Tuli kutsu häihin...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja kolmanneksi, pieni lapsi joka ei tarvitse sitä ruokaa, on usien rattaissa ja jos tila on muutenkin ahdas, parit ilmoittamatta tuodut vauvat/taaperot rattaineen eivät yleensä paranna juhlan ilmapiiriä.
Rattaissa? Kyllä kaikissa häissä, missä minä olen ollut, vauvat ovat olleet sisällä ihan sylissä. Siellähän niitä innokkaita sylittelijöitä sukulaistätien joukossa kyllä riittää. Korkeintaan päiväunilla ulkona vaunuissa, en ole kenenkään nähnyt ottaneen rattaita sisätiloihin.
luuletko sä oikeasti, että ne kaikki todella tahtoo pitää sitä muksua sylissä. Lähinnä se on jotain sääliä sitä äitiä kohtaan, että äiti pääsee rauhassa syömään.
No minulla ei ole sellaista hetkeä kylässä/sukulaisissa ollessa etteikö joku olisi koko ajan haluamassa vauvaa syliin. :LOL:
Mä olen ollut yksissä häissä, joissa kukaan, anoppikaan, vahtinut meiän lasta pienintäkääm hetkeä. Ja se on semmonen vipeltäjä, että siitä piti pitää hihasta kiinni about koko ajan. Jos olisin tiennyt, niin olisin jäänyt kotiin. Jostain syystä lulin, että isoissa sukuhäissä olis ollu niitä tätejä, jotka olis sen hetken kattoneet, että jos vaikka oltais yhden kerran päästy tanssimaan. Me nyt mitään lämmintä ruokaa kumminkaan tahdottu...

Ja tiedän tapauksen, jossa oli vain miehen nimi kutsussa ja vain mies meni - sitten morsio lähes itkeä pillitti omissa häissänsä kun ei ollutkaan koko perhe tullut, niin hän oli sen tarkoittanut.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuin myös

Ja te ihan oikeasti uskotte, että ne kaikki tekee sen mielellään, ollessaan juhlimassa ja rentoutumassa.
No jos joku kysyy että "saanko ottaa syliin?" ja toinen huikkaa että "seuraavaksi minulle!" ja kolmas sanoo että "en ole vielä yhtään ehtinyt pitää sylissä" niin vastaus on kyllä.
Itse en tyrkää lastani muiden kuin mieheni syliin.
 
vieras


Ja tiedän tapauksen, jossa oli vain miehen nimi kutsussa ja vain mies meni - sitten morsio lähes itkeä pillitti omissa häissänsä kun ei ollutkaan koko perhe tullut, niin hän oli sen tarkoittanut.




Nää on näitä, siksi kannattaa varmistella vaikka vähän akutta rantain ilmoittautuessaan. *huokaus*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ÄLKÄÄ soitelko hääparille tai mullekaan.TOSI noloa hääparin tai lähiommäisten selittää sitten miksi sitä lasta EI OLE kutsuttu! Jos jotkut mokaavat etikettien kanssa niin nielkää se,l älkääkä menkö kyselemään perään!
Mutta eihän sitä heidän tarvitse selittääkään. Soittaa ilmoittaakseen, sanoo ihan ystävällisesti vielä että varmistaisi että kutsu todellakin oli siis meille vanhemmille, ei lapsille, ja jos asia näin on niin ilmoittaa että valitettavasti emme pääse, senkin ihan ystävällisesti.
Mutta miksi ihmeessä pitää varmistella? Se on oikeasti noloa jos teet etiketin mukaan ja ihmiset soittaa perään, etttä voiko Ville tulla ja sukulaisen kumminkaima mukaan. Vaikea sitä on sanoa, että ei voi kun budjeetti on se ja se!
No eihän kyse ollutkaan kutsun vinkumisesta vaan siitä että ilmoitaa että ei pääse koska lasta ei ole kutsuttu.

