Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Huomenta päiviä :)

Lumipyry täällä melkoinen mutta laitoin tytön kuitenkin aamu-unille ulos, nukkui sentään melkein tunnin.
Pitäisi autolla lähteä tästä kaupunkiin, melko hiljaa saa ajella kun ei eteensä varmaan näe.

Moonlight ihania uutisia:) Onnea kovasti!

Mulla kans käytössä tota nestemäistä sappisaippuaa. Siitä tuoksusta sen verran, että ei se kukkasilta tuoksu mutta ei kuitenkaan kuulu niihin pahimpiinkaan hajuihin. Laitan itse suoraan tahralle ja sitten heitän pesukoneeseen. Voi myös vaikutuksen (15min) jälkeen pestä käsin puhtaaksi.

Lumikko itse käytän pesuainetta kun pesen lattiaa. Meillä täällä tuota remonttipölyä niin ei pelkällä vedellä lähtisikään. En kyllä usko, että lapsi sitä pesuainetta siitä saisi suuhunsa. Ainakaan haitallista määrää..

Meillä oli tyttö eilen mummin kanssa päivän ja hyvin meni. Vaikka mummi soittikin mulle ja kertoi, että kun olin lähtenyt niin Peppi oli kovaa vauhtia ryöminyt kurkkaamaan eteiseen että minne se äiti nyt. Oli hakenut mua jonkun aikaa mutta kuitenkin ihan ilman itkua..hassua miten he hoksaa jo kaikkea. Ja mäkin lähtiessäni aina sanon, että äiti lähtee nyt hei hei. Etten vaan hilpase salaa..jostain luin, että aina pitää kertoa missä on ja jos lähtee niin sanoa hei hei. Just näille, jotka tässä mahdollisessa eroahdistus ja vierastamisiässä.

Peppi oppi vilkuttamaan kun sanoo hei hei, melko laaja liike mutta kuitenkin:)

Tytär rakas kaipaa seuraa...
Palailen myöhemmin!

:wave:
EKÄ ja Peppi
 
Moonlight Ihania uutisia! :heart: :hug:

Mukava kuulla Tirlittanistakin, meidän reipas työläinen :hug:

Karmee myräkkä ulkona, laitoin kuitenkin lapsen sinne nukkuu. Vaunut saa sopivasti terassin nurkkaan, ettei ihan päin myrskyä :LOL:

Meillä oli karmee yö.... |O Likka itkutteli ja kirkui lähes tulkoon koko yön...
22 alkoi itkeen(annoin maitoa), sama homma 23 ja 24, oli tunnin hereillä, 2 jälkeen taas ylös( taisin antaa maitoa), otin viereen, nukku 5 ( annoin maitoa), vein omaan sänkyyn, heräs 7 ja tietty pirteenä kun peipponen.

No toivottavasti ensi yö menee paremmin.....

-
 
Ihanaa, täällä pyryttää oikein kunnolla lunta, vihdoinkin! :D

Mulla on aamupäivä menny viikkosiivousta tehdessä. Sain imuroitua ja mopattua silläaikaa kun Konsta oli päikkäreillä ja loppusiivous sujui sitten niin että Konsta seuras mua rollalla kun minä siivosin. Luuli sitä hauskaksi leikiksi kun nauroi ja tuli perässä :) Nyt on koti putipuhdas, laitoin vielä partyliten mango-mandariini tuikut palamaan niin tulee ihana tuoksu kotiin.
Vein matot ja petivaatteet tuonne lumipyryyn ja sitten sain kaivaa niitä lumen seasta pois. Matot sai kunnon lumiharjauksen, kun puhdistin niitä katuharjalla lumesta! :D Nyt ne on saunassa kuivumassa.

Mies tuli kotiin ja sen täytyy päästä koneelle tekemään työjuttuja. Palailen myöhemmin :wave:
 
Heippa!


Kiitos kaikille jotka olivat kaivanneet. Se aina lämmittää niin mieltä.

