Tuntuu tämä avoliitto aivan turhalta

  • Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"kyllästynyt"
Mies ei halua mennä naimisiin. Tai no mun on pakko tulkita asia niin koska hän ei vastaa mitään kysymyksiin jotka käsittelee kihloja tai naimisiin menoa. Mitä nyt sitten? Lopettaako avoliitto sitten tähän? Mun mielestä asian täytyy olla niin ettei mies rakasta minua tarpeeksi(tai ei rakasta ollenkaan) jotta voisi mennä naimisiin minun kanssani. Jos kyse olis jostain muusta syystä miksi karttaa avioliittoa sen varmasti voisi kertoakin. Hiljaisuus kertoo aika paljon....
 
"a.p"
Helppohan se niin olisi. Mutta ei kiinnosta avioliitto tai muukaan toiminta kenenkään muun miehen kanssa. Tää on se mies jossa on jotain.. Harmi vaan ettei se tunne samoin mua kohtaan.. Luulisi että 34v olis jo aika valmis avioliittoon ainakin noin iän puolesta...
 
meillä se tulisi enemmin
Noh. Minä en todellakaan roikkuisi tuollaisessa suhteessa, joten eroaisimme.

Mitä olen kavereita katsellut, niin kaikki "mies ei ole valmis avioliittoon" avoliitot ovat päätyneet eroon, ennemmin tai myöhemmin.
 
"a.p"
Haluaako mies kuitenkin elää kanssasi? Haluaisitko miehen menevän kanssasi naimisiin siksi, että sinä haluat vai siksi että hän itse sitä tahtoo?
Kai se haluaa elää mun kanssa? Ei ole ainakaan vielä potkaissut pihalle.. Tiedä sitten miten se ajattelee vuoden tai kahden päästä.. Kyllä mä haluan että mies menee naimisiin mun kanssani vain jos hän oikeasti rakastaa minua ja haluaa jakaa elämänsä kanssani loppuun asti. En minä häntä tahdo jos ei hän minusta oikeasti piittaa.
 
"vieras"
No minä olen aikoinani odottanut 12 vuotta että naimisiin pääsin, itse olen noin 5 vuoden seurustelun jälkeen sanonut mielipiteeni asiasta, ei ollut silloin valmis ja olin sen verran törppö että jäin odottamaan sitä valmistumista. No näin jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt sillon 5 vuoden jälkeen viimestään lähteä. No onpa NYT maailman ihanimmat lapset ja perhe.
 
Arvotonta
Lapsia ei pidä tehdä, jos ei ole halukas ja valmis olemaan yhdessä 25 vuotta - eli käytännössä loppuikänsä. Jos ei halua olla yhdessä kuin 3, 5. 7 tai 10 vuotta 4 kuukautta, mitä mieltä sitten olla ollenkaan - paitsi jos molemmat haluavat hengailla, styylailla ja naiskennella muutaman vuoden.

Jos haluaa jakaa loppuelämänsä toisen kanssa (ja vaikka perustaa perheenkin), jos haluaa oikein hirveästi ja tosissaan ja valtavasti (niinkuin pitää olla, jos meinataan!), niin aika usein haluaa naimisiinkin. Sitäpaitsi se on järkevää.

Jos ei halua naimisiin, niin haluaako sitä niin kauheasti ollakaan yhdessä - kunhan tässä ollaan ja naidaan ja joku pesee pyykit ja laittaa sapuskaa.
 
Naimisiin meno ei kyllä ketään autuaaksi tee, eikä rakkauden määrää lisää. Joten jos et turhempaa syytä eroon keksi, niin älä eroa, kun on lapsikin. Lapselle kannattaa antaa ehjä perhe niin kauan kuin vain suinkin mahdollista. Anteeksi, että olen kyyninen ja liiankin suorapuheinen, mutta itse olen neljän lapsen kanssa yksin. Avioliitosta huolimatta. Anna olla koko aviopaskaliitto, ehkä miehesi ajattelee siitä yhtä kyynisesti, kuin minä nykyisin.
 
"vieras"
ihmisillä on eri käsityksetn tuosta naimisiin menosta, kaikille se ei merkitse niin paljoa, eivätkä nää sitä tarpeellisena, vaan on muita tekijöitä, esim. lapset jotka sitoo, ja jotka kertoo rakkauden määrästä
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja häh;25654201:
et voi tosissas olla sitä mieltä, että viet lapseltas perheen vain siksi, että mies ei halua naimisiin?
en olekaan viemässä lapselta perhettä VAAN koska mies ei halua naimisiin.. Voihan se olla että mies ei ollenkaan rakasta minua ja silloin koen kyllä että saan erota..
 
En halua tässä nyt kamalasti moralisoida, mutta kokemuksesta tiedän, että sellaisen miehen löytäminen yhden lapsen kanssa, joka rakastaa, ei tosiaan ainakaan helpotu. Lisäksi sen seuraavan miehen pitäisi rakastaa lastasikin, ja se onkin jo haavemaailmaa... Ei onnaa. Ja jos tähän joku poikkeus löytyy, niin se vain vahvistaa säännön. Uusioperhe elämä on oikeasti uusioperhehelvetti. Ja onneksi se toisillamyös onnistuu. Me ei onnistuttu siinä. Katkeraa.
 
Noooo
Aina on näitä jotka sanoo että mitä se muuttaa tms. Mutta itse ainakin haluaisin sitten kunnos syyn miksei halua naimisiin. Ei toinen vaan voi tuosta vaan sivuuttaa toisen haavetta. Tosin jotkut miehet kammoavat niin kovin sellaisia perinteisiä isoja häitä jossa tarvii olla esillä ja joita hössötetään vuosi ennen häitä. Mun mies halusi naimisiin mutta ilman mitään hössötystä. Mutta kaippa sellaisenkin sanoa voisi jos syy siinä.
 
"a.p"
Mä oon painottanut todella tuota miehelle ettei mitään isoja häitä että voidaan vaikkapa mennä maistraattiin ja jälkeen päin pyytää vaan vaikkapa omat vanhempamme kahville ja se olis siinä sitte.

mä jotenkin vaan vaistoan sen ettei se mua rakasta.. kerta ei ole ikinä sitä sanonutkaan..
 
häh
[QUOTE="a.p";25654231]en olekaan viemässä lapselta perhettä VAAN koska mies ei halua naimisiin.. Voihan se olla että mies ei ollenkaan rakasta minua ja silloin koen kyllä että saan erota..[/QUOTE]

No SAAT sä erota vaikka siksi, että on tiistai ja sataa. Entäs sitten?

Aikas itsekeskeiseltä vaikutat nyt kyllä.
 

Yhteistyössä