Tuli sellanen olo, että nyt on hujattu

  • Viestiketjun aloittaja sairaalassa käynt
  • Ensimmäinen viesti
sairaalassa käynt
mutta kaipa se vaa niin menee. Menin 12pv illalla kello 21.30 sairalaan keskenmenon takia, hoitoon pääsin vasta jälkeen puolen yön, istuskeltiin siis vaan poikaystävni kanssa sairaalan penkeillä ja odotettii, että pääsisin hoitoon, eli päivä oli jo vaihtunu 13pv, lopulta hoitaja tuli ja otti minusta veri- ja pissanäytteen. Tämän jälkeen pääsin lääkärille, joka antoi minulle kaksi lääkettä, jotka auttavat kipuun ja teki sairaslomalapun töitä varten. Sanoi, että tulkaa huomenna uudestaan, jotta voidaan tarkistaa, että kaikki on menny pois, tekee minulle lähetteen. Seuraavana päivänä tulin, no alussakaan lähettettä ei oltu tehty, joten edessä oli taas se sama istuminen mitä edelis iltana/yönä oli. Lopulta 3h istumisen jälkeen pääsin tähä tarkistukseen, jossa katsottiin, että kaikki oli poistunut. Näiltä kummaltakin päivältä meille tuli lasku joka oli yhteensä 54,80€. Eli 12pv me maksettii istumisesta 27.40€, mikä tuntuu hiukan oudolta. Tuon 13pv:n laskun ymmärrän täysin, sillä silloin sentään san hoitoa. 18pv kävin hakemassa lisää saikkua, sillä en ollut vielä työkunnossa, tämä kerta makso sitten 13,70€. Eli yhteensä me maksettin siitä, että sain keskenmenon ja en heti ollut työkunnosa, vaan tarvitsin 2viikon sairasloman 68,50€.
 
Ei tossa mitään huijausta oo tapahtunu, sä olit ilmottautunu sinne potilaaksi sen 12pv:n puolella,ne vaan ei kerenny syystä tai toisesta sua hoitaan sen vuorokauden puolella,mutta joudut silti maksamaan sen vrk:n maksun myös jonka aikana oot ilmottautunu. Kyllä mäkin synnyttään mennessäni jouduin maksaan sen vuorokauden maksun jollonka tulin,vaikka vuorokautta oli jäljellä vaan 2h ja sinä aikana mulle ei tehty muuta kun kirjattiin tulleksi sairaalaan.
 
"a.p"
No joo niin pitää, niillä pitäis olla joku lappu siin, veloitamme siitä, että istutti ja odotatte vuoroa. Se stumnen kun kuluttaa niide penkkejä :D. No ei voi mitää, pitää nyt toi maksaa, laitan kyl palautetta siitä, että minulla piti olla lähete gynelle, mutta lääkäri ei sit ollukkaa tehny sitä.
 
Mutta ilmeisesti kuitenkaan sun ei tarvitse maksaa täyttä maksua joka kerrasta minkä sairaalalla käyt, koska käyt siellä saman asian vuoksi, näin meillä ainakin on ollut.

Ilmeisesti sut siis on kirjattu osastolle sisään, eihän nyt muuten mitään vrk maksuja voi mennä.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";23036952]No joo niin pitää, niillä pitäis olla joku lappu siin, veloitamme siitä, että istutti ja odotatte vuoroa. Se stumnen kun kuluttaa niide penkkejä :D. No ei voi mitää, pitää nyt toi maksaa, laitan kyl palautetta siitä, että minulla piti olla lähete gynelle, mutta lääkäri ei sit ollukkaa tehny sitä.[/QUOTE]Ilmaantumalla paikalle kulutat ihmisten aikaa, lääkärin/hoitajan/vastaanottovirkailijan jne. Minkä helvetin takia siitä ei sinun mielestäsi tarvitsisi maksaa? Sitäpaitsi nuo summat ovat ihan mitättömiä.
 
.d.d.d.d.
Mulla murtui käsi ja menin päivystykseen, siellä ei ollut kipsiaineita enää muuton vuoksi joten käskivät mennä sairaalan puolelle kipsattavaksi, jouduin maksamaan sen sairaalamaksun sen takia ettei päivystyksessä ollut tarvikkeita. Vuosimaksu oli maksettuna, joten olisin saanut kipsauksen ilmaiseksi päivystyksessä
 
"Vieraana"
Hei noi ei ole mitään sairaalapäivämaksuja. Ne on POLImaksuja. Eka maksu siitä ekasta käynnistä, toka siitä seuraavasta. Yks polikäynti maksaa 27,40 €, yks sairaalapäivä 32,50. Ja sairaalapäivä on silloin kun olet kirjattuna osastolle sisään. Polikäynti silloin kun käyt vain kääntymässä.

