Tulevat lähiäidit tai isät

Laittakaas sitten kerralla kunnon elatusmaksu ettei tartte sitten pyytää etältä "ylimääräistä". Eli kun teette elatussopimusta älkää uskoko kun mies sanoo että osallistuu sitten lapsen kuluihin jos jotain isoa tarvitsee...
ehei vaan suoraan kunnollinen elatusmaksu. Ja ihan turha pelätä että isän ja lapsen vlit siitä menee pilalle, jos menee niin kenties isästä ei ole isäksi jos lapsille pitää kostaa se että joutuu maksamaan elareita.

Ottakaa huomioon että kun lapsi kasvaa niin kulut nousee, mutta jos olette löperehtineet ja säälineet miestä niin ette millään saa niitä maksuja korotettua vaikka lapsen todelliset kulut kasvaa.

Eipä sitten tarvitse kenenkään kiukutella rahoista. Silloin ne naiset jotka aloittavat yhteiselämän elatusvelvollisen kanssa tietävät tasan tarkkaan mihin ryhtyvät ja heidän ei tarvitse ruikuttaa miehen rahoista.
 
"Eipä sitten tarvitse kenenkään kiukutella rahoista. Silloin ne naiset jotka aloittavat yhteiselämän elatusvelvollisen kanssa tietävät tasan tarkkaan mihin ryhtyvät ja heidän ei tarvitse ruikuttaa miehen rahoista."

Tuo on ihan niin totta kun vaan voi! Kunpa maailmasta löytyisi vaan myös ne nyxät, jotka eivät vielä olisi mustasukkaisia miehensä lapsista taikka exästä. Mutta kyllä jokaisen aikuisen, joka suhteeseen lähtee, pitää punnita asiat tosiasioina: elatusvelvollinen on elatusmaksuvelvollinen kunnes lasten ikä toisin määrää. Ja piste. Ja todellisuudessa tukea pitäisi löytyä myös tapaamisiin ja sitä suurta sydäntä jakaa lasten isää.

Mutta kyllä meiltä yksinhuoltajiltakin pitäisi vaatia velvollisuutta hyväksyä exille "uutta elämää", kun kerran yhteiselämästä on luovuttu. Ja olla näinollen puuttumatta sen perheen sisäisiin asioihin. Lapsen kannaltakin pitäisi pystyä tukemaan tapaamisten jatkumista ja lapsen sopeutumista uuteen tilanteeseen. Sehän voi jonain päivänä "kolahtaa" myös itselle...ja monella yh:lla tietysti onkin uusioita...

Tuo elatusmaksun MÄÄRÄÄMINEN ei nyt ihan noin mene...millaisia elatusmaksuja mahdettaisiin PYYTÄÄKÄÄN jos yh:t saisivat ne itse määrätä...hmm.
Onneksi tähän on käytössä paljon soveltuvampia keinoja määritellä oikea maksu. =)

Ja kyllä yh on velvollinen pitämään lapsen "menotkin" kurissa. Ja onhan sitä asuttava jossain vaikkei lasta olisikaan: olisi silti asumiskulut ilman elareita, asumistukia, lapsilisiä ja yh-korotuksia!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 12:37 Peppari kirjoitti:
Laittakaas sitten kerralla kunnon elatusmaksu ettei tartte sitten pyytää etältä "ylimääräistä". Eli kun teette elatussopimusta älkää uskoko kun mies sanoo että osallistuu sitten lapsen kuluihin jos jotain isoa tarvitsee...
ehei vaan suoraan kunnollinen elatusmaksu. Ja ihan turha pelätä että isän ja lapsen vlit siitä menee pilalle, jos menee niin kenties isästä ei ole isäksi jos lapsille pitää kostaa se että joutuu maksamaan elareita.

Ottakaa huomioon että kun lapsi kasvaa niin kulut nousee, mutta jos olette löperehtineet ja säälineet miestä niin ette millään saa niitä maksuja korotettua vaikka lapsen todelliset kulut kasvaa.

