Tupakointi&Odotus

Eli siis kuinka moni täällä on tupakoinut ennen kun sai tietää raskaudesta ja kuinka moni jatkoi plussan jälkeenkin?

Itse tupakoin ja maanantaina loppuu, sen päätin. Nyt viikkoja vasta jotain 3-4.

Tsemppiä kaikille =)
 
Mä poltin aika paljonkin ennen raskautta.. Siis melkein saattoi palaa maxiaski päivässä. Plussan jälkeen lopetin vähentämällä. Ensimmäinen neuvola oli rv 6 siitä käynnistä on tupakan määrä merkintä 1 tupakka päivässä (aamutupakasta oli vaikein luopua) Sen jälkeen neuvolakortissa ollut joka käynniltä merkintä 0 tupakkaa päivässä.. :) Nyt siis rv 34+2.

Ja ei ollut vaikeaa lopettaa, koska tiesin, että niin voin itse vaikuttaa vauvan terveyteen :heart:

Tsemppiä kovasti kaikille, jotka yrittää lopettaa!! :hug: Kyllä se varmasti onnistuu, mulla auttoi se että ajattelin aina kun poltin, sen tupakan vaikutusta tuohon pieneen..
 
Minäkin oli ennen raskautta aikamoinen korsteeni. Tavallinen aski paloi päivässä tai viimeistään kahdessa. Olinkin halunnut tupakasta ja pahasta hajusta jo kauan eroon, mutta lopettaminen oli todella hankalaa, lähinnä psyykkisesti.

Plussatestin jälkeen piti kyllä käydä parilla hermosauhulla, mutta jo siinä vaiheessa tupakka maistui pahalle. Muutaman tupakan olen polttanut senkin jälkeen, tyyliin yhden/kk eli tosi harvoin. Tupakan polttaminen on mulle niin ristiriitainen tilanne, että ihan mielelläni jätän polttamatta. Ja pahaakin se on!

Tupakkaa ei tee mieli, mutta satunnaisia tupakointiunia olen nähnyt! :D

Tsemppiä jokaisen valintoihin! :)
 
Kiva kuulla etten ole ainut ! Maanantain siis tosissani yritän ja haluan onnistua ! Tsemppaatte mua hyvin, kun huomaan miten hyvin teillä on onnistunut :) Mullakin lähinnä psyykkisesti ihan hiton vaikeeta :headwall:
 
RR
Mä olin polttanut 16 vuotta ennen raskautumista, tosin 5-10 savuketta vaan päivässä, mutta kuitenkin, joka päivä. Plussan jälkeen poltin silloisen askin loppuun, enkä ole uutta ostanut ja siihen loppui. Tupakan tupakkaa en ole sen jälkeen polttanut ja pyrin etten enää koskaan sytytäkkään :) Rv nyt 37+4.
Lopettaminen on yllättävän helppoa, koska tupakka oli jo alkanut maistua pahalle ja pari kertaa yökkäsinkin hatsin jälkeen. Pelko vauvan puolesta oli myös kova, joten ei olisi edes tullut mieleen jatkaa polttamista.
Tsemppiä lopettajille :)
 
esikoista odottaessa lopetin plussattuani,takana 10v tupakointia,ja lopetin ihan kerrasta poikki eikä mitään vieroitusoireita tms tullut. Nyt toisen kohdalla lopetin alkuraskaudessa jaolin 3kk polttamatta,tuli asunnonostot,muutot,rempat jne (ei saisi olla tekosyy tai syy) ratkesin polttamaan,pitkälti 1tupakka/pv,nyt viimeinen vk meni kyllä ihan höpöksi :ashamed: esikoinen syntyi rv 41+1 syntymäpaino 3.6kg.tosikko 41+4 paino 3.1kg et pienempi painoinen on tämä toinen,molemmat terveitä.esikosta aloin polttamaan sitten taas synnytyksen jälkeen.nyt on 4.pv ilman tupakkaa (synnytin torstaina)eikä kyllä halutakaan vielä,imetys sujuu paljon helpommin.tsemppiä lopettamiseen!!ainakin on hyvä syy lopettaa,paras syy!
 
