Tunnetko pariskuntaa, jolla ei ole takana mitään "säätöjä"?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tiedän ystäväpiirissäni tasan yhden pariskunnan, jotka ovat olleet pitkään yhdessä eikä ihan varmasti mitään muita ihastumisia saati pettämisiä ole ollut. Muilla on ainakin jotain ihastumishommaa toisen kanssa, treffailuja, jopa seksiä. Osa kyllä sattunut seurustelun alkuvaiheessa, mutta kuitenkin. Onko uskollisuus todellakin noin harvinaista, vai onko ystäväpiirini jotenkin outo....?
 
toivo
Sääliksi käy kun on tuollaisia ystäviä. Toki itsekin tiedän pari tapausta omasta piiristäni (voiko niitä edes kaikkia tietää?!?) mutta uskoisin että uskollisuus on yleisempää.
 
kyllä
meidän ystäväpiirissä (+me myös) ovat kaikki olleet n. 10 vuotta yhdessä siis n. 15-19 vuotiaista asti ja naimisissakin nyt melkein kaikki. kaikki ovat uskollista porukkaa!
 
Liila
Onhan näitä pariskuntia ollut muutama, mutta viimeistään neli-viisikymppisinä ovat kaikki haksahtaneet vieraisiin. Osa on eronnut ja osa jatkanut liittoaan enemmän tai vähemmän onnellisena.
 
No tunnen. En edes tiedä onko mulla sellaisia kavereita lainkaan? Tosin eipä noista varmaan hirveemmin huudella, joten saattaa olla siellä pari mustaa lammasta löytyä. Mutta tietoisesti sellaisia ystäviä ei ole.
 
Liila
Alkuperäinen kirjoittaja Liila:
Onhan näitä pariskuntia ollut muutama, mutta viimeistään neli-viisikymppisinä ovat kaikki haksahtaneet vieraisiin. Osa on eronnut ja osa jatkanut liittoaan enemmän tai vähemmän onnellisena.
Sorry, luin aloituksen huonosti. Luulin kyseessä olevan sellaisen pariskunnan, jolla ei ole kokemusta muista ennen seurustelun aloittamista.

Uskolliset parisuhteet taitavat olla aika harvassa, etenkin vielä, kun pettämisistä ei kovinkaan paljon ulkopuolisille huudella. Monesti edes oma kumppani ei tiedä niistä.
 
vieras
Mistä ap voi tietää kenenkään asioista? Me olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 15 vuotta eikä kukaan ulkopuolinen voisi ikinä edes arvata, että mieheni on kerran pettänyt minua.
 
nojuu
Kyllä meidän kaveripiirissä on vähemmän uskollisia :( En taida edes tuntea muutenkaan yhtään pariskuntaa, jotka olisivat olleet aina uskollisia toisilleen..siis puhun nyt pareista jotka tunnen hyvin, en puolitutuista.
 
juuh
En tiedä kenestäkään tutusta enkä itsestäni, että olisi "säätöjä" ollut.

Se ei tarkoita sitä, etteikö niitä kellään olisi ollut, mutta minä en niistä ainakaan tiedä. Ja kyllä ihmettelisin ystäviäni ja tuttujani jotka "säädöistään" repostelisi. Lähtökohtaisesti tutut ovat uskollisia, kuin myös minä ja mieheni.

:)
 
aijaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä ap voi tietää kenenkään asioista? Me olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 15 vuotta eikä kukaan ulkopuolinen voisi ikinä edes arvata, että mieheni on kerran pettänyt minua.
Kuule ihan varmasti on asiasta maininnut kaverilleen/kavereilleen. Vai väitätkö ettei hän itse ole tarvinnut ystävää jolle purkaa möhlintäänsä. Niin minäkin luulin ettei mieheni ole kertonut kavereilleen mutta väärässä olin. Toisaalta, kyllä mäkin kertoisin omasta uskottomuudestani jollekin kaverilleni. Onhan se aika iso juttu joka pitää purkaa.
 