Eipä sitten tarvitse kenenkään kiukutella rahoista. Silloin ne naiset jotka aloittavat yhteiselämän elatusvelvollisen kanssa tietävät tasan tarkkaan mihin ryhtyvät ja heidän ei tarvitse ruikuttaa miehen rahoista.
:headwall: :headwall: :headwall:
ei voi sanoa kun että voi pyhä sylvi vaan... on taas oikeen ajatusmaailma!! voi kiesus!! herää tähän maailmaan!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 15:02 vieras kirjoitti:
:headwall: :headwall: :headwall:
ei voi sanoa kun että voi pyhä sylvi vaan... on taas oikeen ajatusmaailma!! voi kiesus!! herää tähän maailmaan!!
Kerroppas oma ajatusmaailmasi, on niin helppo lässyttää että voi kiesus ja takoa päätä seinään.

Olen kyllä tässä maailmassa hyvinkin kartalla. Oletko sinä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 12:37 Peppari kirjoitti:
Laittakaas sitten kerralla kunnon elatusmaksu ettei tartte sitten pyytää etältä "ylimääräistä". Eli kun teette elatussopimusta älkää uskoko kun mies sanoo että osallistuu sitten lapsen kuluihin jos jotain isoa tarvitsee...
ehei vaan suoraan kunnollinen elatusmaksu. Ja ihan turha pelätä että isän ja lapsen vlit siitä menee pilalle, jos menee niin kenties isästä ei ole isäksi jos lapsille pitää kostaa se että joutuu maksamaan elareita.

Ottakaa huomioon että kun lapsi kasvaa niin kulut nousee, mutta jos olette löperehtineet ja säälineet miestä niin ette millään saa niitä maksuja korotettua vaikka lapsen todelliset kulut kasvaa.

Eipä sitten tarvitse kenenkään kiukutella rahoista. Silloin ne naiset jotka aloittavat yhteiselämän elatusvelvollisen kanssa tietävät tasan tarkkaan mihin ryhtyvät ja heidän ei tarvitse ruikuttaa miehen rahoista.
näin juuri.. itsekin tyhmyyksissäni suostuin pienempään elatusmaksuun kun mies lupasi osallistua isoimpiin kustannuksiin sen lisäksi.. kuinkas kävikään.. :\|
 
Sirius
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 16:43 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 12:37 Peppari kirjoitti:
Laittakaas sitten kerralla kunnon elatusmaksu ettei tartte sitten pyytää etältä "ylimääräistä". Eli kun teette elatussopimusta älkää uskoko kun mies sanoo että osallistuu sitten lapsen kuluihin jos jotain isoa tarvitsee...
ehei vaan suoraan kunnollinen elatusmaksu. Ja ihan turha pelätä että isän ja lapsen vlit siitä menee pilalle, jos menee niin kenties isästä ei ole isäksi jos lapsille pitää kostaa se että joutuu maksamaan elareita.

Ottakaa huomioon että kun lapsi kasvaa niin kulut nousee, mutta jos olette löperehtineet ja säälineet miestä niin ette millään saa niitä maksuja korotettua vaikka lapsen todelliset kulut kasvaa.

Eipä sitten tarvitse kenenkään kiukutella rahoista. Silloin ne naiset jotka aloittavat yhteiselämän elatusvelvollisen kanssa tietävät tasan tarkkaan mihin ryhtyvät ja heidän ei tarvitse ruikuttaa miehen rahoista.
näin juuri.. itsekin tyhmyyksissäni suostuin pienempään elatusmaksuun kun mies lupasi osallistua isoimpiin kustannuksiin sen lisäksi.. kuinkas kävikään.. :\|

Näinhän siinä kävi meilläkin! :headwall:
 
