kun mä luulin, että loppuu loppu kuusta. Onneksi kela huolehti asiasta. Meinasin kyllä käydä ja kysyä tuosta jatkosta, mutta eipä tarvi, kun palauttaa lappu.

Mutta nyt syömään....Arki on myös astunut meille, mies on tän ja ens viikon iltavuorossa .

Elli Ja Justus 8kk 3pvä
 
Moikka,en ole aikoihin tänne kirjoittanut vaikka toukovauva onkin,teillä tuntui olevan niin kiintee porukka että oon lukenut juttuja mutten kirjoittanut..

Piti kommentoida Parasta aikaa meillä Miska tehnyt jo toista viikkoa tuota taputtamista olalle ja selkään,se on niin ihanaa!!! :heart:
Sylissä taputtelee ja välillä ihan silittää.

Mikähän juttu se on,mulla osui silmiin niin tuo sun kertomus kun täällä samaa enkä muista että kaksosilla taikka esikoisella olis ollut tuollasta,2,5 vuotiaalla ei ainakaan,se tuoreessa muistissa!!

 

Yhteistyössä