Moonlightille piti eilen kommentoida kun kysyit miten muut ovat pärjänneet pienenikäeron kanssa. Meillä ekojen kans ikäeroa vajaa 1,5v ja tosi hyvin meni. Olivat kyllä molemmat ns. helppoja tapauksia.
Sit toinen kokemus vielä lyhyemmästä välistä on nämä minuutin verran eri ikäiset vauvat ja henki pihisee edelleen!
;) Pakko kyllä myöntää, että välillä henki tuntui ahtaalla olevan ainakin äidillä, mutta nyt menee jo tosi tosi kivasti.Ja uskoisin, että ei olisi ongelmia ollut jos oisivat olleet yhtä helppoja kuin kaksi ekaa.

Lumikko kyseli imetyksestäni. Imetän pojat ennen kuin lähden töihin (monesti otan ne unissaan rinnalle) ja sit iskä antaa mammaa pullosta kerran ja mä heti kun tulen töistä (viimeistään klo 15) ja sit pari kertaa illan áikana.Ja ne ikävät rintakivut (tukkeutumia, tulehduksia yms jos joku sattuu muistamaan kun valitin kesällä ja syksyllä) on historiaa kun pidän, ah niin seksikkäitä vileda ikkunaliinoja liiveissä niin eipä ota enää vinkka!!! :LOL: :LOL:

Täällä tulee kans lunta ihan mahdottomasti, vaan sehän passaa kun se tietää parempia hiihtokelejä.

Tirlittan ja pojat
 
moonlightille onnea raskauden johdosta,toivotaan että kaikki menee hyvin =) :flower:

meillä on isommilla muksuilla ikäeroa vain 11kk ja oli se kyllä kamalaa aikaa,vaikka ei nuin ehkä sais sanua.en olisi millään pärjännyt jos mieheni ei olisi ollut silloin kotona auttamassa.oli 2 vaippa ikäistä,isompi opetteli juuri kävelemistä kun pikkuinen syntyi,kyllä se näin on hyvä,kun ovat jo isompia,paljon niistä on seuraa toisilleen :heart: tsemppiä siis!
 
No niin..molemmat miehet nukahti ruuan jälkeen päikkäreille. Miehen kuorsaus kuuluu sohvalta. :heart: Ite oon ihmeen energisellä päällä vaikka flunssassa oonkin. Oli oikein harvinainen siivousINTO tänään päällä ja siivoaminen tuntu kivalta. Vieläkään ei väsytä yhtään vaikka on koko aamupäivän siivonnu ja tehny ruokaa ym.

Moonlightille onnea iloisen uutisen johdosta! :hug: :flower:

Mä oon kanssa ollu taas kovassa vauvakuumeessa mutta miehen kanssa juteltiin eilen asiasta ja se oli sitä mieltä ettei uutta vauvaa ihan vielä. Sanoi että haluaa nyt nauttia tästä meidän esikoisesta kaikessa rauhassa. Mä oon vähän kahden vaiheilla kun toisaalta ois ihana keskittyä vaan Konstaan vähän aikaa, mutta ois sekin ihanaa että ois sitten lapsista seuraa toisilleen kun ois pieni ikäero. En tiedä... :| Mulla on kyllä krooninen vauvakuume eikä se helpota varmaan koskaan. Onneksi on ainakin tää yksi vauva. :heart:

Huomasin tänään että Konstalla on puhjennut nyt jo toinen alahammas. Mitään oiretta en oo huomannu vaan poika on kokoajan ollu oma aurinkoinen itsensä. Nyt on kyllä tehny sellasta että ottaa äidin kädestä kiinni ja puree kun ikeniä kutittaa. Pestiin tänään hampaatkin ekaa kertaa, kyllä oli Konsta ihmeissään. :)

Parasta aikaa: meillä on kanssa 180cm leveä sänky ja kovasti ollaan tykätty. Mun mielestä se on aivan ehdoton lapsiperheille, toki pienemmälläkin pärjää. Leveydestä oli hyötyä etenkin silloin kun vielä imetin Konstaa öisin. Ei tarvinnu miestä töniä kauemmas vaan hyvin mahduttiin siihen kaikki kolme, sai mieskin nukkua yönsä rauhassa.