hassua
" muistakaa VAATIA isot elarit" mieheltänne..ohhoh..eikö enään tapaamisilla ole mitään merkitystä?? rahalla vaan..
minä en ainakaan lähde vaatimaan ex mieheltäni yhtään mitään, ja siksi varmaan osallistuukin oikein mielellään lapsen kuluihin YHDESSÄ mun kanssa, sekä pitää lastaan luonaan enemmänkin kuin joka toinen vkoloppu!!
kamalalta vaan kuulostaa tuo vaatiminen!!!! mä olen oikeesti tyytyväinen kun minulla lapsi, ja saan jakaa hänen kanssaan aikaa, ja tiedän että hänellä siihen mahdollisuus isänsäkkin kanssa!!!
itse tosin asun uuden mieheni kanssa, ex mieheni uuden vaimonsa kanssa, eikä koskaan ole tarttenunut vaatia keneltäkään mitään! meillä on yhteinen tili ja siitä maksellaan lapsien kulut pakollisten menojen päälle, ja ei tulis mieleenkään maksattaa exälläni esim.omaa puolikastaan jostain toppahaalareista tm..ei hänen tartte maksaa siitä että olemme päätyneet eroon joskus,pääasia että on vanhempi lapsellemme!!!
isoista kuluista.. meillä sovitaan exän kanssa ihan yhteisymmäryksessä nämä asiat, ja jos exä on ostanut esim.stereot, olen minä sitten puolestani maksanut pleikkarin..ja sekin on jo vanhaa mallia kuulemma.. :D
mun mielestä isä on isä, ja ihan kyvykäs itse päättämään mitä lapselleen hankkii, ei minun tartte listata ja pytää sitä sun tätä! ja jos itsellä ei ole varaa,niin ei meillä hankita semmosta!
katson että kun lapsi isällään on n.10-15 pvää kk:ssa,ei silloin tartte elatusmaksua maksaa!!! ja tämä ihan meidän yhteinen sopimus!!! ei rutkuta mun mies miksei isä maksa, eikä siellä päässä miehen vaimo,kun mies jotain lapselleen ostaa sillointällöin, ja lapsi siellä on ja viihtyy,sekä tykkää mieheni vaimosta, joka hänkin usein jotain vaatetta ostelee lapselle!!
ja juu joku varmaan kirjoittaa että entäs jos ei tapaa lastaan, no ei se raha korvaa sitä isää eikä äitiä, tottakai ymmärrän että lapsensa elannosta pitää vastata MOLEMPIEN vanhempien, mutta en kai minäkään VAADI tuota miestäni maksamaan ja osallistumaan!!!!
kyllä hävettää itsekkin eronneena tuommosten puolesta!!!!
ja sitten vielä kehdataan kirjoittaa että nykyiset puolisot valittaa kun on elatusvelvollisia edel.liitosta, höpsis tuosta VAATIMISESTA nyt valittaa varmaan moni muukin!!!!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 21:07 hassua kirjoitti:
" muistakaa VAATIA isot elarit" mieheltänne..ohhoh..eikö enään tapaamisilla ole mitään merkitystä?? rahalla vaan..
minä en ainakaan lähde vaatimaan ex mieheltäni yhtään mitään, ja siksi varmaan osallistuukin oikein mielellään lapsen kuluihin YHDESSÄ mun kanssa, sekä pitää lastaan luonaan enemmänkin kuin joka toinen vkoloppu!!
kamalalta vaan kuulostaa tuo vaatiminen!!!! mä olen oikeesti tyytyväinen kun minulla lapsi, ja saan jakaa hänen kanssaan aikaa, ja tiedän että hänellä siihen mahdollisuus isänsäkkin kanssa!!!
itse tosin asun uuden mieheni kanssa, ex mieheni uuden vaimonsa kanssa, eikä koskaan ole tarttenunut vaatia keneltäkään mitään! meillä on yhteinen tili ja siitä maksellaan lapsien kulut pakollisten menojen päälle, ja ei tulis mieleenkään maksattaa exälläni esim.omaa puolikastaan jostain toppahaalareista tm..ei hänen tartte maksaa siitä että olemme päätyneet eroon joskus,pääasia että on vanhempi lapsellemme!!!
isoista kuluista.. meillä sovitaan exän kanssa ihan yhteisymmäryksessä nämä asiat, ja jos exä on ostanut esim.stereot, olen minä sitten puolestani maksanut pleikkarin..ja sekin on jo vanhaa mallia kuulemma.. :D
mun mielestä isä on isä, ja ihan kyvykäs itse päättämään mitä lapselleen hankkii, ei minun tartte listata ja pytää sitä sun tätä! ja jos itsellä ei ole varaa,niin ei meillä hankita semmosta!
katson että kun lapsi isällään on n.10-15 pvää kk:ssa,ei silloin tartte elatusmaksua maksaa!!! ja tämä ihan meidän yhteinen sopimus!!! ei rutkuta mun mies miksei isä maksa, eikä siellä päässä miehen vaimo,kun mies jotain lapselleen ostaa sillointällöin, ja lapsi siellä on ja viihtyy,sekä tykkää mieheni vaimosta, joka hänkin usein jotain vaatetta ostelee lapselle!!
ja juu joku varmaan kirjoittaa että entäs jos ei tapaa lastaan, no ei se raha korvaa sitä isää eikä äitiä, tottakai ymmärrän että lapsensa elannosta pitää vastata MOLEMPIEN vanhempien, mutta en kai minäkään VAADI tuota miestäni maksamaan ja osallistumaan!!!!
kyllä hävettää itsekkin eronneena tuommosten puolesta!!!!
ja sitten vielä kehdataan kirjoittaa että nykyiset puolisot valittaa kun on elatusvelvollisia edel.liitosta, höpsis tuosta VAATIMISESTA nyt valittaa varmaan moni muukin!!!!!!!