esikoista odottaessa lopetin plussattuani,takana 10v tupakointia,ja lopetin ihan kerrasta poikki eikä mitään vieroitusoireita tms tullut. Nyt toisen kohdalla lopetin alkuraskaudessa jaolin 3kk polttamatta,tuli asunnonostot,muutot,rempat jne (ei saisi olla tekosyy tai syy) ratkesin polttamaan,pitkälti 1tupakka/pv,nyt viimeinen vk meni kyllä ihan höpöksi :ashamed: esikoinen syntyi rv 41+1 syntymäpaino 3.6kg.tosikko 41+4 paino 3.1kg et pienempi painoinen on tämä toinen,molemmat terveitä.esikosta aloin polttamaan sitten taas synnytyksen jälkeen.nyt on 4.pv ilman tupakkaa (synnytin torstaina)eikä kyllä halutakaan vielä,imetys sujuu paljon helpommin.tsemppiä lopettamiseen!!ainakin on hyvä syy lopettaa,paras syy!
Huih! Mulla tuntuu olevan jotenkin todella vaikeeta henkisesti tää lopettaminen =/ Mut huomenna olis "virallinen" lopetuspäivä. Mä aion onnistua :)
 
mä poltin 7v. kunnes tulin raskaaksi ja siihen jäi heti plussan jälkeen tupakit..yhtään ainutta en vetänyt koko raskausaikana,mutta sitten kun synnytyksestä oli pari kuukautta aloin taas polttaa (tyhmä minä) vaikka olin jo päässyt kokonaan tupakasta eroon..noh tulin taas raskaaksi n.1.5vuoden kuluttua ja taas oli aika lopettaa..onnistui todella helposti kummallakin kerralla..pari ekaa päivää hikoilin ja olin ärtynyt mutta helppoa oli...toisen muksun jälkeen en sit enää aloittanutkaan tupakoimaan ja nyt olen taas raskaana,mutta tosiaan ei tarvinnut lopettaa kun en muutenkaan enää tupakoi..jos nyt en retkahtaisi enään koskaan=)
 
mä poltin ennen ekaa raskautta kuin korsteeni. lopetus kävi helposti. ennen tokaa raskautta en ehtinyt (onneksi!!!!) aloittaa kunnolla, polttelin yhden silloin, toisen tällöin, mutta lopettaminen oli vaikeampaa. mutta kun oli syy lopettaa, niin kyllähän se sitten onnistui se lopettaminen. nyt en edes muista polttaneeni. ei ole yhtään ollut röökiä ikävä. tsemppiä sinulle ap, ihan varmasti onnistut kun pysyt tiukkana!!
 
Tsemppiä kaikille, varsinkin Sanyolle tupakoinnin lopettamiseen, SÄ PYSTYT SIIHEN IHAN VARMASTI! Ite poltin ennen raskautta n.9vuotta ilman mitään taukoja, ja raskausuutisten jälkeen 1,5vko olin täysin savuton. Lopettaminen oli helppoa kun on hyvä syy, olin jo aiemmin päättänyt että sitten sauhuttelu loppuu eikä vaihtoehto ollut epäonnistuminen. Se on mahtava fiilis ku siihen pystyy :) Mulla hyvänä kannustimena käydä lukee kaikkea tupakoinnin vaaroista sikiölle, ei voi tosiaankaan aatella että vaan kokoon vaikuttaa.. Vaikka muut raskaana olevat polttaa ympärillä niin kannattaa aatella vaan sitä omaa asukkia siellä masussa. Mäkin rööki unia nään välillä mutta muuten ei röökin polttaminen käy mielessä enään.
 
