Trikoomekko häihin, onko noloa?

  • Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
köyhä
Hei,

Onko noloa laittaa häihin vaatteeksi mekko, missä leikkaus rinnan alla ja materiaaliltaan jotain puuvillaa/trikoota? Saako tällaista yhtään juhlavammaksi laittamalla esim. huivin, koruja tms.? Olen raskaana ja nyt menossa vaihe, ettei maha vielä iso, mutta tava vaatteet kiristää. Ja lisäksi rahatilanne perheessä tiukka, joten ei ole varaa ostaa kallista mekkoa kun on miehelle ostettava puku ja kolme lasta myös puettava häihin.
 
No ei ole!

Raskaus on hyvin oikeutettu tila olla pukeutumatta epämukavasti.

(Mä taas tilasin juuri hieman turhan juhlavan koltun häihin, mutta kun kerran morsian on sitä mieltä, niin olkoot sitten niin. Muita "tavallisesti" pukeutuneita juhlavieraita ajatellen vaan... hmmm...)
 
Musta kelpaa hyvin!!

Ite ajattelin huomenna esiintyä kälyn häissä Henkkamaukan trikoohameessa, mustassa pitkähkössä topissa (siis sellaisessa joka yltää mahan alle) ja laittaa päälle tummanruskean 3/4-hihaisen kauluspaidan. Siis silleen et vain yks nappi kiinni ja helma saa levitä mahan molemmin puolin. Saa kelvata vaikka anoppi ei ehkä tykkää. Mut mä en ala rv 30 ostamaan mitään iltapukua parin tunnin juhlien vuoksi.
 
ap.
Minusta ei vielä välttämättä näe, että olen raskaana. itse kyllä näen masun, mutta jollain voi mennä lihomisen piikkiin. Sitten ne siellä puhuu, että onpa huonosti pukeutunut ja vielä lihonutkin -> ei pidä enää itsestään huolta kuin silloin ennen lapsia :(

Kokeilin paria trikoomekkoa ja oli tosi nättejä päällä. Kävin sitten ihan kunnon liikkeessäkin ja mekko maksoi yli 200 euroa. Ei ole nyt rahaa - eikä kyllä koskaan ole rahaa noin kalliiseen.

Entäpä, kaipa meidän neljävuotiaat pojat voi laittaa siistit (uudet) tummansiniset suorat housut, ettei tarvii olla tyyliin puhun huusut? Ja paitapusero ja kraka. Kenkäongelmakin on taas valtava. En osta lapsille yksien juhlien takia kenkiä, mitä ihmettä niiden jalkaan???
 
ap.
Sandaalit on hiukka kesän aikana kärsineet. Ja niissä Puuha-Peten kuva :) Meillä olisi tosi nätit kaupunkikengät pojilla, millä voisivat mennä, mutta niissä valkoista ja käytössä hieman likaantuneet. Ovat keinonahkaa, ei taida saada puhtaaksi. Ne menisivät muuten tosi kivasti, mutta nyt ovat siis jotain muuta kuin valkoiset. Niissä siis mustaa ja valkoista - sellaiset kaupunkitennarit.

Mukava kun kommentoitte, saa itselle vähän valaistusta tähän asiaan :)
 
Myös mun mielestä raskaus oikeuttaa soveltamaan pukeutumiskoodeja, mutta trikoomekko kuulostaa hieman liian arkiselta. Voihan se juhlavallekin näyttää asusteiden kanssa, riippuu ihan mekosta. Olisko vaihtoehto käydä katsomassa kirpparilta joku juhlavampi? Itse löysin ihan uuden veroisia juhlavia äitiysvaatteita raskaana ollessani, mut ikävä kyllä suurin osa ei mahtunu mulle päälle.
 
vieras
Mä olin viimeisilläni kaverini häissä, ja päällä oli trikoosamettimekko. Oli vielä kaikenlisäksi musta ( mutta mikään muu vähänkään juhlava ei mahtunut päälle). Häät olivat tosin syksyllä. En todellakaan lähtenyt ostamaan uutta vaatetta, enhän edes tiennyt pääsenkö häihin (tyttö syntyikin sitten seuraavana päivänä).

 
ap.
Oi ei, sitä pelkäänkin, että koen olevani alipukeutunut ja sitten on oma juhlafiilis poissa täysin. Polttareiden perusteella paikalla olevat nuoret naiset ovat todella hyvin pukeutuneita. Mutta eipä taida kellään olla tällaista elämäntilannetta, että on jo lapsia hiukan enempi ja voivat panostaa itseensä kaiken. Voi että, mitähän minä nyt tekisin, aikaa ei ole edes paljoa kierrellä kaupoissa kun lapset vain parina päivänä päiväkodissa ennen häitä.

