Toyota Auris - kokemuksia kaipailisin

poikia3
Mitäs haluaisit autosta tietää.

Mulla oli 1.6 auris. Näpsäkkä peli, sisätiloiltaan melkoisen tilava jo. Autossa riitti vääntöä ja tien tukoksi ei tosiaankaan jäänyt. Alkuun häiritsi edessä sivussa oleva mini-ikkuna, mutta siihenkin tottui. Tykkäsin autosta todella paljon, mulla oli sellainen vuoden loppuun.
Matkustajina oli 5 henkinen perhe, lapset 5, 7, 12 v.
 

Olen kuullut, että siinä olisi paljon vikoja? Pitääköhän moinen tieto paikkaansa? Olen katsellut vm 2008-2009 ja taisi olla 1.4. Diesel, automaattivaihteinen ja niissä on vielä tehdastakuu voimassa.
Meitä matkustajia olisi 4 kpl, -1 turvaistuin ja 1 turvavyöistuin takapenkille pitäisi mahtua? Mahtuuko?
 
Vieras
Minulla on -08 vuoden 1.4 diesel. Olen tykännyt, kulkee ihan tarpeeksi lujaa. Nyt vaan odottelen kutsua kaasupoljinhuoltoon.
Tosin yksi "vika" on, tuuli ottaa aika hyvin, ainakin jos vertaa muuten saman kokoiseen Corollaan.
Aluksi vaihdekeppi tuntui oudolta mutta siihen tottui tosi nopeasti.
 
Täällä kans käytössä vuoden -09 1.4 diesel. Olen sillä nyt vuoden ajellu noin 45000 kilsaa ja ollut erittäin tyytyväinen. Ihan aluksi vaihdettiin jarrupalat, kun alkoivat vinkumaan, mut sen jälkeen niissä ei mitään ongelmaa. Samoin ajovalojen pesin jäi niin sanotusti auki kerran eli sieltä vaihdettiin jousi. Nämä pikkuviat on ainoat mitä näihin kilometreihin mennessä on ilmaantunut. Nyt tosin sitä kutsua kaasupoljinhuoltoon täälläkin odotellaan.
 
Tommyboy#1
Meillä on 09 mallinen Toyota Auris 1.6 bensa koneella ja pian on 30.000 tuhatta kilometriä ajettuna.Kone jaksaa vetää hyvin alakierroksilla eikä jalkoihin kyl jää!! 2 aikuista ja 3 kolme(7,11,14 vuotiaat) lapset mahtuu hyvin eikä viikonloppu reissukaan tunnu missään,kaikki tavarat mahtuu joukkoon!!Jarruista varoitettiin oston yhteydes et niissä on ollu ongelmia joissain erissä mut tämä yksilö on hiljainen!!Lampun pesuri jää ylös ja seuraavan huollon yhteydes mainitsen siitä!!Edellinen auto oli Toyota Avensis dsl ja siinä pantiin 2 kertaa jarrut uusiks ympäriinsä takuuna ja aina sain huollon ajaks sijaisauton käyttöön maksutta!! Ainaki tääl Vaasas toimii hyvin kyseinen myymälä/huolto!!Siitä suuri kiitos!!
 
aurisfani
Hei.
Olemme ajaneet monella eri automerkillä ja Toyota Auris 2.0 diesel; siinä on kaikki kohdallaan. Näkyvyys hyvä, kiihtyy nopeasti ohitustilanteissa ja etenkin kaupungilla hyvä parkkeerata.Takaosassa ei ole "keskikumparetta" joten kaikki voivat istua jalat suorassa. Autosta ei tarvitse nousta maankamaralta ripoja katosta etsien, voi vain "tipauttaa" jalat maahan ja olet auton vieressä seisomassa. Erittäin hyvä ajettava.
 
Seppo Rautiainen
Neljän kuukauden odotusajan jälkeen sain Auriksen 1,6 koneella ja automaattivaihteilla. Ensivaikutelma on erinomainen, kuskin paikalle on helppo mennä ja tulla ulos. Melutaso ei mielestäni ole mitenkään korkea, ehkä sitä on paranneltu vuosien mittaan. Auton vakavuus on myös miellyttävä ja samoin ajettavuus. Luotan Toyotan kestävyyteen ja huoltoon, eikun lisää tuttavuutta, jos vaikka löytyy epäkohtia pitemmän päälle, enpä oikein usko, sillä kokemukseni Toyotaan kestää.
 
"jokke"
Hyvin on auto pelannut pakkasellakin.30000 huolto tulee ja mainitsin vetonivelien ääntelystä jotka luvattiin korjata ,jarrut vinkuu ja nekin luvattiin korjata.olen erittäin tyytyväinen autoon ja palveluun huollossa
 
Ex Avensis-kuski
Ostin monitoimivaihteistolla varustetun bens. Auriksen 5.5.2011. Joulun pyhinä se ei meinannut käynnistyä -2 asteen pakkasessa lainkaan. 14.1.2012 startatessa se ei sitten ynähtänytkään; pakkasta oli vain -5 astetta (säteilylämmitin oli päällä) .
Ostin akkulaturin ja sain auton käyntiin. Avensis oli minulla 9 vuotta ja koskaan ei ollut minkäänlaisia käynnistysongelmia. Olen omistanut autoja n. 50 vuotta ja yksikään ei ole jäänyt käynnistymättä vaikka kaikissa ei ollut edes lohkolämmitintä ja pakkastakin oli parhaimmillaan jopa -30 astetta !

Epäilen, että akun kapasiteetti ja laturin teho ovat liian alhaiset, koska samoissa olosuhteissa Avesis ei pettänyt koskaan, enkä aikaisemmin edes omistanut enkä joutunut käyttämään akkulaturia.

Onko vastaavia kokemuksia ?
 
"Auris"
Auto on kaupunkiautona ihan ok, mutta melkoisen ongelmallinen ajettaessa pidempää matkaa. Autolla on todella paha taipumis kiemurella minne milloinkin johtuen sitten tuulesta tai tien epätasaisuudesta. Lisäksi istuimet eivät oikein sovellu pitkäjalkaiselle ja muutoinkin ergonomiassa on ongelmia mm. ratin puutteellisten säätöjen takia.

Hiukkasen huolestuttaa myös paha ruostuminen. Ainakin TM:n testien mukaan ruostesuojaus on aivan ala-arvoinen kaikissa Toyotissa. Muistaakseni raportti löytyy syksyn 2011 lehdestä ja kannattaa lukea. Suosittelen ainakin vahvaa ruostesuojausta jo uutena, ettei tule muutaman vuoden päästä ylläreitä.
 

Yhteistyössä