Tuli KELALATA kotihoidon vuositarkistus paperit?

  • Viestiketjun aloittaja apuatarvitsen
  • Ensimmäinen viesti
apuatarvitsen
Tein viime vuonna kahtena viikonloppuna töitä (kotihoidontuella).. Lapsi siis kokoajan kotona.

Pitääkö minun toimittaa kelaan tiedot noista muutamasta kympistä mitä tein viime vuonna tätä hoitolisän tarkastusta varten vai riittääkö vain miehen tulot...? Kaipaavatko siellä siis mitään vanhaa tietoa ollenkaan?


Joku sanoi minulle että kelaan pitää toimittaa palkkakuitit vaikka lapsi ei olekaan päivähoidossa ja nyt olen vähän pihalla mitä pitäisi tehdä?
 
Mulla oli viime kesänä se tilanne, että lapset oli kotihoidontuella ja itse menin kuukaudeksi töihin. Kelalta sano, että jos on yli kuukauden töissä niin pitää ilmottaa palkkatulot koska sillon se vaikuttaa mahdolliseen hoitolisään. Voithan vielä soittaa ja kysyä varmuuden vuoksi mutta en kyllä usko, että sun tuota täytyy mihinkään ilmoittaa ja jos pitää niin se ois pitäny ilmottaa jo sillon eikä nyt.
 
"Annika"
No sun ois pitäny ilmottaa ne tulot sillonkun olit töissä niin se ois sillon vähennetty hoitolisästä. Hoitolisähän on kuukausikohtainen eli vanhat tulot ei siihen vaikuta
 

Yhteistyössä