Nuo tekemättömät kotityöt vaivaa aina muakin ja yleensä ne tuppaa menemään ulkoilun edelle. :( En vaan pysty olemaan jos kämppä on kaaos, kattelen vaan ympärilleni että tuo pitäisi tehdä ja tuo ja tuo. Meillä on onneksi vaan yksi auto, joten jos haluaa kaupassa käydä tai kahvilla jossakin kun mies on töissä niin kävellen on mentävä, tulee sitten ulkoiltua väkisinkin lähes päivittäin.

Konsta heräs, äitiä kaipaillaan :wave:
 
Meillä käkätellään täällä aivan onneissaan pallon kanssa.
Siis Samu käkättelee. =)
Iso veli leikkii sen kanssa pallolla ja hauskaa näyttää olevan.
Kunhan tuo Miro ei liian kovaksi noita leikkejä vie.

Onko teillä vauvoilla pelkoja?
Meidän Samu pelkää Miroa, jos Miro rupeaa pelottelemaan sitä, esim Böö ja muuta semmoista epämääräistä älämölöä.
Samu rupeaa aina itkemaan vimmatusti ja pelkää ihan selvästi.

No eipä tässä taas pidempään kerennyt kirjoittelemaan, rupeaa tuo leikki menemään aivan liian kovaksi.

T: B
 
Huh, olihan homma lukea läpi kuukauden kuulumiset, ihailtavan aktiivista porukkaa täällä, toisin kun minä. :snotty: :ashamed:

Ensimmäiseksi onnittelut kaikille odottajille :flower: :heart:
Mä olin vielä kuukausi sitten mukamas 100% varma että Ida on meidän viimeinen vauva, mutta nyt oon yllättäny itseni haaveilemasta "edes" yhdestä pienestä vielä :whistle: :eek:
Mies olisi ihan valmis, mutta on noissa kahdessa pienimmässä vielä aika lailla hommaa kun yötkin on katkonaisia..

Idan kuulumisia;

8kk neuvolassa:
paino 8735g
pituus 70,8cm
pipo 44

Neiti konttaa kovaa vauhtia sisarusten perässä, nousee polvilleen tukea vasten ja kovasti yrittää seisomaan. Omaa tahtoa alkaa olla yhtä lailla kun tuolla 1v11kk siskollaan; vaipan teipit aukeaa hetkessä ja pukeminen kiukuttaa.
Pallot, keinu ja kylpeminen on Idan lempipuuhia.
Yöllä neiti "vaatii" pullon 2 kertaa ja aamupala sekä luonas ei sitten maistukaan niin hyvin kun päivälinen ja iltapuuro.

Eroahdistusta on meilläkin ja äiti on "pop", varsinkin väsyneenä. Ei kelpaa isin tai siskon ja veljien syli ollenkaan.

Nyt on kyllä pää kun Haminan kaupunki tuon lukemisen jäljiltä, eli taidan palata huomenna uudestaan kommentoimaan muita juttuja. :D

Hyvät yöt kaikille, emmi ja Ida 8kk :wave:
 
Vielä lisäystä tuohon pelkoihin: Samu pelkää myös omaa kuvaansa.
Joissain leluissa kun on peili, niin jos se huomaa oman kuvansa siitä se rupeaa samalla tavalla itkemään kuin Miron pelottelusta.
Löysin eilen Miron vauvaleluja, niin siellä sitten oli semmoinen kiva soittorasia, jossa oli toisella puolella peili. Heti kun sen antaa pojalle, huulet menee mutruun ja itku alkaa. Se on sitten varmaan laitettava takaisin laatikkoon, ja kokeiltava joskus myöhemmin uudelleen.

Samu on oppinut uuden höpötyksen aiheen.
Sen suusta kuuluu jatkuvasti pa-pa-pa-pa tai pä-pä-pä.
Huvittava pienimies, ja jos sitä matkii, niin se innostuu entisestään.

