Tulen hulluksi 2,5v poikani kanssa!

Auttakaa minuu...
Poikani tekee mut hulluksi, onnettomaks ja erittäin vihaiseksi. Juujuu tiedän hänellä on uhmaikä jne jne :) Mutta mitä voisin tehdä? En saa häntä kuriin vaikka kaikkeni olen yrittänyt. Isä kun käskee poika tottelee. Multa puuttuu se auktoriteetti. :(
Kaiken lisäks meillä 0n 6 kk tyttövauva, joten en voi vain huomioida uhmaikäistä lastani.

Kertokaahan kuinka saa pahemman luokan riiviön kuriin...? Oon ihan pulassa.. :headwall:
 
Kuulostaa tutulta. Mulla 2v 8kk ja 4kk vauva. Esikoinen riehuu välillä kuin mielipuoli. Tuttu lastentarhanopettaja sanoi että vie vaan omaan huoneeseen joka kerta kun sana ei kuulu, ja jäähy tosiaan toimii tuon ikäisellä jo hyvin. Kunhan vaan toteuttaa sen ns. oikein eli selittää mitä teki väärin eikä anna huomiota jäähyn aikana. Tänäänkin lähdettiin ulkoolta sisään, kielsin hölmöilyn parikertaa ja kerroin mitä seuraa jos ei touhu lopu. Jatkoi vaan touhujaan, nappasin pojan kainaloon ja sitten lähdettiin syömään ja päikkäreille hiukan etuajassa. "Uhkaus" on turha jos ei toteuta tarvittaessa rangaistusta. Lapsi oppii samantienesim. ettei äiti kuitenkaan mua sisään vie. Meillä ainakin katkaisen kiukuttelun ja uhmaamisen hetkeksi kunnes taas uusi "kohtaus" hiipii päälle. On kyllä melkosen rankkaa välillä ja hermoja raastavaa mutten silti usko että meidän pojalla on edes kovinkaan paha uhma, voimia uhmailijoiden kanssa.
 

Yhteistyössä