Tunnetko ketään Helvetin enkeliä?

Tuli vaan mieleen kun tuolla aamuruuhkassa näin motoristin Helvetin enkelit-liivi päällä, että ovatko he aivan järjestään rikollisia, vai onko ihan 'tavallisiakin' motoristeja mukana?

Luulisi, että jos joku haluaa vain räplätä sitä mopoaan muiden jätkien kanssa, niin löytyisi muitakin moottoripyörakerhoja. Vai onko erityisen 'coolia' kuulua Helvetin enkeleihin ja olla joku wannabepahis siinä sitten, vaikka ei rikollistouhuihin osallistuisikaan?
 
Empä tunne mutta olin kerralla laivalla yhtä aikaa helvetin enkeleiden kanssa, helsingistä tukholmaan. Laivan lähtö vissiin myöhästy tunnin kun ne syynättiin hiukka erilailla kun meidät muut turistit. Mutta täytyy sanoa että ihmeen pitkäpinnasta sakkia ne oli, kävi ehkä yks ja toinen muutakin kun kansalaisluottamusta nauttinut päätään aukomassa ja niistä kukaan ei mitenkään kummoisesti reagoinut edes asiaan. Mutta en silti itse menis aukomaan päätäni, voi olla että aina ei löydä pikäpinnaisia kavereita :kieh:
 
Harley..
No niin.. tämähän on oiva paikka oikaista käsitystä Helvetin Enkeleistä. Jos keskustelun aloittaja voisi ottaa asiakseen selvittää hiukan asioita ko.porukasta ennenkuin lähtee ketään solvaamaan. Jos voisit kirjoittaa saman heidän sivulle vieraskiraan niin veikkaan et saat sieltä tarvitsemasi vastaukset kysymyksiisi ja kenties jopa kutsun tutustumaan kyseiseen toimintaan. Noita wannabe-pahiksia on enemmän ihan normi elämässä kuin mc-kerhoissa. Käy vaikka tutustumassa niiden historiikkiin tuolla http://hellsangels.com/history.htm. Mä satun tuntemaan hyvinkin ko.kavereita, ja sen voin sanoa ihan taviksena perheen äitinä että ei ne ole sen kummempia kuin muutkaan. Niin ja mitä pahiksiin tulee, löytyy niitä pikku-uhoajia joka kulmalta. Ero on siinä että nämä kaverit ei kovin pienistä pillastu, eikä tosin puhu paskaakaan, vaan ottavat ensin asioista selvän ennenkuin lähtee toisten elämäntapoja arvostelemaan. He toisin kuin sinä, ei moiseen vaivaudu.
 
yki
Samoissa porukoissa jonkun verran pyörineenä, en pidä heitä sen kummempina kuin muitakaan ihmisiä. Lähemmin en toki tunne, mutta milläänlailla heidän käytös ei minua ole ärsyttänyt, oikeastaan päinvastoin, he ovat näissä tilaisuuksissa käyttäytyneet hyvin, ja kyseessä ollut kosteat juhlat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Harley..:
No niin.. tämähän on oiva paikka oikaista käsitystä Helvetin Enkeleistä. Jos keskustelun aloittaja voisi ottaa asiakseen selvittää hiukan asioita ko.porukasta ennenkuin lähtee ketään solvaamaan. Jos voisit kirjoittaa saman heidän sivulle vieraskiraan niin veikkaan et saat sieltä tarvitsemasi vastaukset kysymyksiisi ja kenties jopa kutsun tutustumaan kyseiseen toimintaan. Noita wannabe-pahiksia on enemmän ihan normi elämässä kuin mc-kerhoissa. Käy vaikka tutustumassa niiden historiikkiin tuolla http://hellsangels.com/history.htm. Mä satun tuntemaan hyvinkin ko.kavereita, ja sen voin sanoa ihan taviksena perheen äitinä että ei ne ole sen kummempia kuin muutkaan. Niin ja mitä pahiksiin tulee, löytyy niitä pikku-uhoajia joka kulmalta. Ero on siinä että nämä kaverit ei kovin pienistä pillastu, eikä tosin puhu paskaakaan, vaan ottavat ensin asioista selvän ennenkuin lähtee toisten elämäntapoja arvostelemaan. He toisin kuin sinä, ei moiseen vaivaudu.
Äläpä jauha paskaa.Kyllä se on ihan tosi asia että suurin osa nykyään näistä kavereista on rikollisia.Varmasti mukavia ja ihan tavallisia ihmisiä muuten mutta ikävä kyllä useimmiten rikosrekisteri ei ole kovin puhdas.
 
Haloo nimim. Harley!! Luepa aloitukseni uudelleen, en tosiaankaan solvannut ketään vaan halusin nimenomaan KYSYÄ ovatko he rikollisia vai ihan tavallista porukkaa suurin osa. Kun en tyyppejä tunne ollenkaan, niin olisi kiva tietää.
 
