Tukan leikkuu

Miten teillä hoidetaan 3v tukan leikkuu?

Itseläni kyseessä on poika, jolla olen yrittänyt pitää suhteellisen lyhyttä tukkaa näin kesällä.
Tänään vain ei kotiparturointi sitten onnistunut ollenkaan. 2 edellista kertaan oli päätynyt huutoihin vasta loppu puolella ja silloinkin poika totesi lopetettaessa ettei se niin kauheaa ollutkaan.
Nyt vaikka oli etukäteen puhuttu ja sovittu jopa palkkioita että on kiltisti tukanleikkuussa. Niin eikös koko homma mennyt alusta alkaen huudoksi. Isän paloi pinna, kun tykkäsi että poika on jo paniikissa, ja lopetti tukanleikkun kesken. Itse olisin yrittänyt rauhoittaa ja sitten jatkaa. Aikaahan se olisi vienyt ja tarvinnut melkoisia puhumistaitoja.

Onko olemassa kikkoja millä onnistuisi?
Meillä pelon taitaa aiheuttaa leikkurin ääni ennen kaikkea

 
Meillä ei minun leikkausonnistu paitsi tytön otsatukka, poika käy parturissa ja istuu kuin tatti. Tosin viimeksi kysyi sitten heti leikkauksen jälkeen "mä olin nyt tosi kiltisti, mits mä saan palkaksi?"
On tottunut ko. parturiin ja tietää että sieltä saa aina itse valita tarran tai kiiltokuvan.
 
Mä oon saanut poja tukan leikattua itse koko ajan. Sillon vuoden iässä poika katteli Puuha Peteä samalla ja nykyään istutaan suihkussa ja pojalla on oma kone kanssa (rikkinäinen) ja saa sillä suristelle sen aikaa kun leikkaan. Meillä ei oo ollu mitään suurempia ongelmia, ainakaan vielä :whistle: :D Poika tulee ens kuussa 3v.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2005 klo 22:49 mansikka82 kirjoitti:
ootko yrittäny leikata tukan pelkkiä kampaa ja saksia käyttäen?
Saksien kanssa en ole järin taitava hiuksia leikkaan. On varmasti kädessä ja saksissa vikaa. Ihan parturikoneella olen yrittänyt pikaisesti ajella pään läpi.

Te kirjoittaneet olette onnellisia, kun leikkuu onnistuu noin hyvin. Ehkä meidän pitäisi siirtää leikkuupaikka vaihteluksi TV:n eteen. Jos vaikka sitten alkaisi sujumaan ja voisi palata takaisin kylpyhuoneeseen.
 
DIESELmom harmaana
lapset helposti säikähtää konetta jos kerrankin hiukan nippaisee. kannattaa tarkistaa ja puhdistaa kone. meinaan jos koneen terien välissä on töhnää niin ne eivät leikkaa tasaiseen vaan saattaa jopa nyppiä. mikä SATTUU ja varmasti alkaa lapsi pelätä.

joskus ei sitten muu autakaan kuin viedä parturiin, mikä kyllä kirpaisee ehkä rahapussia.
 
Meillä oli 1-3 vuotiaana pojan hiustenleikkuu yhtä tuskaa: pelkäsi surisevaa konetta (ääniyliherkkätapaus) ja saksiakin kammoksui kun nipsuivat korvien lähellä. Kotona kävi kiltti parturityttö joka leikkasi rauhalliseen tahtiin saksilla pojan katsellessa videota. Lopulta suostui menemään parturiliikkeeseen jossa leikattiin saksilla koska vienoäänisinkin kone kammoksutti. Nyt tänä kesänä (poika täyttää kohta 5 v.) antoi ekan kerran parturin leikata koneella, sujui oikein hyvin kun oli lelukoppakin sylissä jossa monenmoista pikkuautoa yms. mielenkiintoista. kohta olisi taas parturoinnin aika, alan jo uskoa että leikkuu sujuu hyvin...
 