 
vähän arviointikykyä vaan
musta sellaiset kutsut häihin, joihin ei saa lapset tulla on ihan perseestä. en menis sellaisiin...ihme komentelua...kai ne nyt vanhemmat osaa lastensa kanssa lähteä pois, jos menee liian hurjaksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vähän arviointikykyä vaan:
musta sellaiset kutsut häihin, joihin ei saa lapset tulla on ihan perseestä. en menis sellaisiin...ihme komentelua...kai ne nyt vanhemmat osaa lastensa kanssa lähteä pois, jos menee liian hurjaksi.
Jos kaikki vanhemmat olisi niin fiksuja, tätä asiaa ei tarvitsis pohtia joka vuosi toukokuussa, samoin kuin maalis-huhtikuussa mietitään miten kutsut muotoillaan että se-ja-se ei tuo Nico-Petteriä ja tuo ei loukkaanu ja vaikka mitä. Se on vaan sitä elämän kiertokulkua.

Kaikilla ei vaan ole tilannetajua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dfsdfdf:
Älä vaan mene soittamaa hääparille. Kun kerran ette edes tämän paremmin hääparia tunne, niin ovat varmasti tarkoituksella jättäneet jälkikasvun pois kutsusta.

Ihme juttu, kun ihmiset eivät ymmärrä lukemaansa.
Mies tuntee kyllä serkkunsa, mutta kun asuvat toisella puolella Suomea, niin harvemmin nykyään tekemisissä on. Mut sen verran tekemisissä, että saatii kutsu kuitenkin...

Pakkohan se on hääparilta tai siis morsiolta kysyä, keltäs muulta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja tiedän tapauksen, jossa oli vain miehen nimi kutsussa ja vain mies meni - sitten morsio lähes itkeä pillitti omissa häissänsä kun ei ollutkaan koko perhe tullut, niin hän oli sen tarkoittanut.


Nää on näitä, siksi kannattaa varmistella vaikka vähän akutta rantain ilmoittautuessaan. *huokaus*
Meidät kutsuttiin koko perhe syksyllä tänä kesänä oleviin häihin. Sulhanen itse sanoi että "kesällä sitten häissä nähdään, kutsu koskee koko perhettä"

Kutsut oli lähetetty anoppilaan ja miehen siskot olivat saaneet kutsut perheineen mutta me emme. Voi olla että kyse on unohduksesta mutta häihin emme nyt kuitenkaan mene koska kirjallista kutsuakaan ei ole tullut.

Kyse ei ole sukulaisesta joten asia ei haittaa :D
 
Lalla
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja eikkis:
mä selitin tuon jo, se ei vain musta tunnu hyvältä, vaan me tehdään niin. Se on meillä sallittua. Ja jos oon epävarma jostain kutsujasta ajatteleeko se samallai, niin mä kysyn =)
Menisitkö siis sinne linnanjuhliin vauvan kanssa, vai soittaisitko ja tarkistaisit, että kutsu koskee myös vauvaa,kuten olet olettanut?
Linnanjuhlat nyt lienee aika eri juttu, kuin jotkut häät, jotka nyt kuitenkin on PERINTEISESTI Suomessa satojen vuosien ajan olleet koko perheen/suvun/kylän juhlia. Ihme ahdasmielistä touhua nykyään, kun ei perheet mahdu juhliin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jarkytys:
Ei oikeasti voi olla mahdotonta hommata lapselle lapsenvahtia. Kaverit, sukulaiset, maksulliset lapsenvahdin, mannerheimin lapsenvahdit jne. Kylla pitaisi loytya vaihtoehto, jos vaan halua on. Ei useinkaan taida olla.
Sukulaisia ei lähellä ole kuin miehen sukua, jotka on myös kutsuttu. Maksullista lapsenvahtia en halua kokonaiseksi viikonlopuksi, sillä se olisi ihan tuikituntematon vahti meille. JOten meillä nuo vahdit todellakin on vähissä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ÄLKÄÄ soitelko hääparille tai mullekaan.TOSI noloa hääparin tai lähiommäisten selittää sitten miksi sitä lasta EI OLE kutsuttu! Jos jotkut mokaavat etikettien kanssa niin nielkää se,l älkääkä menkö kyselemään perään!
Mutta eihän sitä heidän tarvitse selittääkään. Soittaa ilmoittaakseen, sanoo ihan ystävällisesti vielä että varmistaisi että kutsu todellakin oli siis meille vanhemmille, ei lapsille, ja jos asia näin on niin ilmoittaa että valitettavasti emme pääse, senkin ihan ystävällisesti.
Mutta miksi ihmeessä pitää varmistella? Se on oikeasti noloa jos teet etiketin mukaan ja ihmiset soittaa perään, etttä voiko Ville tulla ja sukulaisen kumminkaima mukaan. Vaikea sitä on sanoa, että ei voi kun budjeetti on se ja se!