Pix
Tunnen muutaman. Joskus olin järjestämissään juhlissa. Oli mukavaa, kohdeltiin kauniisti, olivat kohteliaita ainakin naisille :D
Rajoittunut kokemus siis ainoastaan tästä yhdestä porukasta, mutta heistä ei pahaa sanottavaa. En alkanut udella mahdollisesta rikollistaustasta.
 
harley..
Lainaus tekstistäsi "Vai onko erityisen 'coolia' kuulua Helvetin enkeleihin ja olla joku wannabepahis siinä sitten, vaikka ei rikollistouhuihin osallistuisikaan?" Ja mitä siihen rikosrekisteriin tulee, niin eipä mun ukolla sellasta ole, eikä monella muullakaan. Loppujen lopuks he aiheuttavat paljon vähemmän harmia kuin monet muut. Heitänpä vertauskysymyksen. Verrattuna lukumäärään paljonko heitä suomessakin on, monellako "taviksella" on rikosrekisteri??!! Älä kuule puhu asioista josta et tiedä (kehoitus). Siellä ei pahemmin kusipäitä katsella, sen tiedän, niille tulee lähtö aika nopeaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harley..:
Lainaus tekstistäsi "Vai onko erityisen 'coolia' kuulua Helvetin enkeleihin ja olla joku wannabepahis siinä sitten, vaikka ei rikollistouhuihin osallistuisikaan?" Ja mitä siihen rikosrekisteriin tulee, niin eipä mun ukolla sellasta ole, eikä monella muullakaan. Loppujen lopuks he aiheuttavat paljon vähemmän harmia kuin monet muut. Heitänpä vertauskysymyksen. Verrattuna lukumäärään paljonko heitä suomessakin on, monellako "taviksella" on rikosrekisteri??!! Älä kuule puhu asioista josta et tiedä (kehoitus). Siellä ei pahemmin kusipäitä katsella, sen tiedän, niille tulee lähtö aika nopeaa.
Se koira älähtää... ja silleen... ;) Hyvin on mamma aivopesty, kun täällä uhkailee... :D Ja vielä kunnollista porukkaa, jotka ei pienistä pillastu.... :whistle: :D

 
harley..
Väärin ymmärretty, kehoitan vain että kannattaa ottaa asiasta selvän ennekuin moisia kirjoittelee verraten "wannabe-pahiksiin" Ja tuolla "niille tulee lähtö aika nopeaa" tarkoitan sitä että omiin nimiin voi tehdä mitä vain, mut kaikkia ei tarvi siihen sotkea. En väitä etteikö rikollisia löydy jokapaikasta, mutta jos ne olis niin pahiksii kuin annat ymmärtää.. niin miten luulet että niiden toiminta ylipäätään sallitaan?
 
Kyllä varmaan 90%:lla ihmisistä on se käsitys, että Helvetin enkelit on rikollisjärjestö. Jos esim. oma ukkoni haluaisi liittyä, olisin aika hämmästynyt ja kehottaisin keksimään jonkun toisen kerhon. Sitä juuri kyselinkin, että onko jotenkin coolia kuulua Helvetin enkeleihin, kun heidät mielletään 'pahoiksi pojiksi'?
 
Harley..
Ei toimi.. mut jos tosiaan haluat tietoa ko. prukasta niin käy katsomas www.hells-angels.com sivulle ja sieltä history, aiheesta löytyy kyllä ihan asiatietoa. esim seuraava teksti : Helvetin enkelit tai Hells Angels on kansainvälinen moottoripyöräjärjestö. Alkuperäinen järjestö on perustettu 1948 Fontanassa, Kaliforniassa, Yhdysvalloissa. Yhdysvaltain ilmavoimissa toisen maailmansodan aikana toimineiden nuorten miesten perustaman kerhon nimi otettiin Howard Hughesin lentoelokuvasta Hell's Angels. Sittemmin järjestö on levinnyt Yhdysvaltain ulkopuolelle ja toimii nykyisin myös Suomessa. Järjestöön kuuluu arviolta noin 1 800 jäsentä 22 eri maassa[1].

Helvetin enkelit sanovat julkisesti olevansa pelkkä moottoripyöräkerho, mutta organisaation jäseniä on tuomittu laittomuuksista. Yleisesti poliisin keskuudessa järjestöä pidetään rikollisena, vaikka HAMC itse kiistää syytetyt laittomuudet. Helvetin enkelit tunnetusti ajavat vain amerikkalaisvalmisteisilla Harley Davidson -pyörillä, nykyisin myös Buell-merkkisillä moottoripyörillä.

Helvetin enkelit on niin kutsuttu 1%-moottoripyöräkerho. Termi tulee lausunnosta "99 % moottoripyöräilijöistä on kunnollisia, lakianoudattavia kansalaisia". Lausunnon antoi American Motorcyclist Association, AMA, joka halusi tehdä selvän pesäeron Hollisterissa, yhdysvaltalaisessa pikkukaupungissa, riehakkaan viikonlopun viettäneisiin moottoripyöräilijöihin. Hell's Angelsin jäsenet päättivät tietoisesti kuulua jäljelle jäävään yhteen prosenttiin. Tämän merkkinä on kerholiiveissä kangasmerkki, jossa prosenttiluku esiintyy. 1%-aate ei kuitenkaan liity rikollisuuteen, vaan yhteiskunnan normeista irtisanoutumiseen.

jos mahdollisuus tulee niin tutustukaa ihmeessä, mukavia ne ovat, ei ne pure ;)

Onhan tuossa jotain.. kenties vastauksia joillekin jotka epäröi.
 
Miehen serkku.Oikein on mukava mies ja ihan tavis perhe taviksessa omakotitalossa.Muista jutuista ei tietoa :D Ja sama se mulle vaikka mitä olis,ei se mulle kuulu tai sitä ihmistä mun silmissäni sen enmpiä muuksi muuta. :)
 

Yhteistyössä