Tuleeko hampaan poistosta automaattisesti sairaslomaa?

jos aamulla/aamupäivällä poisto niin yöksi voit hyvin mennä töihin.
Hamoaan poisto aukko hyyttyy normaalisti alle tunnissa. Varaa panadolia tms kotiin. eriasia sitten hammasLEIKKAUKSET, joissa todellakin hammas leikataan irti. niistä saa monesti päivän kaksi.

Ei ole mitään syytä jäädä sairaslomalle normaalin hampaanpoiston jälkeen.
Tää aika on vasta kolmen jälkeen iltapäivällä. : /
 
***
Kävin poistattamassa viisurin yleisellä puolella, ja tarkistuksessa aikaa varatessa oli puhetta että poistopäivä ja ainakin seuraava tulisi ottaa tosi iisisti, ettei ala vuotamaan. Kerroin olevani ypph, enkä oikein haluaisi sairaslomaa pitää jollei ihan pakko. Sovittiin sitten aika torstai-iltaan (joo, täällä jopa on ilta-aikoja!), ja kehoituksen ottaa perjantai tosi iisisti, ei nostella lapsia jne. Ja sitten vielä viikonloppu lepoa.

Eli ainakin minä olisin kyllä saanut poistopäivän ja seuraavankin saikkua. En lähtisi jakamaan lehtiä ainakaan vuorokauteen, vaikka poisto menisikin ihan kivasti.
 
Yksi vaan vedettiin pois. Jessus että taas lähti luunpala mukana, edellisen viisurin poistossa oli sama juttu : /
Vielä 2 poistettavaa jäljellä. Onneksi saan kuitenkin reilun viikon toipumisaikaa, melkein 2 viikkoa.
 
"vieras"
Kai tuokin on aika yksilöllistä. Mulla on kaksi hammasta leikattu, eri kerroilla. Ekan jälkeen menin suoraan töihin, toisella kerralla taisin olla loppupäivän pois., kummatkin leikattiin aamupäivällä. Tosin olen muutenkin sitä tyyppiä, että olen ollut isompienkin leikkausten jälkeen aika nopsaan jalkeilla
 
[QUOTE="vieras";28230574]Kai tuokin on aika yksilöllistä. Mulla on kaksi hammasta leikattu, eri kerroilla. Ekan jälkeen menin suoraan töihin, toisella kerralla taisin olla loppupäivän pois., kummatkin leikattiin aamupäivällä. Tosin olen muutenkin sitä tyyppiä, että olen ollut isompienkin leikkausten jälkeen aika nopsaan jalkeilla[/QUOTE]
Mulla ei leikattu, vaan irrotettiin vain.
 
lasipää edellä edelleen
[QUOTE="Vieras";28217900]Riippuu tyosta. Hammaslaakari tokko sita sairaslomaa kirjoittaa... kunhan ei vuoda tai ei ole taipumusta vuotoon. Urheilua/painavia lasteja ei varmaan suositella nosteltavaksi 24-48 tuntiin.

Keskustele asiasta hammaslaakarin kanssa kerro millaista tyota teet.[/QUOTE]

Kyllä minulle on nimenomaan h-lääkäri kirjoittanut loman, ei kahta kysymystäkään, (olin lehdenjakotyössä). Tässä yläpuolella näitä syitä onkin, urheilu ja rehkiminen kielletty.
Lehdenjako on tosi rankkaa, jos on noita "juoksurappuja" eli hissittömiä vaikka 60 kpl...
Mulla viisuri poistettiin leikkauksella. Ei varmaan yksikään työnantaja edes halua, että fyysiseen työhön lähdetään suoraan ilman s-lomaa operaation jälkeen.

Terveys menee edelle, kaikkien etu. Hammasjutut on jotenkin niin herkällä alueella ihmisellä, että varovaisuus on kyllä tarpeen :) .

Hoitele itteäs hyvällä omallatunnolla vaan... (ja ehkä hölmöä vast. ketjuun kun on jo onkelma mennyt, vaan tää ketju osui silmiin niin pakko täältä harmaana vastailla kun ei ehdi nyt kirjautumaan).
 
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä edelleen;28231638:
Kyllä minulle on nimenomaan h-lääkäri kirjoittanut loman, ei kahta kysymystäkään, (olin lehdenjakotyössä). Tässä yläpuolella näitä syitä onkin, urheilu ja rehkiminen kielletty.
Lehdenjako on tosi rankkaa, jos on noita "juoksurappuja" eli hissittömiä vaikka 60 kpl...
Mulla viisuri poistettiin leikkauksella. Ei varmaan yksikään työnantaja edes halua, että fyysiseen työhön lähdetään suoraan ilman s-lomaa operaation jälkeen.

Terveys menee edelle, kaikkien etu. Hammasjutut on jotenkin niin herkällä alueella ihmisellä, että varovaisuus on kyllä tarpeen :) .