Jokohan mä kirjoitin tänne Samun neuvolalääkäri kuulumiset?
No jos kirjoitin niin nyt ne tulee uusiksi.
Pituus: 74, cm
Paino: 10,115g
Pää: 46, cm
Nuo mitat ovat suurinpiirtein mittoja, koska th unohti merkata ne Samun korttiin.

Soitinkin tuossa neuvolaan ja pyysin sieltä Samun uudet mitat, joten tässä ne nyt sitten ovat:
Pituus:74,8cm
Paino: 10,155g
Pää: 46,4cm

Lääkäri tutki Samun ja kaikki ovat kunnossa.
Pää on ainoa mikä mun mielestä on hieman ihmeellinen, kun se pitää sitä hieman vinossa vasemmalle.
Toivottavasti se siitä korjaantuu itsekseen.

Mutta nyt Samu taas kutsuu.

T: B
 
Väsynyt huomen täältä! |O
Ihan järkyttävä yö täällä taas takana. Otin tytön jossain vaiheessa yötä viereen ja hän oli tosi rauhaton. Kiehnäs minussa, kiipeili päälle nukkumaan, siitä tyynylle jne. Kyllä alkaa olemaan taas mitta täysi tätä touhua! |O

Kun hentois unikoulun pitää. :ashamed: No nyt sitä edes voisi pitää, kun tyttö on vielä niin yskänen ja räkänen, mutta josko sitä sitten, kun tuo köhä helpottaa ottais "kovemmat keinot" käyttöön. Alkais sitä kaipaamaan kunnon yöunia. Koskakohan oon nukkunut koko yön ilman häiriöitä? Joskus silloin raskauden aikana, kun maha ei vielä haitannut. Mä oon monena iltana päättänyt, että en ota tyttöä omasta sängystä viereen, että kitisköön, vaikka kuinka. No sitten väsyneenä kuitenkin tulee se sieltä sängystä kopattua meidän väliin. Nyt vielä on nukuttamisessakin tullut takapakkia. Oli pakko laskea pinniksen pohja alas, kun tuo nousee polvilleen, niin nukutus sinne ei onnistu sitten millään. Ollaan nyt nukutettu meidän sängylle viereen, josta siirretty omaan sänkyyn. Tähänkin ois saatava muutos. Pitäishän lapsen nukahtaa sinne missä ois tarkoitus yönsä nukkua.

Syöminenkin on mennyt yhdeksi tappeluksi. Puuroa ei suostunut tänä aamuna syömään ollenkaan. Välillä jättää myös lounaan tai päivällisen välistä. Noh, tämä kuuluneen ikään varmasti. Tuo meidän neitihän onkin syönyt ihmeen kiltisti tähän saakka kiinteät.

Tämmöstä väsynyttä omaa napaa täältä...
 
Mennis Me ollaan nyt tossa samassa veneessä, eli niinkuin eilen kirjoitinyö oli hirvee ja nyt viime yönä hainkin tytön sit tokalla heräämisellä meidän väliin :ashamed: . Nyt se kait sit tottuu siihenkin, mutta mä en jaksa yöllä kirkuvaa lasta :(

palaan myöhemmin jälleen... :wave:

Kippana ja Sirppana
 
Huomenta!

Unohtui eilen laittaa Konstan 8kk mitat:
pituus 72
paino 8750
pipo 46,3
Pituutta oli tullu vaan 7mm lisää, mutta nyt olikin eri mittaaja. Ekalla mittauskerralla sai saman pituuden kun mitä oli kuukausi sitten ja sitten kun mittas uudelleen niin tuli tuo 7mm lisää.

Tässä aamukahvia hörpin ja tulin samalla lukemaan teijän jutut. Kohta pitäis alkaa laittaa itseään kuntoon kun kaveri tulee 12 aikaan käymään ja lähetään sitte yhdessä lenkille. Eilen illalla oltiin miehen kanssa vaunuilla lenkillä ja oli kyllä ihana ilma, lunta maassa mutta ei yhtään kylmä. Ei ois millään malttanu tulla sisälle. Nyt on taas lumet sulannu jo osittain pois. Onneksi on sentään vähän vielä lunta jäljellä.