mä lopetin vuosi sitten kesällä plussan jälkeen, pikkuhiljaa vähentämällä (ehkä viikon poltin raskauden aikana). hoin itelleni "en ole äiti joka myrkyttää lastaan, en ole äiti joka myrkyttää lastaan" ja niin se vaan jäi! raskaus päättyi keskenmenoon :( ja oli aika hankalaa olla alottamatta uudestaan, mutta en halunnut enää ikinä käydä sitä lopettamisen tuskaa uudestaan läpi, joten sinne jäi. :) eli tämän raskauden aikana ei tarttenut enää lopettaa ja nyt on viikkoja jo 41+4 :D

Kyllä siihen pystyy! :hug:
 
Kuinkahan aloittajalle on käynyt? Se nikotiinipeikko on sellainen kaveri, että siitä on hankala päästä eroon. Toisaalta raskaus saattaa olla se paras syy lopettaa. Itse lopetin heti testin tehtyä, mutta toisaalta pahoinvointi edisti prosessia tosi hyvin :D
 
Lakko vähän viivästy (joo vihatkaan vaan ja yökötelkää yhdessä odottavalle tupakoitsijalle). Meni suunnilleen koko perheen kanssa välit sormia napsauttamalla yhden ihmisen takia ja sitten kaverikin päätti kääntää selkänsä. Eiköhän tää elämä joskus ala toimimaa =) :headwall:
 
Ekasta lopetin rv17 ja poika painoi 4520g. Tupakka jäi ja toista kun rupesin vartoomaan, niin en polttanut. Painoa oli 3330g. Kolmannesta poltin aluksi ja lopetin...sitten rupesin polttamaan jälleen ja viimesen kuukauden aikana lopetin ja painoa 4170g. Nelosesta lopetin samantien kun plussasin, painoa 3550g. Vitosesta en pystynyt lopettamaan ollenkaan painoa 3150g (3vkoa etuajassa) ja samoin tästä raskaudesta en pystynyt lopettamaan ja käynnistys 2 viikkoa etuajassa ja painoa 3260g... Neuvolassa terkka sano mulle, että ei rupea saarnaamaan, kun tiedän varmaan itse mikä tällä hetkellä on fiilis ja paheita niin paljon pahempiakin... Kyllä itseä harmittaa, että ei pystynyt siihen:(
 
Ekaa odottaessa loppui kuin seinään päivä plussan jälkeen, oli helppoa. Toista odottaessa poltin ehkä yhden kuukaudessa. Seuraavassa raskaudessa en saanut lopetettua ja jokainen tupakka sai mut niin phalle mielelle ja raskauskin meni kesken. Siitä seuraavassa raskaudessa lopetin heti plussaan koska olin syyttänyt itseeni kaikesta keskenmenon vuoksi ja tupakointi oli myös listalla. Kesken meni sekin. Nyt reilu 13 viikkoa ja tumppasin tupakan 23.12.2010 eli alkaa vuosi olla lähellä etten ole polttanut. Se yksi kesken mennyt raskaus jossa poltin sai mut tajuaan miten itsekästä ja kaameeta tupakointi odotusaikana on ja lapset valitteli sitä kun haisin pahalle, siksi tumppasin kokonaan jo ennen raskautta ja onhasn se hajuhaitt totta nyt kun ei ite plta niin tupakoivat ihmiset einaa saada mut ykäämään töissä kun oon asaiakaspalvelijana kassalla.

Niin kauan kun kaikki on hyvin ja poltat niin sulla on vaan huono omatunto mut jos jotain sattuu esim. menee kesken tai vauvalla on jotain niin syytät itsees loppuelämän ajan tupakoinnista. Tsemppiä lopetukseen, se on sen arvoista :)
 
Kiitos kaikille =) Eilen poltin jo yli puolet vähemmän kun normaalisti mut sit taas lähti vähän käsistä, kun mulla on huono tapa reagoida tolla tupakalla kaikkeen mahdolliseen stressiin :s Mut eiköhän tää tästä. Ekaan neuvolaan mennessä ainakin ja se on ensi maanantaina.
 

Yhteistyössä