Tuli pojan puolesta paha mieli...

Meidän poika käy sellaisessa lasten palloilukerhossa ja eilen hän sai sieltä yksiltä sisaruksilta lahjan.
Lasten äiti sanoi mulle että lapset ihan välttämättä halusi sellaisen tehdä ja antaa, mutta en ole varma tykkäätkö sinä siitä...
Kotona poika avasi sen ja siellä oli vanhasta jääkiekkomailasta rakennettu minimaila ja kortti missä luki mini, olet kiva kun olet mini.

Poika ei tajunnut mikä se oli ja kysyi multa että mitäs tällä tehdään, sanoin että käytä vaikka leikki kirveenä.

Tänään lahjan antaja sitten eskarin eteisessä kysyi että tykkäsitkö lahjasta, ja poika vastasi että joo-o mutta mikä se on?
-No se on maila sulle.
Poika kysyy että miksi se on niin pieni, ei sillä voi pelata.
- se on pieni mini maila sulle kun sinäkin olet pieni
Poika on hiljaa hetken ja sanoo ai, niin tietty...

Mun sydän mureni, enkä ruvennut siinä kaikkien lasten kuullen asiasta sen isompaa numeroa tekemään.
En tiedä että oliko tuo lahja ihan vilpittömästi annettu kun tuo eskari kaveri on samanikäinen ja ei varmaan ajatellut asiasta sen kummempaa. tykkäävät leikkiä keskenään, mutta kun lahjan alulle panija oli tuon kaverin isoveli joka on koulussa, mahtoiko hänellä olla kiusaamista taka-ajatuksena.

Ovat siis pikkueskareita ja vielä viisi vuotiaita, onhan meidän poika lyhin sakista, on kaksoissiskoaankin lyhyempi ja saa siitä kyllä kuulla monesti ihan aikuisiltakin. piru vie ottaa päähän!!
poika oli 5v neuvolassa 102,9 cm

Toivottavasti häntä ei koulussa sitten kiusata, itkettää koko ajatus!!
 
..
Tuskinpa he ilkeilymielessä tuota lahjaa antoivat. Itsekin olen aina ollut todella pienikokoinen ja saanut siitä kuulla koko ikäni. Vasta hiukan vanhempana opin, että ihmiset eivät sano siitä ilkeyttään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Tuskinpa he ilkeilymielessä tuota lahjaa antoivat. Itsekin olen aina ollut todella pienikokoinen ja saanut siitä kuulla koko ikäni. Vasta hiukan vanhempana opin, että ihmiset eivät sano siitä ilkeyttään.
Peesi.
Sun pitää vain opettaa pojallesi että jos ihmiset sanovat jotain hänen pienuudestaan, he eivät sano sitä pahalla. Ja että kääntää asian aina positiiviseksi. :)
 
disk
Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
Meidän poika käy sellaisessa lasten palloilukerhossa ja eilen hän sai sieltä yksiltä sisaruksilta lahjan.
Lasten äiti sanoi mulle että lapset ihan välttämättä halusi sellaisen tehdä ja antaa, mutta en ole varma tykkäätkö sinä siitä...
Kotona poika avasi sen ja siellä oli vanhasta jääkiekkomailasta rakennettu minimaila ja kortti missä luki mini, olet kiva kun olet mini.

Poika ei tajunnut mikä se oli ja kysyi multa että mitäs tällä tehdään, sanoin että käytä vaikka leikki kirveenä.

Tänään lahjan antaja sitten eskarin eteisessä kysyi että tykkäsitkö lahjasta, ja poika vastasi että joo-o mutta mikä se on?
-No se on maila sulle.
Poika kysyy että miksi se on niin pieni, ei sillä voi pelata.
- se on pieni mini maila sulle kun sinäkin olet pieni
Poika on hiljaa hetken ja sanoo ai, niin tietty...

Mun sydän mureni, enkä ruvennut siinä kaikkien lasten kuullen asiasta sen isompaa numeroa tekemään.
En tiedä että oliko tuo lahja ihan vilpittömästi annettu kun tuo eskari kaveri on samanikäinen ja ei varmaan ajatellut asiasta sen kummempaa. tykkäävät leikkiä keskenään, mutta kun lahjan alulle panija oli tuon kaverin isoveli joka on koulussa, mahtoiko hänellä olla kiusaamista taka-ajatuksena.

Ovat siis pikkueskareita ja vielä viisi vuotiaita, onhan meidän poika lyhin sakista, on kaksoissiskoaankin lyhyempi ja saa siitä kyllä kuulla monesti ihan aikuisiltakin. piru vie ottaa päähän!!
poika oli 5v neuvolassa 102,9 cm

Toivottavasti häntä ei koulussa sitten kiusata, itkettää koko ajatus!!
Kannattais tarkistuttaa pojan kilpirauhasen toiminta. Tiedän kaksi tapausta, joissa pituuskasvu on jäänyt jälkeen kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi lapsella.
 
pieni olen minäkin ja aina ollut luokan lyhin, mutta ei se mua ole pahemmin vaivannut.
minun isovelikin on aina ollut lyhin ja häntä se asia on vaivannut kovastikkin. saattaa olla pojille kovempi paikka sitten esim yläasteella.

