Tuntuu pahalta jättää 2v päiväkotiin :/

  • Viestiketjun aloittaja "Kumikameli"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä 1v 8kk aloittanut juuri päiväkodin. Ei jää itkemään enää, vaan reippaasti menee mukaan leikkeihin. Lyhyitä alle 5h päivä pari kertaa viikossa. Sama omahoitaja ollut vastassa lähes joka aamu, johon lapsi luottaa.

Muistaakseni meni parisen viikkoa ennen kuin jäi itkut kokonaan pois.
 
"Mä vain"
[QUOTE="Kumikameli";28983718]Miten kauan teillä muilla on aamuitkut ja varmistelut jatkuneet päiväkodin aloituksessa? Poika on 2v3kk aloitti päiväkodin tämän kuun alussa 3pv/vko. Jää aina nyyhkien, ei välttämättä kunnon itkua, hokee mooooooonta kertaa heti herättyään 'isi hakee' :/ sydäntä särkevää. On muuten tosi reipas lapsi, ei juuri arkaile, mutta päiväkotiin on ikävä jäädä ja usein kuulemma päivän aikana varmistelee että isi hakee.
Ei suostu juuri syömään, vähän vain näkkäriä ja jos on välipalalla jotain herkkua esim suklaavanukasta tms.

Ei ole vaihtoehtona jäädä kokonaan enää kotiin hoitamaan.[/QUOTE]

Meillä kans aloitti 2 ja 4 vuotiaat päiväkodin nyt vähän aikaa sitten. Meillä on tehty siten, että puhutaan jo samana päivä, kun pk:sta haetaan, että koska seuraavan kerran ja samaa jatketaan kotona. Aika hyvin sopeutuneet, mutta välillä ollut itkuisuutta kesken päivän sekä joskus joutuneet pitämään sylissä nuorempaa ruoka-aikana, jotta saaneet syömään edes jotakin. Toiset päivät kai parempia ja toiset huonompia...
Meillä lapset joutuvat olemaan pari kolme kertaa viikossa 6-19 hoidossa. Minä ja mies hoitotyössä...
 
Kiitos kommenteista :)

Palasin töihin 3pv/vko siksi kun kaipasin jo jotain omaa tekemistä, en halunnut jäädä enää kokonaan kotiäidiksi. Olin ollut jo melkein 5v kotona (esikoinen on reilu 4,5v).

Vaikka en halunnutkaan enää olla kokonaan kotiäitinä, tuntuu itkevän lapsen jättäminen hoitoon pahalta.

Toivotaan että alkaa sujumaan, paremmin pian :) Päivät menevät kuulemma ihan kivasti, ettei itkua juurikaan tule. Mutta ikävää on lähteä töihin itku silmässä :/
 

Yhteistyössä