Myötätunto :hug: kippanalle ja mennikselle ja rauhallisemman yön toivotuksia ensi yölle.

Nyt poistun :wave:
 
Moonlight Onnea isosti,ihanaa!!
Meillä on näiden kahen pienen ikäero 1 vee 10 kk ja toosi upeesti mennyt.Mä uskon että paljolti ihan omasta suhtautumisesta ja myös miehestä ja mahollisesta tukiverkosta.

Meillä ei ole mitään mustasukkaisuutta,nyt tosin Maisa piilottelee Miskalta leluja jottei toinen vie hänen lempilelujaan.Ja kyllä vähän muistakin leluista tulee välillä itkustamista...

Mutta uskon että menee ihan hienosti!
Alku varmasti aina on rankempaa mutta mitäpä sitä ei lasten eteen tekisi.

Joskus kyllä tuntui että kaksosten kanssa oli hempompaa kun yleensä nukkuivat yhtäaikaa ja olivat muutenkin samalla viivalla.Kun näiden kahen pienen kanssa on sitä ettei meilläkään ole juus koskaan molemmat nukkuneet yhtäaikaa,paitti yöllä!!! :p

Mies on vieläkin Miskan kanssa yöt,nyt on ollut melko levotonta ja oon pyytänyt että mieskin nukkuis välillä..Ei tarvi auttaa,on vähän jäärä.

Meillä tutkitaan Miskan pulautteluja,edelleen tulee paljon.Oltiin kaks päivää ilman maitoa vallan ja silti pulitti.Eli kai se refluksia on ja siihen ens ke saadaan lääkitys.
VÄhän pelottaa sen lääkkeen (prepulsid) sivuvaikutus,nimittäin rytmihäiriöitä.On muutenkin eritysilupavalmiste eli vain lastenlääkäri voi määrätä ja se vaikuttaa keskushermostoon.Kamalaa.
Mutta toisaalta kun voi ruokatorvi tulehtua jatkuvasta pulauttelusta sekä muita kasvunhäiriötä tms.niin ei voi oikein olla lääkitsemättäkään.

Painoa oli tullut vajaa 200 g ja käyrä on kokoajan laskussa.Nyt 8 kk mitat oli 71 cm ja 8,1 kg.

Mutta tällaisia kuulumisia tänne!
kata ja miska
 
Onneksi olkoon Moonlight :flower: :D
Mulla välillä tuntuu sellaisina päivinä kun Noora on oikein vaativalla tuulella et mihin ihme soppaan oon lusikkani työntäny? Kun ei meinaa tuon yhenkään vaatimuksia keretä täyttää niin miten sitten kun on kaks pientä yhtä aikaa :eek: No onneksi se tunne menee sit aika nopeesti ohi =)

Käytiin Nooran kanssa äskettäin pulkalla ulkoilemassa ja tarkoituksena oli käydä puistossa, mutta siellä oli varmaan 30 cm tullu lunta niin eihän sinne päässy lähellekkään. Lumitöitäkään ei viitsiny ulos jäähä sit tekeen kun mies voi sit illalla lingota koko pihan.

Noora on oppinu kans vilkuttamaan ja sanookin siihen jotain hei,hein tyyppistä. Isiä kans sanotaan äitäksi ;) Isin tyttö on kyllä tuo kun tuntuu ettei Isin kotona ollessa äiti kelpaa mihinkään ja jos Isi sattuu ovesta meneen ulos niin sit roikutaan ovessa itkemässä. Ja voi sitä onnen hetkeä ku isi tulee kotiin ja pääsee syliin =) No ihan hyvä näin. Miehen kotona ollessa saankin sit aika rauhassa touhuta kotihommia kun Noora roikkuu vaihteeksi Isänsä lahkeessa :D

Piti taas kommentoida jotain juttuja mut eipä taas millään muistu mieleen. Jokseenkin musta tuntuu et mun päässä ei nykyään oo enää ku yks herne ja sekin toimii vähän huonosti :|

Noora tahtoo ruokaa ja varmaan sit päikkäreille, joten hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Kojo, Noora 9kk ja möykkis 16+2
 
Heippa :wave:

Kippana, mennis ja Helmiäisen äiti voima :hug: teille kaikille ja jaksamista!