Iloisin mielin nuo jäivät leikkimään että ajatus kiusaamisesta on varmasti ihan mun omaa murhetta.
 
pim
En usko että tuon ikäinen vielä osaa ajatella että pienuus olisi jotenkin negatiivinen juttu. Tietysti jos siitä hänelle jatkuvasti huomautellaan negatiiviseen sävyyn, niin oppii itsekin ajattelemaan niin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja s:
no huh huh varmaan on se poika tahallaan sen lahjan antanu vittu mitä provoja taas satelee...
:eek: mikäs se on sinun ongelmasi?????

Ap:lle, jos isoveli oli sen tehnyt, taisi olla kettuilua pojan lyhyydestä. Törkeää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
Eipä tuolla neuvolassa vielä oltu lainkaan huolissaan pituudesta. sanoivat että kaikki kasvaa omaan tahtiinsa.
Minkä kokoisia muiden 5 veet sit on?
No meidän tyttö oli 3 v. 101,5 cm. 5 v. oli 120 cm.

Mutta on sitten taas ollut aina TOSI pitkä. Nyt 10,5 v. on 156 cm. Nii me ihmiset olemme erilaisia ja eri kokoisia. Kaikki yhtä tärkeitä. Tyttöä harmittaa taas se, kun on liian pitkä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
no huh huh varmaan on se poika tahallaan sen lahjan antanu vittu mitä provoja taas satelee...
:eek: mikäs se on sinun ongelmasi?????

Ap:lle, jos isoveli oli sen tehnyt, taisi olla kettuilua pojan lyhyydestä. Törkeää.
Niin kun jäin miettimään sitä, mitä sanoi niiden lasten äiti että: sä et varmaan tykkää lahjasta (tarkoitti mua)
Eli mitä ne lapset on höpöttäneet lahjaa tehdessään jos niiden äitikin epäili että...... onko jotain takana?
miksi antaa lastensa tehdä tuollaista lahjaa jos jo itse epäilee miten se otetaan vastaan.
Eikö voi sanoa, että mahtaako poika tykätä siitä että häntä pineksi huudellaan ja miniksi kutsutaan, että voi tulla paha mieli vaikka hyvää tarkoitetaankin.
 
kivasti se oli ajateltu,pienelle minille mini
Kai he ajattelivat että pienemmän kokoisen on sillä helpompi pelata kuin isolla mailalla joka on liian pitkä.
Kaikki ihmiset tässä maailmassa ei ajattele vittuilla muille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
no huh huh varmaan on se poika tahallaan sen lahjan antanu vittu mitä provoja taas satelee...
:eek: mikäs se on sinun ongelmasi?????

Ap:lle, jos isoveli oli sen tehnyt, taisi olla kettuilua pojan lyhyydestä. Törkeää.
Niin kun jäin miettimään sitä, mitä sanoi niiden lasten äiti että: sä et varmaan tykkää lahjasta (tarkoitti mua)
Eli mitä ne lapset on höpöttäneet lahjaa tehdessään jos niiden äitikin epäili että...... onko jotain takana?
miksi antaa lastensa tehdä tuollaista lahjaa jos jo itse epäilee miten se otetaan vastaan.
Eikö voi sanoa, että mahtaako poika tykätä siitä että häntä pineksi huudellaan ja miniksi kutsutaan, että voi tulla paha mieli vaikka hyvää tarkoitetaankin.
Ymmärrän sinua. Miniksi haukkuminen on ihan sama, kuin pyöreää haukutaan läskiksi jne. Minusta oli mauton lahja!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kivasti se oli ajateltu:
Kai he ajattelivat että pienemmän kokoisen on sillä helpompi pelata kuin isolla mailalla joka on liian pitkä.
Kaikki ihmiset tässä maailmassa ei ajattele vittuilla muille.
Maila oli niin pieni, ettei sillä voi pelata!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
Eipä tuolla neuvolassa vielä oltu lainkaan huolissaan pituudesta. sanoivat että kaikki kasvaa omaan tahtiinsa.
Minkä kokoisia muiden 5 veet sit on?
No mejän poika taitaa olla jotain 118cm nyt. Metrin mittanen oli ehkä 1 veenä että mun mielestä kuulostaa miniltä poikas, mutta meidän poika onkin sitten pitkä.
 
