Tuet/raha

Siis miten ihmeessä opiskelijat perheelliset pärjää?
Aatellaa et mä olisin opiskelija, opintotuki olis yht.400e kuussa, mies kävis töissä ja opiskelis ja sen tulot olis noin 1000e.
Mitä tukia mä saisin jos saatais lapsi?Siis minkä suurunen äitiystuki mulle tulis?Mitä muita tukia olis mahollista saada?
Tuntuu ettei oo rahaa tehä lapsia....
Sikspä olis kiva kuulla mistä kaikkialta sitä rahaa tulee ja kuinka paljon ja miten sillä pärjää...
 
saisit minimiäippärahaa. Et muuta, koska miehesi on töissä. Tai tuolla palkalla ehkä jonkin verran asumistukea.

Mä olen opiskelija joten saan minimiäitiyspäivärahan. Mies saa työttömyyspäivärahaa ja lisäksi saadaan asumistukea. Kelan tukia siis yhteensä noin 1000e. Ja niillä pärjätään hyvin. Jos innostun shoppailemaan, niin sitten menee tiukille, mutta se on sitten meikäläisen safkoista pois :D
 
Eikös äitiyspäivärahaa saa sen mukaan, minkälainen palkka on ollut? Eli saisit enemmän kuin minimin? ja tietty lapsilisän.

Me saadaan 2 opintotukea, eli 450euroa yhteensä. Ja asumistukea + lapsilisä. eli kelalta yhteensä n.900 euroa. Vuokran jälkeen ruokaan ja bensaan jää 300euroa ja hyvin se on riittänyt. :)
 
Itse valmistuin 2.6.06 ja äitiysloma alkoi 5.6.06 Koska olin saanut vain opintotukea sain äippärahaakin minimin,15,50e/päivä,jokainen äiti on oikeutettu vähintään tohon minimiin.
(Jos ehtii taas olla työttömänä valmistumisen jälkeen hetken ennen äippälomaa,päiväraha on hiukan suurempi koska se lasketaan työttömyyspvrahasta...)
Jos isä opiskelee lapsen syntyessä,ja on siihen asti saanut opiskelijan astukea,muuttuu asumistuki yleiseksi kun lapsi on syntynyt koska silloin astuki lasketaan koko perheelle,toisin sanoen asumistuki pienenee...
Me pärjättiin yllättävän hyvin,vaikka mä sain minimin 304e verojen jälkeen+lapsilisän 100e,mies oli työtön ja sai peruspäivärahan päälle 400e+asumistuki 236e... Vuokra oli aika pieni 386e+vesi 10e/henkilö,autokin on pienikuluinen...