Tupakointi&raskaus

Haluaisin kuulla, miten odottavat äidit ovat päässeet eroon tupakasta. Onko päätös kohdallasi ollut helppo vai vaikea? Vai onko käynyt niin, että olet vain vähentänyt tupakointia, muttet ole päässyt siitä kokonaan eroon? Mitä kokemuksia nikotiinikorvaustuotteista (purkka, tabletti)? Onko jollain tupakoitsijan lapsella todettu tupakoinnista johtuvia häiriöitä/vammoja? Mitä tupakka oikeastaan tekee lapselle?
 
Mä alussa vähensin ja vähensin ja psyykkasin itteeni siihen, että jos en tämän takia lopeta, niin miksi sitten ja miks vitussa oisin niin omahyvänen, että toinen saa valmiiks sairaat keuhkot, ehkä astman yms.
Koska tämä lapsi on mitä eniten maailmassa rakastaa, ja sen puolesta kuolisin nii yks rööki on ihan pikkujuttu. Sitte lopetin tosi pian kokonaan. Mutta koko raskausajan tupakka haisi hyvälle kun muut sitä poltti :eek:
 
Todella juuri ihan saman koin ja todellakin repsahduksista huolimatta voittoon vaan. Mulla on nyt 5,5 kk vauva enkä vieläkään polta kuin satunnaisesti. Tosin tiiän et repsahtaminen voi olla vaan 2 röökistä kiiinni. Mut nyt on paljon helpompaa lopettaa se vaiika bileillan jälkeen.
 
Kiits,

Vauva on terve ku mikä, piirun verran pieni oli syntyessään eli muutaman gramman alle kolme kiloo. Kaikki meni/on loistavasti. Ihan rehellisesti sanottuna mulla on monta tupakoijan vauvaa lähipiirissä eikä kellään oo kyllä mitään kummallista huomattu.
 
Tsemppiä ja uskot vaan siihen et joku päivä sä oot täysin savuton! Ja jos repsahdat, niin siitä vaan nokka ylös ja eteenpäin! :)
Tässä vaiheessa tekee vielä ihan sikana mieli mut pystyy jo hallitsemaan tilannetta jotenkuten. Ei se varmaan koskaan kokonaan katoa toi mieliteko.
 
Olen polttanut ennen raskauttani noin 4 vuotta aika säännöllisesti. Mutta kun tein r-testin ja vielä varmistuin raskaudesta labran kautta. Tupakointi loppui siihen :) Tupakkaa ei ole edes juurikaan tehnyt mieli. Ei ole ollut juurikaan hankalaa, vaikkakin poikaystäväni polttaa. Hänelle lopettaminen on sitten vähän hankalaa. Kyllähän sitä heti on alkanut seuraamaan miten sitä syö ja muutenkin miten pitäisi elää kun sai tietää raskaudesta. :)
 
Minä myös lopetin samantein, kun plussasin, ei käynyt muu mielessäkään. Olin aina sanonut, että kun tarpeeksi hyvä syy tulee, niin lopetan seinään... Helposti kävi, kaipa sitä pitää haluta tarpeeksi, ent iiä...

Itse en ymmärrä tupakoivia raskaana olevia, mutta empä ymmärrä paljoa muutakaan tässä maailmassa. Jokainen tekee omat päätöksensä ja sillä selvä, mitä' sitä toisien asioista huolimaan. Mun äiti ryyppäsi, veti viinaa ku sieni, narkkasi ja musta tuli ihan normaali ( :LOL: )

 
Olen päättänyt lopettaa kun tulen raskaaksi. nyt jo vähennän paljon. saattaa mennä koko viikko etten polta mut kun mies tulee kotiin niin sieltä tulee myös tupakkaa. silloin on tosi hankala olla. ja poltankin monesti viikonloppuisin. mut hän on kyllä luvannut lopettaa myös kun tulen raskaaksi. kun itsekin tietää kuinka hankalaa on olla kun toinen polttaa..
 

Yhteistyössä