Meillä on vanhemmalla pojalla ollut aina tuskaa tuo parturointi. Kotona olen leikannut, mutta nyt kun oli serkut kylässä viimeisen session aikana, huomasin ettei poika kehdannut itkeä. Oli siis vieraskorea. Taidan alkaa viedä parturiin, tai kutsua pojan kavereita kylään kun on seuraavan parturoinnin aika...

Olen myös huomannut että jotkut koneet menevät tukkoon tosi nopeasti ja alkavat nyhtää. Leikkaan myös mieheni hiukset kotona ja hän on huomauttanut asiasta. Uusi kone pitää sitten ostaa kun alkaa olla sellaista leikkuu että pitää konetta puhdistaa (siis isompi puhdistus ruuvaamalla osat irti) kesken hiusten leikkuunkin, mutta äkkiähän se itsensä takaisin maksaa kun on kolme päätä huollettavana.
 
Meillä käyny isin kans yhessä parturissa ja nähny kun isiltä ensin leikataan niin antanu hyvin sitte ja tietysti tikkari palkallakin oli osansa.Kotonakin on nallepuh kone mitä on saanu kokeilla omassa kädessä ja sitte oon antanu vaikka sipsiä pojan suurinta herkkua ja niitä on napostellu sen minkä voi ettei hiuksia söis niin kyllä mä aina välillä oon saanu kotonakin tasailtua niin pitenee noi parturivälit. Jos on menny hermo niin on jatkettu vaikka toisena päivänä sitte ku on tehty "väyryset" välis( siis nukuttu yön yli). :)
 
PikkuHippu
Meillä on aina sujunut ongelmitta hiustenleikkuu, koska poikaa kiinnostaa kaikki härvelit :LOL: . Viimeksi, kun leikkasin isänsä hiukset, niin ilmoitti, että seuraavaksi on hänen vuoronsa. Ei siinä auttanut kuin yrittää leikata jo valmiiksi lyhyttä hiusta vieläkin lyhyemmäksi :D .
Meiilä on sellainen lapsille tarkoitettu Nalle Puh-parturikone ja siinä paketissa on Nalle Puh- essua, Ihaa-kampaa, -nipsua, Tiikeripeiliä ym.
Ja tarrojakin palkinnoksi. On pieniääninen vehje. Olen sen joskus jostain halpistavaratalosta ostanut..
 
Meidän 3v. selosti pihan naisilla tässä yksi päivä, että minun tukkaa kun leikataan niin isä leikkaa ja äiti laittaa pastilleja suuhun. :D

Välillä onnistun ilman suurta tappelua leikkaamaan saksilla kylvyn aikana. Mutta kone aiheuttaa kauhean huudon.
 
me käydään aina parturissa ja kampaajalla. tytön otsatukkaa joskus itse vähän leikataan. ammattilainen osaa homman nopeasti ja tottunut lapsiin. lapsi usein myös pysyy paikallaan hetken jos vieras henkilö sitä pyytää. paljon helpompaa kaikille ja lopputulos myös paljon parempi!!
 
DIESELmom harmaana
samaa mieltä.
ammattilaisella saa siistimmän lopputuloksen.
itse kun kampaajan silmin lapsia katselen niin kyllä joskus säälittää kun lapsen tukka on rumasti leikattu.toki jotkut osaa ihan hyvinkin leikata mutta aika paljon näkee miten sattuu, siis lähinnä lyhennetty ja siellä täällä omituisia hapsuja ja rajat ihan siitimättä, otsatukka vino ja nyrhitty jne.. etenkin usein pojilla vaan koneella lyhennetty. onneksi omilla lapsilla on kunnolla malliin leikattu tukka johtuen omasta ammatista.

joo tiedän kyllä että lasten hiustenleikkuu maksaa usein aika paljon ja siinä on helppo säästää. mutta siinä saa myös helposti lapselle kammon jos kerran tökkää saksilla pahasti tai koneella nippaa. :/
 

Yhteistyössä