Molempia löytyy kaveripiiristä, sekä uskollisia pareja ilman säätöjä ja sitten niitä säätäjiä.
Uskollisia pareja on hitusen enemmän. Tosi yleistä tuo säätäminen ja pettäminen kuitenkin tuntuu olevan :/

Meillä ei mitään säätöjä ole ollut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miten te voitte TIETÄÄ, ettei muilla pariskunnilla (tai omalla kumppanillanne) ole ollut "säätöjä" tms.?
Niin, sitä minäkin. Olemme hyvin tiivis ystäväporukka ja jossain vaiheessa tulee aina ilmi nämä "ihastuin viime vuonna työkaveriini"-jutut. ja tietysti tuetaan toisiamme, kun on vakavammasta kriisitä kyse. Tuli vaan tosta kännykkäketjusta mieleen, että onko oikeesti niin, että lähes kaikilla on jotain "säätöjä", mutta muut vain kuvittelevat, ettei ole. Mieheni on jäänyt ihastumisestaan kiinni ja itselläni on ollut ihastus työpaikalla. Mitään sen kummempaa ei tapahtunut, mutta kuitenkin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja aijaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä ap voi tietää kenenkään asioista? Me olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 15 vuotta eikä kukaan ulkopuolinen voisi ikinä edes arvata, että mieheni on kerran pettänyt minua.
Kuule ihan varmasti on asiasta maininnut kaverilleen/kavereilleen. Vai väitätkö ettei hän itse ole tarvinnut ystävää jolle purkaa möhlintäänsä. Niin minäkin luulin ettei mieheni ole kertonut kavereilleen mutta väärässä olin. Toisaalta, kyllä mäkin kertoisin omasta uskottomuudestani jollekin kaverilleni. Onhan se aika iso juttu joka pitää purkaa.
Miehen veli tietää asiasta, ei tasan kukaan muu ja minä tiedän sen ihan 100% varmasti. Asia ei ole siitä levinnyt eikä sitä muutenkaan enää edes muistella mitenkään. Ulkopuolisten puheistakin hyvin huomaa, että kaikki ajattelevat että me olemme pari jolle ei ikinä voisi edes käydä niin.
 
siistiä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miten te voitte TIETÄÄ, ettei muilla pariskunnilla (tai omalla kumppanillanne) ole ollut "säätöjä" tms.?
Niin, sitä minäkin. Olemme hyvin tiivis ystäväporukka ja jossain vaiheessa tulee aina ilmi nämä "ihastuin viime vuonna työkaveriini"-jutut. ja tietysti tuetaan toisiamme, kun on vakavammasta kriisitä kyse. Tuli vaan tosta kännykkäketjusta mieleen, että onko oikeesti niin, että lähes kaikilla on jotain "säätöjä", mutta muut vain kuvittelevat, ettei ole. Mieheni on jäänyt ihastumisestaan kiinni ja itselläni on ollut ihastus työpaikalla. Mitään sen kummempaa ei tapahtunut, mutta kuitenkin...
Mä taidan olla ihan vanhanaikainen kun sanon että jos mieheni olisi ihastunut johonkin ja tietäisin siitä niin enpä tiedä miten jatkettaisiin. Mutta taidankin olla aika jämpti tuon uskollisuuden suhteen.

