tuntuu jotenkin siltä että monet pitävät aborttia

  • Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti
ohhoh
ehkäisykeinona =0 ja niin ei todellakaan sais olla nyt eikä koskaan
ei pitäs harrastaa seksiä jos ei ole valmis kantamaan sen seurauksia!!!
tosin ymmärän abortin jos lapsi tai äiti on vakavasti sairas tai raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta ei muuten
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Mun mielestä pitää pystyä harrastamaan seksiä vaik ei haluais lapsia. Toki ehkäisyn kanssa pitää olla huolellinen, mutta silti voi käydä vahinkoja joskus...
Totta. Ei olisi varmastikaan 29-vuotias mieheni ilahtunut, jos olisin ilmoittanut, että seksin harrastaminen loppui tässä liitossa tähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
ehkäisykeinona =0 ja niin ei todellakaan sais olla nyt eikä koskaan
ei pitäs harrastaa seksiä jos ei ole valmis kantamaan sen seurauksia!!!
tosin ymmärän abortin jos lapsi tai äiti on vakavasti sairas tai raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta ei muuten
nii ja jos on ollu vastuuton ni ei oo oikeutta tappaa sikiöö....antais edes lapsen syntyy ja antais jonekkin hyvään perheeseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
ehkäisykeinona =0 ja niin ei todellakaan sais olla nyt eikä koskaan
ei pitäs harrastaa seksiä jos ei ole valmis kantamaan sen seurauksia!!!
tosin ymmärän abortin jos lapsi tai äiti on vakavasti sairas tai raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta ei muuten
nii ja jos on ollu vastuuton ni ei oo oikeutta tappaa sikiöö....antais edes lapsen syntyy ja antais jonekkin hyvään perheeseen.
Se ei mun käsittääkseni ole vastuutonta jos ehkäisy pettää...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
tosin ymmärän abortin jos lapsi tai äiti on vakavasti sairas tai raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta ei muuten
Entäs kun monet ei ymmärrä aborttia silloinkaan? Ja jos tolla linjalla ollaan, että aborttia ei saisi tehdä, niin ei sitä sitten saisi tehdä em. tapauksissakaan.

Koska eihän se lapsen vika ole miten on alkunsa saanut (esim. raiskaus) tai kuka sanoo, ettei vammaiset saisi elää (vaikka sitten vaikeastikin vammaiset).
Ei tulevasta kukaan tiedä eikä kukaan pysty ennustamaan toisen elinpäiviä, eikö kaikki elämä ole arvokasta?

Kun oikein alkaa pohtimaan, niin mikä muka olisi sellainen tapaus jossa abortti olisi oikeutettu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
ehkäisykeinona =0 ja niin ei todellakaan sais olla nyt eikä koskaan
ei pitäs harrastaa seksiä jos ei ole valmis kantamaan sen seurauksia!!!
tosin ymmärän abortin jos lapsi tai äiti on vakavasti sairas tai raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta ei muuten
ei se lapsen sairauskaan ole sopiva syy. vain insesti tai raiskaus
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
ehkäisykeinona =0 ja niin ei todellakaan sais olla nyt eikä koskaan
ei pitäs harrastaa seksiä jos ei ole valmis kantamaan sen seurauksia!!!
tosin ymmärän abortin jos lapsi tai äiti on vakavasti sairas tai raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta ei muuten
minä en kyllä usko siihen että kukaan täyspäinen ihminen pitää aborttia ehkäisykeinona. eiköhän se abortti ole iso ja raskas asia niin henkisesti kun fyysisestikin,en usko että kukaan sitä olis jatkuvasti tekemässä,ehkäsykeinona...
 
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
ehkäisykeinona =0 ja niin ei todellakaan sais olla nyt eikä koskaan
ei pitäs harrastaa seksiä jos ei ole valmis kantamaan sen seurauksia!!!
tosin ymmärän abortin jos lapsi tai äiti on vakavasti sairas tai raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta ei muuten
nii ja jos on ollu vastuuton ni ei oo oikeutta tappaa sikiöö....antais edes lapsen syntyy ja antais jonekkin hyvään perheeseen.
Jos minä nyt tulisin raskaaksi ehkäisystä huolimatta, kerrotko kuka korvaa työnantajalleni ja myös minulle sen, että olen vähintään 6 kk työkyvytön korkean verenpaineen vuoksi, nousee joka raskaudessa, ihan vaikka pelkästä imuroinnista, ellen lepää tulee aivan varmasti keskenmeno. Kuka maksaa ne lääkkeet? Kuka huolehtii meidän kolmesta pojasta? Miehellä on töissä iltamenoja jne.

Eli käytännössä lapsen odottaminen ja synnyttäminen adoptioon olisi omalla kohdallani tosi vaikeaa, minusta täysin mahdotonta.

Silti jos raskaaksi tulisin, lapsen pitäisin, ja kestäisin kaiken sen epävarmuuden ( 4 keskenmenoa, joista yksi viikolla 16) ja verenpaineet, maksaisin siivoojalle + jolle kulle joka kuskaisi lapsia hoitoon.

Enkä minä kyllä kykenisi luovuttamaan odottamaani lasta pois.
 