Me kävimme äsken Maijan kanssa kaupassa vaunuilla ja piipahdettiin samalla työpaikalla. Ihana ilma ulkona, mutta alkoi vain tuulla enemmän kun tultiin kotiinpäin. Jalka alkaa olla parempi, ei ehkä ollut paras ajatus sitä taas rasittaa, mutta pää hajoaa tänne sisällekin :ashamed:

Mulle on tulossa tänään kahvitteluseuraa (tai teeseuraa, kun en juo kahvia) eräästä toisesta suurperheen äidistä :D Heillä on neljä tyttöä ja yksi poika :) Mutta heilläkin on ikäeroja vähän enemmän niin kuin meilläkin, eli emme täällä kahvittele 11 lapsen kanssa :eek: :LOL: Kiva, kun on tullut uusia tuttavuuksia, niin voidaan sitten kyläillä puolin ja toisin :)

Mutta nyt mä menen syöttämään vielä Maijaa ja laitan patonkia uuniin teen seuraksi :p

Kirjoitellaan taas :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Heippa :wave:
on taas viikko vierähtäny nopeeta. lueskellut olen,mutta kirjottelu jäänyt syystä ja toisesta :/
Moonlight Onnea kovasti raskauteen!! :flower: ihana juttu!!
ikäeroa meidän pojilla 1v5kk ja hyvinhä tää on mennyt....mitä nyt :headwall: tuommonen tunne itellä välillä :D hih välillä tuntuu et kaikkeen sitä ittesä laittaa,mut kyllä tää todellakin on sen arvosta :heart: niin ihania lapsia ja on se vaan ihanaa että pojilla on seuraa toisistaan. rajut uhmat kyl saa pään kiehumaan turhan usein ja esikon yli temperamenttisuus,mutta on tää vaan niinki ihanaa että mulla on taas vauvakuume :ashamed: vaikka jo päätin et nyt hetken tauko ja töihin välillä,mut en tiiä......

Me oltiin neuvolas tänään...8kk lääkäri neuvola. kaikki muuten ok,mut korvatulehdus :'( onneks käskin korvat tarkistaa kun on ollu sitä räkätautia ja kovaa yskää. jospa ne yöheräilyt sitte taas onki johtunu korvista.

pelkoja en oo huomannu et olis. väsyneenä kyllä vierastaa joitain,mutta äiti,iskä ja isoveikka kelpaa aina :D :heart: vaikka mammanpoika välillä tuntuu olevan niin kyllä o nneks iskäkin kelpaa :)

no nyt ei muuta ehdi,poika huutelee tossa lattialla seuraa ;) isoveli nukkumassa =)
 
Ihan ensiksi haluan Onnitella Moonlightia :flower: :) :hug: .
H :hug: hienosti kaikki menee!
Pienestä ikäerosta on ollut puhetta, en tiedä lasketaanko toi 1v 10 kk pieneksi, mutta minusta se on ollut hyvä ikäero, nyt esikoisella ja keskimmäisellä on tosi paljon seuraa toisistaan, eikä menoa haittaa vaikka ovat eri sukupuolta.

Otin tänään Helmin sängystä verhot pois, kun tanko oli jatkuvasti vinksin vonksin, kun neito niissä roikkui....

Kävin eilen kokeilemassa sellaista popflexi jumppaa, se oli aivan ihanaa, se tehtiin sellaisella taipuisalla tangolla, jonka piti koko ajan olla edestakaisessa liikkeessä, ei saanut pyöriä. Harmittaa vaan kun se on sellaisella salilla jossa jäsenyyteen pitäisi sitoutua vuodeksi 59 euroa per kuukausi, ja mulla kun painaa noi lastenhoidolliset syyt siten, että en pääsis hirmuisesti siellä käymään, mies mokoma kun on niin paljon töissä ja koulussa :ashamed: .

