Tupakoijat, miksi teitä nolottaa ostaa röökiä? :D

  • Viestiketjun aloittaja "Sivustakatsoja"
  • Ensimmäinen viesti
"Sivustakatsoja"
Katsoin taas äsken kaupassa jälkeeni asioinutta naista, joka osti tupakkaa. Pienellä äänellä kuiski myyjälle, mitä haluaa. Ja aina jos myyjä joutuu kysymään lisäkysymyksiä (pieni vai iso aski, tumman- vai vaaleanvihreä tms.), tupakoija-asiakas vastaa tosi kiusaantuneen oloisena.

Ja monet tupakoijat näyttävät närkästyneiltä lisäkysymyksien takia! Ihan niin kuin tupakkatietous olisi jotai yleistietoa, että pitäisi automaattisesti tietää, mitä "vihree ällämmä" tarkoittaa. En minä ainakaan tietäisi, minkä kokoisen askin asiakas haluaa, entäpä haluaako tumman vai vaaleen (luulen, että niitä on kahta laatua?), pehmee vai kova aski... Nou aidiö, kun en ite polta :D
 
V.ieras
Yks syy, miksi lopetin tupakoinnin 18 vuotta poltettuani oli se, että se oli noloa. En kehdannut polttaa kaupungilla tai kävellessäni kauppaan. Puhumattakaan siitä, että olisin polttanut liikkuessani lasten kanssa.
Ja onhan se ihan totta, että tupakoiva nainen on ruma näky.

Ostaminen ei ollut noloa kuitenkaan.
 
"Hömelö"
No syytä kyllä olis olla nolona jos on vielä tänä päivänä niin urpo että polttaa tupakkaa. Tupakoitsijoiden lapsia säälin. Sori nyt vaan, mutta kyllä näin on, vaikka teillä miten olis oikeus tehdä mitä huvittaa.
 
gbh
Veikkaan syynä olevan sen, että toisin kuin vielä 80-luvulla, nykyään tupakointi nähdään jotenkin nolona ja alaluokkaisena puuhana. Tupakan ostaminen on vähän kuin Seiska-lehden ostaminen, molempia nolostellaan muiden ihmisten takia, ei niinkään oman itsen vuoksi.
 
"KTM"
Näyttää siltä, että täällähän on näitä tupakoitsijoita enemmän ja vähemmän. :D En kylläkään ole hämmästynyt. Omalla työpaikallanikin polttavat lähinnä suorittavan portaan tyypit sukupuolesta riippumatta ja jotkut vanhemmat keskijohtoon kuuluvat miehet. Koulutetummat asiantuntijat ja johtoporras ovat luonnollisesti savuttomia ja liikuntaa aktiivisesti harrastavia. :)
 
vlckvlvlc
[QUOTE="KTM";30643450]Näyttää siltä, että täällähän on näitä tupakoitsijoita enemmän ja vähemmän. :D En kylläkään ole hämmästynyt. Omalla työpaikallanikin polttavat lähinnä suorittavan portaan tyypit sukupuolesta riippumatta ja jotkut vanhemmat keskijohtoon kuuluvat miehet. Koulutetummat asiantuntijat ja johtoporras ovat luonnollisesti savuttomia ja liikuntaa aktiivisesti harrastavia. :)[/QUOTE]

Taidat olla suorittavan portaan tyyppejä itsekin kun täällä notkut. En ole koskaan ymmärtänyt miksi joku mollaa samanlaisessa työssä olevia. Enkö oikeastaan missä tahansa työssä olevia, jokaisella työllä on kuitenkin joku tarkoitus.

Mutta tämähän olikin provo.
 
  • Tykkää
Reactions: Bella@
Vvvieras
Ei mullakaan nolota. Mä olen kuitenkin ymmälläni, jos joudun Suomessa ostamaan tupakkaa, kun en oikein tiedä, miten se pitää tehdä. Enhän mä edes tiedä, mitä tupakkaa siellä voi ostaa, kun ei niitä näe.

En siis asu Suomessa.

Mahtaa olla ulkomaalaisille vielä oudompi juttu. Mä olen sentään suomalainen ja tietoinen siitä, että ne on jotenkin piilossa ja pitää pyytää. Neuvomaan ne aina mua joutuu, kun en mä oikein sitä systeemiä ole ymmärtänyt.
 

Yhteistyössä