Tulkuttaako teidän lasten kaverit teille?

  • Viestiketjun aloittaja nenille ei hypitä
  • Ensimmäinen viesti
nenille ei hypitä
Lapsen kaveri tuli toista kertaa kylään... Ja alkoi tulkuttamaan mulle, kun en luvannut mennä sisälle leikkimään. Nakkeli vain niskoja ja vänkäsi sisälle. Ja muutenki ei totellu yhtään mitä sanottiin. Oltiin siis koko perhe ulkona pihahommissa ja meidän oma lapsi halusi olla ulkona.. Ollaan tosi paljon ulkona kesäisin. Sisällä käydään tyyliin nukkumassa vain. Voi olla ettei tule vähään aikaan tämä kaveri kylään.

Ärsyttää miten jotku vanhemmat ei mitään kuria saa pidettyä omille lapsilleen. Tämä lapsi saa kaikki siis ihan kaikki periksi. Mitään rajaa missään ei ole. Toisaalta jotenki säälittää, mutta eihän se mulle kuulu. Paitsi silloin kun on meillä kylässä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Niin ne on aina ne toisten kakarat. Mutta kumma, kun ei sitten kauppaan tai muualle voi niitä omia ottaa...
Nooh, meillä kyllä lapset aina ollu kaupassa ja joka paikassa matkassa. Ja ei koskaan mitään ongelmaa ole ollut. Ei kitinöitä ei vinkumisia. Saattaa hakea esim. karkin ja kysyy saako ja jos kiellän niin vie kiltisti takaisin hyllyyn. Näin ollut ihan pienestä asti. Joten eipäs yleistetä =)
 
tuttu tunne
Taitaa vapaa kasvatus tehdä tehtävänsä,mitään ei kielletä ja ketään ei uskota.
Meillä naapurin tyttö tulee pyytämään lastamme ulos,haluaa odottaa sisällä kunnes minun tyttö on pukeutunut,ei suostu odottamaan pihassa.
-Kyllä minä nyt odotan sisällä,
ja samassa jo tunkee itsensä oven raosta sisään,alan komentamaan tuota pihalle niin ei mene koska äiti käski odottamaan sisällä kunnes saa kaverin mukaan.
Ehdotan että odottaa ovemme ulkopuolella mutta ei käy koska äitinsä sanoo näin,meillä siis määrääkin kaverin äiti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu tunne:
Taitaa vapaa kasvatus tehdä tehtävänsä,mitään ei kielletä ja ketään ei uskota.
Meillä naapurin tyttö tulee pyytämään lastamme ulos,haluaa odottaa sisällä kunnes minun tyttö on pukeutunut,ei suostu odottamaan pihassa.
-Kyllä minä nyt odotan sisällä,
ja samassa jo tunkee itsensä oven raosta sisään,alan komentamaan tuota pihalle niin ei mene koska äiti käski odottamaan sisällä kunnes saa kaverin mukaan.
Ehdotan että odottaa ovemme ulkopuolella mutta ei käy koska äitinsä sanoo näin,meillä siis määrääkin kaverin äiti!
Haittaako sua se, että lapsi on sisällä sen aikaa?

Ehkä heillä saa tulla toiset lapset sisälle kun hän pukee päälle. Lapset on pieniä, eivätkä välttämättä tajua, miksi toisessa paikassa olisi eri säännöt.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos et ota vieraita lapsia teille, lähimaillekaan, katsos kun he eivät ole täydlelisiä kuten ei sun omatkaan mukulat kun kotoaan lähtevät. voisit yllättyä.
Olenko jossain kohdassa väittäny omaani täydelliseksi?
Mutta sen tiedän että kylässä hän osaa käyttäytyä ja kunnioittaa aikuisia.
 
hmm
Täydellisiä tai ei mutta jossain on jotakin mätää jos lapsi käy inttämällä inttämään vieraassa paikassa aikuisille vastaan eikä tottele.Kysyä saa,mutta ei inttämään saa alkaa,jos lapsi inttää vastaan tunninkin verran niin kyllä silloin on jotakin pielessä joko kasvatuksessa tai lapsessa kun ei osaa ajoissa lopettaa.
 
Mari
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
,jos lapsi inttää vastaan tunninkin verran niin kyllä silloin on jotakin pielessä joko kasvatuksessa tai lapsessa kun ei osaa ajoissa lopettaa.
Juu no kenessäköhän ei olisi... ?

Siitä lapsesta tulee vielä myyntineuvottelija tai juristi :D :D
 
tuttu tunne
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu tunne:
Taitaa vapaa kasvatus tehdä tehtävänsä,mitään ei kielletä ja ketään ei uskota.
Meillä naapurin tyttö tulee pyytämään lastamme ulos,haluaa odottaa sisällä kunnes minun tyttö on pukeutunut,ei suostu odottamaan pihassa.
-Kyllä minä nyt odotan sisällä,
ja samassa jo tunkee itsensä oven raosta sisään,alan komentamaan tuota pihalle niin ei mene koska äiti käski odottamaan sisällä kunnes saa kaverin mukaan.
Ehdotan että odottaa ovemme ulkopuolella mutta ei käy koska äitinsä sanoo näin,meillä siis määrääkin kaverin äiti!
Haittaako sua se, että lapsi on sisällä sen aikaa?

