Tunti enää

Ja sitten me lähdetään lentokentälle vauvan kanssa :)

Ihan mukavaa ja rauhallista meillä oli kotona viikko keskenäänkin (ja pysyi kämppä siistinä), mutta on kyllä ihana saada mies ja tyttö kotiin, on ollut kova ikävä :heart:
 
Kiitoksia myötäelämisestä. Mukavaa, ja melko yllättävääkin, on saada tähän aikaan näin positiivisia kommentteja :flower:

Suomessa olivat joulunvietossa ja pulkkamäessä :D Itse ajattelin, että voisin tulla pikaisesti piipahtamaan Suomessa esimerkiksi juhannuksena 2013. En ole yhtään talvi-ihminen ja nyt kun sieltä tuulesta ja tuiskusta on vihdoin päästy pois, niin en mistään hinnasta olisi tullut sinne joulua viettämään ja sukulaisten nurkkiin pyörimään.
 
Espanjassa asutaan. Heinäkuun alussa muutettiin ja vauva syntyi täällä elokuun alussa. Tämä on toistaiseksi määräaikainen muutto, kuulutaan Suomen sosiaaliturvaan ja eletään mun äitiyspäivärahoilla. Tarkoitus on kuitenkin etsiä töitä ja jäädä tänne.

Reissulapsi on 2,5v.
 
Ja niin. Välillä on ikävä, mutta itse asiassa tosi vähän. Tärkeät ihmiset on käyneet kylässä ja tulevat taas. Ja nykyään kun kaikki fb:t ja skypet ja muut, niin kontaktit pysyy yllä täältäkin :)
 
olisin valmis
Espanjassa asutaan. Heinäkuun alussa muutettiin ja vauva syntyi täällä elokuun alussa. Tämä on toistaiseksi määräaikainen muutto, kuulutaan Suomen sosiaaliturvaan ja eletään mun äitiyspäivärahoilla. Tarkoitus on kuitenkin etsiä töitä ja jäädä tänne.

Reissulapsi on 2,5v.
Onnistuuko tuo muutto sinne ihan keneltä vaan ja saa Suomesta rahaa sinne elääkseen? Mitä se vaatii muuttaa pois täältä että saa rahan Suomesta sinne tilille kuukausittain?
 
No nyt on kone ilmassa :) Tulevat Madridin kautta kun ei tänne Valenciaan lennetä suoraan.

Ja joo, reissulapsi on tosi pieni :| Isänsä kanssa liikenteessä ja isovanhemmilla Suomessa yötä, niin pakkohan mun oli päästä se tekemään "lumilukkoja".. Vaikka tais jäädä ukot tekemäti, sen verran oli pakkasta.

Ja tänne muutosta. 3kk on aika, jonka pysyy Suomen sosiaaliturvassa ja saa olla ilman "oleskelulupaa" Espanjassa. 3kk jälkeen pitää rekisteröityä tänne, eli hakea Residencia-paperi poliisilta. Ja Suomen sosiaaliturvaa anottiin erikseen Kelalta, sen voi saada vuodeksi, jos muutto on tilapäinen, niinkun tämä meidän vielä tässä vaiheessa on. Ja kun me kuulutaan Suomen sossuun, niin mulle maksetaan tietenkin äitiys- ja vanhempainpäivärahat, lapsilisät ja tulevaisuudessa kht tännekin. Mies on tällä hetkellä esikoisesta hoitovapaalla. Hälle ei siis makseta mistään mitään, mutta meillä on molemmilla back-uppina työsuhde Suomessa voimassa.
 
Viimeksi muokattu:
No tuota. Mä en ole talvi-ihminen. En yhtään. Espanjasta olen tykännyt ihan kakarasta asti. Siskon mies on asunut Espanjassa, kun äitinsä löysi spanskimiehen. (Tästä sisko saa kertoa enemmän halutessaan.) Tällä siskon anopilla kyläilin teininä Ibizalla muutamaan kertaan, parhaimmillaan olin 2kk. Nykyään asuvat Valenciassa ja viime vuonna tultiin lomalle tänne. Silloin aloin miehelle varovasti ehdotella, että tultaisko kans.. "Laps tuo leivän tullessaan" sanoo mun isi aina, ja niinhän se teki :D Vauva sen mahdollisti, että pystyttiin tulemaan näin riskittömästi. Myytiin kämppä, pakattiin auto ja ajettiin tänne. Rahat tulee Suomesta ja oli mahdollisuus katso halutaanko jäädä. Myös työnhakuun on hyvin aikaa ja alustavia suunnitelmia onkin jo ihan hyvin. Pidän melko varmana, että jääminen onnistuu.

Oli tässä paljon käytännön juttuja selvitettävänä ja siskon anoppi on ollut ja on edelleen jatkuvasti suurena apuna :)

Mutta nyt pitää mennä..
 

Yhteistyössä