Meillä tyttären isä ei aikaansa turhan paljon lapsensa kanssa viettänyt,mutta vaatimaan en häneltä huimia elatusmaksuja alkanut.Enkä vuosien varrella muutenkaan rahaa pyydellyt.
Pärjäsimme ilman hänen rahojaan.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 21:07 hassua kirjoitti:
" muistakaa VAATIA isot elarit" mieheltänne..ohhoh..eikö enään tapaamisilla ole mitään merkitystä?? rahalla vaan..
minä en ainakaan lähde vaatimaan ex mieheltäni yhtään mitään, ja siksi varmaan osallistuukin oikein mielellään lapsen kuluihin YHDESSÄ mun kanssa, sekä pitää lastaan luonaan enemmänkin kuin joka toinen vkoloppu!!
kamalalta vaan kuulostaa tuo vaatiminen!!!! mä olen oikeesti tyytyväinen kun minulla lapsi, ja saan jakaa hänen kanssaan aikaa, ja tiedän että hänellä siihen mahdollisuus isänsäkkin kanssa!!!
itse tosin asun uuden mieheni kanssa, ex mieheni uuden vaimonsa kanssa, eikä koskaan ole tarttenunut vaatia keneltäkään mitään! meillä on yhteinen tili ja siitä maksellaan lapsien kulut pakollisten menojen päälle, ja ei tulis mieleenkään maksattaa exälläni esim.omaa puolikastaan jostain toppahaalareista tm..ei hänen tartte maksaa siitä että olemme päätyneet eroon joskus,pääasia että on vanhempi lapsellemme!!!
isoista kuluista.. meillä sovitaan exän kanssa ihan yhteisymmäryksessä nämä asiat, ja jos exä on ostanut esim.stereot, olen minä sitten puolestani maksanut pleikkarin..ja sekin on jo vanhaa mallia kuulemma.. :D
mun mielestä isä on isä, ja ihan kyvykäs itse päättämään mitä lapselleen hankkii, ei minun tartte listata ja pytää sitä sun tätä! ja jos itsellä ei ole varaa,niin ei meillä hankita semmosta!
katson että kun lapsi isällään on n.10-15 pvää kk:ssa,ei silloin tartte elatusmaksua maksaa!!! ja tämä ihan meidän yhteinen sopimus!!! ei rutkuta mun mies miksei isä maksa, eikä siellä päässä miehen vaimo,kun mies jotain lapselleen ostaa sillointällöin, ja lapsi siellä on ja viihtyy,sekä tykkää mieheni vaimosta, joka hänkin usein jotain vaatetta ostelee lapselle!!
ja juu joku varmaan kirjoittaa että entäs jos ei tapaa lastaan, no ei se raha korvaa sitä isää eikä äitiä, tottakai ymmärrän että lapsensa elannosta pitää vastata MOLEMPIEN vanhempien, mutta en kai minäkään VAADI tuota miestäni maksamaan ja osallistumaan!!!!
kyllä hävettää itsekkin eronneena tuommosten puolesta!!!!
ja sitten vielä kehdataan kirjoittaa että nykyiset puolisot valittaa kun on elatusvelvollisia edel.liitosta, höpsis tuosta VAATIMISESTA nyt valittaa varmaan moni muukin!!!!!!!
Onkos vähän luetun ymmärtämisessä vaikeutta? Missä kohtaa sanoin että vaatia? Sinä itse vaahtoa vaatimuksinesi. Kokeileppa lukea uudestaan.
 
