tuleeko aina pahka

  • Viestiketjun aloittaja Uusi täällä
  • Ensimmäinen viesti
Uusi täällä
Minua on jäänyt kovasti mietityttämään, kun lapseni syntyi kiireellisellä sektiolla ja hänen päänsä oli todella muovautunut. Siitä oli oikein erityismaininta synnytyskertomuksessa.

Varmaan aina jonkinlainen tulee vai tuleeko? Vai onko ne yleensä lieviä. Joka tapauksessa onni että poika viimein leikattiin. Olishan voinut käydä hullumminkin.
 
Meillä esikoisella oli pahka päässä ja sen sanottiin johtunen pitkittyneestä synnytyksestä, eli pää oli hankautunut niin kauan johonkin...

tyttö taas tuli rytinällä kun käyntiin lähti ettei pahkaa ollut.

pojallakin pahka laski ensimmäisen yön aikana.synnytys oli ihan tavallinen, eli ei imukuppia!
 
Helmille
Moi!
Minä synnytin sektiolla ja tyttärelläni oli pieni pahka päässä. Vauva oli jo laskeutunut niin alas synnytyskanavaan että jouduttiin sieltä "irroittelemaan" että siitä kuulemma oli tullut. Pahka hävisi nopeammin pois kuin olin ajatellut.
 
meitin herralla oli iso pahka... synty jouluna "tonttulakki" valmiiksi päässä... :D
laski toisdelta puolelta päätä nopeesti mut de toinen oli kernny muotoutuu pitempään ja oli tunnusteltaessa havaittavissa vielä noin 4kk ikäsenä ainakin.... pojalla paljon hiuksia joten ei silmällä näy ja nyt en oo enää muistanu koko juttua,, poika 11kk nyt B) B)
 
tyyristyllerö04
Meillä oli tytöllä myös oikein komea pahka päässä, vaikka syntyikin alateitse. Kutsuimme häntä maahiaiseksi :heart: . Pahkan pois lähteminen kesti muutaman viikon.

 
jos takaraivossa oli pahka ni sehän johtuu ainoastaan siitä että vauva on ollut pää alaspäin niin kauan että lapsen pää on muovautunut sun lantion mukaan, esikolla ei ollut pahkaa ja synnytys helvetillinen, jäi päästään jumiin ku laskeutu niin myöhään eikä pää muotoutunut ja tokalla taas oli ja synnytys helppo. kaikilla kai jonkuulainen on ja imukupista saattaa tulla kans mutta se häipyy muutamassa päivässä.
 

Yhteistyössä