Tradenomi opinnoista onko vaikeaa???

Meritähti harmaana
Pääsykokeissa oli ainakin 04 lähinnä sellaisia päättelykykyä testaavia juttuja ja joitain prosenttilaskuja muistaakseni. Ei siis mitään superhankalia, mutta hoksottimia testaavia kuitenkin.
 
Kokemus tämäkin
Mä aloitin merkonomin opinnot nyt syksyllä ja matikka on tosi vaikeaa. Peruskoulussa matikasta oli numerona 8 joskus 15 vuotta sitten mutta nyt ei suju indeksilaskut ja katetuotot ja muut sitten yhtään. Luulisin että tradeilla on astetta haastavampaa noi laskut.
 
Hellou
Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus madonius:
Tyssääköhän mun haaveet sit noihin pääsy kokeisiin, kun niin haluaisin saada uuden ammatin että pääsen tuolta hikisestä tehtaasta pois :'(
Tottakai menet niihin pääsykokeisiin. Ainakin olet sitten yrittänyt.
 
Meritähti harmaana
Ei musta matikka oikeesti ollut vaikeeta, ei amk:ssa siihen samalla tavalla panosteta kun yliopiston puolella.

Eroja tietysti tulee myös siinä, onko suuntautunut esim. taloushallintoon vai markkinointiin, luonnollisesti talouspuolella matikkaa on enemmän ja se voi olla hankalaakin.

Itse panostin markkinointiin ja projektijohtamiseen ja matikkaa oli vain muutama hassu kurssi. Yksi niistä oli hankala, muut tosi helppoja. Ja siitä yhdestäkin kyllä läpi pääsi, vaikka ykkönen sitten tulikin.

Ja ei, en ole hyvä matikassa, mutta aika vähän sitä tuohon kouluun sisältyi ja pääsykokeissa ei ollut mitään ihmeellisiä koukeroita tai yhtälöitä, ihan vaan prosenttilaskuja, päättelytehtäviä ja joitain sanallisia tehtäviä, joissa ei mitään vaikeita kaavoja tarvittu, hoksottimia vain. Eli ihan perusmatikkaa.
 
ei oo, rohkeesti vaan hakemaan, matikka on ihan läpihuutojuttu, tarpeellista ja käytönnän läheistä,
ainoa mika on haastavaa on lopputyö, jonka laajuus on n. 10 viikon tuntipanostus...senpä takia mulla tutkinto onkin kesken :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti harmaana:
Ei musta matikka oikeesti ollut vaikeeta, ei amk:ssa siihen samalla tavalla panosteta kun yliopiston puolella.

Eroja tietysti tulee myös siinä, onko suuntautunut esim. taloushallintoon vai markkinointiin, luonnollisesti talouspuolella matikkaa on enemmän ja se voi olla hankalaakin.

Itse panostin markkinointiin ja projektijohtamiseen ja matikkaa oli vain muutama hassu kurssi. Yksi niistä oli hankala, muut tosi helppoja. Ja siitä yhdestäkin kyllä läpi pääsi, vaikka ykkönen sitten tulikin.

Ja ei, en ole hyvä matikassa, mutta aika vähän sitä tuohon kouluun sisältyi ja pääsykokeissa ei ollut mitään ihmeellisiä koukeroita tai yhtälöitä, ihan vaan prosenttilaskuja, päättelytehtäviä ja joitain sanallisia tehtäviä, joissa ei mitään vaikeita kaavoja tarvittu, hoksottimia vain. Eli ihan perusmatikkaa.
Kävitkö sinä monimuoto koulutuksena sen vai ihan koulun penkillä???
Kun tuo mihin minä haen niin siinä olis muutama istunto koneen ääressä parissa viikossa muuten olis visiinn niiku itse opiskelua.
 
Meritähti harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus madonius:
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti harmaana:
Ei musta matikka oikeesti ollut vaikeeta, ei amk:ssa siihen samalla tavalla panosteta kun yliopiston puolella.

Eroja tietysti tulee myös siinä, onko suuntautunut esim. taloushallintoon vai markkinointiin, luonnollisesti talouspuolella matikkaa on enemmän ja se voi olla hankalaakin.

Itse panostin markkinointiin ja projektijohtamiseen ja matikkaa oli vain muutama hassu kurssi. Yksi niistä oli hankala, muut tosi helppoja. Ja siitä yhdestäkin kyllä läpi pääsi, vaikka ykkönen sitten tulikin.

Ja ei, en ole hyvä matikassa, mutta aika vähän sitä tuohon kouluun sisältyi ja pääsykokeissa ei ollut mitään ihmeellisiä koukeroita tai yhtälöitä, ihan vaan prosenttilaskuja, päättelytehtäviä ja joitain sanallisia tehtäviä, joissa ei mitään vaikeita kaavoja tarvittu, hoksottimia vain. Eli ihan perusmatikkaa.
Kävitkö sinä monimuoto koulutuksena sen vai ihan koulun penkillä???
Kun tuo mihin minä haen niin siinä olis muutama istunto koneen ääressä parissa viikossa muuten olis visiinn niiku itse opiskelua.

Luin ihan koulun penkillä tuon tutkinnon.
Mutta jos itsenäisesti joutuu tekemään niin google kyllä auttaa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus madonius:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tulee olemaan vaikeaa, jos et ole perillä edes yksinkertaisimmista suomen kielen oikeinkirjoitussännöistä...
Onpa ihanaa kun saa noin kannustavaa tekstiä :hug:
Sinä kysyit, minä vastasin. Jos olisit halunnut kannustusta etkä vastauksia, olisi ehkä kannattanut se tuoda esiin.
 