Tänään ollaan pankki asiolla oltu kaupungilla, lapsille avattiin paremmin kannattavat säästötilit ja siinä samalla isäntä laittoi taas muutaman kympin menemään enemmän kuussa noihin rahastoihin, meillä kun se on niin pientä ja pitkäaikaista säästämistä, että nää kurssien heilahtelut ei siihen vaikuta. Parasta aikaa voisit vähän ammattilaisena antaa vinkkiä noista eläke jutuista...Oletko itse niihin ruvennut laittamaan, mie olen joskus laittanut niihin rahaa, mutta sitten jäädyttänyt koko touhun, ja siellä ne säästöt sitten itse itseään söivät.....

Mies lähti vielä työmaallaan pyörähtämään, ihanaa kun on ilta, kohta saunaan ja yökkäri päälle....

T:Minnihiiri
 
Hei taas!
Kippanalle ja muille yökukkujien äideille voimia. Meilläkin poika nukkuu lähestulkoon tissi suussa, mutta ei pidä kovinkaan paljon pyörimistä niin ei (vielä) rasita liikaa.
[/b]kata-74 tehtiinkö teillä Miskalle ph-mittausta? meillehän neuvolalääkäri laittoi lähetteen lastentautien pkl:lle tutkimuksiin kun sanoin että edelleen pulauttelee ja röyhtäilee ja se painokäyrä on laskenut loivasti koko ajan 4kk iästä asti. Mietin vain että mitä tekevät, mutta näkeehän tuon jahka kutsu tulee.
Saatiin ruokailuja taas pojalla sujumaan kun tein lisää kotiruokaa, ei tykännytkään noista purkkiruuista.. Tässä hyvä vinkki, juuri valmistui ja hyvällä ruokahalulla maistui, ihan sävelsin omasta päästä (eli sovelsin):
makaroonilaatikko 8-kuiselle:
-keitä pienessä kattilassa 0,5dl vettä ja n.1dl naudan jauhelihaa , 1/4 sipulia silputtuna ja 1/2 valkosipulinkynttä silputtuna.n.5-10min.kuori pinnalta vaahto lusikalla
-hienonna jauheliha-sipulisekoitus sauvasekoittimella
-keitä 1/2 pussia raketti-spagettia vedessä (+1 rkl öljyä)n.10 min ja valuta lävikössä ylimääräinen vesi pois
-sekoita jauheliha ja spagetti pienessä uunivuoassa.
-sekoita 2dl äidinmaidonkorviketta, 1 kananmuna ja ripaus valkopippuria(laiheliinille laitoin tähän myös 3 rkl rypsiöljyä), ja kaada vuokaan
-paista 175 astetta 30 min

Hyvää oli. tarpeeksi kosteaa ja pehmeää että pystyi haarukalla hienontamaan kahdella alahampaalla varustetun vauvan syötäväksi.
:D Bon appetit

Minä suosin näitä ruokia joissa ei ole lientä, ei tule pulautuksena ylös kuten puurot tms. ja makaroonilaatikkoa vauva voi itsekin syödä käsin, kokemuksesta voin kyllä sanoa että osa hieroutuu päähän :LOL:

Onko missään enään rutiinisti 10kk neuvolaa? meillähän se on tuon painon vuoksi mutta muuten ei olisi. ei kai millään kunnalla niin hyvin mene että se olisi kaikilla?

hyvää viikonloppua
Riiviöiden äiti & pienin riiviö 8kk
 
Heippa :wave:

Olipas kiva jutella kaverin kanssa :) Seuraavaksi sovittiin kahvittelut heille :D