Hoitele itteäs hyvällä omallatunnolla vaan... (ja ehkä hölmöä vast. ketjuun kun on jo onkelma mennyt, vaan tää ketju osui silmiin niin pakko täältä harmaana vastailla kun ei ehdi nyt kirjautumaan).
Just tulin töistä, hyvin meni. Välttelin rappusissa juoksemista.
 
"vierailija"
Yksi hammas poistettiin,sillon oli maanantai ja sen päivän työt tehty,todella inhottava toimenpide,mutta mitään kuumetta tai pahoja särkyjä tms. ei tullut. Ei tullut mieleen mitään sairaslomaa kysyä,eikä asiastamitään puhuttukkaan. Yksityisellä kävin,oli kiire tapaus.
 
Tänään multa otettiin loput kaks hammasta kerrallaan.
Luoja miten erilainen olo, no toinen olikin oikeanpuoleinen alahammas ja toinen vasemmalta ylhäältä, niin oli muutenkin koko naama ihan turta. :O

Nyt on ihan sikakipee olo! Onneksi ne ei silloin viime kerralla repineet kuin yhden hampaan ja onneksi ei tarvitse enää yöllä nousta töihin, niin saan parannella itseni kunnolla.
Tuskaaa! :|

Niin ja tuo alaleuan vuoto ei meinaa tyrehtyä, olen koko päivän ollut syömättä, juonutkin vain pari kulausta vettä kera särkylääkkeen.
 
"jep"
En tiedä antavatko sairaslomaa automaattisesti, mutta pyytämällä ehkä. Mieheltä poistettiin juuri hammas, hänelle sanottiin ettei saa tehdä mitään raskasta ja pariin päivään ei saa saunoakaan. Nyt sitten on pahasti tulehtunut, piti hakea antibioottikuuri ja kunnon särkylääkkeet ja käydä putsaamassa mätä pois.
Kannattaa ottaa hampaanpoisto kuitenkin tarvittavalla vakavuudella, eikä ainakaan rehkiä ensimmäisenä päivänä yhtään. Tulehdukset suussa tunnetusti voivat johtaa vakaviinkin seurauksiin.
 
[QUOTE="jep";28281752]En tiedä antavatko sairaslomaa automaattisesti, mutta pyytämällä ehkä. Mieheltä poistettiin juuri hammas, hänelle sanottiin ettei saa tehdä mitään raskasta ja pariin päivään ei saa saunoakaan. Nyt sitten on pahasti tulehtunut, piti hakea antibioottikuuri ja kunnon särkylääkkeet ja käydä putsaamassa mätä pois.
Kannattaa ottaa hampaanpoisto kuitenkin tarvittavalla vakavuudella, eikä ainakaan rehkiä ensimmäisenä päivänä yhtään. Tulehdukset suussa tunnetusti voivat johtaa vakaviinkin seurauksiin.[/QUOTE]

Mulla ainakin kävi tänään niin, että oli jo melkein 2h kulunut poistosta, kun vain kumarruin laittamaan meidän porttia kiinni, niin se aukesi vuotamaan taas ja piti purra tukkoa. : / Että en tiedä mikä minun alaleuassa on, kun vuosia sitten poistettu eka viisuri teki kuivakuopan ja parani aivan helkkarin hitaasti. : /

Tämä avaus on vanha, enkä nyt ole lähdössä mihinkään rehkimään. :)
 
"vieras"
Multa poistettiin yksi viisuri ihan vaan vetämällä, ja se olikin aika helppo toimenpide. Menin hammaslääkäristä suoraan töihinkin silloin (hammas oli tulehtunut ja se poistettiin päivystyksessä). Muut viisurit poistettiinkin sitten yksitellen kirurgisesti, ja se olikin paljon ikävämpi toimenpide. Niiden jälkeenkin pidin muistaakseni vain toimenpidepäivän sairaslomaa (kevyt toimistotyö), mutta kaikkea fyysistä rasitusta käskettiin kyllä leikkauksen jälkeen välttelemään ja lääkäri kyselikin työn luonteesta silloin, kun kirjoitti sairaslomatodistusta.
 
No taas olikin sopivasti hammasketju ylhäällä...kyllä se siitä, nyt ei kyllä pidä purra hammasta *ha hah puujalkavitsailee* liikaa kuitenkaan.

On se varmaan muutama päivä ainakin särkylääkkeillä mentävä.

Taidan olla vähän nolompi hammastapaus itse, kun viime viikolla olin tavallisessa paikkauksessa (hl pisteli kyllä koko leuan yhdellä istunnolla, kun oli reikiä), niin olin aivan kuolemankielissä ekan päivän sen jälkeen, ja toinenkin meni jossain sumuntapaisessa aivottomuuden tilassa.

Toi on se pahin vaihe, kun puudutukset alkaa hellittämään, on siinä aika surkeaa olotilaa.
 
"vieras"
Multa poistettiin hiljattain hammas, ja ohjeistettiin, ettei saa tehdä mitään, mikä nostaa sykettä. Ihmetyttää vaan se, että aikaisemmin, kun poistettiin kaksi viisaudenhammasta samalla kertaa, mitään tällaisia ohjeita ei annettu.
 