Ehkä heillä saa tulla toiset lapset sisälle kun hän pukee päälle. Lapset on pieniä, eivätkä välttämättä tajua, miksi toisessa paikassa olisi eri säännöt.
Haittaa todella paljon.
2kertaa on odottanut sisällä,tytön huone likellä eteistä,katoaa sinne kengät jalassa leikkimään vaikka kiellän,laittaa tavaroita taskuun:(
Molemmilla kerroille jäi onneksi sisällä kiinne lapseni tavaroiden viennistä,alkoi tarkistamaan itse että hänen lelut on varmasti taskussa tallessa jolloin lapseni huomasi ne lelut kuten minäkin ja antoi kyllä hiukan itkien ne takasin,ja vanhemmat huutaa meidän syyttävän heidän lastaan varkaaksi,kertaakaan emme ole syyttäneet vain ilmoitin nätisti että hän halusi "lainata" ilman lupaa.
Sisään ei enään tule,ulkona saavat leikkiä.
Olen tälle tytölle selittänyt ettei saa varastaa kun toinen pukee eteisessä ulkovaatteita päälleen ja olen selittänyt ettei meillä juosta kengät jalassa mihinkään ja olen kaiken selittänyt moneen kertaan vaan aina tunkemassa sisälle kun hänen äiti näin sanoo että meillä saa olla sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs jos et ota vieraita lapsia teille, lähimaillekaan, katsos kun he eivät ole täydlelisiä kuten ei sun omatkaan mukulat kun kotoaan lähtevät. voisit yllättyä.


Tästä sun kommentista vois päätellä että teillä asuu inttäjä joka saa periksi kun tarpeeksi inttää ja tekee sitä myös naapurissa :whistle: kun noin kolahti :D



Ja meillä ei intä kaverit =) ne on huomannu että tän perheen äiti on semmonen että sen minkä se sanoo niin tapahtuu :whistle: :D tosin yks isomman tytön kaveri on semmonen mikä ei meinaa lähtee kulumallakaan .... hälle kun sanoo että kello on niin paljon että sun täytyy nyt mennä kotiin niin istuu nakottaa vaan paikoillaan :eek: sitte ei auta ku tuumata että nyt voit mennä pukemaan ja voitte sanoo heippa toisillenne :D ni kyllä se siitä sitte liukenee :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu tunne:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu tunne:
Taitaa vapaa kasvatus tehdä tehtävänsä,mitään ei kielletä ja ketään ei uskota.
Meillä naapurin tyttö tulee pyytämään lastamme ulos,haluaa odottaa sisällä kunnes minun tyttö on pukeutunut,ei suostu odottamaan pihassa.
-Kyllä minä nyt odotan sisällä,
ja samassa jo tunkee itsensä oven raosta sisään,alan komentamaan tuota pihalle niin ei mene koska äiti käski odottamaan sisällä kunnes saa kaverin mukaan.
Ehdotan että odottaa ovemme ulkopuolella mutta ei käy koska äitinsä sanoo näin,meillä siis määrääkin kaverin äiti!
Haittaako sua se, että lapsi on sisällä sen aikaa?

Ehkä heillä saa tulla toiset lapset sisälle kun hän pukee päälle. Lapset on pieniä, eivätkä välttämättä tajua, miksi toisessa paikassa olisi eri säännöt.
Haittaa todella paljon.
2kertaa on odottanut sisällä,tytön huone likellä eteistä,katoaa sinne kengät jalassa leikkimään vaikka kiellän,laittaa tavaroita taskuun:(
Molemmilla kerroille jäi onneksi sisällä kiinne lapseni tavaroiden viennistä,alkoi tarkistamaan itse että hänen lelut on varmasti taskussa tallessa jolloin lapseni huomasi ne lelut kuten minäkin ja antoi kyllä hiukan itkien ne takasin,ja vanhemmat huutaa meidän syyttävän heidän lastaan varkaaksi,kertaakaan emme ole syyttäneet vain ilmoitin nätisti että hän halusi "lainata" ilman lupaa.
Sisään ei enään tule,ulkona saavat leikkiä.
Olen tälle tytölle selittänyt ettei saa varastaa kun toinen pukee eteisessä ulkovaatteita päälleen ja olen selittänyt ettei meillä juosta kengät jalassa mihinkään ja olen kaiken selittänyt moneen kertaan vaan aina tunkemassa sisälle kun hänen äiti näin sanoo että meillä saa olla sisällä.



Mä taidan olla karmee tyranni ku mä tossa tilanteessa olen sanonu että tuleppa takasi :ashamed: ja kerron että eteisessä voit odottaa ja huoneeseen ei nyt mennä kun olette ulos lähdössä ja meillä ei kävellä kengät jalassa B)
 
tuttu tunne
Eheeeiiii....ei siinä kuule auta mikään kun tuo muksu on siellä huoneessa,tosin 2kertaa näin odottanut meillä mutta nyt siis pakko olla kovana ja odottakoot pihalla.
 

Yhteistyössä