No eihän sitä tarvikkaan soitella ja kysellä, että pääseekö poju mukaan. jollei häntä ole kutsuttu, ni sitten ei lähdetä, sillä vahtia ei hälle saada.
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja vähän arviointikykyä vaan:
musta sellaiset kutsut häihin, joihin ei saa lapset tulla on ihan perseestä. en menis sellaisiin...ihme komentelua...kai ne nyt vanhemmat osaa lastensa kanssa lähteä pois, jos menee liian hurjaksi.
Meillä oli 150 hengen häät, vieraista lapsia oli noin 30 kpl. Jos emme olisi löytäneet tarpeeksi isoa tilaa häille, niin todennäköisesti ensimmäisenä olisi listalta karsittu kavereiden ja serkkujen lapset, hääparin sisarusten lapset olisi luonnollisesti kutsuttu.

Aina ei ole kyse alkoholista ja remu-aikuishäistä...

Useammissa häissä vierailleena täytyy ihmetellä osan vanhempien reagointia tai reagoimattomuutta oman lapsensa riehumiseen ja kiljumiseen. Muutama tahdon on jäänyt kuulematta, kun vieraana ollut piltti on vetänyt pultit kirkossa ja uusavuton isä/äiti istua nököttää kiljukaulan kanssa koko seremonia ajan penkissä, sen sijaan että poistuisi kirkkosalista tuulettumaan uhmiksen kanssa.


 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vähän arviointikykyä vaan:
musta sellaiset kutsut häihin, joihin ei saa lapset tulla on ihan perseestä. en menis sellaisiin...ihme komentelua...kai ne nyt vanhemmat osaa lastensa kanssa lähteä pois, jos menee liian hurjaksi.
Eihän se siitä ole kiinni. Kustannuskysymys. Lasten ruokailukin maksaa paljon ja jos on iso suku ja tyyliin kaikilla 5 lasta niin kyllä se tulee todella kalliiksi ja mihin vetää raja? Parempi olla kutsumassa yhtään lasta kuin esim. muutama lapsi ja sitten tulee kylmiä katseita juhlissa kun heidän lapsiaa ei kutsuttu. kaikkilla ei ole voimia ja taitoa laittaa kaikkia ruokia itse/sukulaisten avustamana, vaan joutuu ottamaan kalliin pitopalvelun! Ennen oli eri asia kun kaikki tehtiin itse ja juhlien hinnaksi ei tullut niin paljon kun nykyään. Silloin saattoi olla 300 vierasta ja kumminkaimanveljen 10 mukulaa! Eikö tämä ole ihan selvää?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ÄLKÄÄ soitelko hääparille tai mullekaan.TOSI noloa hääparin tai lähiommäisten selittää sitten miksi sitä lasta EI OLE kutsuttu! Jos jotkut mokaavat etikettien kanssa niin nielkää se,l älkääkä menkö kyselemään perään!
Mutta eihän sitä heidän tarvitse selittääkään. Soittaa ilmoittaakseen, sanoo ihan ystävällisesti vielä että varmistaisi että kutsu todellakin oli siis meille vanhemmille, ei lapsille, ja jos asia näin on niin ilmoittaa että valitettavasti emme pääse, senkin ihan ystävällisesti.
Mutta miksi ihmeessä pitää varmistella? Se on oikeasti noloa jos teet etiketin mukaan ja ihmiset soittaa perään, etttä voiko Ville tulla ja sukulaisen kumminkaima mukaan. Vaikea sitä on sanoa, että ei voi kun budjeetti on se ja se!