[QUOTE="vieras";28281888]Multa poistettiin hiljattain hammas, ja ohjeistettiin, ettei saa tehdä mitään, mikä nostaa sykettä. Ihmetyttää vaan se, että aikaisemmin, kun poistettiin kaksi viisaudenhammasta samalla kertaa, mitään tällaisia ohjeita ei annettu.[/QUOTE]

Vieläkin alkoi vuotaa. Nousin vain käymään vessassa. :(
 
Julmettu särky tuossa toisessa kuopassa. :/
Kurkkasin sinne, niin siellä ei ihan täydellistä hyytymistä ole, joten voi olla edessä antibiootit. Mutta olo on ihan kohtuu hyvä, ottaen huomioon, että jouduin ennen seitsemää ottamaan 1g Buranaa ja 1g Panadolia.
 
Pitäiskö sun ap jo soittaa hammaslääkäriin ja kysyä tuosta vuodosta? Ainakin mun ohjelapussa lukee, että pitäis, jos vuoto ei lakkaa omin avuin tai kipu ei asetu määrätyillä lääkkeillä.

Multa leikattiin just reilu tunti sitten hammas ja lääkäri antoi 2pv saikkua ilman, että edes kysyi, missä olen töissä. Kotiäiti nyt ei siitä saikusta mitään kostu, täytyy vain ottaa rauhallisesti tuon ipanan kanssa.

Sain antibiootit, kun oli alkavaa tulehdusta. Puudutus vaikuttaa vielä enkä mitenkään kovasti odota sitä, kun se lakkaa... Viisureiden poiston jälkeen olin tosi kipeä pari päivää silloin joskus kauan sitten, joten pelkään, että nytkin särkee loppuviikon. : /
 
Pitäiskö sun ap jo soittaa hammaslääkäriin ja kysyä tuosta vuodosta? Ainakin mun ohjelapussa lukee, että pitäis, jos vuoto ei lakkaa omin avuin tai kipu ei asetu määrätyillä lääkkeillä.

Multa leikattiin just reilu tunti sitten hammas ja lääkäri antoi 2pv saikkua ilman, että edes kysyi, missä olen töissä. Kotiäiti nyt ei siitä saikusta mitään kostu, täytyy vain ottaa rauhallisesti tuon ipanan kanssa.

Sain antibiootit, kun oli alkavaa tulehdusta. Puudutus vaikuttaa vielä enkä mitenkään kovasti odota sitä, kun se lakkaa... Viisureiden poiston jälkeen olin tosi kipeä pari päivää silloin joskus kauan sitten, joten pelkään, että nytkin särkee loppuviikon. : /
Vuoto siis lakkasi jo eilen, mutta edelleen tulee tosi kovat särkykohtaukset kun särkylääke lakkaa vaikuttamasta. Otan nyt jo yliannostusta Burana + Panadol, koska ounastelen, että joudun jomman kumman ottamaan vielä keskellä yötä.

Huomenna kuitenkin olen yhteydessä hammaslääkäriin ja kysyn neuvoja, kun tuo kipu ei asetu millään, eikä kuopan suojana ole sitä verihyytymäkerrosta, mikä kuitenkin muodostui ihan normaalisti toiseen kuoppaan.
 
Hyiii! Tänään menen suukirurgille näyttämään tuota kuoppaa. Se on ilmeisen tulehtunut, mätää puskee ja särky ei pysy poissa edes vahvalla Buranalla :(
Yöllä jouduin nousemaan 2 krt. ottamaan särkylääkkeen ja silti aamulla taas tuntui, että koko leuka räjähtää atomeiksi. : /
 
Viimeksi muokattu:
Enpä olis ryhtynyt tähän hommaan jos olisin tiennyt miten kamalat seuraukset tästä tulee. :O
Mulla on edelleenkin kovat säryt, mikäli en ota jytkyjä särkylääkkeitä yli suositusten. Esim. Panacodia on parina päivänä mennyt yli 8kpl vuorokauden aikana. Burana 800mg on mennyt ainakin tuplamäärät (6x/vrk). Että semmosta!
On nyt mennyt hiukan parempaan suuntaan, kunhan syön noita särkylääkkeitä vähän väliä, jotta se kovin kipu pysyttelee poissa.
Mies epäilee, että se hammaslääkäri sai aikaiseksi hiushalkeaman leukaluuhun ja itse alan myös kallistua siihen suuntaan epäilyineni. :O
 
"Hammaskeiju"
Mulle tehtiin vaativa viisurin poisto toissapäivänä. Ja siitä lähtien ollut ihan hirveää, paikka jossa hammas oli, on todella kipeä, ja noin kahden tunnin välein on otettava kipulääkettä :( Poskikin on jonkin verran turvoksissa. En saanut sairaslomaa, enkä hlääkäristä lähtiessä ollut sitä vaillakaan,mutta nyt tässä valvoessa, ja aamuvuoroon menossa,toivoisin, että mulla olis sairaslomaa!!!!
 

Yhteistyössä