Muuten, yksityisellä et tuolla rahalla näkis edes lääkäriä. Vastaanotot, verikokeet, ultrat. Ei ihan seittemänkymppiä riitä :D
 
"a.p"
No siis kyl mä ymmärrän sen, että se maksaa, kyse ei ole siitä, tuntuu vaa tyhmält ku pitää maksaa sama verra sitä ku istuin ja en saanu hoitoa, kun se sit et seuraavana päivänä istuin ja sain hoidon. Ja siis se, ettei multa kysytti sitä haluanko maksaa erissä, koska rahatilanne on todella huono ja toi summa tuntuu jo isolta. Varsinkin kun ei oo varaa ostaa ruokaa, mistä sit tollase rahan potkasen. Ja sis lisää saikkua hain päisityksestä ja iha mielellän maksaisi se päivistysraha summa, minkä jälkee se on ilmaiseksi. Ja joo tiedän paljon yksityisellä maksaa, käytin vielä silloin kuin asuin vanhemmilla niin pelkästään yksityuistä.
 
"Vieraana"
[QUOTE="a.p";23037077] Ja siis se, ettei multa kysytti sitä haluanko maksaa erissä, koska rahatilanne on todella huono ja toi summa tuntuu jo isolta. Varsinkin kun ei oo varaa ostaa ruokaa, mistä sit tollase rahan potkasen. [/QUOTE]

Sä otat yhteyttä potilasmaksutoimistoon ja sovit siellä maksamisesta. Siinä laskussa lukee jossain kohdassa numero mihin voi soittaa jos on jotain kysyttävää. Siihen soitat ja selität että rahat on loppu voiko maksaa erissä. Kyllä ne siellä neuvoo. Ja sossu yleensä sitten ainakin maksaa jos on niin p.a ettei edes ruokaan riitä rahaa.
 
"a.p"
Joo siis soitettii heti ensi tekijöiksee sinne ja ainakin nyt eräpäivää pystyttii siirtää. Enkä nyt siis valita, vaa siis tuntuu vaa niin tyhmält, että kumpiki kerta makso yhtä paljo, vaik toisel kerral sain vaa hoitoo. Seuraaval kerral tiedän tän ja jos joutuu tonne ilmottautuu, ilmottaudun joko heti aamust tai yöl sen jälkee ku kello on yli 12.
 
"jepajee"
mä kävin lääkärissä tk:ssa elokuussa josta tuli maksu 27e ja luki että vuosi maksu. seuraavan kerran kävin lääkärissä marraskussa ja taas tuli lasku 27e vuosimaksu. eikö noista kuuluis ottaa maksua sen 13e. miks mä maksan vuosi maksun kahteen kertaan puolen vuoden aikana kun lääkärissä olen käynyt koko 2010 aikana vain sen 2 kertaa.
 
"Vieraana"
[QUOTE="a.p";23037103]Joo siis soitettii heti ensi tekijöiksee sinne ja ainakin nyt eräpäivää pystyttii siirtää. Enkä nyt siis valita, vaa siis tuntuu vaa niin tyhmält, että kumpiki kerta makso yhtä paljo, vaik toisel kerral sain vaa hoitoo. Seuraaval kerral tiedän tän ja jos joutuu tonne ilmottautuu, ilmottaudun joko heti aamust tai yöl sen jälkee ku kello on yli 12.[/QUOTE]

Ilmottautumisaika ei auta sua ellei kyseessä ole sairaalaan jääminen, eli sairaalapäivä. Mutta pelkkä polikäynti maksaa aina saman huolimatta kellonajasta. Eli tässäkin sulla oli kaks käyntiä, niin kaks maksua. Jos sun käynnit olis ollee klo 00.05 ja 20.00 saman vuorokauden aikana, olis menny kaks maksua.

Jos sä taas olisit jäänyt sisään osastolle ja sut olis kirjattu klo 23.50 niin maksu olis menyt myös siltä päivältä mitä oli jäljellä 10 min. Puolen yön jälkeen kirjattuna taas menisi vain yhden päivän maksu.
 

Yhteistyössä