No eihän sitä tarvikkaan soitella ja kysellä, että pääseekö poju mukaan. jollei häntä ole kutsuttu, ni sitten ei lähdetä, sillä vahtia ei hälle saada.
Lähteekö miehesi oman serkkunsa häihin?
 
vav
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vähän arviointikykyä vaan:
musta sellaiset kutsut häihin, joihin ei saa lapset tulla on ihan perseestä. en menis sellaisiin...ihme komentelua...kai ne nyt vanhemmat osaa lastensa kanssa lähteä pois, jos menee liian hurjaksi.
Eihän se siitä ole kiinni. Kustannuskysymys. Lasten ruokailukin maksaa paljon ja jos on iso suku ja tyyliin kaikilla 5 lasta niin kyllä se tulee todella kalliiksi ja mihin vetää raja? Parempi olla kutsumassa yhtään lasta kuin esim. muutama lapsi ja sitten tulee kylmiä katseita juhlissa kun heidän lapsiaa ei kutsuttu. kaikkilla ei ole voimia ja taitoa laittaa kaikkia ruokia itse/sukulaisten avustamana, vaan joutuu ottamaan kalliin pitipalvelun! Ennen oli eri asia kun kaikki tehtiin itse ja juhlien hinnaksi ei tullut niin paljon kun nykyään. Silloin saattoi olla 300 vierasta ja kumminkaimanveljen 10 mukulaa! Eikö tämä ole ihan selvää?
oisko sitten fiksumpaa karsia kutsuttujen pariskuntien määrää?
jättää ieraimmat serkut kutsumatta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vähän arviointikykyä vaan:
musta sellaiset kutsut häihin, joihin ei saa lapset tulla on ihan perseestä. en menis sellaisiin...ihme komentelua...kai ne nyt vanhemmat osaa lastensa kanssa lähteä pois, jos menee liian hurjaksi.
Eihän se siitä ole kiinni. Kustannuskysymys. Lasten ruokailukin maksaa paljon ja jos on iso suku ja tyyliin kaikilla 5 lasta niin kyllä se tulee todella kalliiksi ja mihin vetää raja? Parempi olla kutsumassa yhtään lasta kuin esim. muutama lapsi ja sitten tulee kylmiä katseita juhlissa kun heidän lapsiaa ei kutsuttu. kaikkilla ei ole voimia ja taitoa laittaa kaikkia ruokia itse/sukulaisten avustamana, vaan joutuu ottamaan kalliin pitipalvelun! Ennen oli eri asia kun kaikki tehtiin itse ja juhlien hinnaksi ei tullut niin paljon kun nykyään. Silloin saattoi olla 300 vierasta ja kumminkaimanveljen 10 mukulaa! Eikö tämä ole ihan selvää?
No tämä on selvää! Mutta tässä taaskaan ei tullut perustelua miksi vauva ei vois olla mukana :) :xmas:
 
vieras
Voisi miehellä olla ihan mukavaa tavata sukuaan pitkästä aikaa, jos kerran asutte eri puolilla niin ei taida hirveän usein tulla tavattua. Pakkaat laukun, toivotat hyvää matkaa ja olette pojan kanssa kahdestaan. Mies voisi mahtua yökylään jollekin kaverille ettei tarvitsisi yöllä ajaa takas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ÄLKÄÄ soitelko hääparille tai mullekaan.TOSI noloa hääparin tai lähiommäisten selittää sitten miksi sitä lasta EI OLE kutsuttu! Jos jotkut mokaavat etikettien kanssa niin nielkää se,l älkääkä menkö kyselemään perään!
Mutta eihän sitä heidän tarvitse selittääkään. Soittaa ilmoittaakseen, sanoo ihan ystävällisesti vielä että varmistaisi että kutsu todellakin oli siis meille vanhemmille, ei lapsille, ja jos asia näin on niin ilmoittaa että valitettavasti emme pääse, senkin ihan ystävällisesti.
Mutta miksi ihmeessä pitää varmistella? Se on oikeasti noloa jos teet etiketin mukaan ja ihmiset soittaa perään, etttä voiko Ville tulla ja sukulaisen kumminkaima mukaan. Vaikea sitä on sanoa, että ei voi kun budjeetti on se ja se!

