Tuli tuosta kahvileipäkeskustelusta mieleen..

ja aloitan oman, etten sotke toisen ketjua.
On jo pitkään pitänyt kysyä toisten mielipidettä asiaan, että kumpiko toimii "väärin", minä vai naapurini..
Eli meillä käy naapuriperhe usein iltaisin kahvilla ja heillä pari lasta ja meidän alle 1 v leikkivät siinä sitten.
Ongelma on vaan ollut se, että heillä on aina syötävää mukana. Siis sipsejä, naksuja, rusinoita, leivonnaisia, nameja omille lapsilleen. Eikä siinä jos nämä lapset niitä söisi, mutta kun syöttävät meidänkin tyttöä. Aina kun silmä välttää niin on jotain kädessä ja suu täynnä. :eek:
Tästä asiasta olen sanonut ja kieltänyt syöttämästä tyttöä omin päin koska usein meillä on iltapala aika silloin ja puuro ei kovin maistu enää jos on syönyt sipsejä (enkä tykkää muutenkaan että syötetään herkkuja alvariinsa)
Olen jopa sanonut että täällä on varmasti syötävää jos tekee mieli, että älkää tuoko "ruokaa" mukana. Ei vaan mene jakeluun.
Minun pitäisi kuulema antaa lapsen oppia syömään erillaisia ruokia?? :|
Ollaan aika hämmentyneitä oltu tästä tilanteesta ja nyt olen sitten karsinut näkemistä heidän kanssaan koska puhe ei mene perille ja eivät ole niiiiin hyviä ystäviä vielä että ihan huutamalla asiaa haluaisin selventää kun kerran ei suostuta ymmärtämään normaali kieltoa.
Tarviiko alle vuoden ikäisen syödä nameja iltaisin ennen nukkumaan menoa, tai ylipäätään koskaan?
 
HelloShitty
te päätätte mitä lapsenne syö. eli jos se ei mee perille niin sit parempi ottaa etäisyyttä tai siirtää noi vierailut semmoseen aikaan et on sopivaa antaa lapselle sitä mättöö. :D
 
vieras
Lapsen omat vanhemmat päättävät, mitä lapsi saa syödä ja voit suoraan sanoa, että pidät taukoa vierailuissa, kun ei kerta sanomista uskota, tyttö ehtii kyllä vielä kokeilemaan kaikkea ja sipsit on suolaisia tuon ikäiselle, tosin pieni murunen ei pahaa tee, mutta jos niitä vähän enemmän vetää.

Tai sitten voit väittää, että lapsella on jotain epämääräisiä oireita ja hänelle ei saa antaa mitään ylimääräistä, kun koitatte kartoittaa, mikä sen aiheuttaa - epäilette jotain hänen ruokaansa.
 

Yhteistyössä