Tulin just sairaalasta ja nyt pitäis tehdä

  • Viestiketjun aloittaja vakkari ihan hiljaa
  • Ensimmäinen viesti
vakkari ihan hiljaa
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Itse tein etukäteen ruokaa pakastimeen ja varasin helppoja ruokia kaappeihin, mm. pata-aineksia ja muuta "roskaa" joilla selvittiin siihen asti että jaksoin lähteä kauppaan :D
mä en kerinnyt, vedet meni 2vkoa ennen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari ihan hiljaa:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Itse tein etukäteen ruokaa pakastimeen ja varasin helppoja ruokia kaappeihin, mm. pata-aineksia ja muuta "roskaa" joilla selvittiin siihen asti että jaksoin lähteä kauppaan :D
mä en kerinnyt, vedet meni 2vkoa ennen.
Mulla tuli kans parisen viikkoa etukäteen, mutta osasin jotenkin aavistaa sen.. Joten valmistauduin hyvissä ajoin joskus rv 30 jälkeen :D

Kannattaa nyt käydä kaupassa niin, ettei tarvi vähään aikaan käydä, jos sattuis tulemaan kovat pakkaset. Hyvin te pärjäätte :) Onko isompia lapsia?
 
pää pystyyn nyt
Mä olin kans yksin vauvan kans joka tuli 2 vko ennen la.
Olin tietysti valmistautunut, eli kaapit oli täynnä ruokaa, ei tarvinnu vaavin kans lähtee...
Ei se oikeasti ole niin vaikeeta. Hyvin on kahdestaan pärjätty.
 
ååsa
Alkuperäinen kirjoittaja pää pystyyn nyt:
Mä olin kans yksin vauvan kans joka tuli 2 vko ennen la.
Olin tietysti valmistautunut, eli kaapit oli täynnä ruokaa, ei tarvinnu vaavin kans lähtee...
Ei se oikeasti ole niin vaikeeta. Hyvin on kahdestaan pärjätty.
Minun yksi ystävä oli synnyttämässä kun mies kotona oli pakannut tavaransa ja lähti toisen mukaan. Ystäväni ei ollut yhtään aavistanut mitään, joten ihan puuntakaa iski. Ja hyvin on pärjännyt lapsen kanssa kahden jo useamman vuoden =) Joten kyllä se siitä aurinko alkaa paistamaan vaikka aluksi ei siltä tuntuisikaan!
 
vakkaria ihan hiljaa vituttaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi voi uusavuttomuutta..
Uusavuttomuutta? Juuri olen tullut synnäriltä, 4pvän ikäinen vauva mukanani. Mulla oli pulituntia sitten kuumetta 38.6, mua vituttaa mun ex, lapset on tulossa huomenna kotiin, mulla ei ole autoa, ulkona -10astetta pakkasta ja helvetin kallis lähikauppa kilsan päässä. Mitä vitun uusavuttomuutta? mä vaan kysyn???
 
vakkari ihan hiljaa
Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Miten sä ap voit? Harmi ku ei tunneta. Olisin mielellään auttanu. Tullut vaikka vaan seuraksi jos olisit kaivannu.
kyllä tää tästä. iski totuus vasten kasvoja sairaalassa, kun huonetoverien miehet leperteli vauvoille. tälle ei ikinä. :(
 
mam
Puhu tilanteestasi neuvolassa, pyydä ja vaadi apua. Eihän sulla ole siellä ketään! Mielummin liioittele ettei mies ollenkaan kuvioissa. Kyllä olet oikeutettu jonkunlaiseen apuun. Voi kun olisit jo sairaalassa kertonut avuntarpeesta. EI kaikesta tarvitse selvitä yksin! Kerro täällä missä asut, ehkä joku palsta ystävä voi auttaa. Itse asun pohjoisessa.
 
hei
ap mennä vanhemmillesi ensimmäisiksi viikoiksi totuttelemaan ja sieltä käsin järjestellä perhetyötä teille kotiin? PAikkakuntasi sos. toimistosta voi kysyä jos teillä on lapsiperheiden kotipalvelu, sieltä saisitte kotiin apua tai sitten sos. toimistosta perhetyöntekijän kotiin avuksi ja tueksi. Voimia kovasti ja onnea pienestä ihmeestä!
 
tartteisit apua
Alkuperäinen kirjoittaja Chantilly:
Tilaa pizza. Tulee valmiina kotiovelle asti. :)
Samaan kallistun jos yksin vauvan kanssa olet. Ethän miten voi lähteä kauppaan heti vauvan kanssa. Syödä täytyy ja juoda että vauvallekin riittää maitoa.
Onnea vauvasta:) kumpi tuli!
 
vakkari ihan hiljaa
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ap mennä vanhemmillesi ensimmäisiksi viikoiksi totuttelemaan ja sieltä käsin järjestellä perhetyötä teille kotiin? PAikkakuntasi sos. toimistosta voi kysyä jos teillä on lapsiperheiden kotipalvelu, sieltä saisitte kotiin apua tai sitten sos. toimistosta perhetyöntekijän kotiin avuksi ja tueksi. Voimia kovasti ja onnea pienestä ihmeestä!
En mä sinne mene :) Kyllä me pärjätään, käytännössä mä nuo kaksi aikasempaakin oon yksin hoitanut, ainoo ero vaan ettei mies hoida enään kauppajuttuja (harvakseltaan) ja mulla ei ole autoa. kun sais tän kuumeen vaan laskeen ja maittais ruoka, nousis maitokin paremmin. ehkä. tai sit tää itkeminen ja stressi vie senkin :/
 
vakkari ihan hiljaa
Alkuperäinen kirjoittaja tartteisit apua:
Alkuperäinen kirjoittaja Chantilly:
Tilaa pizza. Tulee valmiina kotiovelle asti. :)
Samaan kallistun jos yksin vauvan kanssa olet. Ethän miten voi lähteä kauppaan heti vauvan kanssa. Syödä täytyy ja juoda että vauvallekin riittää maitoa.
Onnea vauvasta:) kumpi tuli!
tyttö tuli :) 2 poikaa jo olikin. 3.5v ja 5.5v
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari ihan hiljaa:
Tulin just sairaalasta ja nyt pitäis tehdä ruokaa :( en millään jaksais, en saanut osastolla nukuttua ja vauvakin kitisi. särkee päätä ja kamala flunssa. Sanokaas mitä mä haen? isommat on huomiseen mummulassa. ei tarvii kun itseni ruokkia.
niin ja tietenkin vauva :)
Onpa teillä yksinhuoltajilla rankkaa. Voimia vaan kovasti!

 
Ammattilainen
:hug: Oletko varma että sulla on ihan vaan flunssa? Ettei olis mitään tulehdusta synnytyksen jäljiltä? Ota reilusti särkylääkettä, buranaa ja panadolia yhtä aikaa.
 
tartteisit apua
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari ihan hiljaa:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Sä kuulostat jotenki tosi alakuloselta.. Nyt ois ystävä paikallaan..Ketään?
eipä oikein ole tässä lähellä. enkä jaksa kirjautua. :/
Ootkohan ihan tosissas? Et ostanut jo valmiiksi ruokaa pakkaseen ennen sairaalan lähtöä ettei heti tartte vauvan kanssa lähteä talvella, sairaalasta tultua tai olisit käynyt tullessa kaupalla.
 

Yhteistyössä