"turha ammatti"

niin, kuinka turhana ammattina pidät kosmetologia? Itse juuri valmistuin tähän ammattiin ja eräskin tuttava kysyi, että miksi opiskelit noin turhan ammatin ja pinnallisen ammatin, jossa vaan meikataan ja lakataan kynsiä :( (ei sitä kyllä oikeasti ole)
 
Mielestäni mikään ammatti ei piru vie ole turha!
Kaikkia tarvitaan.
Mie meen oikeen mielelläni kosmetologille tällättäväksi.
Joten anna piutpaut moisille puheille ja ole ylpeä siitä mitä teet :) .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:44 Leija kirjoitti:
Kertoisitko tarkemmin, mitä teet päivittäin. Itsellänikin on hyvin hatara kuva ko ammatista.
kosmetologin työnkuvaan kuuluu mm.
kasvohoidot
jalkahoidot
käsihoidot
vartalohoidot
ihon hoidon ohjaus
erikoishoitoja mm. laitehoidot
ehostus
depilaatiot ym ym.....<br><br>
 
No vitsit jos tuolleen alkais ajatteleen, niin kyllähän noita "turhia" ammatteja olis vaikka kuinka! Kuinka montaa meitä nyt sitten ihan TODELLA tarvitaan?? Ei kyllä se on kosmetologi ihan ammatti muiden joukossa ja kyllä niitäkin tarvitaan.
 
Kosmetologi kuuluu siihen sarjaan ammatteja, joiden palvelut eivät useimmille ole ihan välttämättömiä, mutta jotka kuitenkin virkistävät mieltä ja esim. meikäläiselle jalkahoidot ovat suoranaista elpymistä.
 
Ei minusta kosmetologi ole turha ammatti. Ei vaikka osin palvelisikin ihmisen turhamaisuutta.


Sensijaan esim. ammattinyrkkeilyä pidän oikeasti turhana ja tuhoisana.

(enkä näe oikeasti moottoriurheilun ja sitä ammatikseen "ajavien" ammattiakaan kovin hyödyllisenä) B)
 
Niin, eihän se itse ammatti ole turha. Turhahan se olisi silloin, jos kukaan ei ikinä kävis kosmetologilla ja hänellä ei olisi työtä tehtävänään.

Hyvinvointia edistävä ammattihan sulla on ja yhtälailla tärkeää se on, kuin muutkin hyvinvointia edistävät ammatit (melkein kaikki) Kuten esim. roskakuskit, jotka vievät roskat pois, jottei tarvi p askassa elellä.. Voi olla tietenkin, että on monia ihmisiä, jotka ajattelevat niitä ammatteja turhina, joiden palveluita itse ei käytä. Sellaista hieman suppeampaa ajattelua, sanoisin minä :whistle:
 
NuoriAikuinen
On sitä varmasti tyhmempiä ja turhempiakin ammatteja ja mielipiteitä on moneen lähtöön. Minä en ole koskaan käynyt kosmetologilla joten minulle se on sinänsä turha kun enhän ole ko palveluita käyttänyt, mutta toinen saattaa kokea sen kovinkin tärkeäksi. Ei kait munkaan ammatilla henkiä pelasteta kun IT-alalla olen, jonkun mummun mielestä mun työ on varmasti ihan humpuukia ja turhaa. Ajan tällä siis takaa tosiaan sitä että riippuu niin ihmisestä miten tollaiset asiat kokee. Mutta sanoisin näin että niin kauan kuin kosmetologeille on kysyntää niin tuskimpa se kovin turha ammatti voi olla..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 22:12 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:45 Maarja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:43 vili43 kirjoitti:
Mielestäni mikään ammatti ei piru vie ole turha!
Samaa mieltä.

Turhin ammatti on tv-lupatarkastaja ja taatusti vihatuin..Muutenkin ovat tv-luvat niin pirun kalliita ja maksaa jostain uusintojen uusinnoista :kieh:
Tv-lupatarkastajat on ihan tavallisia virkamiehiä, joten toimenkuvaansa kuuluu muutakin kuin ihmisten ovikellojen rimputtamista.
 
kimurantti harmaana
No ei varmasti ole turha ammatti!!Itsekin olen ammatiltani diplomi-
kosmetologi ja siitä erittäin iloinen ja ylpeä.Pidän itse suuressa arvossa käsillä tekemistä ja se on minulle henkilökohtaisesti todella tärkeää.Olen ollut onnekas ja saanut harjoittaa ammattiani sellaisessa työpaikassa,jossa on ollut mahdollisuus tehdä hoitoja laidasta laitaan kylpyhoidoista alkaen.
Ala on alata muuttuva ja aina on mahdollisuuksia kouluttaa ja kurssittaa itseään lisää.Itse olen esimerkiksi opiskellut lisäksi aromaterapiaa ja kiviterapiaa.

Nautin asiakkaan kanssa olemisesta.Koen onnistumista työssäni kun näen kätteni jäljen esim. jalkahoidossa ja koen auttaneeni asiakasta.Usein vanhemmat ihmiset jotka eivät enää itse pysty esim. jalkojaan hoitamaan ovat erittäin kiitollisia saamastaan avusta.Jalkahoidothan ovat usein ihan osa terveyden hoitoa eikä pelkästään kosmeettista.Olen muun muassa useat halaukset ja kukatkin vastaanottanut tällaisessa johdosta.

Tulen iloiseksi nähdessäni kuinka asiakas nauttii ja selvästi rentoutuu.Ihmisillä voi olla nykypäivänä vaikeaa rentoutua tai irrottautua edes hetkeksi arjesta.On upeaa nähdä miten aivan "eri" ihminen saattaa lähteä hoidosta kuin joka hän oli siihen tullessaan.Näin koen työni erittäin palkitsevaksi.

Moni luulee työn tosiaan olevan vaan jotakin puuterin huiskutusta ,mutta tämä on pelkkää tietämättömyyttä.Näille ihmisille haluaisin kertoa,että opiskelumme pitää sisällään (sen meikinteorian lisäksi) muun muassa anatomiaa,fysiologiaa,mikrobiologiaa,kemiaa,ihotautioppia...Olenhan hoitotilanteessa asiakkaasta vastuussa joten esim. tuotteiden raaka-
aineet on oltava hallinnassa.Nykypäivän allergiat ja mahdolliset ihosairaudet tuovat työhön haasteellisuutta.Työ saattaa myös olla fyysisesti raskasta jos päivä pitää sisällään esim. monta vartalohoitoa.Monipuolista todellakin on tämä hoitotyö(mutta antoisaa)!

AP:lle vaan onnitteluja hienoon ammattiin valmistumisesta!Ole itsestäsi ja ammatistasi ylpeä! :D
 

Yhteistyössä