no kyllä
tuota voi vaatimiseksi sanoo ja tulkita!!!! siinähän nimenomaan kävi ilmi että muistakaa sitten "pyytää" kunnon elatusmaksut..anteeksi jos käsitin vaan väärin!!!!
ja tulojen mukaan ne elatusmaksutkin menee, ei sen pyytäjän!!! jos ei etällä huippuliksa itsellään,niin ei kyllä voi odottaa huippuelareitakaan,eikä sitä ylim.osallistumista!!! ja kyllä se lähinkin osuus lasketaan ihan samanlailla!!!
mutta mä vaan jotenkin itse näen OMASSA tilanteessani tärkeempänä tuon vanhemmuuden ja isän ja lapsen yhteisen ajan, kuin suuret elatusmaksut ja osallistumisen kuluihin..
niin eletään kun on varaa..meillä ainakin!!!
 
ymmärrän
minäkin tän hieman samaksi kun vaatiminen.."MUISTAKAAS LAITTAA", ei kuule siinä lähi laita niitä elareita,vaan ihan tuloista riippuvainen on tuo määrä!!!!!
ja siinä lasketaa etän kuukausiansio, ja onneksi etälläkin otetaan menot huomioon, ja sen mukaan sitten arvioidaan elatusmaksun suuruus!!! ja jos etä sattuu jonain kk:na tekemään ylitöitä, elatusmaksu ei siltä osin suurene sinä kk:na,vaikka näinkin jotkut olettavat!!

ja hieno veto, että joku vielä ajattelee vanhemmuutta ja pitää tätä suuremassa arvossa kun suuria elatusmaksuja, ja antaa isän olla isä lapselle, eikä pidä lasta pelinappulana isin rahapussia vastaan::upeeta!
 
Hehee, aika hauska tuo että kommentoit omia juttujasi. Ihan pikku vinkki että älä viljele noita huutomerkkejä.

Ei tässä puhuta mistään vaatimisista vaan siitä että kannattaa tosiaan laskettaa ne elarit lastenvalvojalla eikä eron tullen paniikissa suostu mihin vain.

Sehän on hienoa että isä tapaa lapsiaan, mutta mitä se elareihin kuuluu? Ei kai ne ole toisiansa poissulkevia asioita?

Eihän kukaan varmaan omasta päästää vedä elatusmaksun suuruutta vaan kyllä se lasketaan siellä lastenvalvojan luona ihan tulojen mukaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 16:48 ymmärrän kirjoitti:
minäkin tän hieman samaksi kun vaatiminen.."MUISTAKAAS LAITTAA", ei kuule siinä lähi laita niitä elareita,vaan ihan tuloista riippuvainen on tuo määrä!!!!!
ja siinä lasketaa etän kuukausiansio, ja onneksi etälläkin otetaan menot huomioon, ja sen mukaan sitten arvioidaan elatusmaksun suuruus!!! ja jos etä sattuu jonain kk:na tekemään ylitöitä, elatusmaksu ei siltä osin suurene sinä kk:na,vaikka näinkin jotkut olettavat!!

ja hieno veto, että joku vielä ajattelee vanhemmuutta ja pitää tätä suuremassa arvossa kun suuria elatusmaksuja, ja antaa isän olla isä lapselle, eikä pidä lasta pelinappulana isin rahapussia vastaan::upeeta!
kukas tääl on sanonut ettei niillä tapaamisilla olisi merkitystä? on ja paljonkin, eri asia tietty jos isä ei tapaamisia halua tai ei ole kykeneväinen lapsista huolehtimaan. itse ainakin haluaisin ja toivoisin että lapset näkisivät isäänsä mahdollisimman paljon, mut minkäs teet kun ex:n elämäntilanne on mitä on. paha lapsia on pyhällä hengellä kasvattaa tai sillä hyvällä vanhemmuudella. kaikilla kun ei ole sitä työpaikkaa ja isoa tiliä vaik miten haluais.. itsellä ei ainakaan olisi ollut edes mahdollisuutta mennä heti töihin silloin kun yksin jäin, koska pienemi lapseni oli 3kk ikäinen.
 
