Tuleva ikäero noin vuosi

Hei!

Esikoinen täytti juuri 5 kk ja raskaustesti näyttää plussaa. Laskettu aika joskus helmikuussa, joten ikäeroksi tulee noin 1 v 1 kk. Onko täällä muita vastaavassa tilanteessa olevia? Olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja valmistautua tulevaan....
 
Kiva, että muitakin löytyy!

Minkälaiset tuntemukset teillä oli plussan tullessa? Mulla itellä yhtä aikaa ikionnelliset ja totaalisen järkyttyneet. Meillä esikoinen on viiden vuoden yrityksen ja monien hoitojen lopputulos - luomuraskaus ei edes pitänyt olla mahdollinen. Nyt kuitenkin imetyksen loputtua ekojen menkkojen jälkeen toisia ei ala kuulua, joten huvikseni tekasin kaapin pohjilta löytyneen testin. En oikein tienny olisinko itkeny vai nauranu, kun tikkuun ilmestyi kuin ilmestyikin kaks viivaa.

Sinällään "kakkonen" on enemmänkin kuin tervetullut. Oltiin jo ennätetty ilmottautumaan hoitojonoon, jossa alustavasti lupailtiin hoitoja ens vuoden alkupuolelle. Haaveiltiin kovasti, että jos saatais toinenkin lapsi ilman monen vuoden odotusta. Näin pientä ikäeroa ei kuitenkaan ihan suunniteltu... :p

 
mun siskolle kävi samalla tavalla ja ikäeroksi tuli lopulta vain vuosi ja kaksi viikkoa (toinen syntyi kaksi vkkoa etuajassa). Heistä ikäero on lopulta tuntunut aivan täydelliseltä, yksivuotias ei osannut olla ollenkaan mustasukkainen, ja kun molemmat vielä ovat tyttöjä ovat kasvaneet melkein kuin kaksoset. Nyt 5 ja 4 vuotiaina ovat erottamattomat ja parhaat ystävät :)
Sivusta katsojanakin on ollut ihana nähdä miten hyvä juttu toi pieni ikäero on ollut heidän kohdallaan!

Onnea teille kaikille ja voimia raskauteen ja pikkusen hoitoon!! :flower:
 
Mä uskon myös että pieni ikäero on hyvä juttu :) Ihan oli tarkoituskin kun ensimmäinen oli mennyt odotuksineen ja synnytyksineen hyvin. Oikea aika on juuri nyt kun on vielä nuori ja jaksaa. Eihän elämässä saisi mitään aikaiseksi jos ei uskaltaisi vähän riskejä ottaa :D
 
Meillä myös ensimmäinen saatu hoidoilla ja luomuraskaus ei pitänyt olla mahdollista. Kuitenkin vielä täys imetin ku kuukautiset alkoi ja kahdet kerkesivät tulla kunnes ne jäi pois ja "oireilu" raskaudesta (pahoinvointi yms) alkoi. Olihan se aikamoinen yllätys, iloinen sellainen, oltiin kuitenkin ajateltu miehen kans tehdä tai yrittää toista pienellä välillä.

Nyt kun vatsa on iso ja synnytys lähestyy, on välillä ollut sellaista pientä pelkoa että miten
tästä selvitään ku esikoinenki vielä niin pieni. Ei varmaan ainakaan kauheesti ole vapaa-ajan käyttö ongelmia :) .
 
Meillä on ikäeroa 1vuosi5kk. Aluksi se oli toki rankkaa, mutta nyt kun ne on isoja, niin niistä on seuraa toisilleen. Kuivaksi oppivat samaan aikaan kun istuivat potalla kimpassa, esikoinen ei tajunnut olla mustis vauvasta, vaan hoisi kovasti. Hyvä kokemus kaikenkaikkiaan.
 
Te, joilla lapsilla tulee ikäeroa noin vähän, ootteko imettäneet ihan normaalisti? Suositushan on vähintään 6 kk imettää... Oon kuullut, että jos imettää, ei tuu välttämättä menkkoja saatika ees ovulaatiota. Poikkeuksiakin kuulemma on. Mites teillä?
 
täällä kans :wave:
ikäeroa on 1v2kk, poika ja tyttö.
mellulin, kysymykseen kyllä imetin, poikaa sen reilun 5 kk kunnes tulin raskaaksi ja hän ei enää tissiä huolinut. tyttö' imetin sitten n. 7 kk.

tosiaan YHDEN kerran oltiin mun toiveesta ilman kumia, ja kyllä vaan se on mahdollista, pientä ikäeroa mekin ajateltiin, mutta ei ihan näin pientä. =) vaikka tiedossa oli kuinka lapsi saa alkunsa, oli kierto ihan sekasin, vissiin yhdet menkat ja imetys...mutta plussa se vaan pärähti.

hyvin on mennyt. nyt 3 ja kohta 2 viihtyvät hyvin yhdessä, keksivät omia leikkejään ja tietty välissä tappelevat mutta musta tää on ollut hyvä. rankkaakin tietty on, mutta sellaista se on varmasti kaikkien lasten ja ikäerojen kanssa, omat hyvät ja huonot puolet. silti tämä on ollut juuri hyvä.

nyt odotellaan vielä sitä "vikaa" eli kolmosta sekoittamaan soppaa. tulee sitten ns. normaalimpi ikäero kun tämä syntynee marraskuussa.

tsemppiä!
 
Mulla oli imetyksen kanssa ongelmia alusta asti. Maitoa ei tullu riittävästi, vaikka tein kaikkeni - imetin tiheään, vaihdoin tissiltä toiselle ja takas, lypsin, söin ja join hyvin, otin rennosti, jne. Meillä onkin osapulloiltu alusta asti, kunnes jätkä täyttäessään 4 kk päätti, että nyt saa tissittelyt riittää. Viikko viimesen tissittelyn jälkeen alko menkat, jotka jäikin sitten tällä erää ainokaisiks =)

Mites onko vauva09 jo ehtinyt ekaan äitiysneuvolaan? Miten neuvolassa suhtauduttiin? Mun olis tarkotus tänään varailla aikaa, kun käyn esikoisen kans 5 kk neuvolassa. Hiukka jänskättää nähdä neuvolatätin ilme, kun kerron meidän luomuihmeestä.
 
Menkat alkoi heti jälkivuodon perään (5 viikon päästä) täysimetyksestä huolimatta. 8 kuukautta sitten jaksoin yhteensä imettää. Vähän oli kyllä rankkaa kun imettäminen tyhjensi vatsaa, mikä taas pahensi kovasti pahoinvointia. Piti syödä kolmen edestä :D
 

Yhteistyössä