Trikoomekot on kyllä nättejä päällä. Jos olis esim. yksivärinen ruskea niin mitäs siihen yhdistäisin? Tytöllä turkoosi mekko, joten voisin halutakin jotain turkoosia itsekin.
 
ap.
Keddu, en ole pk-seudulta. Kiitos tarjouksesta, ihana huomata, että tällä palstalla on mukaviakin ihmisiä eikä vain sellaisia, jotka ilkeilevät ja haukkuvat minkä kerkeävät :)
 
ap. taas
Minulla olisi yksi nätti tunikamallinen ei-trikookankainen yläosa. Olisi juhlava ja minun päällä nätti. MUTTA alaosaksi pitäisi laittaa mustat housut - ei liene häihin kovin hyvä. Niin ja eipä taida enää noi mustat housut mulle mahtuakaan. Huoh... :(
 
millimenninkäinen
minulla jo raskasuvatsa näkyy isona ja ostin yhden pinkin äitiys trikoo mekon mustien leggingsien kanssa ja menin niillä yhdet rippijuhlat ja kaverin häät! minusta aivan ok!
 
kumikameli
laita siihen rintojen alle leveä satiininauha, voi olla periaatteessa minkä värinen vaan niin tuo juhlavuutta!

sitten kiiltävät sukkahousut ja korkkarit jalkaan.

Jos pelkäät että muut luulevat että olet vain lihonnut niin silittele masua välillä niin kaikki tajuavat että olet raskaana ;)

mukavia häitä!!

(itse menen huomenna häihin, mustassa mamma trikoo mekossa jossa satiini nauha tissien alla, mulla maha näkyy jo kyllä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Trikoomekot on kyllä nättejä päällä. Jos olis esim. yksivärinen ruskea niin mitäs siihen yhdistäisin? Tytöllä turkoosi mekko, joten voisin halutakin jotain turkoosia itsekin.
Tulipas muuten mieleen, että mulla on kaapissa kaksi trikoista juhlamekkoa. :D Siis miks ei kävis, jos on juhlavan näköinen ja nätti? Onko sulla laittaa kuvaa, niin on helpompi sanoo mielipidettä? Asusteillahan saa kans paljon aikaan, joten ei sulla välttämättä pukeutumisongelmaa ole. =)
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Hei,

Onko noloa laittaa häihin vaatteeksi mekko, missä leikkaus rinnan alla ja materiaaliltaan jotain puuvillaa/trikoota? Saako tällaista yhtään juhlavammaksi laittamalla esim. huivin, koruja tms.? Olen raskaana ja nyt menossa vaihe, ettei maha vielä iso, mutta tava vaatteet kiristää. Ja lisäksi rahatilanne perheessä tiukka, joten ei ole varaa ostaa kallista mekkoa kun on miehelle ostettava puku ja kolme lasta myös puettava häihin.
Mulla oli trikoomekko raskaana ollessa häissä. Somistin hienoilla kengillä, laukulla ja koruilla. Sain kehujakin olemuksestani.

Että siitä vaan. Jos rahatilanne on tiukka, ei kannata tuhlata yksien häiden takia. Ja voithan käydä kirpparilla, jos sieltä löytyisi jotain.
 
vieras
Jos lapsille ei ole mustia juhlakenkiä niin en laittaisi pojille karakaa ja vaaleaa kauluspaitaa ja suoriahousuja tai vois nuo housut mennä, mutta niiden kanssa rennompi lyhythihainen paitapusero.

Trikoomekkojakin on kauniita, jos on laadukas materiaali ja väri tietenkin ratkaisee paljon. Trikoomekon kanssa ei kannata laittaa mitään tosi hienoja sandaletteja.
 
ap.
SAan kuvan digimuotoon, mutta miten ihmeessä saan sen tänne näkyviin? Eikös se pidä olla jollain palvelimella se kuva, minne laitan ja miten?

Kenkäongelma on myös itsellä, jos saan kuvan näkyviin niin voitte antaa vinkkejä myös kengistä!

Kyllä minä nyt uskon jo, että trikoinen mekkoki käy. Riippuu miten sen asustaa. Ja siinähän minä olen totuttuun tapaan aivan surkea!!
 
ap.
Eli siis pojille pitäisi ostaa jotkut rennommat paitapuserot? Ok, se kyllä sopii sillä niitä tarvitaan sitten syksymmälläkin. Ostan mieluummin pitkähihaiset, sillä ei tiedä tuosta päivästäkään kun on elokuun lopussa, että onko jo viileää.

Tytsillekin pitäisi keksiä kengät. En haluaisi enää ostaa sandaaleja tms. kesäkenkiä. No, tuo on ongelmista pienin mielestäni :)
 

Yhteistyössä