Yks Tähkä-fani
No olipa tosi inhottavasti tehty. Kai vanhemmatkin vois vähän katsoa että mitä lapset toisille antaa lahjaks. Luulen kyllä että enemmän ollut isoveli asialla, kun tuskin tuon ikäinen olis sitä itse edes keksinyt. Ehkä ottaisin vanhempien kans puheeks että mitäs tää oikein tarkoitti. Kiusaaminen on kiusaamista vaikka se tulis lahjapaketissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yks Tähkä-fani:
No olipa tosi inhottavasti tehty. Kai vanhemmatkin vois vähän katsoa että mitä lapset toisille antaa lahjaks. Luulen kyllä että enemmän ollut isoveli asialla, kun tuskin tuon ikäinen olis sitä itse edes keksinyt. Ehkä ottaisin vanhempien kans puheeks että mitäs tää oikein tarkoitti. Kiusaaminen on kiusaamista vaikka se tulis lahjapaketissa.
PEESI
 
mun pieni minimies
Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
Eipä tuolla neuvolassa vielä oltu lainkaan huolissaan pituudesta. sanoivat että kaikki kasvaa omaan tahtiinsa.
Minkä kokoisia muiden 5 veet sit on?
Mun poika oli 5-vuotiaana 106,0cm ja 16,8kg
6-vuotiaana 112,7cm ja 18,8kg
nyt 7-vuotiaana n.120cm (kotona mitattu )
 
juuh
Nyt on oikea aika kertoa pojalle, että koska hän on ikäistään lyhempi, saattaa joku siitä joskus huomauttaa tai asiaan kiinnittää huomiota. Siitä ei kannata suuttua eikä antaa toisten nimitellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kivasti se oli ajateltu:
Kai he ajattelivat että pienemmän kokoisen on sillä helpompi pelata kuin isolla mailalla joka on liian pitkä.
Kaikki ihmiset tässä maailmassa ei ajattele vittuilla muille.
Maila oli niin pieni, ettei sillä voi pelata!
Maila on 25 cm pitkä.
Voisihan sitä sitten askarrella rillipäille suurennuslasin että näkee pelata ja pitkille vilkkulippiksen ettei lentsikat törmää, ihan hyvällä ajatuksella :kieh:
No joo olen itsekkin pieni rillipää joten huumorilla, mutta eikös ajatus ole sama?

Meidän kaksoset oli pieniä jo syntyessään joten kaipa se vaikuttaa.
Heidän pikkusisko on nyt 9kk ja 80 cm, eli kulkee ihan omilla käyrillä verrattuna kaksosiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Nyt on oikea aika kertoa pojalle, että koska hän on ikäistään lyhempi, saattaa joku siitä joskus huomauttaa tai asiaan kiinnittää huomiota. Siitä ei kannata suuttua eikä antaa toisten nimitellä.
Kyllä hän tietää asian aivan liiankin hyvin.
On saman mittainen kuin meidän kaksi vuotta nuorempi kummipoika ja on sitä kysellyt että olenko lyhyt?

Ollaan vaan sanottu että olet juuri sopivan mittainen ja kaikki kasvaa omaan tahtiin, älä mieti mitä muut ajattelee kun olet justiin sen mittainen kuin sinun pitääkin olla.
 
Se yks Tähkä-fani
Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
no huh huh varmaan on se poika tahallaan sen lahjan antanu vittu mitä provoja taas satelee...
:eek: mikäs se on sinun ongelmasi?????

Ap:lle, jos isoveli oli sen tehnyt, taisi olla kettuilua pojan lyhyydestä. Törkeää.
Niin kun jäin miettimään sitä, mitä sanoi niiden lasten äiti että: sä et varmaan tykkää lahjasta (tarkoitti mua)
Eli mitä ne lapset on höpöttäneet lahjaa tehdessään jos niiden äitikin epäili että...... onko jotain takana?
miksi antaa lastensa tehdä tuollaista lahjaa jos jo itse epäilee miten se otetaan vastaan.
Eikö voi sanoa, että mahtaako poika tykätä siitä että häntä pineksi huudellaan ja miniksi kutsutaan, että voi tulla paha mieli vaikka hyvää tarkoitetaankin.
No aika paljon kertoo lahjan antajan äidistä jos kuitenkin antoi sen lahjan lapsensa antaa vaikka tiesi mikä se on. Mikä ihmisiä vaivaa?

Ja on aivan sama onko se toisen ihmisen ulkoinen ominaisuus mikä hyvänsä niin sen esille ottaminen tuolla tavalla on vittuilua eikä mitään vilpitöntä hyväntahtoisuutta auttaa toista.

Mutta oikeasti se että joku lapsi on kotona niin tuntenut asiakseen askarrella jotain vinoillakseen toisen koosta ja se on vielä vanhemmille ok niin kertoo vaan sen että ei ole kaikki siinä perheessä kohdallaan.




 

Yhteistyössä