No eihän sitä tarvikkaan soitella ja kysellä, että pääseekö poju mukaan. jollei häntä ole kutsuttu, ni sitten ei lähdetä, sillä vahtia ei hälle saada.
Lähteekö miehesi oman serkkunsa häihin?
Ei lähde yksinään kuulemma
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vav:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vähän arviointikykyä vaan:
musta sellaiset kutsut häihin, joihin ei saa lapset tulla on ihan perseestä. en menis sellaisiin...ihme komentelua...kai ne nyt vanhemmat osaa lastensa kanssa lähteä pois, jos menee liian hurjaksi.
Eihän se siitä ole kiinni. Kustannuskysymys. Lasten ruokailukin maksaa paljon ja jos on iso suku ja tyyliin kaikilla 5 lasta niin kyllä se tulee todella kalliiksi ja mihin vetää raja? Parempi olla kutsumassa yhtään lasta kuin esim. muutama lapsi ja sitten tulee kylmiä katseita juhlissa kun heidän lapsiaa ei kutsuttu. kaikkilla ei ole voimia ja taitoa laittaa kaikkia ruokia itse/sukulaisten avustamana, vaan joutuu ottamaan kalliin pitipalvelun! Ennen oli eri asia kun kaikki tehtiin itse ja juhlien hinnaksi ei tullut niin paljon kun nykyään. Silloin saattoi olla 300 vierasta ja kumminkaimanveljen 10 mukulaa! Eikö tämä ole ihan selvää?
oisko sitten fiksumpaa karsia kutsuttujen pariskuntien määrää?
jättää ieraimmat serkut kutsumatta?
Joillakin voi tulla lähisukulaisista ja lapsistakin se 150 vierasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lalla:
Linnanjuhlat nyt lienee aika eri juttu, kuin jotkut häät, jotka nyt kuitenkin on PERINTEISESTI Suomessa satojen vuosien ajan olleet koko perheen/suvun/kylän juhlia. Ihme ahdasmielistä touhua nykyään, kun ei perheet mahdu juhliin!
No niin minunkin mielestäni, mutta eikkikseltä kuitenkin kysyin tästä linnanjuhlasta koska hän ymmärtääkseni ei tehnyt eroa juhlan ja juhlan välillä ja odottelen edelleen vastausta *hymyilee*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalla:
Linnanjuhlat nyt lienee aika eri juttu, kuin jotkut häät, jotka nyt kuitenkin on PERINTEISESTI Suomessa satojen vuosien ajan olleet koko perheen/suvun/kylän juhlia. Ihme ahdasmielistä touhua nykyään, kun ei perheet mahdu juhliin!
No niin minunkin mielestäni, mutta eikkikseltä kuitenkin kysyin tästä linnanjuhlasta koska hän ymmärtääkseni ei tehnyt eroa juhlan ja juhlan välillä ja odottelen edelleen vastausta *hymyilee*
vastasin jo :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Voiko tämä asia ihan oikeasti olla vielä epäselvä? En sano mitenkään pahalla, mutta ainakin kerran viikossa on ketju, joka alkaa just näin ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu*hymyilee*
Minusta asian tekee epäselväksi se, että se on niin monelle epäselvä. Eli vaikka etiketti on aivan yksinkertainen, eli että kutsu koskee vain niitä kenelle se on osoitettu niin ikinä ei voi tietää että tietääkö kutsujat sen!
Se on kutsujan häpeä,jos ei ota selvää.
AIVAN! Itse en kyllä tekisi vastoin etikettiä, enkä AINAKAAn menisi nolaamaan itseäni ja soittelemaan perään!
Joo en minäkään. Kuitenkin kolmissa viimeksi saaduissa hääkutsuissa on ollut vain minun ja miehen nimi. Sitten kun olen ilmoittanut vp päivään mennessä, että meiltä on tulossa vain mies, kun ei saatu lastenhoitajaa, on sanottu että ilman muuta lapsikin/lapsetkin ovat tervetulleita.
 

Yhteistyössä