Tupakoinnin lopettaneet! Miten teitte sen ja mikä muuttui?

  • Viestiketjun aloittaja "lopettaja"
  • Ensimmäinen viesti
"lopettaja"
Eli konkereettisia neuvoja ja kokemuksia olis kiva kuulla. Olen 28 vuotias nainen ja olen polttanut nyt jo melkein 10 vuotta, joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta päivittäin, kamalaa.
Tarkoitus olisi siis olla kolmekymppisiin mennessä savuton. En enää jaksa tätä tupakointia. En ole mikään ketjupolttaja, mutta kyllä mä varmaan ainakin 5-8 röökiä poltan päivässä, nyt kun olen vähentänyt. Hyvän juoman seurana saattaa mennä taas askikin illassa...

Miten teillä elämä muuttui, kun lopetitte? Miten näkyi voinnissa, entä ulkonäössä jne? Itse tahtoisin eroon keltaisista hampaista, pahasta hajusta ja hengästymisestä, väsyneestä ja kelmeästä ilmeestä ja nuhjuisesta olosta.
 
Mulla meni 2 askia päivässä ja lopetin kuin seinään, kun tein positiivisen raskaustestin.

Raskausajan ja lyhyen imetysajan olin ilman tupakkaa, mutta sitten himo otti yliotteen.

Poltin jälleen sen 2 askia päivässä, kunnes noin 4 vuoden kuluttua sain ihan hillittömän flunssan, johon liittyi myös ystä ja kova kurkkukipu. Samaan syssyyn sain "diagnoosin" alkavasta astmasta. Tein tuolloin töitä eläinten parissa, joten piti laittaa vaakalaudalle tupakka ja astma, joka mahdollisesti hankaloittaisi sekä työtä, että eloa ja oloa omien eläinten kanssa.

Heitin tupakit nurkkaan ja se oli sitten siinä. Nyt takana yli 5v savutonta elämää.
 
"nana"
lopetin, kun tulin raskaaksi. Päätös oli helppo, eikä lipsahduksia sattunut. Nyt 5 vuotta polttamatta. Hengästyminen loppui samantien. Iho ja hampaat kaunistuivat. Hajuhaitat tietty loppuivat. Nyt en voisi kuvitellakkaan enää polttavani, vaikka pari ekaa kertaa alkon kanssa menikin tupakkaa. Nyt ei edes silloin. Tsemppiä sulle koitokseen.
 
saunatonttu-sandra
löin kavereiden kans vetoa, et pystynkö lopettamaan jos mieheni kosii mua sen vuoden puolella. pystyin.. heti kerrasta ja ilman korvaushoitoa. oli vaikeaa kyllä mutta voitin vedon=)
 
Mä kokeilin aikoinaan varmaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot ja ilman mitään apuja. Millään en saanut lopetettua kokonaan. Jatkuvaa lipsumista... Kun lääkekuurit alkoivat yleistyä, päätin kokeilla. Champix kuuri ja nyt kohta 2 vuotta täysin savutta ja todella helposti ilman minkään näkösiä lipsumisia!
 
"Vieras"
[QUOTE="lopettaja";25646061]Eli konkereettisia neuvoja ja kokemuksia olis kiva kuulla. Olen 28 vuotias nainen ja olen polttanut nyt jo melkein 10 vuotta, joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta päivittäin, kamalaa.
Tarkoitus olisi siis olla kolmekymppisiin mennessä savuton. En enää jaksa tätä tupakointia. En ole mikään ketjupolttaja, mutta kyllä mä varmaan ainakin 5-8 röökiä poltan päivässä, nyt kun olen vähentänyt. Hyvän juoman seurana saattaa mennä taas askikin illassa...

Miten teillä elämä muuttui, kun lopetitte? Miten näkyi voinnissa, entä ulkonäössä jne? Itse tahtoisin eroon keltaisista hampaista, pahasta hajusta ja hengästymisestä, väsyneestä ja kelmeästä ilmeestä ja nuhjuisesta olosta.[/QUOTE]


Mitta tuli tavallaan täyteen. Olin polttanut ehkä noin 10 vuotta. Pari päivää lopettamisen jälkeen alkoi aivan kamala yskä, jolloin yskin keuhkoistani vaikka minkä väristä ysköstä, ja se yskä kesti 2 viikkoa. Vierotusoikreita ei ollut, ja nyt olen ollut polttamatta 19 vuotta.

Kasvoilta lähti harmaa väri, ja iho on nyt raikas sekä heleä. Makuaisti tuli takaisin muutama päivä lopettamisen jälkeen, ja hajuaisti myös. Kävin kuunteluttamassa keuhkoni lääkärillä, joka totesi keuhkojeni olevan siinä kunnossa kuin ei olisi päivääkään polttanut. Tästä olen enemmän kuin onnellinen. Mutta mutta...

Tämän jälkeen alkoikin sitten herkut maistumaan, ja paino alkoi salakavalasti nousta ennenkuin huomasin tämän. Oli aikamoinen homma saada paino putoamaan.

Toivotan onnea lopettamiselle, ja pysy vahvana.
 

Yhteistyössä