tukisukat sektioon?

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27669778:
Okei, varmaan sairaalasta kiinni. Mä pummasin hoitajalta vielä toiset mukaan kun lähdin kotiin. Mun piti käyttää niitä vielä 10 päivää leikkauksen jälkeen ja onhan niitä oltava kahdet, että saa toiset pesuun :D
Mul oli myös ohje 2 viikkoa, joten kahdet oltava.
 
"Sep"
Mä jouduin hätäsektioon, eikä tietenkään siinä hässäkässä ollut aikaa ajatellakaan tukisukkien pukemista. Jäin vaan miettimään, että eikö niistä kuitenkin olisi ollut hyötyä kun kiire oli ohi? Siis jos joku on käyttänyt kaksikin viikkoa leikkauksen jälkeen, niin miksei hätäsektion jälkeen käytetä ollenkaan? Vai meneekö se hyöty muka ohi, jollei saada jo ennen leikkausta kiskottua jalkaan?
 
Veritulppariskin takia mun käsittääkseni annetaan kaikille ennen sektiota tai muuta isoa leikkausta. Ja jos on ylipainoa, joutuu niitä pitämään vielä leikkauksen jälkeenkin. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
"vieras"
Ekalla kerralla olin kiireellisessä sektiossa ja sukat puettiin päälle vasta osastolla vauvan synnyttyä, sairaalaan jäivät.
Toisella kerralla olin suunnitellussa sektiosaa (eri sairaalassa) ja kukaan ei muistanut sukkia mainitakaan joten pärjäilin sitten ilman niitä. Eikä tulppia.
 
Ei mullekaan kahdessa ensimmäisessä ole laitettu ja ilman tulppia. kahdessa vuodessa on Porvoossa tämä muutos tapahtunut.
Tammikuussa tänä vuonna tehtiin kiireellinen sektio Ps:ssa ja sain sukat osastolla jalkaan. Piti jättää sairaalaan ja kotiin piti ostaa omat mut kuulemma sääriin asti olevat riitti kun sellaiset olin jo raskaanaollessa ostanu.
 
Kannattaa laittaa
Juu, täälläpäin ei kukaan puhunut halaistua sanaa tukisukista ja en tiennyt moisesta mahdollisuudesta laisinkaan. Kolme sektiota, jossa viimeisen eli nuorimmaisen lapsen jälkeen sain veritulpan jalkaan. Leikkaukseen meni ja nyt on jalasta ollut paljon vaivaa ja vaivoja :( Vasta myöhemmin luin, että tukisukat estäisi tukoksien synnyn. Sairaalassa jo valitin, että jalkaan koskee, mutta ei hoitsut mitään piitanneet.
 
Minulle tehty kaksi kiireellistä sektiota 09 ja 11. Ensimmäisellä kerralla vetäisivät sukat jalkaan ennen leikkausta ja toisella kerralla sain sukat vasta osastolla. Pari päivää kylläkin vain pidin. Kukaan ei maininnut, että olisi kotona enää tarvinnut. Jotain pistoksia piti kotiuduttuakin kyllä vielä törkkiä mahaan tulpan ehkäisemiseksi.
 
"Anne"
No jopas on kummaa. Meillä puettiin sukat ennen leikkausta ja otettiin pois ennen seuraavan päivän suihkua eikä tarvinnut laittaa takaisin eikä pistellä. Tämä siis alkuvuonna -09
 

Yhteistyössä