Anni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus madonius:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tulee olemaan vaikeaa, jos et ole perillä edes yksinkertaisimmista suomen kielen oikeinkirjoitussännöistä...
Onpa ihanaa kun saa noin kannustavaa tekstiä :hug:
Sinä kysyit, minä vastasin. Jos olisit halunnut kannustusta etkä vastauksia, olisi ehkä kannattanut se tuoda esiin.
Sinun kannattaisi ehkä panostaa luetun ymmärtämiseen. Matematiikan taito harvoin kulkee käsi kädessä kirjoitustaidon kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus madonius:
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti harmaana:
Ei musta matikka oikeesti ollut vaikeeta, ei amk:ssa siihen samalla tavalla panosteta kun yliopiston puolella.

Eroja tietysti tulee myös siinä, onko suuntautunut esim. taloushallintoon vai markkinointiin, luonnollisesti talouspuolella matikkaa on enemmän ja se voi olla hankalaakin.

Itse panostin markkinointiin ja projektijohtamiseen ja matikkaa oli vain muutama hassu kurssi. Yksi niistä oli hankala, muut tosi helppoja. Ja siitä yhdestäkin kyllä läpi pääsi, vaikka ykkönen sitten tulikin.

Ja ei, en ole hyvä matikassa, mutta aika vähän sitä tuohon kouluun sisältyi ja pääsykokeissa ei ollut mitään ihmeellisiä koukeroita tai yhtälöitä, ihan vaan prosenttilaskuja, päättelytehtäviä ja joitain sanallisia tehtäviä, joissa ei mitään vaikeita kaavoja tarvittu, hoksottimia vain. Eli ihan perusmatikkaa.
Kävitkö sinä monimuoto koulutuksena sen vai ihan koulun penkillä???
Kun tuo mihin minä haen niin siinä olis muutama istunto koneen ääressä parissa viikossa muuten olis visiinn niiku itse opiskelua.

Luin ihan koulun penkillä tuon tutkinnon.
Mutta jos itsenäisesti joutuu tekemään niin google kyllä auttaa!
Noh jospa nyt rohkenisin hakemaan ainakin nyt tuntuu että mahan pohjassa kipristää ja meinaa alkaa jännittämään :ashamed:
 
Minusta pitäisi tulla taloushallinnon tradenomi 12/09. Matikan tentistä vedin 5 (skaala 1-5 ) vaikka en todellakaan koskaan ole ollut hyvä siinä. Kirjanpito on vaikea, mutta siitäkin selviää. Siinä mulla on ollut periaatteena että 1:nenkin on arvosana. Kolmosia olen siitä saanut tenteistä.

Meillä ei muuten ollut pääsykoetta vaan pelkkä haastattelu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Minusta pitäisi tulla taloushallinnon tradenomi 12/09. Matikan tentistä vedin 5 (skaala 1-5 ) vaikka en todellakaan koskaan ole ollut hyvä siinä. Kirjanpito on vaikea, mutta siitäkin selviää. Siinä mulla on ollut periaatteena että 1:nenkin on arvosana. Kolmosia olen siitä saanut tenteistä.

Meillä ei muuten ollut pääsykoetta vaan pelkkä haastattelu.
Niin onhan se 1:nenkin arvosana mutta ainahan se on mukavampi saada parempia arvosanoja.
 
Meritähti harmaana
Rohkeasti vain hakemaan! =)

Sitäpaitsi paikkaa ei ole pakko ottaa vastaan jos mieli myöhemmin muuttuu, mutta jollei hae ollenkaan niin saa sitten jälkikäteen harmitella ettei edes yrittänyt.

Hakemalla ei mitään menetä, ja oikeesti niistä matikoista selviää kyllä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus madonius:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Minusta pitäisi tulla taloushallinnon tradenomi 12/09. Matikan tentistä vedin 5 (skaala 1-5 ) vaikka en todellakaan koskaan ole ollut hyvä siinä. Kirjanpito on vaikea, mutta siitäkin selviää. Siinä mulla on ollut periaatteena että 1:nenkin on arvosana. Kolmosia olen siitä saanut tenteistä.

Meillä ei muuten ollut pääsykoetta vaan pelkkä haastattelu.
Niin onhan se 1:nenkin arvosana mutta ainahan se on mukavampi saada parempia arvosanoja.
Ni-in, ja mitä enemmän saa hyviä arvosanoja sitä enemmän sitä itseltään vaatii..... Mulla on nelosia ja vitosia kaikista muista aineista kuin juuri kirjanpidosta, ja nyt olen olen huomannut että pyrin aina täydellisyyteen ja se on stressaavaa.


 
Meritähti harmaana
Valitettavasti noita vanhoja pääsykokeita ei ole saatavilla (ainakaan "virallisesti" , voihan olla että joku on sellaisen saanut joskus "pöllittyä" )

Prosenttilaskut "kaikin päin" oli ainakin meillä, ne kertaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti harmaana:
Valitettavasti noita vanhoja pääsykokeita ei ole saatavilla (ainakaan "virallisesti" , voihan olla että joku on sellaisen saanut joskus "pöllittyä" )

Prosenttilaskut "kaikin päin" oli ainakin meillä, ne kertaisin.
No koitan alkaa itseä tässä tsemppaamaan että saan haettua sinne kouluun.
 

Yhteistyössä