Tsempatkaa mua, en jaksais enää imettää...

poika kohta 7kk ja imetys on mennyt sellaiseksi että ei söisi rintaa suurinpiirtein kuin pimennetyssä huoneessa enää... huoh. Siis kaikki muu kiinnostaa enemmän ja jos on vähänkin häiriötä (isoveli 3 v esim) niin syöminen ei onnistu. Hirveetä säätöä milloin ja missä syö ja jos ollaan jossain kaupungilla niin ei todellakaan onnistu, herran vaan tuijottelee muualla vaikka toisaalta tarvitsisi juomansa ja sitten kohta huutaa naama punaisena. Probleema ettei pullo kelpaa, eikä korvike... nokkamukillako rupean sitä korviketta tyrkyttämään. Pumpulle en heru, viime viikolla yritin ja kovan työn tuloksena (3 kertaa n 1½h) sain vaivaiset 100 ml ulos.
 
Jos periaatteessa haluat vielä jatkaa imetystä niin entä jos päättäisit jaksa vielä viikon, ja sitten katsoa tilannetta uudestaan; jatkatko vielä viikon vai lopetatko. Tuohan voi olla vaan ohimenevä tilanne kun kaikki ympärillä niin kiinnostaa!

Muistan kun nykyisellä taaperolla oli tuollainen vaihe ja yhdessä paikassa menin verhon taakse imettämään ja ihmiset luuli että ujostelin heidän seuraansa. :D
 
Tuttipulloihin on olemassa erilaisia nokka osia niin mitä jos ostaisit sellaisen "nännin" mallisen eli ihan pyöreän (ei soikea) tytti osan pulloon ja kokeilet sillä. Jos rintaruokinta ei onnistu niin ei sitä silloin kannata jatkaa sillä lapsen kasvu ja kehitys on kuitenkin kaiken A ja O:) Don´t worry be happy!:)
 
Mulla oli pari viikkoa sitten vähän samanlainen tilanne. Vauva nyt 8,5kk ja yli kuukauden oli kestänyt jo tuollaista "syömisongelmaa". Hän ei malttanut syödä päivisin juuri ollenkaan, yöllä sitten kelpasi rinta -eikä ollut häiriötekijöitä-. Hampaatkin tuottivat vähän ongelmia, ei niinkään imemisen vaan puremisen suhteen. Pari viikkoa sitten olin viikon verran kuumeessa ja hän lopetti yölläkin syömisen (3 peräkkäistä yötä), oisko maistunut pahalta kuumeen takia ja sitten ei herunnutkaan niin helposti. Silloin päätin, että nyt siirryn korvikkeeseen. Ihan hyvin meni ja samalla loppui yösyömiset, en enää antanut yöllä pullosta ja suht kivuttomasti meni uudelleen nukahtamisetkin silti.

Tsemppiä sulle. Jos haluat imettää, niin koita vielä jaksaa jotenkin. Mä jotenkin koin lopettamisen jotenkin vaikeaksi, kun olisn suunnitellut imettäväni niin kauan kuin korvikettakin tarttis antaa. Nyt kuitenkin tilanne on rauhoittunut tosi paljon kun siirryttiin pulloon. Eikä 6 kk jälkeen imetyskään periaatteessa tuo vauvalle mitään "lisäetua" verrattuna korvikkeeseen.

Teillä oli ongelmana ettei vauva suostu juomaan pullosta, siihen en valitettavasti osaa sanoa ratkaisua. Mietin, että oiko hyvä jatkaa imetystä kuitenkin yhtä aikaa joka tapauksessa pullosta juomisen harjoittelun kanssa?

Tsemppiä sullejoka tapauksessa mihin ratkaisuun päädytkin!
 
kiilusilmä
Meillä oli samanlaista, imetys onnistui kunnolla vain makuuasennossa, rauhallisessa paikassa ja ketään tai mitään kiinnostavaa ei saanut olla näkyvillä. Lisäksi lapsi päätti, että ei syö kuin oikeaa rintaa, vasemmasta ei suostunut syömään ollenkaan. Nämä temppuilut alkoivat joskus kun lapsi oli 4-5kk ikäinen. Kaupungilla imetin sitten vessassa (hyi hyi minua) ja kylässä&kotona menin makuuhuoneeseen ja pyysin muita pysymään poissa. Öisin onneksi lapsi paremmin söi, joskus sain jopa huijattua hänet vasemmasta rinnastakin syömään. Vuoden ikäiseksi imetin, viimoset viikot oli tosin sellasta "pakkosyöttöä", pikasesti lapsi söi vähän ja lähti taas liitämään.
 

Yhteistyössä