tulipas pikkuisen vipinää mun jalkoihin

Äsken rupesin ihmettelemään, että täällä tuoksuu tuli - siis semmoinen tuoksu, kuin tulee esim. takasta tai vaikka saunan pesästä, kun sitä sytyttelee. Katselin sitten kynttilät läpi, ja joo, pikku kundi oli sitten nakannut suklaakalenterinsa pöytäkynttilän päälle, juuri oli siis syttymässä. Yhden luukun verran se paloi.

Aika sukkelaan olin sitten tuossa pöydän luona, kalenteri kantoon lavuaariin ja vettä päälle.

Vieläkin hirvittää mitä olis voinut käydä, ja kumpikaan kotona olevista kundeista ei tietysti itse ole tehnyt mitään, kalenteri on vaan jotenkin oudosti leijaillut kynttilän päälle.
 
mä vaan
Mulla on poika nyt 1v4kk ja sitä kiinnostaa tietysti ihan hirveesti kynttilät. Mä olen yrittänyt sanoa mun äidille että ne vois laittaa sen verran ylös ettei kokoajan tarvis olla silmät selässäkin. No se vaan selittää että kyllä tuon ikäisen pojan jo pitää ymmärtää kun kieltää... No niin varmaan, olen katsonut jo valmiiksi parikin eri poistumistietä talosta kun verhot tai jotain muuta roihahtaa...
Mun vanhemmat siis asuu toistaiseksi mun luona.
 
Meillä ei polteta ikinä kynttilöitä sisällä, parvekkeella on lyhty jossa poltetaan tuikkuja. Kyse ei ole siitä että olisi koskaan mitään käynyt, vaan vanhempi poika on aina pelännyt tulipaloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Mitäs jätit muksun ja kynttilän ilman valvontaa, noin ei saisi tapahtua.
Haa, kumpikaan ei ollut ilman valvontaa. Pienimmälläkin muksulla on ikää ensi viikolla 5 v, ja kaikki palavat kynttilät on mun näköpiirissäni. Yleensä en vain polta ruokapöydällä mitään.

Herra majuri voi kokeilla yksin seurata kahden vilkkaan pojan menemistä, ne saa kytkeä rautoihin ja istuttaa tuoliin, jos niitä paremmin haluaa valvoa |O
 
Mulla on siis yleensä kynttilät kivituikuissa ikkunalla reilun metrin korkeudella maasta, ja nyt on sitten vielä itsenäisyyspäivän kynttilät toisella ikkunalla 1,5 metrin korkeudella. Noi saa olla aina rauhassa. Nyt oli sitten vielä yksi itsenäisyyspäivän kynttilä ruokapöydällä. Meillä siis ruokailutila ja olohuone ovat yhtenäistä tilaa, ja keittiö i:n muotoisena siinä ruokailutilan jatkona.
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Mitäs jätit muksun ja kynttilän ilman valvontaa, noin ei saisi tapahtua.
Haa, kumpikaan ei ollut ilman valvontaa. Pienimmälläkin muksulla on ikää ensi viikolla 5 v, ja kaikki palavat kynttilät on mun näköpiirissäni. Yleensä en vain polta ruokapöydällä mitään.

Herra majuri voi kokeilla yksin seurata kahden vilkkaan pojan menemistä, ne saa kytkeä rautoihin ja istuttaa tuoliin, jos niitä paremmin haluaa valvoa |O


1. Haa, kumpikaan ei ollut ilman valvontaa. Miten sitten selität sen, että joulukalenteri RUPES KÄRYYMÄÄN, VALVONTAS PETTI.

2. kaikki palavat kynttilät on mun näköpiirissäni. NIIN VARMAAN, muksut muuten vaan saavat rauhassa heitellä niiden päälle mitä sattuu.

3. Yleensä en vain polta ruokapöydällä mitään. NYT POLTIT

4. Herra majuri voi kokeilla yksin seurata kahden vilkkaan pojan menemistä, ne saa kytkeä rautoihin ja istuttaa tuoliin, jos niitä paremmin haluaa valvoa. ETKÖ SAA MUKSUJA KURIIN
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
[1. Haa, kumpikaan ei ollut ilman valvontaa. Miten sitten selität sen, että joulukalenteri RUPES KÄRYYMÄÄN, VALVONTAS PETTI.

2. kaikki palavat kynttilät on mun näköpiirissäni. NIIN VARMAAN, muksut muuten vaan saavat rauhassa heitellä niiden päälle mitä sattuu.

3. Yleensä en vain polta ruokapöydällä mitään. NYT POLTIT

4. Herra majuri voi kokeilla yksin seurata kahden vilkkaan pojan menemistä, ne saa kytkeä rautoihin ja istuttaa tuoliin, jos niitä paremmin haluaa valvoa. ETKÖ SAA MUKSUJA KURIIN
1. Jos olisivat olleet ilman valvontaa, en olis huomannut koko juttua.

2. Muksut saa leikkiä. Jos katson yhtä lasta, en katso toista. Sen tietää joka ikinen vanhempi.

3. Niin poltin nyt, ja poltan varmasti myös jatkossa, katsos silloin, kun tosiaan on valvontaa. Tai vaikka joulupöydässä ruokaillessa siinä palaa kynttilät.

4. Lapset ovat lapsia ja saavat leikkiä, niiden ei kuulu istua sohvalla, jalat ristissä kiltisti. Vaan leikkiä ja leikkimällä oppia asioita - ja varmaan oppivat nyt jotain tästäkin.

Tarvittaessa saan lapseni kuriin, kuten myös tasan tarkkaan saisin sinutkin herra majuri :D :whistle:
 

Yhteistyössä