Minnihiiri, nyt tää sanoo, että oi oi voi... :D Älä lopeta kokonaan eläkevakuutukseen maksamista, siinä käy juuri noin, että säästöt alkaa syömään itseään :( Minä tein äitiysloman ajaksi niin, että pienensin kuukausierän ihan minimiksi, taisi olla 50e/kk. Siitä saa kuitenkin sen veroedun ja pysyy säästäminen "hengissä". Minullakin on säästämisaikaa vielä niin hurjan montakymmentä vuotta edessä, että ei haittaa mitään, vaikka muutamia vuosia siellä menee minisäästämisellä.
Yleisesti olen sitä mieltä, että suosittelen ihan kaikille eläkesäästämistä. Mitä nuorempana sen hoksaa ja aloittaa, niin aina helpommin pääsee alkuun, eikä tarvitse säästää satoja euroja kuussa. En usko henkilökohtaisesti, että kolmenkymmenen vuoden päästä meillä on tälläinen eläkejärjestelmä ja hyvinvointivaltio kuin nyt, valitettavasti. Uskon, että ollaan menossa pikkuhiljaa, vuosien saatossa siihen, että jokainen alkaa itse huolehtia itsestään ja omasta toimeentulostaan eläkkeellä. Tämä on siis ihan minun omaa mielipidettä :D Toisaalta, haluaisin eläkkeelläkin elää "normaalisti" ja pystyä ostamaan joskus kivoja juttuja, viedä lapsenlapsia retkille ja matkustellakin, kun sitten on sitä aikaa :whistle: :D Eihän sitä tiedä onko enää hengissäkään, mutta jääpä säästöt sitten lapsille.
Eli, suosittelen lämpimästi, että palaat takaisin eläkesäästäjäksi ja ellei miehelläsi jo ole sellaista, niin kipin kapin hänellekin sellainen hankkimaan :) Mies on meillä ollut pari vuotta kauemmin eläkesäästäjä, itselläni on ollut eläkesäästö kuutisen vuotta. Rahastot on muuten hyvä vaihtoehto säästämiseen! Itselle on ainakin käynyt niin, että niihin jää koukkuun ja aina haluaa koittaa jotain uutta rahastoa :D Tosin siinä on se haittapuoli, että ne on niin helposti realisoitavissa... :D Eli mitään potteja ei meikäläiselle pääse kertymään ;)

Meillä mies remppaa nyt tuota kellaria. Poranääni vain jyllää aina välillä ja lupasi tulla parin tunnin sisään sieltä takaisin. Esikoiselle tuli yökylävieras, toinen kaksosista on leikkimässä ulkona ja toinen kaksonen meni kummisedälle ja serkulle yökylään. Pikkuiset leikkivät innoissaan kotileikkiä, Maija on tällä kertaa koira :D

Ikäerosta Meillä on esikoisella ja kaksosilla ikäeroa 2v2kk ja se oli ihan hyvä ero. Sitten onkin pisempi väli, mutta pojalla ja tytöllä on 1v9kk, se oli myös hyvä ero ja nyt ovat kyllä erottamattomat, vaikkakin eri sukupuolta :heart: Tytölle ja Maijalle tuli ikäeroa 2v3kk ja minusta tuntuu, että heistä tulee hyvä pari :)

Voimia kaikille, kenellä sairastelua, allergioita tai muuta hankalaa aikaa :hug: :hug:

Voikaa hyvin :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Pitkästä aikaa ehtii kirjoittamaan. en ole ehtinyt käydä lukemassakaan kuin joka toinen päivä ja kun on selvinnyt urakasta niin ei ehdi enää kirjoittaa. Meillä on sellainen tilanne, että Laura saa hirveät raivarit kun ottaa tietsikan esiin. Eli tosi nopsaan pitää käydä.
Meille ei kuulu mitään ihmeitä. Yöt on ollut kätinää kun on nuha.
Ihanaa miehellä alkaa isyysloma ens viikolla ja on kuukauden kotona. Tosin hänen pitäisi tehdä lopputyötään. Esikoinen on onnessaan kun isi vie ja hakee kerhosta.
Sunnuntaina pääsee kakkua syömään kun otetaan varaslähtö mun synttäreihin. Tiistaina tulee 32v täyteen. :)
En nyt muista mitä piti kommentoida kun pää on ihan sekaisin.
Marjo ja Laura
 

Yhteistyössä