Treenaaminen sektion jälkeen

Miten olette aloittaneet treenaamisen sektion jälkeen? Itsellä tulee huomenna 5kk täyteen sektiosta, ja nyt alkaa olemaan kivut jo helpottaneet sen verran että uskaltaa ajatella lihastreeniä ihan vakavasti. Tuntoa ei vatsassa juurikaan ole iholla, mutta ajoittain arpia särkee ja kiristää kovasti, ei kuitenkaan enään päivittäin.

Vatsalihakset on kadonneet jonnekin, ja haluaisin kovasti saada ne takaisin. Mitä liikkeitä uskaltaa hyvillä mielin tehdä, ja mitä olette havainneet hyväksi omalta kohdaltanne? Netistä olen kyllä katsellut eri treeniohjelmia, mutta haluaisin kuulla ihan oikeita ajatuksia ja kokemuksia kun nuo tiivistetyt "tee näin ja syö noin"-artikkelit on kovin puisevia luettavia.
 
Mulla ei juurikaan ollut kipuja, mutta en uskaltanut kuitenkaan kauhean aikaisin aloittaa. 4,5 kk sektiosta suunnilleen aloin taas käymään tanssitunneilla ja siellä tehdään usein vatsojakin. Mikään ei tuntunut pahalta, mutta huomasi kyllä, että vatsalihakset oli tosi heikossa kunnossa, hyvä, että sain kymmenen vatsaa ekalla kerralla tehtyä :) Kotona olen sitten tehnyt niitä säännöllisesti tanssiharrastuksen lisäksi.
 
"noo"
Ensinnä kait kannattaa tarkistaa se vatsalihasten välissä oleva "jänne" vaimikäsenytoli? Että onko se palautunu.
Miten sulla noin pitkään on ollut kipuja? Ja siis tuntoa ei ole vatsan alueella? Onko se sektio haava missä kohtaa?
Itelläni on aika alhaalla (ei varmaan voi alempana olla)eikä ole vaivannut mitenkään.
Ja niistä liikkeistä mitkä vaikuttaa syviin vatsalihaksiin kannattaa aloittaa
 
Mä oon lenkkeillyt ihan koko ajan, olin tosin ahne ja olin jalkeilla jo muutaman tunnin päästä leikkauksesta. Mulla tilannetta hidasti se että haavat ja kohtu tulehtuivat ja sen takia noita kipuja on nyt varmaankin ollu enemmän.

Mitä lihaksia oot harjoittanut, kaikkia vai ihan joitakin erityisesti? Syviä vatsalihaksia kai voi harjoittaa ihan omantunnon mukaan, mut jostain katoin että suositellaan puolen vuoden karenssia synnytyksen jälkeen. Kuulostaa ihan realistiselta sinänsä, mutta siellä ei puhuttu sektiosta mitään :| Minkälaista tanssia harrastat? :)
 
[QUOTE="noo";28523796]Ensinnä kait kannattaa tarkistaa se vatsalihasten välissä oleva "jänne" vaimikäsenytoli? Että onko se palautunu.
Miten sulla noin pitkään on ollut kipuja? Ja siis tuntoa ei ole vatsan alueella? Onko se sektio haava missä kohtaa?
Itelläni on aika alhaalla (ei varmaan voi alempana olla)eikä ole vaivannut mitenkään.
Ja niistä liikkeistä mitkä vaikuttaa syviin vatsalihaksiin kannattaa aloittaa[/QUOTE]

Sektiohaava on alhaalla, poikittainen. Tuo rako on ihan inhimillisissä mitoissa ja siitä innostuneena ajattelinkin että voin aloittaa nyt ihan tosissani tämän röllykän hävittämistä :)
 
sektioäiti
Minulla nyt 4 kk sektiosta, ja pari viikkoa olen useamman kerran viikossa lyhyen aikaa (10-15 min) treenannut vatsoja. Syviä vatsoja "lankkuasennossa" ja muuten makaamalla selällään lattialla ja nostamalla peppua ylös. On vähän hellempää niskalle kuin perinteiset istumaannousut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sektioäiti;28523823:
Minulla nyt 4 kk sektiosta, ja pari viikkoa olen useamman kerran viikossa lyhyen aikaa (10-15 min) treenannut vatsoja. Syviä vatsoja "lankkuasennossa" ja muuten makaamalla selällään lattialla ja nostamalla peppua ylös. On vähän hellempää niskalle kuin perinteiset istumaannousut.
Kiitos vinkeistä :) Ootko kylkiä treenannu ollenkaan, kiristääkö vatsaa jos olet?
 
Mä oon lenkkeillyt ihan koko ajan, olin tosin ahne ja olin jalkeilla jo muutaman tunnin päästä leikkauksesta. Mulla tilannetta hidasti se että haavat ja kohtu tulehtuivat ja sen takia noita kipuja on nyt varmaankin ollu enemmän.

Mitä lihaksia oot harjoittanut, kaikkia vai ihan joitakin erityisesti? Syviä vatsalihaksia kai voi harjoittaa ihan omantunnon mukaan, mut jostain katoin että suositellaan puolen vuoden karenssia synnytyksen jälkeen. Kuulostaa ihan realistiselta sinänsä, mutta siellä ei puhuttu sektiosta mitään :| Minkälaista tanssia harrastat? :)
Olen ihan perusvatsojen lisäksi tehnyt sivuttaisia, aluksi vaan tosiaan ihan 15-20 päivässä 5 kertaa viikossa, koska ne oli niin heikot. Nyt olen vähentänyt kertoja ja lisännyt määriä. Dancehallia harrastan tällä hetkellä, tosin aloittelijana vasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Señora;28523853:
Olen ihan perusvatsojen lisäksi tehnyt sivuttaisia, aluksi vaan tosiaan ihan 15-20 päivässä 5 kertaa viikossa, koska ne oli niin heikot. Nyt olen vähentänyt kertoja ja lisännyt määriä. Dancehallia harrastan tällä hetkellä, tosin aloittelijana vasta.
Kuulostaa hyvältä taktiikalta. Varmasti tuo tanssiminenki auttaa siinä palautumisessa, ihan outo nimike mulle mut kuulostaa vauhdikkaalta :D
 
[QUOTE="vieras";28524432]Minulla on myös nyt 3kk sektiosta, en ole vielä uskaltanut tehdä esim. vatsatreeniä. Kovasti tekisi mieli, saisi vihdoinkin tätä inhottavaa mahaa pois...[/QUOTE]

Lenkkeily on ainakin hyvä alku, jossei ole synnytyksen jälkeen paljoa liikkunut. Se nostaa peruskuntoa ihan kivasti :)
 
[QUOTE="vieras";28524455]Tuplavaunuja olen lykkinyt joka päivä vähintään 4-5km ja paino pudonnut 15kg, joten olo kuin puhkaistulla ilmapallolla. ;) Tämä oli ensimmäinen sektio, joten inhottaa/pelottaa tämä toipuminen. :([/QUOTE]

Mullakin on ensimmäinen sektio, ja kilot jäi oikeastaan synnärille. Mulle ei raskauskiloja oikeastaan edes tullut, mutta tuo nahka.. Se on kyllä karsee. Mut ylhäällä oli monta hyvää vinkkiä joilla pääsee alkuun, joten eiköhän niillä lähdetä kutistamaan sitä röllykkää johonkin! Toisaalta ylpeähän tosta nahkakasasta pitäis olla, se kun muistuttaa joka päivä että mulla todellakin on pieni ja toivottu ihminen elämässäni. Mut silti, se nahka.. :stick:
 

Yhteistyössä