ymmärrän
hieman kesti tajuta mitä tarkoitit huutomerkeillä viljelemisellä, ilmeisesti mulla sama tapa korostaa lauseitani,kun kirjoittajalla kenen viestiä kommentoin, mutta tämän opin jo kouluikäsenä, kuten varmaan myös tämä toinen kirjoittaja!!! anteeksi ettet nyt kumminkaan osunut oikeaan!!

no eihän tuossa alkuperäsessä viestissä kommentoitu juuri tapaamisia, vaan nimenomaan elatusmaksun suuruutta!! se hämäs muakin!
ja juu ei kaikilla ole mahdollisuus tapaamisiin, kun on niitä vastuuttomia lahopää isiäkin/äitejä olemassa, ja hattua nostan tässä tapauksessa eläviä äitejä,joilla yksin vastuu ihan kaikesta,tätä elantoa myöten!
mutta kun on niitä hyviäkin vanhempia, jotka perustavat todella lapsen tapaamisiin vanhemmuuden, ja maksavat varmasti tulojen mukaan elareita,mutta kun antaa pikkusormen, on monella tapana havitella koko kättä! eli aletaankin vaatimaan ja vaatimaan, ja enään ei mikään riitä!

täällä ollut niin monenmoista ketjua juuri tästä elatusasiasta, jokuhan jo katsoi tosiaan että isän palkka kuuluu etälapsille, kun mihis isä kuluttaa kun asuu halvassa yksiössä ja ruokailee työmaaruokalassa! tuo vaan kaikessa komeudessaan kuulostaa aika nöyryyttävältä!

anteeksi jos jotenkin loukkasin jotain, ei tarkoitus, mun mielestä pitkästä aikaa kiva lukee että joillain toimii nimenomaan tapaamiset lasten ja etän kanssa, eikä pääroolia näyttele se ostaminen ja elatusmaksut!!
 
no en mäkään sitä ymmärrä jos koko ajan kinutaan lisää, mut siinä olen samaa mieltä ap:n kanssa et elatusmaksuja sopiessa ei kannata luottaa siihen et isä sanoo osallistuvansa isoimpiin kustannuksiin elatuksen lisäks, jos etävanhempi haluaa sen varjolla elatussummaa pienemmäksi. elatusta toki lasketaan tulojenkin mukaan, mutta se ei ole ainoa keino.. ja loppukädessä elatuksen suuruus määräytyy sen mukaan mitä vanhemmat keskenään sopivat.. tai oikeuden kautta jos ei muuten.
 
on se
otettava huomioon se etävanhemmankin tulot ja menot sekä jos tulee mahd.tulonalenemisia.
meillä mies jäi esim.pitkälle sairaslomalle tapaturman vuoksi, ja tulothan laski sairaspvärahalle, ja näkyi todella meilläkin, niin exä se ei voinut käsittää että elatusmaklsuja oli väliaikaisesti tarkastettava, kun ei ollut samaan varaa mihin töissä! ja kylläpä oli sitten kamala isä,ja pitikö mennä nyt satuttaan itsensä,tahallaan teki kuulemma sen!
eli missä empatiakyky?toinen loukkaa pahasti itsensä, toinen ajattelee rahaa,itseään ja vieläpä alkaa syyttämään!
ja tottakai kannattaa laittaa mustaa valkoselle, ja pitää huoli että kulut menee tasasesti molempien vanhempien kesken, mutta jos maksavalle etävanhemalle tapahtuu radikaali tulojen aleneminen jossain vaiheessa,olettaako exä että mies maksaa edelleen samaa elaria,mutta ei tartte itse elää ollenkaan?? tähänkö jo on menty?
 

Yhteistyössä