 
okay
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja aijaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä ap voi tietää kenenkään asioista? Me olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 15 vuotta eikä kukaan ulkopuolinen voisi ikinä edes arvata, että mieheni on kerran pettänyt minua.
Kuule ihan varmasti on asiasta maininnut kaverilleen/kavereilleen. Vai väitätkö ettei hän itse ole tarvinnut ystävää jolle purkaa möhlintäänsä. Niin minäkin luulin ettei mieheni ole kertonut kavereilleen mutta väärässä olin. Toisaalta, kyllä mäkin kertoisin omasta uskottomuudestani jollekin kaverilleni. Onhan se aika iso juttu joka pitää purkaa.
Miehen veli tietää asiasta, ei tasan kukaan muu ja minä tiedän sen ihan 100% varmasti. Asia ei ole siitä levinnyt eikä sitä muutenkaan enää edes muistella mitenkään. Ulkopuolisten puheistakin hyvin huomaa, että kaikki ajattelevat että me olemme pari jolle ei ikinä voisi edes käydä niin.
Onhan se sitten purkanut asiaa. Ajattelinkin että olisi ihme jos KUKAAN miespuolinen kaveri ei siitä tietäisi.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja siistiä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miten te voitte TIETÄÄ, ettei muilla pariskunnilla (tai omalla kumppanillanne) ole ollut "säätöjä" tms.?
Niin, sitä minäkin. Olemme hyvin tiivis ystäväporukka ja jossain vaiheessa tulee aina ilmi nämä "ihastuin viime vuonna työkaveriini"-jutut. ja tietysti tuetaan toisiamme, kun on vakavammasta kriisitä kyse. Tuli vaan tosta kännykkäketjusta mieleen, että onko oikeesti niin, että lähes kaikilla on jotain "säätöjä", mutta muut vain kuvittelevat, ettei ole. Mieheni on jäänyt ihastumisestaan kiinni ja itselläni on ollut ihastus työpaikalla. Mitään sen kummempaa ei tapahtunut, mutta kuitenkin...
Mä taidan olla ihan vanhanaikainen kun sanon että jos mieheni olisi ihastunut johonkin ja tietäisin siitä niin enpä tiedä miten jatkettaisiin. Mutta taidankin olla aika jämpti tuon uskollisuuden suhteen.
hieno homma sitten. ei jos uusi konttorin pirkko on miehestäsi aika kiva ja hän tykkää naurattaa sitä ruokatunnilla, jätät miehen?toivottavasti teillä ei ole lapsia...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja siistiä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miten te voitte TIETÄÄ, ettei muilla pariskunnilla (tai omalla kumppanillanne) ole ollut "säätöjä" tms.?
Niin, sitä minäkin. Olemme hyvin tiivis ystäväporukka ja jossain vaiheessa tulee aina ilmi nämä "ihastuin viime vuonna työkaveriini"-jutut. ja tietysti tuetaan toisiamme, kun on vakavammasta kriisitä kyse. Tuli vaan tosta kännykkäketjusta mieleen, että onko oikeesti niin, että lähes kaikilla on jotain "säätöjä", mutta muut vain kuvittelevat, ettei ole. Mieheni on jäänyt ihastumisestaan kiinni ja itselläni on ollut ihastus työpaikalla. Mitään sen kummempaa ei tapahtunut, mutta kuitenkin...
Mä taidan olla ihan vanhanaikainen kun sanon että jos mieheni olisi ihastunut johonkin ja tietäisin siitä niin enpä tiedä miten jatkettaisiin. Mutta taidankin olla aika jämpti tuon uskollisuuden suhteen.
Kantsii jättää mies varmuuden vuoksi. On hyvin todennäköistä, että se on ollut suhteenne aikana ihastunut toiseen naiseen. Siis jos olette olleet yli 5vuotta yhdessä.
 
JONSERED Karhunkantaja
:kieh:
Olette hauskoja...

Kun minä ja äijä aloimme tapailla tai jotain, minulla oli "säätö", jossa kaikki osapuolet tiesivät paikkansa. Mutta sittemmin ei ole ollut säätämisen tarvetta. Ja äijä on niin umpirehellinen, että takuulla kertoisi, jos sivusuhteita olisi.
 
mitämitä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja siistiä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miten te voitte TIETÄÄ, ettei muilla pariskunnilla (tai omalla kumppanillanne) ole ollut "säätöjä" tms.?
Niin, sitä minäkin. Olemme hyvin tiivis ystäväporukka ja jossain vaiheessa tulee aina ilmi nämä "ihastuin viime vuonna työkaveriini"-jutut. ja tietysti tuetaan toisiamme, kun on vakavammasta kriisitä kyse. Tuli vaan tosta kännykkäketjusta mieleen, että onko oikeesti niin, että lähes kaikilla on jotain "säätöjä", mutta muut vain kuvittelevat, ettei ole. Mieheni on jäänyt ihastumisestaan kiinni ja itselläni on ollut ihastus työpaikalla. Mitään sen kummempaa ei tapahtunut, mutta kuitenkin...
Mä taidan olla ihan vanhanaikainen kun sanon että jos mieheni olisi ihastunut johonkin ja tietäisin siitä niin enpä tiedä miten jatkettaisiin. Mutta taidankin olla aika jämpti tuon uskollisuuden suhteen.
Kantsii jättää mies varmuuden vuoksi. On hyvin todennäköistä, että se on ollut suhteenne aikana ihastunut toiseen naiseen. Siis jos olette olleet yli 5vuotta yhdessä.
Kuinka niin? En mäkään ole ihastunut kehenkään! Ja ollaan yhdessä oltu 8 vuotta. Mitä ihmettä..?!

 

Yhteistyössä