Nalletar
Poimin tuolta tämmösen lauseen:

"Suomessa tehdään vuosittain lähes 11 000 raskaudenkeskeytystä, pääosin sosiaalisin perustein."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1444681

En mä ole mikään abortin vastustaja. Osa noista aborteista on vain niin turhia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
ehkäisykeinona =0 ja niin ei todellakaan sais olla nyt eikä koskaan
ei pitäs harrastaa seksiä jos ei ole valmis kantamaan sen seurauksia!!!
tosin ymmärän abortin jos lapsi tai äiti on vakavasti sairas tai raskaus on saanut alkunsa raiskauksesta ei muuten
nii ja jos on ollu vastuuton ni ei oo oikeutta tappaa sikiöö....antais edes lapsen syntyy ja antais jonekkin hyvään perheeseen.
Jos minä nyt tulisin raskaaksi ehkäisystä huolimatta, kerrotko kuka korvaa työnantajalleni ja myös minulle sen, että olen vähintään 6 kk työkyvytön korkean verenpaineen vuoksi, nousee joka raskaudessa, ihan vaikka pelkästä imuroinnista, ellen lepää tulee aivan varmasti keskenmeno. Kuka maksaa ne lääkkeet? Kuka huolehtii meidän kolmesta pojasta? Miehellä on töissä iltamenoja jne.

Eli käytännössä lapsen odottaminen ja synnyttäminen adoptioon olisi omalla kohdallani tosi vaikeaa, minusta täysin mahdotonta.

Silti jos raskaaksi tulisin, lapsen pitäisin, ja kestäisin kaiken sen epävarmuuden ( 4 keskenmenoa, joista yksi viikolla 16) ja verenpaineet, maksaisin siivoojalle + jolle kulle joka kuskaisi lapsia hoitoon.

Enkä minä kyllä kykenisi luovuttamaan odottamaani lasta pois.
anteeksi,tarkoitan terveitä raskauksia.
 
Vieras
Oon ihmetellyt kanssa, että kovin kevyesti niitä abortteja tehdään....sitte pidetään kauheeta haloota jos joku antaa PIENEN tukkapöllyn tottelemattomalle lapselle. "Hieman" on ristiriitaista.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hyväksyn abortin:
Viestiä on moderoitu.

Mä en ole sairasta lasta synnyttänyt, mutta synnyttäisin jos ikäväkseni sellaisen kohtalon saisin. Ensinnäkään mä en ole koskaan luottanut täysin noihin sikiötutkimuksiin. Perhepiirissä on lapsi, joka lääkärien tutkimusten perusteella oli suht pahasti vammainen...jopa aborttia hieman ehdoteltiin. Mutta tänäpäivänä lapsi on älyllisesti lahjakas ja fiksu eikä liikkumisessakaan huomaa paljoakaan vaikeutta...toki on joutunut käymään leikkauksissa. Ja lapsi on vielä kuvan kauniskin. Joten se siitä sikiötutkimusten täydestä varmuudesta. Abortti on paljon julmempi teko, koska siinä vaiheessa tappaa terveen pienen ihmisen alun, koska abortti pitää yleensä niin alussa ettei voida tietää sen enempää lapsen terveydestä...että jos olisin sinä pitäisin suuni todellakin kiinni!
 
Just tänään luin, että varsinkin abortin uusijoiden määrä on lisääntynyt. Nykypäivän ehkäisyvalistus ei taida olla ihan kunnossa. 80-luvun alkupuolella syntyneillä on myös suhteellisesti enemmän abortteja, ja he ovat kärsineet eniten laman vaikutuksista=vähiten sukupuolivalistusta koulussa. Edelleen teini-ikäisissä on sellaisia, jotka luulevat, ettei ensimmäisestä yhdynnästä voi tulla raskaaksi, tai että keskeytetty yhdyntä ehkäisee. Jälkiehkäisypillereiden tulo markkinoille ei ole vähentänyt abortteja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Poimin tuolta tämmösen lauseen:

"Suomessa tehdään vuosittain lähes 11 000 raskaudenkeskeytystä, pääosin sosiaalisin perustein."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1444681

En mä ole mikään abortin vastustaja. Osa noista aborteista on vain niin turhia...
Räsänen puhuu kyllä tossa ihan asiaa siitä, että lääkärilläkin olisi oikeus kieltäytyä tekemästä abortteja vastoin vakaumustaan.
 
maria
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Poimin tuolta tämmösen lauseen:

"Suomessa tehdään vuosittain lähes 11 000 raskaudenkeskeytystä, pääosin sosiaalisin perustein."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1444681

En mä ole mikään abortin vastustaja. Osa noista aborteista on vain niin turhia...

"..pääosin sosiaalisin perustein."
Mitä tuo tarkoittaa.. Siis tuo sosiaalisin perustein.
Antakaa vaikka esimerkki, rautalangasta vääntäen :whistle:

Olen tyhmä tiedän :D
 
Sosiaalisin syisin tarkoittaa käytännössä sitä että abortin saa jokainen joka sen haluaa.

Valitettava totuus on että joillekin abortti todella on "ehkäisykeino". Jos nainen tulee kyseiseen toimenpiteeseen 3-5 kertaa sitä voi jo kutsua ehkäisykeinoksi. Jokaiselle voi sattua "vahinko" kerran, mutta jo toinen kerta menee sitten kyllä välinpitämättömyyden piikkiin. Varsinkin jos lähetteessä lukee "käytetty ehkäisy: ei mitään"!!! Kyllä jokainen aikuinen ihminen tietää että ilman ehkäisyä voi tulla raskaaksi.
 

Yhteistyössä